Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
STRATEJİK MARKA YÖNETİMİ-Bahar Dönemi3+038
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Korhan MAVNACIOĞLU
Dersi VerenlerDoç.Dr. Korhan MAVNACIOĞLU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu ders, işletmelerin marka tanınırlığını kazanma veya geliştirme, gelirlerini artırma ve uzun vadeli iş hedeflerine ulaşma çabalarında desteklenmesi için gerekli bilgi ve donanımı aktarmayı amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Marka ve ürün kavramı,Marka değerinin ölçülmesi ve ölçmede yaklaşımlar,Marka mimarisi modelleri ve marka evrimleri,Marka konumlandırma,Marka yönetiminde tutum ve ikna,Marka imajı ve marka sadakati yaratma süreci,Marka Büyüme Stratejileri,Marka Yönetiminde yeni konular,Marka-müşteri ilişkileri ve marka toplulukları,Marka krizleri ve kriz iletişimi,Proje Sunumları,Proje Sunumları,Proje Sunumları,Genel değerlendirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Stratejik marka yönetimi unsurlarını açıklar13, 9E, F
Stratejik marka kavramını tanımlar13, 9E, F
Stratejik marka iletişimi planı hazırlar13, 9E, F
Stratejik marka süreçlerini yönetir10, 13, 9E, F
Stratejik marka yönetiminin önemini kavrar13, 9E, F
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Marka ve ürün kavramıMarka kavramına yönelik makale incelemesi
2Marka değerinin ölçülmesi ve ölçmede yaklaşımlarPaylaşılan makalenin okunması
3Marka mimarisi modelleri ve marka evrimleriPaylaşılan makalenin okunması
4Marka konumlandırmaPaylaşılan marka örneklerinin incelenmesi
5Marka yönetiminde tutum ve iknaPaylaşılan makalenin okunması
6Marka imajı ve marka sadakati yaratma süreciPaylaşılan örnek olayların incelenmesi
7Marka Büyüme StratejileriPaylaşılan örnek olayların incelenmesi
8Marka Yönetiminde yeni konularPaylaşılan makalenin okunması
9Marka-müşteri ilişkileri ve marka topluluklarıMarka topluluklarına yönelik makale incelemesi
10Marka krizleri ve kriz iletişimiPaylaşılan kriz örneklerinin incelenmesi
11Proje SunumlarıSunum hazırlıklarının gerçekleştirilmesi
12Proje SunumlarıSunum hazırlıklarının gerçekleştirilmesi
13Proje SunumlarıSunum hazırlıklarının gerçekleştirilmesi
14Genel değerlendirmeDönem içinde paylaşılan örneklerin incelenmesi
Kaynak
Kevin Lane Keller Stratejik Marka Yönetimi, Prof. Dr. A. Hamdi İslamoğlu Stratejik Marka Yönetimi, Yeni Stratejik Marka Yönetimi, I.N Kapferer, 4. baskı, David Aaker, 2014, Güçlü Markalar Yaratmak

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Medya tarihi, haber yazma teknikleri, haber türleri, uygulamalı gazetecilik gibi alanlarda ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Farklı iletişim ortamlarının özelliklerine uygun içerik üretimi sürecini bilir.
X
3
Alanı ile ilgili kuram, yöntem, strateji ve tekniklere ilişkin bilgiye sahiptir.
X
4
Medyanın kişiler ve toplumun düşünce, davranış ve değerleri üzerinde etkisinin bilincindedir.
X
5
Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
X
6
Eleştirel düşünme, analiz ve sentez yapma becerisi geliştirir.
X
7
Alanıyla ilgili yeni yöntem ve teknolojileri takip eder ve kullanır.
X
8
Edindiği bilgilerle özgün bir medya içerik üretimi gerçekleştirme becerisi geliştirir.
X
9
Alanıyla ilgili görsel ve işitsel verileri ve yazınsal metinleri eleştirel yaklaşımla değerlendirir.
X
10
Alanındaki sorunları saptar, bu sorunları çözmek için veri toplar, analiz eder; yorumlar ve çözüm önerileri sunar.
X
11
İçerik üretimi sürecinde demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır.
X
12
Alanı ile ilgili bireysel ya da grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi yerine getirir ya da bağımsız olarak yürütür.
X
13
Birey ve ekip üyesi olarak mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir.
X
14
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler.
X
15
Alanındaki sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
X
16
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.
X
17
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır.
X
18
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14456
Rehberli Problem Çözme22040
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi22040
Okul Dışı Diğer Faaliyetler236
Proje Sunumu / Seminer13030
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı13030
Genel Sınav ve Hazırlığı14040
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)242
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(242/30)8
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
STRATEJİK MARKA YÖNETİMİ-Bahar Dönemi3+038
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Korhan MAVNACIOĞLU
Dersi VerenlerDoç.Dr. Korhan MAVNACIOĞLU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu ders, işletmelerin marka tanınırlığını kazanma veya geliştirme, gelirlerini artırma ve uzun vadeli iş hedeflerine ulaşma çabalarında desteklenmesi için gerekli bilgi ve donanımı aktarmayı amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Marka ve ürün kavramı,Marka değerinin ölçülmesi ve ölçmede yaklaşımlar,Marka mimarisi modelleri ve marka evrimleri,Marka konumlandırma,Marka yönetiminde tutum ve ikna,Marka imajı ve marka sadakati yaratma süreci,Marka Büyüme Stratejileri,Marka Yönetiminde yeni konular,Marka-müşteri ilişkileri ve marka toplulukları,Marka krizleri ve kriz iletişimi,Proje Sunumları,Proje Sunumları,Proje Sunumları,Genel değerlendirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Stratejik marka yönetimi unsurlarını açıklar13, 9E, F
Stratejik marka kavramını tanımlar13, 9E, F
Stratejik marka iletişimi planı hazırlar13, 9E, F
Stratejik marka süreçlerini yönetir10, 13, 9E, F
Stratejik marka yönetiminin önemini kavrar13, 9E, F
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Marka ve ürün kavramıMarka kavramına yönelik makale incelemesi
2Marka değerinin ölçülmesi ve ölçmede yaklaşımlarPaylaşılan makalenin okunması
3Marka mimarisi modelleri ve marka evrimleriPaylaşılan makalenin okunması
4Marka konumlandırmaPaylaşılan marka örneklerinin incelenmesi
5Marka yönetiminde tutum ve iknaPaylaşılan makalenin okunması
6Marka imajı ve marka sadakati yaratma süreciPaylaşılan örnek olayların incelenmesi
7Marka Büyüme StratejileriPaylaşılan örnek olayların incelenmesi
8Marka Yönetiminde yeni konularPaylaşılan makalenin okunması
9Marka-müşteri ilişkileri ve marka topluluklarıMarka topluluklarına yönelik makale incelemesi
10Marka krizleri ve kriz iletişimiPaylaşılan kriz örneklerinin incelenmesi
11Proje SunumlarıSunum hazırlıklarının gerçekleştirilmesi
12Proje SunumlarıSunum hazırlıklarının gerçekleştirilmesi
13Proje SunumlarıSunum hazırlıklarının gerçekleştirilmesi
14Genel değerlendirmeDönem içinde paylaşılan örneklerin incelenmesi
Kaynak
Kevin Lane Keller Stratejik Marka Yönetimi, Prof. Dr. A. Hamdi İslamoğlu Stratejik Marka Yönetimi, Yeni Stratejik Marka Yönetimi, I.N Kapferer, 4. baskı, David Aaker, 2014, Güçlü Markalar Yaratmak

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Medya tarihi, haber yazma teknikleri, haber türleri, uygulamalı gazetecilik gibi alanlarda ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Farklı iletişim ortamlarının özelliklerine uygun içerik üretimi sürecini bilir.
X
3
Alanı ile ilgili kuram, yöntem, strateji ve tekniklere ilişkin bilgiye sahiptir.
X
4
Medyanın kişiler ve toplumun düşünce, davranış ve değerleri üzerinde etkisinin bilincindedir.
X
5
Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
X
6
Eleştirel düşünme, analiz ve sentez yapma becerisi geliştirir.
X
7
Alanıyla ilgili yeni yöntem ve teknolojileri takip eder ve kullanır.
X
8
Edindiği bilgilerle özgün bir medya içerik üretimi gerçekleştirme becerisi geliştirir.
X
9
Alanıyla ilgili görsel ve işitsel verileri ve yazınsal metinleri eleştirel yaklaşımla değerlendirir.
X
10
Alanındaki sorunları saptar, bu sorunları çözmek için veri toplar, analiz eder; yorumlar ve çözüm önerileri sunar.
X
11
İçerik üretimi sürecinde demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır.
X
12
Alanı ile ilgili bireysel ya da grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi yerine getirir ya da bağımsız olarak yürütür.
X
13
Birey ve ekip üyesi olarak mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir.
X
14
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler.
X
15
Alanındaki sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
X
16
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.
X
17
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır.
X
18
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 27/01/2023 - 10:34Son Güncelleme Tarihi: 27/01/2023 - 10:35