Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MEDYA VE ETİK | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Başak GEZMEN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Başak GEZMEN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | İletişim ve medya etiği kapsamında medyada etik sorunlara ilişkin eleştirel bakış açısı kazandırarak medyada yaşanan sorunların ahlaki ve felsefi boyutunu ele almaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Etik kavramı kavramsal çerçeve; etik ahlak ilişkisi,Etik İle ilgili Yaklaşımların Ortaya Konulması,İletişim Etiğinin toplumsal ve siyasi anlamda tartışılması,Medya etiği ve özdenetim,Medya etiğinin kuramsal temelleri,Medyada Etik, Özgürlük ve Etik ve Haber Değerleri,Ara Sınav,Dijital içerikler ve yeni iletişim teknolojileri çerçevesinde dijital dünyada etik,Toplumsal cinsiyet eşitsizliği üzerinden etik sorunsallar,Pazarlama reklam ve halkla ilişkilerde etik,Sağlık iletişimi, medya ve etik,Medya etiği eğitiminde karşılaşılan sorunlar,Türk medyası güncel örnekler tartışma,Güncel meseleleri örneklerle tartışma; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Medya etiği ve özdenetim, medya meslek prensiplerini analiz eder. | 10, 9 | F, G |
Etik ahlak ilişkisini bilir, özdenetim kavramını değerlendirir. | 10, 9 | F, G |
Yeni medya teknolojileri ve dijital içerikler kapsamında etik sorunsalları tartışır | 10, 16, 9 | F |
Medya etiği ve kuramsal yaklaşımları bilir. | 16, 5, 9 | F, H |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | F: Proje Görevi, G: Kısa Sınav, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Etik kavramı kavramsal çerçeve; etik ahlak ilişkisi | |
2 | Etik İle ilgili Yaklaşımların Ortaya Konulması | |
3 | İletişim Etiğinin toplumsal ve siyasi anlamda tartışılması | |
4 | Medya etiği ve özdenetim | |
5 | Medya etiğinin kuramsal temelleri | |
6 | Medyada Etik, Özgürlük ve Etik ve Haber Değerleri | |
7 | Ara Sınav | |
8 | Dijital içerikler ve yeni iletişim teknolojileri çerçevesinde dijital dünyada etik | |
9 | Toplumsal cinsiyet eşitsizliği üzerinden etik sorunsallar | |
10 | Pazarlama reklam ve halkla ilişkilerde etik | |
11 | Sağlık iletişimi, medya ve etik | |
12 | Medya etiği eğitiminde karşılaşılan sorunlar | |
13 | Türk medyası güncel örnekler tartışma | |
14 | Güncel meseleleri örneklerle tartışma |
Kaynak |
Binark M ve Bayraktutan G, Ayın Karanlık Yüzü: Yeni Medya ve Etik, Kalkedon Yayınları, İstanbul, 2013 - Uzun, Ruhdan. İletişim Etiği, sorunlar ve sorumluluklar, Dipnot Yayınları, İstanbul, 2011 |
-Keane, John. Medya ve Demokrasi, (Çev.) Haluk Şahin, Ayrıntı Yayınları, İstanbul, 2010 -Demir V, Medya Etiği, Beta Yayınları, İstanbul, 2006 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Medya tarihi, haber yazma teknikleri, haber türleri, uygulamalı gazetecilik gibi alanlarda ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | ||||||
2 | Farklı iletişim ortamlarının özelliklerine uygun içerik üretimi sürecini bilir. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili kuram, yöntem, strateji ve tekniklere ilişkin bilgiye sahiptir. | ||||||
4 | Medyanın kişiler ve toplumun düşünce, davranış ve değerleri üzerinde etkisinin bilincindedir. | ||||||
5 | Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | ||||||
6 | Eleştirel düşünme, analiz ve sentez yapma becerisi geliştirir. | ||||||
7 | Alanıyla ilgili yeni yöntem ve teknolojileri takip eder ve kullanır. | ||||||
8 | Edindiği bilgilerle özgün bir medya içerik üretimi gerçekleştirme becerisi geliştirir. | ||||||
9 | Alanıyla ilgili görsel ve işitsel verileri ve yazınsal metinleri eleştirel yaklaşımla değerlendirir. | ||||||
10 | Alanındaki sorunları saptar, bu sorunları çözmek için veri toplar, analiz eder; yorumlar ve çözüm önerileri sunar. | ||||||
11 | İçerik üretimi sürecinde demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. | ||||||
12 | Alanı ile ilgili bireysel ya da grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi yerine getirir ya da bağımsız olarak yürütür. | ||||||
13 | Birey ve ekip üyesi olarak mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir. | ||||||
14 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler. | ||||||
15 | Alanındaki sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır. | ||||||
16 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. | ||||||
17 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır. | ||||||
18 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 1 | 14 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 14 | 3 | 42 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 14 | 3 | 42 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 14 | 3 | 42 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 30 | 30 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 232 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(232/30) | 8 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MEDYA VE ETİK | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Başak GEZMEN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Başak GEZMEN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | İletişim ve medya etiği kapsamında medyada etik sorunlara ilişkin eleştirel bakış açısı kazandırarak medyada yaşanan sorunların ahlaki ve felsefi boyutunu ele almaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Etik kavramı kavramsal çerçeve; etik ahlak ilişkisi,Etik İle ilgili Yaklaşımların Ortaya Konulması,İletişim Etiğinin toplumsal ve siyasi anlamda tartışılması,Medya etiği ve özdenetim,Medya etiğinin kuramsal temelleri,Medyada Etik, Özgürlük ve Etik ve Haber Değerleri,Ara Sınav,Dijital içerikler ve yeni iletişim teknolojileri çerçevesinde dijital dünyada etik,Toplumsal cinsiyet eşitsizliği üzerinden etik sorunsallar,Pazarlama reklam ve halkla ilişkilerde etik,Sağlık iletişimi, medya ve etik,Medya etiği eğitiminde karşılaşılan sorunlar,Türk medyası güncel örnekler tartışma,Güncel meseleleri örneklerle tartışma; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Medya etiği ve özdenetim, medya meslek prensiplerini analiz eder. | 10, 9 | F, G |
Etik ahlak ilişkisini bilir, özdenetim kavramını değerlendirir. | 10, 9 | F, G |
Yeni medya teknolojileri ve dijital içerikler kapsamında etik sorunsalları tartışır | 10, 16, 9 | F |
Medya etiği ve kuramsal yaklaşımları bilir. | 16, 5, 9 | F, H |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | F: Proje Görevi, G: Kısa Sınav, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Etik kavramı kavramsal çerçeve; etik ahlak ilişkisi | |
2 | Etik İle ilgili Yaklaşımların Ortaya Konulması | |
3 | İletişim Etiğinin toplumsal ve siyasi anlamda tartışılması | |
4 | Medya etiği ve özdenetim | |
5 | Medya etiğinin kuramsal temelleri | |
6 | Medyada Etik, Özgürlük ve Etik ve Haber Değerleri | |
7 | Ara Sınav | |
8 | Dijital içerikler ve yeni iletişim teknolojileri çerçevesinde dijital dünyada etik | |
9 | Toplumsal cinsiyet eşitsizliği üzerinden etik sorunsallar | |
10 | Pazarlama reklam ve halkla ilişkilerde etik | |
11 | Sağlık iletişimi, medya ve etik | |
12 | Medya etiği eğitiminde karşılaşılan sorunlar | |
13 | Türk medyası güncel örnekler tartışma | |
14 | Güncel meseleleri örneklerle tartışma |
Kaynak |
Binark M ve Bayraktutan G, Ayın Karanlık Yüzü: Yeni Medya ve Etik, Kalkedon Yayınları, İstanbul, 2013 - Uzun, Ruhdan. İletişim Etiği, sorunlar ve sorumluluklar, Dipnot Yayınları, İstanbul, 2011 |
-Keane, John. Medya ve Demokrasi, (Çev.) Haluk Şahin, Ayrıntı Yayınları, İstanbul, 2010 -Demir V, Medya Etiği, Beta Yayınları, İstanbul, 2006 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Medya tarihi, haber yazma teknikleri, haber türleri, uygulamalı gazetecilik gibi alanlarda ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | ||||||
2 | Farklı iletişim ortamlarının özelliklerine uygun içerik üretimi sürecini bilir. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili kuram, yöntem, strateji ve tekniklere ilişkin bilgiye sahiptir. | ||||||
4 | Medyanın kişiler ve toplumun düşünce, davranış ve değerleri üzerinde etkisinin bilincindedir. | ||||||
5 | Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | ||||||
6 | Eleştirel düşünme, analiz ve sentez yapma becerisi geliştirir. | ||||||
7 | Alanıyla ilgili yeni yöntem ve teknolojileri takip eder ve kullanır. | ||||||
8 | Edindiği bilgilerle özgün bir medya içerik üretimi gerçekleştirme becerisi geliştirir. | ||||||
9 | Alanıyla ilgili görsel ve işitsel verileri ve yazınsal metinleri eleştirel yaklaşımla değerlendirir. | ||||||
10 | Alanındaki sorunları saptar, bu sorunları çözmek için veri toplar, analiz eder; yorumlar ve çözüm önerileri sunar. | ||||||
11 | İçerik üretimi sürecinde demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. | ||||||
12 | Alanı ile ilgili bireysel ya da grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi yerine getirir ya da bağımsız olarak yürütür. | ||||||
13 | Birey ve ekip üyesi olarak mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir. | ||||||
14 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler. | ||||||
15 | Alanındaki sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır. | ||||||
16 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. | ||||||
17 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır. | ||||||
18 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |