Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TÜRK SİNEMA TARİHİ-Bahar Dönemi3+038
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Meliha Nurdan TAŞKIRAN
Dersi VerenlerProf.Dr. Meliha Nurdan TAŞKIRAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu doktora dersinin amacı Türk Sinema Tarihini detaylı bir inceleme ve planlı bir akış çerçevesinde Osmanlı döneminden günümüze önemli tarihler kişiler ve dönemleri hakkında bilgilendirmek ve gelişme sürecindeki gizli kalmış detayları gün ışığına çıkartacak araştırma sorularını sormalarına yardımcı olacak genel çerçeve hakkında farkındalık yaratmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Türk Sinemasına genel bakış ; dönemler, dönüm noktaları ,kişiler; yenilikler ve gelişimler, Türk Sineması'nın dönemleri
1896--1959 arası hazırlık dönemi,
1960-1986 siyasal ve toplumsal çalkantıların sineması
1987-1997 entellektüel filmler dönemi ,Türk Sineması Tarihçe; Sinematograf'ın Osmanlı'ya, Türkiye'ye gelişi,Sesli ve Sessiz Sinema : Muhsin Ertuğrul ,Sessiz Dönemde yapım ve Gösterim,Film Endüstrimizin Gelişimi,Sinemacı Dediklerimiz, Bir Dönemin Kronolojik Anatomisi,Sinemacılar Kuşağı,Yeni Kuşak ,Ticarilik ve Ötesi,Kaynaklar , türler ve etkiler,Kriz Yılları, Orta Kuşaktan Kalanlar,Yeni Yönetmenler kuşağı; Olaylar ve konular,80'lerden günümüze bakış sunumları ,öğrenci sunumları ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1-Türk Sinemasının başlangıcı, Osmanlı Dönemi ve sonrası, sosyal, kültürel, politik, ekonomik ve ideolojik durumlara göre gelişme sürecini açıklar 10, 14, 16, 18, 9A, E
2-Dönem filmlerini değerlendirir, eleştirir. 10, 14, 9E
3-Türk Sinemasının dönemlerini, önemli tarihleri, ilkleri, kişileri, örnekleri isimlendirir10, 16, 9
4-Türk Sinemasının dönemlerini etkileri ve yenilikleri bakımından değerlendirir.10, 16, 9E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Türk Sinemasına genel bakış ; dönemler, dönüm noktaları ,kişiler; yenilikler ve gelişimlerAlim Şerif Onaran- Sinemaya Giriş bölüm 1-2
2 Türk Sineması'nın dönemleri
1896--1959 arası hazırlık dönemi,
1960-1986 siyasal ve toplumsal çalkantıların sineması
1987-1997 entellektüel filmler dönemi
Nijan Özön Türk Sinema Tarihi
3Türk Sineması Tarihçe; Sinematograf'ın Osmanlı'ya, Türkiye'ye gelişiNijan Özön Türk Sinema Tarihi
3Sesli ve Sessiz Sinema : Muhsin Ertuğrul Alim Şerif Onaran- Sinemaya Giriş Bölüm 3-4
4Sessiz Dönemde yapım ve GösterimG. Scognamillo- Türk Sinema Tarihi
5Film Endüstrimizin GelişimiTürker İnanoğlu, Yeşilçam Sinemasından Anılar
6Sinemacı Dediklerimiz, Bir Dönemin Kronolojik AnatomisiNijan Özön Türk Sinema Tarihi lume 1
7Sinemacılar KuşağıNijan Özön Türk Sinema Tarihi e 1
8Yeni Kuşak Nijan Özön Türk Sinema Tarihi
9Ticarilik ve Ötesihttps://www.youtube.com/watch?v=FiDaXC4ylUY&list=PLZ9bQN6o9jjB6WM1zfGJgPUxivi_WddEU
10Kaynaklar , türler ve etkilerhttps://www.youtube.com/watch?v=_wM8jkGCCjc
11Kriz Yılları, Orta Kuşaktan Kalanlarhttps://www.youtube.com/watch?v=z8tbJKCJs9U&list=PLgi4VpJWMeEgwvpBTpKqkg_w-gA0jR3oX&index=3
12Yeni Yönetmenler kuşağı; Olaylar ve konularhttps://www.youtube.com/watch?v=34Kkat4t5ec
1380'lerden günümüze bakış sunumları https://www.youtube.com/watch?v=34Kkat4t5ec
14öğrenci sunumları sunum konularıyla ilgili araştırma yapmak ve ilişkin sorular geliştirmek
Kaynak
G.SCONAMİLLO, Türk Sinema Tarihi ÖZÖN, NİJAT, Türk Sinema Tarihi HAKAN, Fikret, Türk Sinema Tarihi, Türk Sineması Cilt 1 - Alim Şerif Onaran Türk Sineması Cilt 2- Alim Şerif Onaran
youtube yüklemeleri ve sohbetleri

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Medya tarihi, haber yazma teknikleri, haber türleri, uygulamalı gazetecilik gibi alanlarda ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
2
Farklı iletişim ortamlarının özelliklerine uygun içerik üretimi sürecini bilir.
3
Alanı ile ilgili kuram, yöntem, strateji ve tekniklere ilişkin bilgiye sahiptir.
X
4
Medyanın kişiler ve toplumun düşünce, davranış ve değerleri üzerinde etkisinin bilincindedir.
5
Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
X
6
Eleştirel düşünme, analiz ve sentez yapma becerisi geliştirir.
X
7
Alanıyla ilgili yeni yöntem ve teknolojileri takip eder ve kullanır.
X
8
Edindiği bilgilerle özgün bir medya içerik üretimi gerçekleştirme becerisi geliştirir.
9
Alanıyla ilgili görsel ve işitsel verileri ve yazınsal metinleri eleştirel yaklaşımla değerlendirir.
X
10
Alanındaki sorunları saptar, bu sorunları çözmek için veri toplar, analiz eder; yorumlar ve çözüm önerileri sunar.
11
İçerik üretimi sürecinde demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır.
12
Alanı ile ilgili bireysel ya da grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi yerine getirir ya da bağımsız olarak yürütür.
13
Birey ve ekip üyesi olarak mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir.
14
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler.
15
Alanındaki sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
16
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.
17
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır.
18
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi13030
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer250100
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı13030
Genel Sınav ve Hazırlığı13030
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)232
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(232/30)8
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TÜRK SİNEMA TARİHİ-Bahar Dönemi3+038
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Meliha Nurdan TAŞKIRAN
Dersi VerenlerProf.Dr. Meliha Nurdan TAŞKIRAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu doktora dersinin amacı Türk Sinema Tarihini detaylı bir inceleme ve planlı bir akış çerçevesinde Osmanlı döneminden günümüze önemli tarihler kişiler ve dönemleri hakkında bilgilendirmek ve gelişme sürecindeki gizli kalmış detayları gün ışığına çıkartacak araştırma sorularını sormalarına yardımcı olacak genel çerçeve hakkında farkındalık yaratmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Türk Sinemasına genel bakış ; dönemler, dönüm noktaları ,kişiler; yenilikler ve gelişimler, Türk Sineması'nın dönemleri
1896--1959 arası hazırlık dönemi,
1960-1986 siyasal ve toplumsal çalkantıların sineması
1987-1997 entellektüel filmler dönemi ,Türk Sineması Tarihçe; Sinematograf'ın Osmanlı'ya, Türkiye'ye gelişi,Sesli ve Sessiz Sinema : Muhsin Ertuğrul ,Sessiz Dönemde yapım ve Gösterim,Film Endüstrimizin Gelişimi,Sinemacı Dediklerimiz, Bir Dönemin Kronolojik Anatomisi,Sinemacılar Kuşağı,Yeni Kuşak ,Ticarilik ve Ötesi,Kaynaklar , türler ve etkiler,Kriz Yılları, Orta Kuşaktan Kalanlar,Yeni Yönetmenler kuşağı; Olaylar ve konular,80'lerden günümüze bakış sunumları ,öğrenci sunumları ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1-Türk Sinemasının başlangıcı, Osmanlı Dönemi ve sonrası, sosyal, kültürel, politik, ekonomik ve ideolojik durumlara göre gelişme sürecini açıklar 10, 14, 16, 18, 9A, E
2-Dönem filmlerini değerlendirir, eleştirir. 10, 14, 9E
3-Türk Sinemasının dönemlerini, önemli tarihleri, ilkleri, kişileri, örnekleri isimlendirir10, 16, 9
4-Türk Sinemasının dönemlerini etkileri ve yenilikleri bakımından değerlendirir.10, 16, 9E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Türk Sinemasına genel bakış ; dönemler, dönüm noktaları ,kişiler; yenilikler ve gelişimlerAlim Şerif Onaran- Sinemaya Giriş bölüm 1-2
2 Türk Sineması'nın dönemleri
1896--1959 arası hazırlık dönemi,
1960-1986 siyasal ve toplumsal çalkantıların sineması
1987-1997 entellektüel filmler dönemi
Nijan Özön Türk Sinema Tarihi
3Türk Sineması Tarihçe; Sinematograf'ın Osmanlı'ya, Türkiye'ye gelişiNijan Özön Türk Sinema Tarihi
3Sesli ve Sessiz Sinema : Muhsin Ertuğrul Alim Şerif Onaran- Sinemaya Giriş Bölüm 3-4
4Sessiz Dönemde yapım ve GösterimG. Scognamillo- Türk Sinema Tarihi
5Film Endüstrimizin GelişimiTürker İnanoğlu, Yeşilçam Sinemasından Anılar
6Sinemacı Dediklerimiz, Bir Dönemin Kronolojik AnatomisiNijan Özön Türk Sinema Tarihi lume 1
7Sinemacılar KuşağıNijan Özön Türk Sinema Tarihi e 1
8Yeni Kuşak Nijan Özön Türk Sinema Tarihi
9Ticarilik ve Ötesihttps://www.youtube.com/watch?v=FiDaXC4ylUY&list=PLZ9bQN6o9jjB6WM1zfGJgPUxivi_WddEU
10Kaynaklar , türler ve etkilerhttps://www.youtube.com/watch?v=_wM8jkGCCjc
11Kriz Yılları, Orta Kuşaktan Kalanlarhttps://www.youtube.com/watch?v=z8tbJKCJs9U&list=PLgi4VpJWMeEgwvpBTpKqkg_w-gA0jR3oX&index=3
12Yeni Yönetmenler kuşağı; Olaylar ve konularhttps://www.youtube.com/watch?v=34Kkat4t5ec
1380'lerden günümüze bakış sunumları https://www.youtube.com/watch?v=34Kkat4t5ec
14öğrenci sunumları sunum konularıyla ilgili araştırma yapmak ve ilişkin sorular geliştirmek
Kaynak
G.SCONAMİLLO, Türk Sinema Tarihi ÖZÖN, NİJAT, Türk Sinema Tarihi HAKAN, Fikret, Türk Sinema Tarihi, Türk Sineması Cilt 1 - Alim Şerif Onaran Türk Sineması Cilt 2- Alim Şerif Onaran
youtube yüklemeleri ve sohbetleri

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Medya tarihi, haber yazma teknikleri, haber türleri, uygulamalı gazetecilik gibi alanlarda ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
2
Farklı iletişim ortamlarının özelliklerine uygun içerik üretimi sürecini bilir.
3
Alanı ile ilgili kuram, yöntem, strateji ve tekniklere ilişkin bilgiye sahiptir.
X
4
Medyanın kişiler ve toplumun düşünce, davranış ve değerleri üzerinde etkisinin bilincindedir.
5
Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
X
6
Eleştirel düşünme, analiz ve sentez yapma becerisi geliştirir.
X
7
Alanıyla ilgili yeni yöntem ve teknolojileri takip eder ve kullanır.
X
8
Edindiği bilgilerle özgün bir medya içerik üretimi gerçekleştirme becerisi geliştirir.
9
Alanıyla ilgili görsel ve işitsel verileri ve yazınsal metinleri eleştirel yaklaşımla değerlendirir.
X
10
Alanındaki sorunları saptar, bu sorunları çözmek için veri toplar, analiz eder; yorumlar ve çözüm önerileri sunar.
11
İçerik üretimi sürecinde demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır.
12
Alanı ile ilgili bireysel ya da grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi yerine getirir ya da bağımsız olarak yürütür.
13
Birey ve ekip üyesi olarak mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir.
14
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler.
15
Alanındaki sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
16
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.
17
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır.
18
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 27/01/2023 - 10:34Son Güncelleme Tarihi: 27/01/2023 - 10:35