Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
MEDYA VE ETİK-Bahar Dönemi3+038
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Başak GEZMEN
Dersi VerenlerDoç.Dr. Başak GEZMEN
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacıİletişim ve medya etiği kapsamında medyada etik sorunlara ilişkin eleştirel bakış açısı kazandırarak medyada yaşanan sorunların ahlaki ve felsefi boyutunu ele almaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Etik kavramı kavramsal çerçeve; etik ahlak ilişkisi,Etik İle ilgili Yaklaşımların Ortaya Konulması,İletişim Etiğinin toplumsal ve siyasi anlamda tartışılması,Medya etiği ve özdenetim,Medya etiğinin kuramsal temelleri,Medyada Etik, Özgürlük ve Etik ve Haber Değerleri,Ara Sınav,Dijital içerikler ve yeni iletişim teknolojileri çerçevesinde dijital dünyada etik,Toplumsal cinsiyet eşitsizliği üzerinden etik sorunsallar,Pazarlama reklam ve halkla ilişkilerde etik,Sağlık iletişimi, medya ve etik,Medya etiği eğitiminde karşılaşılan sorunlar,Türk medyası güncel örnekler tartışma,Güncel meseleleri örneklerle tartışma; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Medya etiği ve özdenetim, medya meslek prensiplerini analiz eder.10, 9F, G
Etik ahlak ilişkisini bilir, özdenetim kavramını değerlendirir.10, 9F, G
Yeni medya teknolojileri ve dijital içerikler kapsamında etik sorunsalları tartışır10, 16, 9F
Medya etiği ve kuramsal yaklaşımları bilir.16, 5, 9F, H
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:F: Proje Görevi, G: Kısa Sınav, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Etik kavramı kavramsal çerçeve; etik ahlak ilişkisi
2Etik İle ilgili Yaklaşımların Ortaya Konulması
3İletişim Etiğinin toplumsal ve siyasi anlamda tartışılması
4Medya etiği ve özdenetim
5Medya etiğinin kuramsal temelleri
6Medyada Etik, Özgürlük ve Etik ve Haber Değerleri
7Ara Sınav
8Dijital içerikler ve yeni iletişim teknolojileri çerçevesinde dijital dünyada etik
9Toplumsal cinsiyet eşitsizliği üzerinden etik sorunsallar
10Pazarlama reklam ve halkla ilişkilerde etik
11Sağlık iletişimi, medya ve etik
12Medya etiği eğitiminde karşılaşılan sorunlar
13Türk medyası güncel örnekler tartışma
14Güncel meseleleri örneklerle tartışma
Kaynak
Binark M ve Bayraktutan G, Ayın Karanlık Yüzü: Yeni Medya ve Etik, Kalkedon Yayınları, İstanbul, 2013 - Uzun, Ruhdan. İletişim Etiği, sorunlar ve sorumluluklar, Dipnot Yayınları, İstanbul, 2011
-Keane, John. Medya ve Demokrasi, (Çev.) Haluk Şahin, Ayrıntı Yayınları, İstanbul, 2010 -Demir V, Medya Etiği, Beta Yayınları, İstanbul, 2006

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Medya tarihi, haber yazma teknikleri, haber türleri, uygulamalı gazetecilik gibi alanlarda ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
2
Farklı iletişim ortamlarının özelliklerine uygun içerik üretimi sürecini bilir.
3
Alanı ile ilgili kuram, yöntem, strateji ve tekniklere ilişkin bilgiye sahiptir.
4
Medyanın kişiler ve toplumun düşünce, davranış ve değerleri üzerinde etkisinin bilincindedir.
5
Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
6
Eleştirel düşünme, analiz ve sentez yapma becerisi geliştirir.
7
Alanıyla ilgili yeni yöntem ve teknolojileri takip eder ve kullanır.
8
Edindiği bilgilerle özgün bir medya içerik üretimi gerçekleştirme becerisi geliştirir.
9
Alanıyla ilgili görsel ve işitsel verileri ve yazınsal metinleri eleştirel yaklaşımla değerlendirir.
10
Alanındaki sorunları saptar, bu sorunları çözmek için veri toplar, analiz eder; yorumlar ve çözüm önerileri sunar.
11
İçerik üretimi sürecinde demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır.
12
Alanı ile ilgili bireysel ya da grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi yerine getirir ya da bağımsız olarak yürütür.
13
Birey ve ekip üyesi olarak mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir.
14
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler.
15
Alanındaki sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
16
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.
17
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır.
18
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme14114
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi14342
Okul Dışı Diğer Faaliyetler14342
Proje Sunumu / Seminer14342
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı12020
Genel Sınav ve Hazırlığı13030
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)232
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(232/30)8
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
MEDYA VE ETİK-Bahar Dönemi3+038
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Başak GEZMEN
Dersi VerenlerDoç.Dr. Başak GEZMEN
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacıİletişim ve medya etiği kapsamında medyada etik sorunlara ilişkin eleştirel bakış açısı kazandırarak medyada yaşanan sorunların ahlaki ve felsefi boyutunu ele almaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Etik kavramı kavramsal çerçeve; etik ahlak ilişkisi,Etik İle ilgili Yaklaşımların Ortaya Konulması,İletişim Etiğinin toplumsal ve siyasi anlamda tartışılması,Medya etiği ve özdenetim,Medya etiğinin kuramsal temelleri,Medyada Etik, Özgürlük ve Etik ve Haber Değerleri,Ara Sınav,Dijital içerikler ve yeni iletişim teknolojileri çerçevesinde dijital dünyada etik,Toplumsal cinsiyet eşitsizliği üzerinden etik sorunsallar,Pazarlama reklam ve halkla ilişkilerde etik,Sağlık iletişimi, medya ve etik,Medya etiği eğitiminde karşılaşılan sorunlar,Türk medyası güncel örnekler tartışma,Güncel meseleleri örneklerle tartışma; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Medya etiği ve özdenetim, medya meslek prensiplerini analiz eder.10, 9F, G
Etik ahlak ilişkisini bilir, özdenetim kavramını değerlendirir.10, 9F, G
Yeni medya teknolojileri ve dijital içerikler kapsamında etik sorunsalları tartışır10, 16, 9F
Medya etiği ve kuramsal yaklaşımları bilir.16, 5, 9F, H
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:F: Proje Görevi, G: Kısa Sınav, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Etik kavramı kavramsal çerçeve; etik ahlak ilişkisi
2Etik İle ilgili Yaklaşımların Ortaya Konulması
3İletişim Etiğinin toplumsal ve siyasi anlamda tartışılması
4Medya etiği ve özdenetim
5Medya etiğinin kuramsal temelleri
6Medyada Etik, Özgürlük ve Etik ve Haber Değerleri
7Ara Sınav
8Dijital içerikler ve yeni iletişim teknolojileri çerçevesinde dijital dünyada etik
9Toplumsal cinsiyet eşitsizliği üzerinden etik sorunsallar
10Pazarlama reklam ve halkla ilişkilerde etik
11Sağlık iletişimi, medya ve etik
12Medya etiği eğitiminde karşılaşılan sorunlar
13Türk medyası güncel örnekler tartışma
14Güncel meseleleri örneklerle tartışma
Kaynak
Binark M ve Bayraktutan G, Ayın Karanlık Yüzü: Yeni Medya ve Etik, Kalkedon Yayınları, İstanbul, 2013 - Uzun, Ruhdan. İletişim Etiği, sorunlar ve sorumluluklar, Dipnot Yayınları, İstanbul, 2011
-Keane, John. Medya ve Demokrasi, (Çev.) Haluk Şahin, Ayrıntı Yayınları, İstanbul, 2010 -Demir V, Medya Etiği, Beta Yayınları, İstanbul, 2006

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Medya tarihi, haber yazma teknikleri, haber türleri, uygulamalı gazetecilik gibi alanlarda ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
2
Farklı iletişim ortamlarının özelliklerine uygun içerik üretimi sürecini bilir.
3
Alanı ile ilgili kuram, yöntem, strateji ve tekniklere ilişkin bilgiye sahiptir.
4
Medyanın kişiler ve toplumun düşünce, davranış ve değerleri üzerinde etkisinin bilincindedir.
5
Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
6
Eleştirel düşünme, analiz ve sentez yapma becerisi geliştirir.
7
Alanıyla ilgili yeni yöntem ve teknolojileri takip eder ve kullanır.
8
Edindiği bilgilerle özgün bir medya içerik üretimi gerçekleştirme becerisi geliştirir.
9
Alanıyla ilgili görsel ve işitsel verileri ve yazınsal metinleri eleştirel yaklaşımla değerlendirir.
10
Alanındaki sorunları saptar, bu sorunları çözmek için veri toplar, analiz eder; yorumlar ve çözüm önerileri sunar.
11
İçerik üretimi sürecinde demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır.
12
Alanı ile ilgili bireysel ya da grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi yerine getirir ya da bağımsız olarak yürütür.
13
Birey ve ekip üyesi olarak mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir.
14
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler.
15
Alanındaki sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
16
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.
17
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır.
18
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 27/01/2023 - 10:34Son Güncelleme Tarihi: 27/01/2023 - 10:35