Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
MARKALAŞMA VE ANLAM YÖNETİMİ-Bahar Dönemi3+038
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Bilge KARAMEHMET ALTUNTAŞ
Dersi VerenlerDoç.Dr. Bilge KARAMEHMET ALTUNTAŞ
Dersin YardımcılarıDoç. Dr. Bilge KARAMEHMET ALTUNTAŞ
Dersin AmacıBu dersin amacı kurumların markalaşma süreci ile ilgili genel bilgilerin ve marka teorilerinin incelenmesidir.
Dersin İçeriğiBu ders; MARKA STRATEJİSİ VE MARKA YÖNETİMİ,Marka Yönetim Modelleri,Marka Stratejileri,Marka Teorileri-1 ,Marka Teorileri- 2,Markalaşma Süreci- 1,Markalaşma Süreci - 2,Dünyada marka kategorileri,Dünyadaki marka örnekleri,Başarılı marka oluşturma- 1,Başarılı marka oluşturma -2 ,Dünyadaki başarılı marka örnekleri,Marka sadakati- 1,Marka sadakati -2 ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Markalaşmanın dünyadaki örneklerini gösterir.10, 16, 6, 9A, E
Pazarlama stratejilerini tanımlar10, 16, 4, 9A, E
Markalaşma sürecini analiz eder.10, 6, 9A, E
Markalaşmanın temellerini kavrar16, 9A, E
Markaların genel uygulamalarını listeler10, 16, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1MARKA STRATEJİSİ VE MARKA YÖNETİMİİlgili okuma
2Marka Yönetim Modelleriİlgili okuma
3Marka Stratejileriİlgili okuma
4Marka Teorileri-1 İlgili okuma
5Marka Teorileri- 2İlgili okuma
6Markalaşma Süreci- 1İlgili okuma
7Markalaşma Süreci - 2İlgili okuma
8Dünyada marka kategorileriİlgili okuma
9Dünyadaki marka örnekleriİlgili okuma
10Başarılı marka oluşturma- 1İlgili okuma
11Başarılı marka oluşturma -2 İlgili okuma
12Dünyadaki başarılı marka örnekleriİlgili okuma
13Marka sadakati- 1İlgili okuma
14Marka sadakati -2 İlgili okuma
Kaynak
Ders notları, Michael Johnson, Branding: In Five and a Half Steps, Thames & Hudson
Donald Miller, Building a StoryBrand: Clarify Your Message So Customers Will Listen

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Medya tarihi, haber yazma teknikleri, haber türleri, uygulamalı gazetecilik gibi alanlarda ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
2
Farklı iletişim ortamlarının özelliklerine uygun içerik üretimi sürecini bilir.
X
3
Alanı ile ilgili kuram, yöntem, strateji ve tekniklere ilişkin bilgiye sahiptir.
X
4
Medyanın kişiler ve toplumun düşünce, davranış ve değerleri üzerinde etkisinin bilincindedir.
5
Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
6
Eleştirel düşünme, analiz ve sentez yapma becerisi geliştirir.
7
Alanıyla ilgili yeni yöntem ve teknolojileri takip eder ve kullanır.
8
Edindiği bilgilerle özgün bir medya içerik üretimi gerçekleştirme becerisi geliştirir.
9
Alanıyla ilgili görsel ve işitsel verileri ve yazınsal metinleri eleştirel yaklaşımla değerlendirir.
10
Alanındaki sorunları saptar, bu sorunları çözmek için veri toplar, analiz eder; yorumlar ve çözüm önerileri sunar.
11
İçerik üretimi sürecinde demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır.
12
Alanı ile ilgili bireysel ya da grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi yerine getirir ya da bağımsız olarak yürütür.
13
Birey ve ekip üyesi olarak mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir.
14
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler.
15
Alanındaki sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
X
16
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.
17
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır.
18
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme000
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi22244
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer12020
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı22244
Ara Sınav ve Hazırlığı14040
Genel Sınav ve Hazırlığı15050
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)240
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(240/30)8
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
MARKALAŞMA VE ANLAM YÖNETİMİ-Bahar Dönemi3+038
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Bilge KARAMEHMET ALTUNTAŞ
Dersi VerenlerDoç.Dr. Bilge KARAMEHMET ALTUNTAŞ
Dersin YardımcılarıDoç. Dr. Bilge KARAMEHMET ALTUNTAŞ
Dersin AmacıBu dersin amacı kurumların markalaşma süreci ile ilgili genel bilgilerin ve marka teorilerinin incelenmesidir.
Dersin İçeriğiBu ders; MARKA STRATEJİSİ VE MARKA YÖNETİMİ,Marka Yönetim Modelleri,Marka Stratejileri,Marka Teorileri-1 ,Marka Teorileri- 2,Markalaşma Süreci- 1,Markalaşma Süreci - 2,Dünyada marka kategorileri,Dünyadaki marka örnekleri,Başarılı marka oluşturma- 1,Başarılı marka oluşturma -2 ,Dünyadaki başarılı marka örnekleri,Marka sadakati- 1,Marka sadakati -2 ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Markalaşmanın dünyadaki örneklerini gösterir.10, 16, 6, 9A, E
Pazarlama stratejilerini tanımlar10, 16, 4, 9A, E
Markalaşma sürecini analiz eder.10, 6, 9A, E
Markalaşmanın temellerini kavrar16, 9A, E
Markaların genel uygulamalarını listeler10, 16, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1MARKA STRATEJİSİ VE MARKA YÖNETİMİİlgili okuma
2Marka Yönetim Modelleriİlgili okuma
3Marka Stratejileriİlgili okuma
4Marka Teorileri-1 İlgili okuma
5Marka Teorileri- 2İlgili okuma
6Markalaşma Süreci- 1İlgili okuma
7Markalaşma Süreci - 2İlgili okuma
8Dünyada marka kategorileriİlgili okuma
9Dünyadaki marka örnekleriİlgili okuma
10Başarılı marka oluşturma- 1İlgili okuma
11Başarılı marka oluşturma -2 İlgili okuma
12Dünyadaki başarılı marka örnekleriİlgili okuma
13Marka sadakati- 1İlgili okuma
14Marka sadakati -2 İlgili okuma
Kaynak
Ders notları, Michael Johnson, Branding: In Five and a Half Steps, Thames & Hudson
Donald Miller, Building a StoryBrand: Clarify Your Message So Customers Will Listen

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Medya tarihi, haber yazma teknikleri, haber türleri, uygulamalı gazetecilik gibi alanlarda ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
2
Farklı iletişim ortamlarının özelliklerine uygun içerik üretimi sürecini bilir.
X
3
Alanı ile ilgili kuram, yöntem, strateji ve tekniklere ilişkin bilgiye sahiptir.
X
4
Medyanın kişiler ve toplumun düşünce, davranış ve değerleri üzerinde etkisinin bilincindedir.
5
Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
6
Eleştirel düşünme, analiz ve sentez yapma becerisi geliştirir.
7
Alanıyla ilgili yeni yöntem ve teknolojileri takip eder ve kullanır.
8
Edindiği bilgilerle özgün bir medya içerik üretimi gerçekleştirme becerisi geliştirir.
9
Alanıyla ilgili görsel ve işitsel verileri ve yazınsal metinleri eleştirel yaklaşımla değerlendirir.
10
Alanındaki sorunları saptar, bu sorunları çözmek için veri toplar, analiz eder; yorumlar ve çözüm önerileri sunar.
11
İçerik üretimi sürecinde demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır.
12
Alanı ile ilgili bireysel ya da grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi yerine getirir ya da bağımsız olarak yürütür.
13
Birey ve ekip üyesi olarak mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir.
14
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler.
15
Alanındaki sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
X
16
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.
17
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır.
18
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 27/01/2023 - 10:34Son Güncelleme Tarihi: 27/01/2023 - 10:35