Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MEDYA TEORİSİ | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Başak GEZMEN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Başak GEZMEN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Ders medyanın rolünü anlamak ve dijital medyayı analiz etmek için temel teorik yaklaşımları incelemeyi amaçlar. |
Dersin İçeriği | Bu ders; yeni medya ortamının sosyal, siyasal, teknolojik ve ekonomik dinamikleri,İletişimdeki eski ve yeni medya süreçleri arasındaki farklılıklar,Kuramsal çerçevede Teknoloji ve teknolojik belirlenimcilik tartışmaları,Yeni iletişim teknolojileri dijital medya ve gözetim ,Yaratıcılık ve inovasyon,sanayi toplumundan bilgi toplumuna geçiş ve kuramsal çerçeve,Sanayi toplumundan bilgi toplumuna geçiş kuramsal çerçeve tartışmalar,Yeni Medya Kuramları,Yeni medya kuramları,Siber Güvenlik stratejileri,Endüstri 4.0-yapay zeka,Siberkültür ve günlük yaşam,Siberkültür ve günlük yaşam,Kontrol ve yönetişim; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Medyanın yapısı, gelişiminin anlaşılması, açıklanması ve medya sorunsallarının tartışılabilmesini sağlar | 10, 13, 16 | A, E |
teori ve kavramlar aynı zamanda medya teknolojileri ve kültürleri ile anlamlar çıkarmayı ve yorumlamayı,eleştirmeyi sağlar. | 16, 4, 6, 9 | A |
medya yapısı, medya teknolojilerinin geniş anlamda kavranması ve kültür ve sosyal değişimle olan ilişkisi içinde değerlendirir. | 10, 16, 4, 9 | A |
İletişimdeki eski ve yeni medya süreçler arasındaki farkı kavrar | 16, 9 | A, E |
Medyaya ilişkin güncel yaklaşımları analiz eder. | 4 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | yeni medya ortamının sosyal, siyasal, teknolojik ve ekonomik dinamikleri | ilgili kaynaklardan belirtilen konuların okunması |
2 | İletişimdeki eski ve yeni medya süreçleri arasındaki farklılıklar | ilgili kaynaktan belirtilen konuların okunması |
3 | Kuramsal çerçevede Teknoloji ve teknolojik belirlenimcilik tartışmaları | ilgili kaynaktan belirtilen konuların okunması |
4 | Yeni iletişim teknolojileri dijital medya ve gözetim | ilgili kaynaklardan belirtilen konuların okunması |
5 | Yaratıcılık ve inovasyon | ilgili kaynaktan belirtilen konuların okunması |
6 | sanayi toplumundan bilgi toplumuna geçiş ve kuramsal çerçeve | ilgili kaynaktan belirtilen konuların okunması |
7 | Sanayi toplumundan bilgi toplumuna geçiş kuramsal çerçeve tartışmalar | ilgili kaynaklardan belirtilen konuların okunması |
8 | Yeni Medya Kuramları | ilgili kaynaktan belirtilen konuların okunması |
9 | Yeni medya kuramları | ilgili kaynaktan belirtilen konuların okunması |
10 | Siber Güvenlik stratejileri | ilgili kaynaktan belirtilen konuların okunması |
11 | Endüstri 4.0-yapay zeka | ilgili konulardan belirtilen konulardan okunması |
12 | Siberkültür ve günlük yaşam | ilgili kaynaklardan belirtilen konuların okunması |
13 | Siberkültür ve günlük yaşam | ilgili kaynaklardan belirtilen konuların okunması |
14 | Kontrol ve yönetişim | ilgili kaynaklardan belirtilen konuların konuların okunması |
Kaynak |
T. Küçükcan, Toplumun, Kültür Politikaları ve Medyanın Kültürel Süreçlere Etki Algısı Araştırması, T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı Telif Hakları ve Sinema Genel Müdürlüğü’nün Katkılarıyla, Seta Yayınları, Ekim 2011. Macnamara, J 2010, The 21St Century Media (R)Evolution : Emergent Communication Practices, n.p.: New York : Peter Lang, 2010., Kadir Has University Information Center Catalog, EBSCOhost, viewed 2 February 2016. Pavlik, JV 2008, Media In The Digital Age, n.p.: New York : Columbia University Press, 2008., Kadir Has University Information Center Catalog, EBSCOhost, viewed 2 February 2016. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Medya tarihi, haber yazma teknikleri, haber türleri, uygulamalı gazetecilik gibi alanlarda ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | |||||
2 | Farklı iletişim ortamlarının özelliklerine uygun içerik üretimi sürecini bilir. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili kuram, yöntem, strateji ve tekniklere ilişkin bilgiye sahiptir. | X | |||||
4 | Medyanın kişiler ve toplumun düşünce, davranış ve değerleri üzerinde etkisinin bilincindedir. | X | |||||
5 | Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | X | |||||
6 | Eleştirel düşünme, analiz ve sentez yapma becerisi geliştirir. | X | |||||
7 | Alanıyla ilgili yeni yöntem ve teknolojileri takip eder ve kullanır. | X | |||||
8 | Edindiği bilgilerle özgün bir medya içerik üretimi gerçekleştirme becerisi geliştirir. | X | |||||
9 | Alanıyla ilgili görsel ve işitsel verileri ve yazınsal metinleri eleştirel yaklaşımla değerlendirir. | X | |||||
10 | Alanındaki sorunları saptar, bu sorunları çözmek için veri toplar, analiz eder; yorumlar ve çözüm önerileri sunar. | X | |||||
11 | İçerik üretimi sürecinde demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. | X | |||||
12 | Alanı ile ilgili bireysel ya da grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi yerine getirir ya da bağımsız olarak yürütür. | ||||||
13 | Birey ve ekip üyesi olarak mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir. | X | |||||
14 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler. | ||||||
15 | Alanındaki sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır. | X | |||||
16 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. | ||||||
17 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır. | ||||||
18 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Ders Saati | 13 | 1 | 13 | |||
Rehberli Problem Çözme | 1 | 10 | 10 | |||
Rehberli Problem Çözme | 2 | 15 | 30 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 2 | 10 | 20 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 1 | 10 | 10 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 1 | 15 | 15 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 10 | 10 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 30 | 30 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 2 | 15 | 30 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 230 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(230/30) | 8 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MEDYA TEORİSİ | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Başak GEZMEN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Başak GEZMEN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Ders medyanın rolünü anlamak ve dijital medyayı analiz etmek için temel teorik yaklaşımları incelemeyi amaçlar. |
Dersin İçeriği | Bu ders; yeni medya ortamının sosyal, siyasal, teknolojik ve ekonomik dinamikleri,İletişimdeki eski ve yeni medya süreçleri arasındaki farklılıklar,Kuramsal çerçevede Teknoloji ve teknolojik belirlenimcilik tartışmaları,Yeni iletişim teknolojileri dijital medya ve gözetim ,Yaratıcılık ve inovasyon,sanayi toplumundan bilgi toplumuna geçiş ve kuramsal çerçeve,Sanayi toplumundan bilgi toplumuna geçiş kuramsal çerçeve tartışmalar,Yeni Medya Kuramları,Yeni medya kuramları,Siber Güvenlik stratejileri,Endüstri 4.0-yapay zeka,Siberkültür ve günlük yaşam,Siberkültür ve günlük yaşam,Kontrol ve yönetişim; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Medyanın yapısı, gelişiminin anlaşılması, açıklanması ve medya sorunsallarının tartışılabilmesini sağlar | 10, 13, 16 | A, E |
teori ve kavramlar aynı zamanda medya teknolojileri ve kültürleri ile anlamlar çıkarmayı ve yorumlamayı,eleştirmeyi sağlar. | 16, 4, 6, 9 | A |
medya yapısı, medya teknolojilerinin geniş anlamda kavranması ve kültür ve sosyal değişimle olan ilişkisi içinde değerlendirir. | 10, 16, 4, 9 | A |
İletişimdeki eski ve yeni medya süreçler arasındaki farkı kavrar | 16, 9 | A, E |
Medyaya ilişkin güncel yaklaşımları analiz eder. | 4 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | yeni medya ortamının sosyal, siyasal, teknolojik ve ekonomik dinamikleri | ilgili kaynaklardan belirtilen konuların okunması |
2 | İletişimdeki eski ve yeni medya süreçleri arasındaki farklılıklar | ilgili kaynaktan belirtilen konuların okunması |
3 | Kuramsal çerçevede Teknoloji ve teknolojik belirlenimcilik tartışmaları | ilgili kaynaktan belirtilen konuların okunması |
4 | Yeni iletişim teknolojileri dijital medya ve gözetim | ilgili kaynaklardan belirtilen konuların okunması |
5 | Yaratıcılık ve inovasyon | ilgili kaynaktan belirtilen konuların okunması |
6 | sanayi toplumundan bilgi toplumuna geçiş ve kuramsal çerçeve | ilgili kaynaktan belirtilen konuların okunması |
7 | Sanayi toplumundan bilgi toplumuna geçiş kuramsal çerçeve tartışmalar | ilgili kaynaklardan belirtilen konuların okunması |
8 | Yeni Medya Kuramları | ilgili kaynaktan belirtilen konuların okunması |
9 | Yeni medya kuramları | ilgili kaynaktan belirtilen konuların okunması |
10 | Siber Güvenlik stratejileri | ilgili kaynaktan belirtilen konuların okunması |
11 | Endüstri 4.0-yapay zeka | ilgili konulardan belirtilen konulardan okunması |
12 | Siberkültür ve günlük yaşam | ilgili kaynaklardan belirtilen konuların okunması |
13 | Siberkültür ve günlük yaşam | ilgili kaynaklardan belirtilen konuların okunması |
14 | Kontrol ve yönetişim | ilgili kaynaklardan belirtilen konuların konuların okunması |
Kaynak |
T. Küçükcan, Toplumun, Kültür Politikaları ve Medyanın Kültürel Süreçlere Etki Algısı Araştırması, T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı Telif Hakları ve Sinema Genel Müdürlüğü’nün Katkılarıyla, Seta Yayınları, Ekim 2011. Macnamara, J 2010, The 21St Century Media (R)Evolution : Emergent Communication Practices, n.p.: New York : Peter Lang, 2010., Kadir Has University Information Center Catalog, EBSCOhost, viewed 2 February 2016. Pavlik, JV 2008, Media In The Digital Age, n.p.: New York : Columbia University Press, 2008., Kadir Has University Information Center Catalog, EBSCOhost, viewed 2 February 2016. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Medya tarihi, haber yazma teknikleri, haber türleri, uygulamalı gazetecilik gibi alanlarda ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | |||||
2 | Farklı iletişim ortamlarının özelliklerine uygun içerik üretimi sürecini bilir. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili kuram, yöntem, strateji ve tekniklere ilişkin bilgiye sahiptir. | X | |||||
4 | Medyanın kişiler ve toplumun düşünce, davranış ve değerleri üzerinde etkisinin bilincindedir. | X | |||||
5 | Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | X | |||||
6 | Eleştirel düşünme, analiz ve sentez yapma becerisi geliştirir. | X | |||||
7 | Alanıyla ilgili yeni yöntem ve teknolojileri takip eder ve kullanır. | X | |||||
8 | Edindiği bilgilerle özgün bir medya içerik üretimi gerçekleştirme becerisi geliştirir. | X | |||||
9 | Alanıyla ilgili görsel ve işitsel verileri ve yazınsal metinleri eleştirel yaklaşımla değerlendirir. | X | |||||
10 | Alanındaki sorunları saptar, bu sorunları çözmek için veri toplar, analiz eder; yorumlar ve çözüm önerileri sunar. | X | |||||
11 | İçerik üretimi sürecinde demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. | X | |||||
12 | Alanı ile ilgili bireysel ya da grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi yerine getirir ya da bağımsız olarak yürütür. | ||||||
13 | Birey ve ekip üyesi olarak mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir. | X | |||||
14 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler. | ||||||
15 | Alanındaki sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır. | X | |||||
16 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. | ||||||
17 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır. | ||||||
18 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |