Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KİTLE İLETİŞİM VE GAZETECİLİK-Güz Dönemi3+038
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Yusuf ÖZKIR
Dersi VerenlerProf.Dr. Yusuf ÖZKIR
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı kitle iletişim araçları bağlamında ortaya çıkan değişim ve dönüşümlerin etkilerini incelemektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Medya gelişim süreçleri değerlendirilecektir,Haber metinleri yazılacaktır,Etik dilemmalar değerlendirilecektir ,İletişim Araçları Tarihi ,Kitle İletişimi ve Kamuoyu ,Kitle İletişimi ve Propaganda I,Kitle İletişimi ve Propaganda II,Uluslararası Haber Ajansları,Gazeteciliğin Tarihi Gelişimi,Gazetecilikte Medya Sahipliği,Gazetecilik Türleri,Kitle İletişiminden Yurttaş Gazeteciliğine…,Gazetecilikte Dijitalleşme,Film Analizi ,Genel Değerlendirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1-Kitle iletişim araçları tarihi neden-sonuç bağlamında sıralar 10, 16, 9A, E
2-uluslararası medyanın önemini kavrar 6A, E
3-Medya tarihi ve temellerini inceleyerek, öğrenciler medya gelişim süreçlerini değerlendireceklerdir.10, 16A
4-İletişim Kuramları konusunda bilgi elde eder16A
5-Güncel Gelişmeleri Akademik Şekilde Takip Edebilir16A
6-Sosyal medya ve gazetecilik ilişkisini inceleyerek, sosyal medya stratejilerini değerlendireceklerdir.16A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Medya gelişim süreçleri değerlendirilecektirİlgili konuda verilen kaynakların okunması.
2Haber metinleri yazılacaktırİlgili konuda verilen kaynakların okunması.
3Etik dilemmalar değerlendirilecektir İlgili konuda verilen kaynakların okunması.
4İletişim Araçları Tarihi İlgili konuda verilen kaynakların okunması.
5Kitle İletişimi ve Kamuoyu İlgili konuda verilen kaynakların okunması
6Kitle İletişimi ve Propaganda Iİlgili konuda verilen kaynakların okunması
7Kitle İletişimi ve Propaganda II
8Uluslararası Haber Ajansları
9Gazeteciliğin Tarihi Gelişimi
10Gazetecilikte Medya Sahipliği
11Gazetecilik Türleri
12Kitle İletişiminden Yurttaş Gazeteciliğine…
13Gazetecilikte Dijitalleşme
14Film Analizi
15Genel Değerlendirme
Kaynak
1-Kitle İletişim Sistemleri – Metin Işık 2-Temel Gazetecilik – Oya Tokgöz 3-Kitle İletişiminin Kültürel İşlevleri Üzerine – Ünsal Oskay
Güncel gazete ve dergiler

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Medya tarihi, haber yazma teknikleri, haber türleri, uygulamalı gazetecilik gibi alanlarda ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Farklı iletişim ortamlarının özelliklerine uygun içerik üretimi sürecini bilir.
X
3
Alanı ile ilgili kuram, yöntem, strateji ve tekniklere ilişkin bilgiye sahiptir.
X
4
Medyanın kişiler ve toplumun düşünce, davranış ve değerleri üzerinde etkisinin bilincindedir.
X
5
Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
X
6
Eleştirel düşünme, analiz ve sentez yapma becerisi geliştirir.
7
Alanıyla ilgili yeni yöntem ve teknolojileri takip eder ve kullanır.
X
8
Edindiği bilgilerle özgün bir medya içerik üretimi gerçekleştirme becerisi geliştirir.
X
9
Alanıyla ilgili görsel ve işitsel verileri ve yazınsal metinleri eleştirel yaklaşımla değerlendirir.
X
10
Alanındaki sorunları saptar, bu sorunları çözmek için veri toplar, analiz eder; yorumlar ve çözüm önerileri sunar.
X
11
İçerik üretimi sürecinde demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır.
X
12
Alanı ile ilgili bireysel ya da grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi yerine getirir ya da bağımsız olarak yürütür.
X
13
Birey ve ekip üyesi olarak mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir.
X
14
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler.
15
Alanındaki sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
X
16
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.
X
17
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır.
X
18
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme14342
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi22040
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer41040
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı12020
Genel Sınav ve Hazırlığı14040
Performans Görevi, Bakım Planı21020
Toplam İş Yükü (Saat)244
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(244/30)8
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KİTLE İLETİŞİM VE GAZETECİLİK-Güz Dönemi3+038
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Yusuf ÖZKIR
Dersi VerenlerProf.Dr. Yusuf ÖZKIR
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı kitle iletişim araçları bağlamında ortaya çıkan değişim ve dönüşümlerin etkilerini incelemektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Medya gelişim süreçleri değerlendirilecektir,Haber metinleri yazılacaktır,Etik dilemmalar değerlendirilecektir ,İletişim Araçları Tarihi ,Kitle İletişimi ve Kamuoyu ,Kitle İletişimi ve Propaganda I,Kitle İletişimi ve Propaganda II,Uluslararası Haber Ajansları,Gazeteciliğin Tarihi Gelişimi,Gazetecilikte Medya Sahipliği,Gazetecilik Türleri,Kitle İletişiminden Yurttaş Gazeteciliğine…,Gazetecilikte Dijitalleşme,Film Analizi ,Genel Değerlendirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1-Kitle iletişim araçları tarihi neden-sonuç bağlamında sıralar 10, 16, 9A, E
2-uluslararası medyanın önemini kavrar 6A, E
3-Medya tarihi ve temellerini inceleyerek, öğrenciler medya gelişim süreçlerini değerlendireceklerdir.10, 16A
4-İletişim Kuramları konusunda bilgi elde eder16A
5-Güncel Gelişmeleri Akademik Şekilde Takip Edebilir16A
6-Sosyal medya ve gazetecilik ilişkisini inceleyerek, sosyal medya stratejilerini değerlendireceklerdir.16A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Medya gelişim süreçleri değerlendirilecektirİlgili konuda verilen kaynakların okunması.
2Haber metinleri yazılacaktırİlgili konuda verilen kaynakların okunması.
3Etik dilemmalar değerlendirilecektir İlgili konuda verilen kaynakların okunması.
4İletişim Araçları Tarihi İlgili konuda verilen kaynakların okunması.
5Kitle İletişimi ve Kamuoyu İlgili konuda verilen kaynakların okunması
6Kitle İletişimi ve Propaganda Iİlgili konuda verilen kaynakların okunması
7Kitle İletişimi ve Propaganda II
8Uluslararası Haber Ajansları
9Gazeteciliğin Tarihi Gelişimi
10Gazetecilikte Medya Sahipliği
11Gazetecilik Türleri
12Kitle İletişiminden Yurttaş Gazeteciliğine…
13Gazetecilikte Dijitalleşme
14Film Analizi
15Genel Değerlendirme
Kaynak
1-Kitle İletişim Sistemleri – Metin Işık 2-Temel Gazetecilik – Oya Tokgöz 3-Kitle İletişiminin Kültürel İşlevleri Üzerine – Ünsal Oskay
Güncel gazete ve dergiler

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Medya tarihi, haber yazma teknikleri, haber türleri, uygulamalı gazetecilik gibi alanlarda ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Farklı iletişim ortamlarının özelliklerine uygun içerik üretimi sürecini bilir.
X
3
Alanı ile ilgili kuram, yöntem, strateji ve tekniklere ilişkin bilgiye sahiptir.
X
4
Medyanın kişiler ve toplumun düşünce, davranış ve değerleri üzerinde etkisinin bilincindedir.
X
5
Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
X
6
Eleştirel düşünme, analiz ve sentez yapma becerisi geliştirir.
7
Alanıyla ilgili yeni yöntem ve teknolojileri takip eder ve kullanır.
X
8
Edindiği bilgilerle özgün bir medya içerik üretimi gerçekleştirme becerisi geliştirir.
X
9
Alanıyla ilgili görsel ve işitsel verileri ve yazınsal metinleri eleştirel yaklaşımla değerlendirir.
X
10
Alanındaki sorunları saptar, bu sorunları çözmek için veri toplar, analiz eder; yorumlar ve çözüm önerileri sunar.
X
11
İçerik üretimi sürecinde demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır.
X
12
Alanı ile ilgili bireysel ya da grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi yerine getirir ya da bağımsız olarak yürütür.
X
13
Birey ve ekip üyesi olarak mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir.
X
14
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler.
15
Alanındaki sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
X
16
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.
X
17
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır.
X
18
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 27/01/2023 - 10:34Son Güncelleme Tarihi: 27/01/2023 - 10:35