Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KURUMSAL İLETİŞİM KURAM VE UYGULAMALARI-Bahar Dönemi3+038
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Şifa ELCİL
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Şifa ELCİL
Dersin YardımcılarıDr. Şifa ELCİL
Dersin AmacıKurumsal iletişim fonksiyonlarını anlatmak, kuram ve uygulamayı örneklerle sentezlemek, objektif bir gözle eleştirel bakabilmeyi öğretmektir. Dersin %70'ine devam zorunluluğu vardır.
Dersin İçeriğiBu ders; Kurumsal iletişim kavramı, ortaya çıkış sebepleri ve önemi.,Kurumsal iletişimin ilişkili olduğu kuramlar.,Kurumsal iletişimin ilişkili olduğu kuramlar.,Kurumsal iletişim bileşenleri.,Kurumsal iletişim yönetiminin kurumsal değeri.,Kurumsal iletişim ve kurumsal itibar ilişkisi.,Kurumsal kimlik oluşumunda kurumsal iletişimin önemi.,Kurumsal iletişimin yönetilmesinde liderlik rolü. ,Marka değeri yaratma.,Kurumsal iletişim stratejileri ve sosyal sorumluluk.,Dünyadan ve Türkiye'den sektörel vaka uygulamaları.,Uygulama Planı aşamaları/ Proje sunumları.,Uygulama Planı aşamaları/ Proje sunumları.,Uygulama Planı aşamaları/ Proje sunumları.; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Kurumsal iletişim kuram ve uygulamalarının önemini kavrar. 10, 12, 13, 14, 16, 4, 9A, E, F
2. Kurumsal iletişim kuram ve uygulamalarını içselleştirir.14, 16, 19, 20, 4, 9A, E, F
3. Kurumsal iletişim fonksiyonlarının önemini içselleştirir.10, 13, 14, 16, 19, 9A, E, F
4. Kurumsal İtibarın sürdürülmesinde kurumsal iletişim kuram ve uygulamalarının önemini kavrar.13, 14, 16, 19, 2A, E, F
5. Stratejik kurumsal iletişim yönetimi ve itibar ilişkisini deneyimler.10, 13, 14, 16, 19, 4, 9A, E, F
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Kurumsal iletişim kavramı, ortaya çıkış sebepleri ve önemi.Ders notları
2Kurumsal iletişimin ilişkili olduğu kuramlar.Ders notları
3Kurumsal iletişimin ilişkili olduğu kuramlar.Ders notları
4Kurumsal iletişim bileşenleri.Ders notları
5Kurumsal iletişim yönetiminin kurumsal değeri.Ders notları
6Kurumsal iletişim ve kurumsal itibar ilişkisi.Ders notları
7Kurumsal kimlik oluşumunda kurumsal iletişimin önemi.Ders notları
8Kurumsal iletişimin yönetilmesinde liderlik rolü. Ders notları
9Marka değeri yaratma.Ders notları, ödev
10Kurumsal iletişim stratejileri ve sosyal sorumluluk.Ders notları, ödev
11Dünyadan ve Türkiye'den sektörel vaka uygulamaları.Araştırma
12Uygulama Planı aşamaları/ Proje sunumları.Proje
13Uygulama Planı aşamaları/ Proje sunumları.Proje
14Uygulama Planı aşamaları/ Proje sunumları.Proje
Kaynak
1. Şenay Yavuz Görkem, Kurumsal İletişim Kuram Ve Uygulamaları, Üniversiteli Yayınevi, İstanbul, 2014. 2. Seda Çakar Mengü, Kurumsal İletişim Yönetimi ve Kurumsal Markalar, Derin Yayınları, 2013, İstanbul. 3. Filiz Balta Peltekoğlu, Halkla İlişkiler Nedir, Beta Yayınları, İstanbul, 2018.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Medya tarihi, haber yazma teknikleri, haber türleri, uygulamalı gazetecilik gibi alanlarda ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Farklı iletişim ortamlarının özelliklerine uygun içerik üretimi sürecini bilir.
X
3
Alanı ile ilgili kuram, yöntem, strateji ve tekniklere ilişkin bilgiye sahiptir.
X
4
Medyanın kişiler ve toplumun düşünce, davranış ve değerleri üzerinde etkisinin bilincindedir.
X
5
Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
X
6
Eleştirel düşünme, analiz ve sentez yapma becerisi geliştirir.
X
7
Alanıyla ilgili yeni yöntem ve teknolojileri takip eder ve kullanır.
X
8
Edindiği bilgilerle özgün bir medya içerik üretimi gerçekleştirme becerisi geliştirir.
X
9
Alanıyla ilgili görsel ve işitsel verileri ve yazınsal metinleri eleştirel yaklaşımla değerlendirir.
X
10
Alanındaki sorunları saptar, bu sorunları çözmek için veri toplar, analiz eder; yorumlar ve çözüm önerileri sunar.
X
11
İçerik üretimi sürecinde demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır.
X
12
Alanı ile ilgili bireysel ya da grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi yerine getirir ya da bağımsız olarak yürütür.
X
13
Birey ve ekip üyesi olarak mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir.
X
14
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler.
X
15
Alanındaki sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
X
16
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.
X
17
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır.
X
18
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme275135
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi6742
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı11010
Genel Sınav ve Hazırlığı11111
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)240
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(240/30)8
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KURUMSAL İLETİŞİM KURAM VE UYGULAMALARI-Bahar Dönemi3+038
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Şifa ELCİL
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Şifa ELCİL
Dersin YardımcılarıDr. Şifa ELCİL
Dersin AmacıKurumsal iletişim fonksiyonlarını anlatmak, kuram ve uygulamayı örneklerle sentezlemek, objektif bir gözle eleştirel bakabilmeyi öğretmektir. Dersin %70'ine devam zorunluluğu vardır.
Dersin İçeriğiBu ders; Kurumsal iletişim kavramı, ortaya çıkış sebepleri ve önemi.,Kurumsal iletişimin ilişkili olduğu kuramlar.,Kurumsal iletişimin ilişkili olduğu kuramlar.,Kurumsal iletişim bileşenleri.,Kurumsal iletişim yönetiminin kurumsal değeri.,Kurumsal iletişim ve kurumsal itibar ilişkisi.,Kurumsal kimlik oluşumunda kurumsal iletişimin önemi.,Kurumsal iletişimin yönetilmesinde liderlik rolü. ,Marka değeri yaratma.,Kurumsal iletişim stratejileri ve sosyal sorumluluk.,Dünyadan ve Türkiye'den sektörel vaka uygulamaları.,Uygulama Planı aşamaları/ Proje sunumları.,Uygulama Planı aşamaları/ Proje sunumları.,Uygulama Planı aşamaları/ Proje sunumları.; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Kurumsal iletişim kuram ve uygulamalarının önemini kavrar. 10, 12, 13, 14, 16, 4, 9A, E, F
2. Kurumsal iletişim kuram ve uygulamalarını içselleştirir.14, 16, 19, 20, 4, 9A, E, F
3. Kurumsal iletişim fonksiyonlarının önemini içselleştirir.10, 13, 14, 16, 19, 9A, E, F
4. Kurumsal İtibarın sürdürülmesinde kurumsal iletişim kuram ve uygulamalarının önemini kavrar.13, 14, 16, 19, 2A, E, F
5. Stratejik kurumsal iletişim yönetimi ve itibar ilişkisini deneyimler.10, 13, 14, 16, 19, 4, 9A, E, F
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Kurumsal iletişim kavramı, ortaya çıkış sebepleri ve önemi.Ders notları
2Kurumsal iletişimin ilişkili olduğu kuramlar.Ders notları
3Kurumsal iletişimin ilişkili olduğu kuramlar.Ders notları
4Kurumsal iletişim bileşenleri.Ders notları
5Kurumsal iletişim yönetiminin kurumsal değeri.Ders notları
6Kurumsal iletişim ve kurumsal itibar ilişkisi.Ders notları
7Kurumsal kimlik oluşumunda kurumsal iletişimin önemi.Ders notları
8Kurumsal iletişimin yönetilmesinde liderlik rolü. Ders notları
9Marka değeri yaratma.Ders notları, ödev
10Kurumsal iletişim stratejileri ve sosyal sorumluluk.Ders notları, ödev
11Dünyadan ve Türkiye'den sektörel vaka uygulamaları.Araştırma
12Uygulama Planı aşamaları/ Proje sunumları.Proje
13Uygulama Planı aşamaları/ Proje sunumları.Proje
14Uygulama Planı aşamaları/ Proje sunumları.Proje
Kaynak
1. Şenay Yavuz Görkem, Kurumsal İletişim Kuram Ve Uygulamaları, Üniversiteli Yayınevi, İstanbul, 2014. 2. Seda Çakar Mengü, Kurumsal İletişim Yönetimi ve Kurumsal Markalar, Derin Yayınları, 2013, İstanbul. 3. Filiz Balta Peltekoğlu, Halkla İlişkiler Nedir, Beta Yayınları, İstanbul, 2018.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Medya tarihi, haber yazma teknikleri, haber türleri, uygulamalı gazetecilik gibi alanlarda ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Farklı iletişim ortamlarının özelliklerine uygun içerik üretimi sürecini bilir.
X
3
Alanı ile ilgili kuram, yöntem, strateji ve tekniklere ilişkin bilgiye sahiptir.
X
4
Medyanın kişiler ve toplumun düşünce, davranış ve değerleri üzerinde etkisinin bilincindedir.
X
5
Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
X
6
Eleştirel düşünme, analiz ve sentez yapma becerisi geliştirir.
X
7
Alanıyla ilgili yeni yöntem ve teknolojileri takip eder ve kullanır.
X
8
Edindiği bilgilerle özgün bir medya içerik üretimi gerçekleştirme becerisi geliştirir.
X
9
Alanıyla ilgili görsel ve işitsel verileri ve yazınsal metinleri eleştirel yaklaşımla değerlendirir.
X
10
Alanındaki sorunları saptar, bu sorunları çözmek için veri toplar, analiz eder; yorumlar ve çözüm önerileri sunar.
X
11
İçerik üretimi sürecinde demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır.
X
12
Alanı ile ilgili bireysel ya da grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi yerine getirir ya da bağımsız olarak yürütür.
X
13
Birey ve ekip üyesi olarak mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir.
X
14
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler.
X
15
Alanındaki sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
X
16
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.
X
17
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır.
X
18
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 27/01/2023 - 10:34Son Güncelleme Tarihi: 27/01/2023 - 10:35