Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MARKALAŞMA VE ANLAM YÖNETİMİ | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Bilge KARAMEHMET ALTUNTAŞ |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Bilge KARAMEHMET ALTUNTAŞ |
Dersin Yardımcıları | Doç. Dr. Bilge KARAMEHMET ALTUNTAŞ |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı kurumların markalaşma süreci ile ilgili genel bilgilerin ve marka teorilerinin incelenmesidir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; MARKA STRATEJİSİ VE MARKA YÖNETİMİ,Marka Yönetim Modelleri,Marka Stratejileri,Marka Teorileri-1 ,Marka Teorileri- 2,Markalaşma Süreci- 1,Markalaşma Süreci - 2,Dünyada marka kategorileri,Dünyadaki marka örnekleri,Başarılı marka oluşturma- 1,Başarılı marka oluşturma -2 ,Dünyadaki başarılı marka örnekleri,Marka sadakati- 1,Marka sadakati -2 ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Markalaşmanın dünyadaki örneklerini gösterir. | 10, 16, 6, 9 | A, E |
Pazarlama stratejilerini tanımlar | 10, 16, 4, 9 | A, E |
Markalaşma sürecini analiz eder. | 10, 6, 9 | A, E |
Markalaşmanın temellerini kavrar | 16, 9 | A, E |
Markaların genel uygulamalarını listeler | 10, 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | MARKA STRATEJİSİ VE MARKA YÖNETİMİ | İlgili okuma |
2 | Marka Yönetim Modelleri | İlgili okuma |
3 | Marka Stratejileri | İlgili okuma |
4 | Marka Teorileri-1 | İlgili okuma |
5 | Marka Teorileri- 2 | İlgili okuma |
6 | Markalaşma Süreci- 1 | İlgili okuma |
7 | Markalaşma Süreci - 2 | İlgili okuma |
8 | Dünyada marka kategorileri | İlgili okuma |
9 | Dünyadaki marka örnekleri | İlgili okuma |
10 | Başarılı marka oluşturma- 1 | İlgili okuma |
11 | Başarılı marka oluşturma -2 | İlgili okuma |
12 | Dünyadaki başarılı marka örnekleri | İlgili okuma |
13 | Marka sadakati- 1 | İlgili okuma |
14 | Marka sadakati -2 | İlgili okuma |
Kaynak |
Ders notları, Michael Johnson, Branding: In Five and a Half Steps, Thames & Hudson |
Donald Miller, Building a StoryBrand: Clarify Your Message So Customers Will Listen |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Medya tarihi, haber yazma teknikleri, haber türleri, uygulamalı gazetecilik gibi alanlarda ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | ||||||
2 | Farklı iletişim ortamlarının özelliklerine uygun içerik üretimi sürecini bilir. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili kuram, yöntem, strateji ve tekniklere ilişkin bilgiye sahiptir. | X | |||||
4 | Medyanın kişiler ve toplumun düşünce, davranış ve değerleri üzerinde etkisinin bilincindedir. | ||||||
5 | Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | ||||||
6 | Eleştirel düşünme, analiz ve sentez yapma becerisi geliştirir. | ||||||
7 | Alanıyla ilgili yeni yöntem ve teknolojileri takip eder ve kullanır. | ||||||
8 | Edindiği bilgilerle özgün bir medya içerik üretimi gerçekleştirme becerisi geliştirir. | ||||||
9 | Alanıyla ilgili görsel ve işitsel verileri ve yazınsal metinleri eleştirel yaklaşımla değerlendirir. | ||||||
10 | Alanındaki sorunları saptar, bu sorunları çözmek için veri toplar, analiz eder; yorumlar ve çözüm önerileri sunar. | ||||||
11 | İçerik üretimi sürecinde demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. | ||||||
12 | Alanı ile ilgili bireysel ya da grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi yerine getirir ya da bağımsız olarak yürütür. | ||||||
13 | Birey ve ekip üyesi olarak mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir. | ||||||
14 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler. | ||||||
15 | Alanındaki sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır. | X | |||||
16 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. | ||||||
17 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır. | ||||||
18 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 2 | 22 | 44 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 20 | 20 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 2 | 22 | 44 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 40 | 40 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 50 | 50 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 240 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(240/30) | 8 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MARKALAŞMA VE ANLAM YÖNETİMİ | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Bilge KARAMEHMET ALTUNTAŞ |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Bilge KARAMEHMET ALTUNTAŞ |
Dersin Yardımcıları | Doç. Dr. Bilge KARAMEHMET ALTUNTAŞ |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı kurumların markalaşma süreci ile ilgili genel bilgilerin ve marka teorilerinin incelenmesidir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; MARKA STRATEJİSİ VE MARKA YÖNETİMİ,Marka Yönetim Modelleri,Marka Stratejileri,Marka Teorileri-1 ,Marka Teorileri- 2,Markalaşma Süreci- 1,Markalaşma Süreci - 2,Dünyada marka kategorileri,Dünyadaki marka örnekleri,Başarılı marka oluşturma- 1,Başarılı marka oluşturma -2 ,Dünyadaki başarılı marka örnekleri,Marka sadakati- 1,Marka sadakati -2 ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Markalaşmanın dünyadaki örneklerini gösterir. | 10, 16, 6, 9 | A, E |
Pazarlama stratejilerini tanımlar | 10, 16, 4, 9 | A, E |
Markalaşma sürecini analiz eder. | 10, 6, 9 | A, E |
Markalaşmanın temellerini kavrar | 16, 9 | A, E |
Markaların genel uygulamalarını listeler | 10, 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | MARKA STRATEJİSİ VE MARKA YÖNETİMİ | İlgili okuma |
2 | Marka Yönetim Modelleri | İlgili okuma |
3 | Marka Stratejileri | İlgili okuma |
4 | Marka Teorileri-1 | İlgili okuma |
5 | Marka Teorileri- 2 | İlgili okuma |
6 | Markalaşma Süreci- 1 | İlgili okuma |
7 | Markalaşma Süreci - 2 | İlgili okuma |
8 | Dünyada marka kategorileri | İlgili okuma |
9 | Dünyadaki marka örnekleri | İlgili okuma |
10 | Başarılı marka oluşturma- 1 | İlgili okuma |
11 | Başarılı marka oluşturma -2 | İlgili okuma |
12 | Dünyadaki başarılı marka örnekleri | İlgili okuma |
13 | Marka sadakati- 1 | İlgili okuma |
14 | Marka sadakati -2 | İlgili okuma |
Kaynak |
Ders notları, Michael Johnson, Branding: In Five and a Half Steps, Thames & Hudson |
Donald Miller, Building a StoryBrand: Clarify Your Message So Customers Will Listen |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Medya tarihi, haber yazma teknikleri, haber türleri, uygulamalı gazetecilik gibi alanlarda ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | ||||||
2 | Farklı iletişim ortamlarının özelliklerine uygun içerik üretimi sürecini bilir. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili kuram, yöntem, strateji ve tekniklere ilişkin bilgiye sahiptir. | X | |||||
4 | Medyanın kişiler ve toplumun düşünce, davranış ve değerleri üzerinde etkisinin bilincindedir. | ||||||
5 | Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | ||||||
6 | Eleştirel düşünme, analiz ve sentez yapma becerisi geliştirir. | ||||||
7 | Alanıyla ilgili yeni yöntem ve teknolojileri takip eder ve kullanır. | ||||||
8 | Edindiği bilgilerle özgün bir medya içerik üretimi gerçekleştirme becerisi geliştirir. | ||||||
9 | Alanıyla ilgili görsel ve işitsel verileri ve yazınsal metinleri eleştirel yaklaşımla değerlendirir. | ||||||
10 | Alanındaki sorunları saptar, bu sorunları çözmek için veri toplar, analiz eder; yorumlar ve çözüm önerileri sunar. | ||||||
11 | İçerik üretimi sürecinde demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. | ||||||
12 | Alanı ile ilgili bireysel ya da grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi yerine getirir ya da bağımsız olarak yürütür. | ||||||
13 | Birey ve ekip üyesi olarak mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir. | ||||||
14 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler. | ||||||
15 | Alanındaki sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır. | X | |||||
16 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. | ||||||
17 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır. | ||||||
18 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |