Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MEDYA, İLETİŞİM VE TOPLUM | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Ali BÜYÜKASLAN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Ali BÜYÜKASLAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders kapsamında öğrencinin, medya ile ilgili temel kavramlar ve kuramları kavraması, medyanın toplum içerisinde sahip olduğu anlam, iletişim süreçlerindeki misyon ve etkisi hakkında derin bir bilgiye sahip olması, medyanın bugünü ve geleceği hakkında değerlendirme yapabilme kabiliyetini edinmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Derse Giriş ve Dersin Takdimi,Kavramsal ve Kuramsal Çerçeve I: Medya ile İlgili Temel Kavram ve Kuramlar,Kavramsal ve Kuramsal Çerçeve II: Ana Akım Medya Kuramları ve Kitle İletişim Çalışmaları,Kavramsal ve Kuramsal Çerçeve III: Eleştirel Medya Kuramları,İdeoloji Kavramı Üzerinden Medyayı Okumak,Medyanın Toplumsal Rolü: Temel Yaklaşımlar ve Eleştiriler,Ara Sınav,İletişimin Kültürel Boyutları: Küreselleşme ve İletişim,Medyanın Dönüşümü: Dijital Medya ve Toplum,Küresel Medya ve Toplumlar, Küyerelleşme,Disiplinlerarası Bir Yaklaşım Bağlamında Türkiye’de Medya, İletişim ve Toplum,Türkiye’de Geleneksel ve Dijital Medya ve İçerikleri Üzerine Vaka Analizleri ,Genel Değerlendirme ve Tartışma,Genel Sınav; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bu ders Derse Giriş ve Dersin Takdimi, Medya ile İlgili Temel Kavram ve Kuramlar, Ana Akım Medya Kuramları ve Kitle İletişim Çalışmaları, Eleştirel Medya Kuramları, İdeoloji Kavramı Üzerinden Medyayı Okumak, Medyanın Toplumsal Rolüne İlişkin Temel Yaklaşımlar ve Eleştiriler, İletişimin Kültürel Boyutları: Küreselleşme ve İletişim, Medyanın Dönüşümü: Dijital Medya ve Toplum, Küresel Medya ve Toplumlar, Küyerelleşme, Türkiye’de Medya, İletişim ve Toplum, Türkiye’de Geleneksel ve Dijital Medya ve İçerikleri Üzerine Örnek Vaka Analizleri, Genel Değerlendirme ve Tartışma konularını içermektedir. | 10, 13, 16, 4, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Derse Giriş ve Dersin Takdimi | |
2 | Kavramsal ve Kuramsal Çerçeve I: Medya ile İlgili Temel Kavram ve Kuramlar | |
3 | Kavramsal ve Kuramsal Çerçeve II: Ana Akım Medya Kuramları ve Kitle İletişim Çalışmaları | |
4 | Kavramsal ve Kuramsal Çerçeve III: Eleştirel Medya Kuramları | |
5 | İdeoloji Kavramı Üzerinden Medyayı Okumak | |
6 | Medyanın Toplumsal Rolü: Temel Yaklaşımlar ve Eleştiriler | |
7 | Ara Sınav | |
8 | İletişimin Kültürel Boyutları: Küreselleşme ve İletişim | |
9 | Medyanın Dönüşümü: Dijital Medya ve Toplum | |
10 | Küresel Medya ve Toplumlar, Küyerelleşme | |
11 | Disiplinlerarası Bir Yaklaşım Bağlamında Türkiye’de Medya, İletişim ve Toplum | |
12 | Türkiye’de Geleneksel ve Dijital Medya ve İçerikleri Üzerine Vaka Analizleri | |
13 | Genel Değerlendirme ve Tartışma | |
14 | Genel Sınav |
Kaynak |
Dennis McQuail – Sven Windahl, Kitle İletişim Modelleri, Çev. Konca Yumlu, Ankara, İmge Kitabevi John Fiske, İletişim Çalışmalarına Giriş, Çev. Süleyman İrvan, Ankara, Pharmakon Asa Briggs, Peter Burke, "Medyanın Toplumsal Tarihi", Tahir Karaboğa "Medya ve Toplum İlişkileri". Fuchs, C. (2014). Social media: a critical introduction. London: Sage. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Medya tarihi, haber yazma teknikleri, haber türleri, uygulamalı gazetecilik gibi alanlarda ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | ||||||
2 | Farklı iletişim ortamlarının özelliklerine uygun içerik üretimi sürecini bilir. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili kuram, yöntem, strateji ve tekniklere ilişkin bilgiye sahiptir. | ||||||
4 | Medyanın kişiler ve toplumun düşünce, davranış ve değerleri üzerinde etkisinin bilincindedir. | ||||||
5 | Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | ||||||
6 | Eleştirel düşünme, analiz ve sentez yapma becerisi geliştirir. | ||||||
7 | Alanıyla ilgili yeni yöntem ve teknolojileri takip eder ve kullanır. | ||||||
8 | Edindiği bilgilerle özgün bir medya içerik üretimi gerçekleştirme becerisi geliştirir. | ||||||
9 | Alanıyla ilgili görsel ve işitsel verileri ve yazınsal metinleri eleştirel yaklaşımla değerlendirir. | ||||||
10 | Alanındaki sorunları saptar, bu sorunları çözmek için veri toplar, analiz eder; yorumlar ve çözüm önerileri sunar. | ||||||
11 | İçerik üretimi sürecinde demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. | ||||||
12 | Alanı ile ilgili bireysel ya da grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi yerine getirir ya da bağımsız olarak yürütür. | ||||||
13 | Birey ve ekip üyesi olarak mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir. | ||||||
14 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler. | ||||||
15 | Alanındaki sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır. | ||||||
16 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. | ||||||
17 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır. | ||||||
18 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MEDYA, İLETİŞİM VE TOPLUM | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Ali BÜYÜKASLAN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Ali BÜYÜKASLAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu ders kapsamında öğrencinin, medya ile ilgili temel kavramlar ve kuramları kavraması, medyanın toplum içerisinde sahip olduğu anlam, iletişim süreçlerindeki misyon ve etkisi hakkında derin bir bilgiye sahip olması, medyanın bugünü ve geleceği hakkında değerlendirme yapabilme kabiliyetini edinmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Derse Giriş ve Dersin Takdimi,Kavramsal ve Kuramsal Çerçeve I: Medya ile İlgili Temel Kavram ve Kuramlar,Kavramsal ve Kuramsal Çerçeve II: Ana Akım Medya Kuramları ve Kitle İletişim Çalışmaları,Kavramsal ve Kuramsal Çerçeve III: Eleştirel Medya Kuramları,İdeoloji Kavramı Üzerinden Medyayı Okumak,Medyanın Toplumsal Rolü: Temel Yaklaşımlar ve Eleştiriler,Ara Sınav,İletişimin Kültürel Boyutları: Küreselleşme ve İletişim,Medyanın Dönüşümü: Dijital Medya ve Toplum,Küresel Medya ve Toplumlar, Küyerelleşme,Disiplinlerarası Bir Yaklaşım Bağlamında Türkiye’de Medya, İletişim ve Toplum,Türkiye’de Geleneksel ve Dijital Medya ve İçerikleri Üzerine Vaka Analizleri ,Genel Değerlendirme ve Tartışma,Genel Sınav; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bu ders Derse Giriş ve Dersin Takdimi, Medya ile İlgili Temel Kavram ve Kuramlar, Ana Akım Medya Kuramları ve Kitle İletişim Çalışmaları, Eleştirel Medya Kuramları, İdeoloji Kavramı Üzerinden Medyayı Okumak, Medyanın Toplumsal Rolüne İlişkin Temel Yaklaşımlar ve Eleştiriler, İletişimin Kültürel Boyutları: Küreselleşme ve İletişim, Medyanın Dönüşümü: Dijital Medya ve Toplum, Küresel Medya ve Toplumlar, Küyerelleşme, Türkiye’de Medya, İletişim ve Toplum, Türkiye’de Geleneksel ve Dijital Medya ve İçerikleri Üzerine Örnek Vaka Analizleri, Genel Değerlendirme ve Tartışma konularını içermektedir. | 10, 13, 16, 4, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Derse Giriş ve Dersin Takdimi | |
2 | Kavramsal ve Kuramsal Çerçeve I: Medya ile İlgili Temel Kavram ve Kuramlar | |
3 | Kavramsal ve Kuramsal Çerçeve II: Ana Akım Medya Kuramları ve Kitle İletişim Çalışmaları | |
4 | Kavramsal ve Kuramsal Çerçeve III: Eleştirel Medya Kuramları | |
5 | İdeoloji Kavramı Üzerinden Medyayı Okumak | |
6 | Medyanın Toplumsal Rolü: Temel Yaklaşımlar ve Eleştiriler | |
7 | Ara Sınav | |
8 | İletişimin Kültürel Boyutları: Küreselleşme ve İletişim | |
9 | Medyanın Dönüşümü: Dijital Medya ve Toplum | |
10 | Küresel Medya ve Toplumlar, Küyerelleşme | |
11 | Disiplinlerarası Bir Yaklaşım Bağlamında Türkiye’de Medya, İletişim ve Toplum | |
12 | Türkiye’de Geleneksel ve Dijital Medya ve İçerikleri Üzerine Vaka Analizleri | |
13 | Genel Değerlendirme ve Tartışma | |
14 | Genel Sınav |
Kaynak |
Dennis McQuail – Sven Windahl, Kitle İletişim Modelleri, Çev. Konca Yumlu, Ankara, İmge Kitabevi John Fiske, İletişim Çalışmalarına Giriş, Çev. Süleyman İrvan, Ankara, Pharmakon Asa Briggs, Peter Burke, "Medyanın Toplumsal Tarihi", Tahir Karaboğa "Medya ve Toplum İlişkileri". Fuchs, C. (2014). Social media: a critical introduction. London: Sage. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Medya tarihi, haber yazma teknikleri, haber türleri, uygulamalı gazetecilik gibi alanlarda ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | ||||||
2 | Farklı iletişim ortamlarının özelliklerine uygun içerik üretimi sürecini bilir. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili kuram, yöntem, strateji ve tekniklere ilişkin bilgiye sahiptir. | ||||||
4 | Medyanın kişiler ve toplumun düşünce, davranış ve değerleri üzerinde etkisinin bilincindedir. | ||||||
5 | Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | ||||||
6 | Eleştirel düşünme, analiz ve sentez yapma becerisi geliştirir. | ||||||
7 | Alanıyla ilgili yeni yöntem ve teknolojileri takip eder ve kullanır. | ||||||
8 | Edindiği bilgilerle özgün bir medya içerik üretimi gerçekleştirme becerisi geliştirir. | ||||||
9 | Alanıyla ilgili görsel ve işitsel verileri ve yazınsal metinleri eleştirel yaklaşımla değerlendirir. | ||||||
10 | Alanındaki sorunları saptar, bu sorunları çözmek için veri toplar, analiz eder; yorumlar ve çözüm önerileri sunar. | ||||||
11 | İçerik üretimi sürecinde demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. | ||||||
12 | Alanı ile ilgili bireysel ya da grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi yerine getirir ya da bağımsız olarak yürütür. | ||||||
13 | Birey ve ekip üyesi olarak mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir. | ||||||
14 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler. | ||||||
15 | Alanındaki sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır. | ||||||
16 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. | ||||||
17 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır. | ||||||
18 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |