Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KÜLTÜRLERARASI İLETİŞİM KURAM VE UYGULAMA.-Bahar Dönemi3+038
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Ali BÜYÜKASLAN
Dersi VerenlerProf.Dr. Ali BÜYÜKASLAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı, derse katılan öğrencinin kültürü ve iletişimi ilişkisel bağlamda öğrenmesi, kültürlerarası iletişimi tüm boyutları ile kavraması, kültürlerarası iletişimde önem arz eden durumları ve süreçleri analiz edebilecek yetkinliğe sahip olması, kültürler arasındaki farklılıkları değerlendirebilecek bir bakış açısı kazanması, kültürlerarası iletişim süreçlerini işlevsel bir şekilde yürütebilecek yeterliliğe ulaşmasıdır.
Dersin İçeriğiBu ders; Dersin Takdimi ve Derse Giriş,Kültür Kavramının Tanımı ve Tarihsel Gelişimi: Sözlü ve Sözsüz İletişim,Klasik Sosyal Teoride Kültür Kavramı: Temel Yaklaşımlar,Kültür Kuramları ve Çokkültürlülük,Kültürlerarası İletişim Alanı: Tarihsel Gelişim ve Kuramlar,Kültürel Boyutlar Kuramı Hofstede’nin Perspektifi ve Çalışmaları, Arasınav,Kültürlerarası İletişim: Kavramlar ve Kuramlar,Kültürlerarası İletişimin Boyutları: Kültürel Değerler, Dişil ve Eril Kültürler, Güç Mesafesi,Kültürlerin Karşılaştırılması: Kültürel Boyutlar,Kültürlerarası İletişim Yaklaşımları: Örnek Olay Analizi,Kültürlerarası İletişim Yaklaşımları: Küresel Olay Analizleri,Genel Değerlendirme ve Tartışma,Genel Sınav; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
10, 13, 16, 5, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dersin Takdimi ve Derse Giriş
2Kültür Kavramının Tanımı ve Tarihsel Gelişimi: Sözlü ve Sözsüz İletişim
3Klasik Sosyal Teoride Kültür Kavramı: Temel Yaklaşımlar
4Kültür Kuramları ve Çokkültürlülük
5Kültürlerarası İletişim Alanı: Tarihsel Gelişim ve Kuramlar
6Kültürel Boyutlar Kuramı Hofstede’nin Perspektifi ve Çalışmaları
7 Arasınav
8Kültürlerarası İletişim: Kavramlar ve Kuramlar
9Kültürlerarası İletişimin Boyutları: Kültürel Değerler, Dişil ve Eril Kültürler, Güç Mesafesi
10Kültürlerin Karşılaştırılması: Kültürel Boyutlar
11Kültürlerarası İletişim Yaklaşımları: Örnek Olay Analizi
12Kültürlerarası İletişim Yaklaşımları: Küresel Olay Analizleri
13Genel Değerlendirme ve Tartışma
14Genel Sınav
Kaynak
Farklılıklarla Yaşamak Kültürlerarası İletişim, Asker Kartarı, Ürün Yayınları, Ankara, 2006. Jandt, F. E. (2004) An Introduction to Intercultural Communication: Identities in a Global Community. California: Sage. Hall, Edward T. (1973) The Silent Language, Paperback , NewYork Benedict, Ruth (1966) Krizantem ve Kılıç, Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, İstanbul, Çeviren: Türkan Turgut

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Medya tarihi, haber yazma teknikleri, haber türleri, uygulamalı gazetecilik gibi alanlarda ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
2
Farklı iletişim ortamlarının özelliklerine uygun içerik üretimi sürecini bilir.
3
Alanı ile ilgili kuram, yöntem, strateji ve tekniklere ilişkin bilgiye sahiptir.
4
Medyanın kişiler ve toplumun düşünce, davranış ve değerleri üzerinde etkisinin bilincindedir.
5
Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
6
Eleştirel düşünme, analiz ve sentez yapma becerisi geliştirir.
7
Alanıyla ilgili yeni yöntem ve teknolojileri takip eder ve kullanır.
8
Edindiği bilgilerle özgün bir medya içerik üretimi gerçekleştirme becerisi geliştirir.
9
Alanıyla ilgili görsel ve işitsel verileri ve yazınsal metinleri eleştirel yaklaşımla değerlendirir.
10
Alanındaki sorunları saptar, bu sorunları çözmek için veri toplar, analiz eder; yorumlar ve çözüm önerileri sunar.
11
İçerik üretimi sürecinde demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır.
12
Alanı ile ilgili bireysel ya da grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi yerine getirir ya da bağımsız olarak yürütür.
13
Birey ve ekip üyesi olarak mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir.
14
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler.
15
Alanındaki sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
16
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.
17
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır.
18
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KÜLTÜRLERARASI İLETİŞİM KURAM VE UYGULAMA.-Bahar Dönemi3+038
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Ali BÜYÜKASLAN
Dersi VerenlerProf.Dr. Ali BÜYÜKASLAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı, derse katılan öğrencinin kültürü ve iletişimi ilişkisel bağlamda öğrenmesi, kültürlerarası iletişimi tüm boyutları ile kavraması, kültürlerarası iletişimde önem arz eden durumları ve süreçleri analiz edebilecek yetkinliğe sahip olması, kültürler arasındaki farklılıkları değerlendirebilecek bir bakış açısı kazanması, kültürlerarası iletişim süreçlerini işlevsel bir şekilde yürütebilecek yeterliliğe ulaşmasıdır.
Dersin İçeriğiBu ders; Dersin Takdimi ve Derse Giriş,Kültür Kavramının Tanımı ve Tarihsel Gelişimi: Sözlü ve Sözsüz İletişim,Klasik Sosyal Teoride Kültür Kavramı: Temel Yaklaşımlar,Kültür Kuramları ve Çokkültürlülük,Kültürlerarası İletişim Alanı: Tarihsel Gelişim ve Kuramlar,Kültürel Boyutlar Kuramı Hofstede’nin Perspektifi ve Çalışmaları, Arasınav,Kültürlerarası İletişim: Kavramlar ve Kuramlar,Kültürlerarası İletişimin Boyutları: Kültürel Değerler, Dişil ve Eril Kültürler, Güç Mesafesi,Kültürlerin Karşılaştırılması: Kültürel Boyutlar,Kültürlerarası İletişim Yaklaşımları: Örnek Olay Analizi,Kültürlerarası İletişim Yaklaşımları: Küresel Olay Analizleri,Genel Değerlendirme ve Tartışma,Genel Sınav; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
10, 13, 16, 5, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Dersin Takdimi ve Derse Giriş
2Kültür Kavramının Tanımı ve Tarihsel Gelişimi: Sözlü ve Sözsüz İletişim
3Klasik Sosyal Teoride Kültür Kavramı: Temel Yaklaşımlar
4Kültür Kuramları ve Çokkültürlülük
5Kültürlerarası İletişim Alanı: Tarihsel Gelişim ve Kuramlar
6Kültürel Boyutlar Kuramı Hofstede’nin Perspektifi ve Çalışmaları
7 Arasınav
8Kültürlerarası İletişim: Kavramlar ve Kuramlar
9Kültürlerarası İletişimin Boyutları: Kültürel Değerler, Dişil ve Eril Kültürler, Güç Mesafesi
10Kültürlerin Karşılaştırılması: Kültürel Boyutlar
11Kültürlerarası İletişim Yaklaşımları: Örnek Olay Analizi
12Kültürlerarası İletişim Yaklaşımları: Küresel Olay Analizleri
13Genel Değerlendirme ve Tartışma
14Genel Sınav
Kaynak
Farklılıklarla Yaşamak Kültürlerarası İletişim, Asker Kartarı, Ürün Yayınları, Ankara, 2006. Jandt, F. E. (2004) An Introduction to Intercultural Communication: Identities in a Global Community. California: Sage. Hall, Edward T. (1973) The Silent Language, Paperback , NewYork Benedict, Ruth (1966) Krizantem ve Kılıç, Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, İstanbul, Çeviren: Türkan Turgut

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Medya tarihi, haber yazma teknikleri, haber türleri, uygulamalı gazetecilik gibi alanlarda ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
2
Farklı iletişim ortamlarının özelliklerine uygun içerik üretimi sürecini bilir.
3
Alanı ile ilgili kuram, yöntem, strateji ve tekniklere ilişkin bilgiye sahiptir.
4
Medyanın kişiler ve toplumun düşünce, davranış ve değerleri üzerinde etkisinin bilincindedir.
5
Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
6
Eleştirel düşünme, analiz ve sentez yapma becerisi geliştirir.
7
Alanıyla ilgili yeni yöntem ve teknolojileri takip eder ve kullanır.
8
Edindiği bilgilerle özgün bir medya içerik üretimi gerçekleştirme becerisi geliştirir.
9
Alanıyla ilgili görsel ve işitsel verileri ve yazınsal metinleri eleştirel yaklaşımla değerlendirir.
10
Alanındaki sorunları saptar, bu sorunları çözmek için veri toplar, analiz eder; yorumlar ve çözüm önerileri sunar.
11
İçerik üretimi sürecinde demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır.
12
Alanı ile ilgili bireysel ya da grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi yerine getirir ya da bağımsız olarak yürütür.
13
Birey ve ekip üyesi olarak mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir.
14
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler.
15
Alanındaki sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
16
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.
17
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır.
18
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 27/01/2023 - 10:34Son Güncelleme Tarihi: 27/01/2023 - 10:35