Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
STRATEJİK MARKA YÖNETİMİ | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Korhan MAVNACIOĞLU |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Korhan MAVNACIOĞLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders, işletmelerin marka tanınırlığını kazanma veya geliştirme, gelirlerini artırma ve uzun vadeli iş hedeflerine ulaşma çabalarında desteklenmesi için gerekli bilgi ve donanımı aktarmayı amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Marka ve ürün kavramı,Marka değerinin ölçülmesi ve ölçmede yaklaşımlar,Marka mimarisi modelleri ve marka evrimleri,Marka konumlandırma,Marka yönetiminde tutum ve ikna,Marka imajı ve marka sadakati yaratma süreci,Marka Büyüme Stratejileri,Marka Yönetiminde yeni konular,Marka-müşteri ilişkileri ve marka toplulukları,Marka krizleri ve kriz iletişimi,Proje Sunumları,Proje Sunumları,Proje Sunumları,Genel değerlendirme; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Stratejik marka yönetimi unsurlarını açıklar | 13, 9 | E, F |
Stratejik marka kavramını tanımlar | 13, 9 | E, F |
Stratejik marka iletişimi planı hazırlar | 13, 9 | E, F |
Stratejik marka süreçlerini yönetir | 10, 13, 9 | E, F |
Stratejik marka yönetiminin önemini kavrar | 13, 9 | E, F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Marka ve ürün kavramı | Marka kavramına yönelik makale incelemesi |
2 | Marka değerinin ölçülmesi ve ölçmede yaklaşımlar | Paylaşılan makalenin okunması |
3 | Marka mimarisi modelleri ve marka evrimleri | Paylaşılan makalenin okunması |
4 | Marka konumlandırma | Paylaşılan marka örneklerinin incelenmesi |
5 | Marka yönetiminde tutum ve ikna | Paylaşılan makalenin okunması |
6 | Marka imajı ve marka sadakati yaratma süreci | Paylaşılan örnek olayların incelenmesi |
7 | Marka Büyüme Stratejileri | Paylaşılan örnek olayların incelenmesi |
8 | Marka Yönetiminde yeni konular | Paylaşılan makalenin okunması |
9 | Marka-müşteri ilişkileri ve marka toplulukları | Marka topluluklarına yönelik makale incelemesi |
10 | Marka krizleri ve kriz iletişimi | Paylaşılan kriz örneklerinin incelenmesi |
11 | Proje Sunumları | Sunum hazırlıklarının gerçekleştirilmesi |
12 | Proje Sunumları | Sunum hazırlıklarının gerçekleştirilmesi |
13 | Proje Sunumları | Sunum hazırlıklarının gerçekleştirilmesi |
14 | Genel değerlendirme | Dönem içinde paylaşılan örneklerin incelenmesi |
Kaynak |
Kevin Lane Keller Stratejik Marka Yönetimi, Prof. Dr. A. Hamdi İslamoğlu Stratejik Marka Yönetimi, Yeni Stratejik Marka Yönetimi, I.N Kapferer, 4. baskı, David Aaker, 2014, Güçlü Markalar Yaratmak |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Medya tarihi, haber yazma teknikleri, haber türleri, uygulamalı gazetecilik gibi alanlarda ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | |||||
2 | Farklı iletişim ortamlarının özelliklerine uygun içerik üretimi sürecini bilir. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili kuram, yöntem, strateji ve tekniklere ilişkin bilgiye sahiptir. | X | |||||
4 | Medyanın kişiler ve toplumun düşünce, davranış ve değerleri üzerinde etkisinin bilincindedir. | X | |||||
5 | Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | X | |||||
6 | Eleştirel düşünme, analiz ve sentez yapma becerisi geliştirir. | X | |||||
7 | Alanıyla ilgili yeni yöntem ve teknolojileri takip eder ve kullanır. | X | |||||
8 | Edindiği bilgilerle özgün bir medya içerik üretimi gerçekleştirme becerisi geliştirir. | X | |||||
9 | Alanıyla ilgili görsel ve işitsel verileri ve yazınsal metinleri eleştirel yaklaşımla değerlendirir. | X | |||||
10 | Alanındaki sorunları saptar, bu sorunları çözmek için veri toplar, analiz eder; yorumlar ve çözüm önerileri sunar. | X | |||||
11 | İçerik üretimi sürecinde demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. | X | |||||
12 | Alanı ile ilgili bireysel ya da grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi yerine getirir ya da bağımsız olarak yürütür. | X | |||||
13 | Birey ve ekip üyesi olarak mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir. | X | |||||
14 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler. | X | |||||
15 | Alanındaki sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır. | X | |||||
16 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. | X | |||||
17 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır. | X | |||||
18 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 4 | 56 | |||
Rehberli Problem Çözme | 2 | 20 | 40 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 2 | 20 | 40 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 2 | 3 | 6 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 30 | 30 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 30 | 30 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 40 | 40 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 242 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(242/30) | 8 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
STRATEJİK MARKA YÖNETİMİ | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Korhan MAVNACIOĞLU |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Korhan MAVNACIOĞLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders, işletmelerin marka tanınırlığını kazanma veya geliştirme, gelirlerini artırma ve uzun vadeli iş hedeflerine ulaşma çabalarında desteklenmesi için gerekli bilgi ve donanımı aktarmayı amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Marka ve ürün kavramı,Marka değerinin ölçülmesi ve ölçmede yaklaşımlar,Marka mimarisi modelleri ve marka evrimleri,Marka konumlandırma,Marka yönetiminde tutum ve ikna,Marka imajı ve marka sadakati yaratma süreci,Marka Büyüme Stratejileri,Marka Yönetiminde yeni konular,Marka-müşteri ilişkileri ve marka toplulukları,Marka krizleri ve kriz iletişimi,Proje Sunumları,Proje Sunumları,Proje Sunumları,Genel değerlendirme; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Stratejik marka yönetimi unsurlarını açıklar | 13, 9 | E, F |
Stratejik marka kavramını tanımlar | 13, 9 | E, F |
Stratejik marka iletişimi planı hazırlar | 13, 9 | E, F |
Stratejik marka süreçlerini yönetir | 10, 13, 9 | E, F |
Stratejik marka yönetiminin önemini kavrar | 13, 9 | E, F |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev, F: Proje Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Marka ve ürün kavramı | Marka kavramına yönelik makale incelemesi |
2 | Marka değerinin ölçülmesi ve ölçmede yaklaşımlar | Paylaşılan makalenin okunması |
3 | Marka mimarisi modelleri ve marka evrimleri | Paylaşılan makalenin okunması |
4 | Marka konumlandırma | Paylaşılan marka örneklerinin incelenmesi |
5 | Marka yönetiminde tutum ve ikna | Paylaşılan makalenin okunması |
6 | Marka imajı ve marka sadakati yaratma süreci | Paylaşılan örnek olayların incelenmesi |
7 | Marka Büyüme Stratejileri | Paylaşılan örnek olayların incelenmesi |
8 | Marka Yönetiminde yeni konular | Paylaşılan makalenin okunması |
9 | Marka-müşteri ilişkileri ve marka toplulukları | Marka topluluklarına yönelik makale incelemesi |
10 | Marka krizleri ve kriz iletişimi | Paylaşılan kriz örneklerinin incelenmesi |
11 | Proje Sunumları | Sunum hazırlıklarının gerçekleştirilmesi |
12 | Proje Sunumları | Sunum hazırlıklarının gerçekleştirilmesi |
13 | Proje Sunumları | Sunum hazırlıklarının gerçekleştirilmesi |
14 | Genel değerlendirme | Dönem içinde paylaşılan örneklerin incelenmesi |
Kaynak |
Kevin Lane Keller Stratejik Marka Yönetimi, Prof. Dr. A. Hamdi İslamoğlu Stratejik Marka Yönetimi, Yeni Stratejik Marka Yönetimi, I.N Kapferer, 4. baskı, David Aaker, 2014, Güçlü Markalar Yaratmak |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Medya tarihi, haber yazma teknikleri, haber türleri, uygulamalı gazetecilik gibi alanlarda ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | |||||
2 | Farklı iletişim ortamlarının özelliklerine uygun içerik üretimi sürecini bilir. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili kuram, yöntem, strateji ve tekniklere ilişkin bilgiye sahiptir. | X | |||||
4 | Medyanın kişiler ve toplumun düşünce, davranış ve değerleri üzerinde etkisinin bilincindedir. | X | |||||
5 | Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | X | |||||
6 | Eleştirel düşünme, analiz ve sentez yapma becerisi geliştirir. | X | |||||
7 | Alanıyla ilgili yeni yöntem ve teknolojileri takip eder ve kullanır. | X | |||||
8 | Edindiği bilgilerle özgün bir medya içerik üretimi gerçekleştirme becerisi geliştirir. | X | |||||
9 | Alanıyla ilgili görsel ve işitsel verileri ve yazınsal metinleri eleştirel yaklaşımla değerlendirir. | X | |||||
10 | Alanındaki sorunları saptar, bu sorunları çözmek için veri toplar, analiz eder; yorumlar ve çözüm önerileri sunar. | X | |||||
11 | İçerik üretimi sürecinde demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. | X | |||||
12 | Alanı ile ilgili bireysel ya da grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi yerine getirir ya da bağımsız olarak yürütür. | X | |||||
13 | Birey ve ekip üyesi olarak mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir. | X | |||||
14 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler. | X | |||||
15 | Alanındaki sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır. | X | |||||
16 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. | X | |||||
17 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır. | X | |||||
18 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |