Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KURUMSAL İLETİŞİM KURAM VE UYGULAMALARI | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Şifa ELCİL |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Şifa ELCİL |
Dersin Yardımcıları | Dr. Şifa ELCİL |
Dersin Amacı | Kurumsal iletişim fonksiyonlarını anlatmak, kuram ve uygulamayı örneklerle sentezlemek, objektif bir gözle eleştirel bakabilmeyi öğretmektir. Dersin %70'ine devam zorunluluğu vardır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Kurumsal iletişim kavramı, ortaya çıkış sebepleri ve önemi.,Kurumsal iletişimin ilişkili olduğu kuramlar.,Kurumsal iletişimin ilişkili olduğu kuramlar.,Kurumsal iletişim bileşenleri.,Kurumsal iletişim yönetiminin kurumsal değeri.,Kurumsal iletişim ve kurumsal itibar ilişkisi.,Kurumsal kimlik oluşumunda kurumsal iletişimin önemi.,Kurumsal iletişimin yönetilmesinde liderlik rolü. ,Marka değeri yaratma.,Kurumsal iletişim stratejileri ve sosyal sorumluluk.,Dünyadan ve Türkiye'den sektörel vaka uygulamaları.,Uygulama Planı aşamaları/ Proje sunumları.,Uygulama Planı aşamaları/ Proje sunumları.,Uygulama Planı aşamaları/ Proje sunumları.; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Kurumsal iletişim kuram ve uygulamalarının önemini kavrar. | 10, 12, 13, 14, 16, 4, 9 | A, E, F |
2. Kurumsal iletişim kuram ve uygulamalarını içselleştirir. | 14, 16, 19, 20, 4, 9 | A, E, F |
3. Kurumsal iletişim fonksiyonlarının önemini içselleştirir. | 10, 13, 14, 16, 19, 9 | A, E, F |
4. Kurumsal İtibarın sürdürülmesinde kurumsal iletişim kuram ve uygulamalarının önemini kavrar. | 13, 14, 16, 19, 2 | A, E, F |
5. Stratejik kurumsal iletişim yönetimi ve itibar ilişkisini deneyimler. | 10, 13, 14, 16, 19, 4, 9 | A, E, F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kurumsal iletişim kavramı, ortaya çıkış sebepleri ve önemi. | Ders notları |
2 | Kurumsal iletişimin ilişkili olduğu kuramlar. | Ders notları |
3 | Kurumsal iletişimin ilişkili olduğu kuramlar. | Ders notları |
4 | Kurumsal iletişim bileşenleri. | Ders notları |
5 | Kurumsal iletişim yönetiminin kurumsal değeri. | Ders notları |
6 | Kurumsal iletişim ve kurumsal itibar ilişkisi. | Ders notları |
7 | Kurumsal kimlik oluşumunda kurumsal iletişimin önemi. | Ders notları |
8 | Kurumsal iletişimin yönetilmesinde liderlik rolü. | Ders notları |
9 | Marka değeri yaratma. | Ders notları, ödev |
10 | Kurumsal iletişim stratejileri ve sosyal sorumluluk. | Ders notları, ödev |
11 | Dünyadan ve Türkiye'den sektörel vaka uygulamaları. | Araştırma |
12 | Uygulama Planı aşamaları/ Proje sunumları. | Proje |
13 | Uygulama Planı aşamaları/ Proje sunumları. | Proje |
14 | Uygulama Planı aşamaları/ Proje sunumları. | Proje |
Kaynak |
1. Şenay Yavuz Görkem, Kurumsal İletişim Kuram Ve Uygulamaları, Üniversiteli Yayınevi, İstanbul, 2014. 2. Seda Çakar Mengü, Kurumsal İletişim Yönetimi ve Kurumsal Markalar, Derin Yayınları, 2013, İstanbul. 3. Filiz Balta Peltekoğlu, Halkla İlişkiler Nedir, Beta Yayınları, İstanbul, 2018. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Medya tarihi, haber yazma teknikleri, haber türleri, uygulamalı gazetecilik gibi alanlarda ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | |||||
2 | Farklı iletişim ortamlarının özelliklerine uygun içerik üretimi sürecini bilir. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili kuram, yöntem, strateji ve tekniklere ilişkin bilgiye sahiptir. | X | |||||
4 | Medyanın kişiler ve toplumun düşünce, davranış ve değerleri üzerinde etkisinin bilincindedir. | X | |||||
5 | Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | X | |||||
6 | Eleştirel düşünme, analiz ve sentez yapma becerisi geliştirir. | X | |||||
7 | Alanıyla ilgili yeni yöntem ve teknolojileri takip eder ve kullanır. | X | |||||
8 | Edindiği bilgilerle özgün bir medya içerik üretimi gerçekleştirme becerisi geliştirir. | X | |||||
9 | Alanıyla ilgili görsel ve işitsel verileri ve yazınsal metinleri eleştirel yaklaşımla değerlendirir. | X | |||||
10 | Alanındaki sorunları saptar, bu sorunları çözmek için veri toplar, analiz eder; yorumlar ve çözüm önerileri sunar. | X | |||||
11 | İçerik üretimi sürecinde demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. | X | |||||
12 | Alanı ile ilgili bireysel ya da grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi yerine getirir ya da bağımsız olarak yürütür. | X | |||||
13 | Birey ve ekip üyesi olarak mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir. | X | |||||
14 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler. | X | |||||
15 | Alanındaki sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır. | X | |||||
16 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. | X | |||||
17 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır. | X | |||||
18 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 27 | 5 | 135 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 6 | 7 | 42 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 11 | 11 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 240 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(240/30) | 8 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KURUMSAL İLETİŞİM KURAM VE UYGULAMALARI | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Şifa ELCİL |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Şifa ELCİL |
Dersin Yardımcıları | Dr. Şifa ELCİL |
Dersin Amacı | Kurumsal iletişim fonksiyonlarını anlatmak, kuram ve uygulamayı örneklerle sentezlemek, objektif bir gözle eleştirel bakabilmeyi öğretmektir. Dersin %70'ine devam zorunluluğu vardır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Kurumsal iletişim kavramı, ortaya çıkış sebepleri ve önemi.,Kurumsal iletişimin ilişkili olduğu kuramlar.,Kurumsal iletişimin ilişkili olduğu kuramlar.,Kurumsal iletişim bileşenleri.,Kurumsal iletişim yönetiminin kurumsal değeri.,Kurumsal iletişim ve kurumsal itibar ilişkisi.,Kurumsal kimlik oluşumunda kurumsal iletişimin önemi.,Kurumsal iletişimin yönetilmesinde liderlik rolü. ,Marka değeri yaratma.,Kurumsal iletişim stratejileri ve sosyal sorumluluk.,Dünyadan ve Türkiye'den sektörel vaka uygulamaları.,Uygulama Planı aşamaları/ Proje sunumları.,Uygulama Planı aşamaları/ Proje sunumları.,Uygulama Planı aşamaları/ Proje sunumları.; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Kurumsal iletişim kuram ve uygulamalarının önemini kavrar. | 10, 12, 13, 14, 16, 4, 9 | A, E, F |
2. Kurumsal iletişim kuram ve uygulamalarını içselleştirir. | 14, 16, 19, 20, 4, 9 | A, E, F |
3. Kurumsal iletişim fonksiyonlarının önemini içselleştirir. | 10, 13, 14, 16, 19, 9 | A, E, F |
4. Kurumsal İtibarın sürdürülmesinde kurumsal iletişim kuram ve uygulamalarının önemini kavrar. | 13, 14, 16, 19, 2 | A, E, F |
5. Stratejik kurumsal iletişim yönetimi ve itibar ilişkisini deneyimler. | 10, 13, 14, 16, 19, 4, 9 | A, E, F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kurumsal iletişim kavramı, ortaya çıkış sebepleri ve önemi. | Ders notları |
2 | Kurumsal iletişimin ilişkili olduğu kuramlar. | Ders notları |
3 | Kurumsal iletişimin ilişkili olduğu kuramlar. | Ders notları |
4 | Kurumsal iletişim bileşenleri. | Ders notları |
5 | Kurumsal iletişim yönetiminin kurumsal değeri. | Ders notları |
6 | Kurumsal iletişim ve kurumsal itibar ilişkisi. | Ders notları |
7 | Kurumsal kimlik oluşumunda kurumsal iletişimin önemi. | Ders notları |
8 | Kurumsal iletişimin yönetilmesinde liderlik rolü. | Ders notları |
9 | Marka değeri yaratma. | Ders notları, ödev |
10 | Kurumsal iletişim stratejileri ve sosyal sorumluluk. | Ders notları, ödev |
11 | Dünyadan ve Türkiye'den sektörel vaka uygulamaları. | Araştırma |
12 | Uygulama Planı aşamaları/ Proje sunumları. | Proje |
13 | Uygulama Planı aşamaları/ Proje sunumları. | Proje |
14 | Uygulama Planı aşamaları/ Proje sunumları. | Proje |
Kaynak |
1. Şenay Yavuz Görkem, Kurumsal İletişim Kuram Ve Uygulamaları, Üniversiteli Yayınevi, İstanbul, 2014. 2. Seda Çakar Mengü, Kurumsal İletişim Yönetimi ve Kurumsal Markalar, Derin Yayınları, 2013, İstanbul. 3. Filiz Balta Peltekoğlu, Halkla İlişkiler Nedir, Beta Yayınları, İstanbul, 2018. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Medya tarihi, haber yazma teknikleri, haber türleri, uygulamalı gazetecilik gibi alanlarda ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | |||||
2 | Farklı iletişim ortamlarının özelliklerine uygun içerik üretimi sürecini bilir. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili kuram, yöntem, strateji ve tekniklere ilişkin bilgiye sahiptir. | X | |||||
4 | Medyanın kişiler ve toplumun düşünce, davranış ve değerleri üzerinde etkisinin bilincindedir. | X | |||||
5 | Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | X | |||||
6 | Eleştirel düşünme, analiz ve sentez yapma becerisi geliştirir. | X | |||||
7 | Alanıyla ilgili yeni yöntem ve teknolojileri takip eder ve kullanır. | X | |||||
8 | Edindiği bilgilerle özgün bir medya içerik üretimi gerçekleştirme becerisi geliştirir. | X | |||||
9 | Alanıyla ilgili görsel ve işitsel verileri ve yazınsal metinleri eleştirel yaklaşımla değerlendirir. | X | |||||
10 | Alanındaki sorunları saptar, bu sorunları çözmek için veri toplar, analiz eder; yorumlar ve çözüm önerileri sunar. | X | |||||
11 | İçerik üretimi sürecinde demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. | X | |||||
12 | Alanı ile ilgili bireysel ya da grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi yerine getirir ya da bağımsız olarak yürütür. | X | |||||
13 | Birey ve ekip üyesi olarak mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir. | X | |||||
14 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler. | X | |||||
15 | Alanındaki sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır. | X | |||||
16 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. | X | |||||
17 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır. | X | |||||
18 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |