Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KÜLTÜR ENDÜSTRİSİ-Bahar Dönemi3+038
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. İhsan EKEN
Dersi VerenlerDoç.Dr. Can CEYLAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu ders kapsamında öğrencinin eleştirel medya teorilerini derin bir şekilde kavraması, Frankfurt Okulu’nun görüşlerini, medya ve kültürel ürünlere yaklaşımını anlayabilmesi ve bu perspektifle konvensiyonel medya ile dijital medyayı değerlendirebilme, kültürel ürünleri analiz edebilme yeterliliğini kazanması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Kültür Endüstrisi Temelleri,Medya ve Kültür İlişkisi,Kültür Endüstrisi Ürünleri ve Yaratıcı Süreçler,Eleştirel Düşünme ve Kültür Endüstrisi,Kültür Endüstrisi ve Toplumsal Etkiler,Kültür Endüstrisi ve Geleceği,Kültür Endüstrisi ve Geleceği konusuna devam,Kültür Endüstrisi ve Popüler Kültür,Kültür Endüstrisi ve Dijital Dönüşüm,Kültür Endüstrisi ve Görsel Medya,Kültür Endüstrisi ve Müzik,Kültür Endüstrisi ve Sinema,Kültür Endüstrisi ve Etik Konular,Genel tekrar; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Kültür endüstrisi kavramınının tanımlarını yapabilir. 9A
Medya ile kültür arasındaki etkileşimi değerlendirecektir10, 9A
Popüler kültür, sanat, medya gibi ana akımları ve bu akımların kültür endüstrisindeki etkileşimini değerlendirecektir10, 9A, E
Kültür endüstrisinin toplum üzerindeki etkilerini değerlendirecektir10, 9A, E
Kültür endüstrisinin ekonomik önemini anlayarak, kültür endüstrisinin ekonomi üzerindeki etkilerini değerlendirecektir.10, 9A
Kültür endüstrisi içindeki fenomenleri eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirecektir.10, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Kültür Endüstrisi TemelleriBölüm okuma listesinin incelenmesi
2Medya ve Kültür İlişkisiAdorno, W. T. - Horkheimer, M. (2010). Aydınlanmanın Diyalektiği, (Çev: N. Ünler – E. Ö. Karadoğan), İstanbul: Kabalcı Yayınevi.
3Kültür Endüstrisi Ürünleri ve Yaratıcı SüreçlerLindgren, S. (2017). Digital Media and Society. SAGE Publications
4Eleştirel Düşünme ve Kültür EndüstrisiBerger, A. A. (2019). Media and Society: Critical Perspectives.
5Kültür Endüstrisi ve Toplumsal EtkilerAdorno, T. W. (2003). Kültür Endüstrisini Yeniden Düşünürken. Yapı Kredi Yayınları
6Kültür Endüstrisi ve GeleceğiAdorno, W. T. (2007). Kültür Endüstrisi Kültür Yönetimi, (Çev: N. Ülger – M. Tezel- E. Gen), İstanbul: İletişim Yayınları.
7Kültür Endüstrisi ve Geleceği konusuna devamAdorno, W. T. (2007). Kültür Endüstrisi Kültür Yönetimi, (Çev: N. Ülger – M. Tezel- E. Gen), İstanbul: İletişim Yayınları.
8Kültür Endüstrisi ve Popüler KültürAdorno, T. W. (2003). Kültür Endüstrisini Yeniden Düşünürken. Yapı Kredi Yayınları
9Kültür Endüstrisi ve Dijital DönüşümRowman & Littlefield. Madison, E. (2018). Reimagining Journalism in a Post-Truth World: How Late-Night Comedians, Internet Trolls, and Savvy Reporters Are Transforming News. Routledge.
10Kültür Endüstrisi ve Görsel MedyaRowman & Littlefield. Madison, E. (2018). Reimagining Journalism in a Post-Truth World: How Late-Night Comedians, Internet Trolls, and Savvy Reporters Are Transforming News. Routledge.
11Kültür Endüstrisi ve MüzikScheibe, C. L. ve Williams, J. J. (Eds.). (2019). Media Literacy in the Digital Age: Insights and Perspectives from the Field. Routledge.
12Kültür Endüstrisi ve SinemaScheibe, C. L. ve Williams, J. J. (Eds.). (2019). Media Literacy in the Digital Age: Insights and Perspectives from the Field. Routledge.
13Kültür Endüstrisi ve Etik KonularScheibe, C. L. ve Williams, J. J. (Eds.). (2019). Media Literacy in the Digital Age: Insights and Perspectives from the Field. Routledge.
14Genel tekrarDers bilgi paketinde bulunan kaynaklar
Kaynak
Adorno, W. T. - Horkheimer, M. (2010). Aydınlanmanın Diyalektiği, (Çev: N. Ünler – E. Ö. Karadoğan), İstanbul: Kabalcı Yayınevi. Adorno, W. T. (2007). Kültür Endüstrisi Kültür Yönetimi, (Çev: N. Ülger – M. Tezel- E. Gen), İstanbul: İletişim Yayınları. Adorno, W. T. (2000). Minima Moralia, (Çev: O. Koçak- A. Doğukan), İstanbul: Metis Yayınları. Marcuse, H. (2015). Tek-Boyutlu Adam. İstanbul: İdea Yayınevi. Adorno, T. W. (2003). Kültür Endüstrisini Yeniden Düşünürken. Yapı Kredi Yayınları- Üç Aylık Düşünce Dergisi Cogito Özel. Sayısı, 76-85. Berger, A. A. (2019). Media and Society: Critical Perspectives. Rowman & Littlefield. Madison, E. (2018). Reimagining Journalism in a Post-Truth World: How Late-Night Comedians, Internet Trolls, and Savvy Reporters Are Transforming News. Routledge. McChesney, R. W. ve Nichols, J. (2010). The Death and Life of American Journalism: The Media Revolution That Will Begin the World Again. Nation Books. Freccero, C. (2016). Popular Culture: An Introduction. New York University Press. Lindgren, S. (2017). Digital Media and Society. SAGE Publications. Scheibe, C. L. ve Williams, J. J. (Eds.). (2019). Media Literacy in the Digital Age: Insights and Perspectives from the Field. Routledge.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Medya tarihi, haber yazma teknikleri, haber türleri, uygulamalı gazetecilik gibi alanlarda ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
2
Farklı iletişim ortamlarının özelliklerine uygun içerik üretimi sürecini bilir.
3
Alanı ile ilgili kuram, yöntem, strateji ve tekniklere ilişkin bilgiye sahiptir.
4
Medyanın kişiler ve toplumun düşünce, davranış ve değerleri üzerinde etkisinin bilincindedir.
X
5
Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
6
Eleştirel düşünme, analiz ve sentez yapma becerisi geliştirir.
X
7
Alanıyla ilgili yeni yöntem ve teknolojileri takip eder ve kullanır.
8
Edindiği bilgilerle özgün bir medya içerik üretimi gerçekleştirme becerisi geliştirir.
X
9
Alanıyla ilgili görsel ve işitsel verileri ve yazınsal metinleri eleştirel yaklaşımla değerlendirir.
10
Alanındaki sorunları saptar, bu sorunları çözmek için veri toplar, analiz eder; yorumlar ve çözüm önerileri sunar.
X
11
İçerik üretimi sürecinde demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır.
X
12
Alanı ile ilgili bireysel ya da grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi yerine getirir ya da bağımsız olarak yürütür.
13
Birey ve ekip üyesi olarak mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir.
14
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler.
15
Alanındaki sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
16
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.
17
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır.
18
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme10440
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi6954
Okul Dışı Diğer Faaliyetler9545
Proje Sunumu / Seminer8324
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı10330
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)235
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(235/30)8
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KÜLTÜR ENDÜSTRİSİ-Bahar Dönemi3+038
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. İhsan EKEN
Dersi VerenlerDoç.Dr. Can CEYLAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu ders kapsamında öğrencinin eleştirel medya teorilerini derin bir şekilde kavraması, Frankfurt Okulu’nun görüşlerini, medya ve kültürel ürünlere yaklaşımını anlayabilmesi ve bu perspektifle konvensiyonel medya ile dijital medyayı değerlendirebilme, kültürel ürünleri analiz edebilme yeterliliğini kazanması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Kültür Endüstrisi Temelleri,Medya ve Kültür İlişkisi,Kültür Endüstrisi Ürünleri ve Yaratıcı Süreçler,Eleştirel Düşünme ve Kültür Endüstrisi,Kültür Endüstrisi ve Toplumsal Etkiler,Kültür Endüstrisi ve Geleceği,Kültür Endüstrisi ve Geleceği konusuna devam,Kültür Endüstrisi ve Popüler Kültür,Kültür Endüstrisi ve Dijital Dönüşüm,Kültür Endüstrisi ve Görsel Medya,Kültür Endüstrisi ve Müzik,Kültür Endüstrisi ve Sinema,Kültür Endüstrisi ve Etik Konular,Genel tekrar; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Kültür endüstrisi kavramınının tanımlarını yapabilir. 9A
Medya ile kültür arasındaki etkileşimi değerlendirecektir10, 9A
Popüler kültür, sanat, medya gibi ana akımları ve bu akımların kültür endüstrisindeki etkileşimini değerlendirecektir10, 9A, E
Kültür endüstrisinin toplum üzerindeki etkilerini değerlendirecektir10, 9A, E
Kültür endüstrisinin ekonomik önemini anlayarak, kültür endüstrisinin ekonomi üzerindeki etkilerini değerlendirecektir.10, 9A
Kültür endüstrisi içindeki fenomenleri eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirecektir.10, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Kültür Endüstrisi TemelleriBölüm okuma listesinin incelenmesi
2Medya ve Kültür İlişkisiAdorno, W. T. - Horkheimer, M. (2010). Aydınlanmanın Diyalektiği, (Çev: N. Ünler – E. Ö. Karadoğan), İstanbul: Kabalcı Yayınevi.
3Kültür Endüstrisi Ürünleri ve Yaratıcı SüreçlerLindgren, S. (2017). Digital Media and Society. SAGE Publications
4Eleştirel Düşünme ve Kültür EndüstrisiBerger, A. A. (2019). Media and Society: Critical Perspectives.
5Kültür Endüstrisi ve Toplumsal EtkilerAdorno, T. W. (2003). Kültür Endüstrisini Yeniden Düşünürken. Yapı Kredi Yayınları
6Kültür Endüstrisi ve GeleceğiAdorno, W. T. (2007). Kültür Endüstrisi Kültür Yönetimi, (Çev: N. Ülger – M. Tezel- E. Gen), İstanbul: İletişim Yayınları.
7Kültür Endüstrisi ve Geleceği konusuna devamAdorno, W. T. (2007). Kültür Endüstrisi Kültür Yönetimi, (Çev: N. Ülger – M. Tezel- E. Gen), İstanbul: İletişim Yayınları.
8Kültür Endüstrisi ve Popüler KültürAdorno, T. W. (2003). Kültür Endüstrisini Yeniden Düşünürken. Yapı Kredi Yayınları
9Kültür Endüstrisi ve Dijital DönüşümRowman & Littlefield. Madison, E. (2018). Reimagining Journalism in a Post-Truth World: How Late-Night Comedians, Internet Trolls, and Savvy Reporters Are Transforming News. Routledge.
10Kültür Endüstrisi ve Görsel MedyaRowman & Littlefield. Madison, E. (2018). Reimagining Journalism in a Post-Truth World: How Late-Night Comedians, Internet Trolls, and Savvy Reporters Are Transforming News. Routledge.
11Kültür Endüstrisi ve MüzikScheibe, C. L. ve Williams, J. J. (Eds.). (2019). Media Literacy in the Digital Age: Insights and Perspectives from the Field. Routledge.
12Kültür Endüstrisi ve SinemaScheibe, C. L. ve Williams, J. J. (Eds.). (2019). Media Literacy in the Digital Age: Insights and Perspectives from the Field. Routledge.
13Kültür Endüstrisi ve Etik KonularScheibe, C. L. ve Williams, J. J. (Eds.). (2019). Media Literacy in the Digital Age: Insights and Perspectives from the Field. Routledge.
14Genel tekrarDers bilgi paketinde bulunan kaynaklar
Kaynak
Adorno, W. T. - Horkheimer, M. (2010). Aydınlanmanın Diyalektiği, (Çev: N. Ünler – E. Ö. Karadoğan), İstanbul: Kabalcı Yayınevi. Adorno, W. T. (2007). Kültür Endüstrisi Kültür Yönetimi, (Çev: N. Ülger – M. Tezel- E. Gen), İstanbul: İletişim Yayınları. Adorno, W. T. (2000). Minima Moralia, (Çev: O. Koçak- A. Doğukan), İstanbul: Metis Yayınları. Marcuse, H. (2015). Tek-Boyutlu Adam. İstanbul: İdea Yayınevi. Adorno, T. W. (2003). Kültür Endüstrisini Yeniden Düşünürken. Yapı Kredi Yayınları- Üç Aylık Düşünce Dergisi Cogito Özel. Sayısı, 76-85. Berger, A. A. (2019). Media and Society: Critical Perspectives. Rowman & Littlefield. Madison, E. (2018). Reimagining Journalism in a Post-Truth World: How Late-Night Comedians, Internet Trolls, and Savvy Reporters Are Transforming News. Routledge. McChesney, R. W. ve Nichols, J. (2010). The Death and Life of American Journalism: The Media Revolution That Will Begin the World Again. Nation Books. Freccero, C. (2016). Popular Culture: An Introduction. New York University Press. Lindgren, S. (2017). Digital Media and Society. SAGE Publications. Scheibe, C. L. ve Williams, J. J. (Eds.). (2019). Media Literacy in the Digital Age: Insights and Perspectives from the Field. Routledge.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Medya tarihi, haber yazma teknikleri, haber türleri, uygulamalı gazetecilik gibi alanlarda ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
2
Farklı iletişim ortamlarının özelliklerine uygun içerik üretimi sürecini bilir.
3
Alanı ile ilgili kuram, yöntem, strateji ve tekniklere ilişkin bilgiye sahiptir.
4
Medyanın kişiler ve toplumun düşünce, davranış ve değerleri üzerinde etkisinin bilincindedir.
X
5
Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
6
Eleştirel düşünme, analiz ve sentez yapma becerisi geliştirir.
X
7
Alanıyla ilgili yeni yöntem ve teknolojileri takip eder ve kullanır.
8
Edindiği bilgilerle özgün bir medya içerik üretimi gerçekleştirme becerisi geliştirir.
X
9
Alanıyla ilgili görsel ve işitsel verileri ve yazınsal metinleri eleştirel yaklaşımla değerlendirir.
10
Alanındaki sorunları saptar, bu sorunları çözmek için veri toplar, analiz eder; yorumlar ve çözüm önerileri sunar.
X
11
İçerik üretimi sürecinde demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır.
X
12
Alanı ile ilgili bireysel ya da grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi yerine getirir ya da bağımsız olarak yürütür.
13
Birey ve ekip üyesi olarak mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir.
14
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler.
15
Alanındaki sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
16
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.
17
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır.
18
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 27/01/2023 - 10:34Son Güncelleme Tarihi: 27/01/2023 - 10:35