Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KÜLTÜR TARİHİ-Güz Dönemi3+038
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Esra OĞUZHAN
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Esra OĞUZHAN
Dersin Yardımcılarıİlgili makale ve içerikler
Dersin AmacıDers medyanın rolünü anlamak ve dijital medyayı analiz etmek için temel teorik yaklaşımları incelemeyi amaçlar.
Dersin İçeriğiBu ders; Kültürel yayılma, toplumların bakış açıları ve tarih. ,Türk sosyo-kültür yapısının temel kurumları. ,Türk kültür tarihinde Türkçenin yeri. ,Türk siyaset kurumu, Türk devlet anlayışında Türkçenin yeri. ,Kültür hayatını etkileyen fikir akımları 14. yy- 19. yy,19. yüzyıl Türk ve İslam dünyasında fikir akımları,Tarihsel süreçte Türklerde dinler, halk inançları ve mitoloji ,Örnek olaylar üzerinden tartışma,Türk dünyasında somut ve somut olmayan Türk kültür mirası, (UNESCO listesinde yer alan Türk kültür mirası),Kültür ve din ilişkisi, Türklerin İslamiyeti Kabulü ve Kültürel Etkileşim
,Hükümranlık, Teşkilat ve Dini Hayat
,Yeni medya ve kültür değişimine etkileri,Küreselleşmenin ve kapitalizmin kültüre etkisi,Yeni normal ve gelecekte kültürün inşaası; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Medyanın yapısı, gelişiminin anlaşılması, açıklanması ve medya sorunsallarının tartışılabilmesini sağlar 13, 23, 4, 9A
teori ve kavramlar aynı zamanda medya teknolojileri ve kültürlerini adlandırır4, 9A
medya yapısı, medya teknolojilerinin geniş anlamda kavranması ve kültür ve sosyal değişimle olan ilişkisi içinde değerlendirir.9A
İletişimdeki eski ve yeni medya süreçler arasındaki farkı kavrar9A
Öğretim Yöntemleri:13: Örnek Olay Yöntemi, 23: Kavram Haritası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Kültürel yayılma, toplumların bakış açıları ve tarih.
2Türk sosyo-kültür yapısının temel kurumları.
3Türk kültür tarihinde Türkçenin yeri.
4Türk siyaset kurumu, Türk devlet anlayışında Türkçenin yeri.
5Kültür hayatını etkileyen fikir akımları 14. yy- 19. yy
619. yüzyıl Türk ve İslam dünyasında fikir akımları
7Tarihsel süreçte Türklerde dinler, halk inançları ve mitoloji
8Örnek olaylar üzerinden tartışma
9Türk dünyasında somut ve somut olmayan Türk kültür mirası, (UNESCO listesinde yer alan Türk kültür mirası)
10Kültür ve din ilişkisi, Türklerin İslamiyeti Kabulü ve Kültürel Etkileşim
11Hükümranlık, Teşkilat ve Dini Hayat
12Yeni medya ve kültür değişimine etkileri
13Küreselleşmenin ve kapitalizmin kültüre etkisi
14Yeni normal ve gelecekte kültürün inşaası
Kaynak
T. Küçükcan, Toplumun, Kültür Politikaları ve Medyanın Kültürel Süreçlere Etki Algısı Araştırması, T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı Telif Hakları ve Sinema Genel Müdürlüğü’nün Katkılarıyla, Seta Yayınları, Ekim 2011. Macnamara, J 2010, The 21St Century Media (R)Evolution : Emergent Communication Practices, n.p.: New York : Peter Lang, 2010., Kadir Has University Information Center Catalog, EBSCOhost, viewed 2 February 2016. Pavlik, JV 2008, Media In The Digital Age, n.p.: New York : Columbia University Press, 2008., Kadir Has University Information Center Catalog, EBSCOhost, viewed 2 February 2016.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Medya tarihi, haber yazma teknikleri, haber türleri, uygulamalı gazetecilik gibi alanlarda ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Farklı iletişim ortamlarının özelliklerine uygun içerik üretimi sürecini bilir.
X
3
Alanı ile ilgili kuram, yöntem, strateji ve tekniklere ilişkin bilgiye sahiptir.
X
4
Medyanın kişiler ve toplumun düşünce, davranış ve değerleri üzerinde etkisinin bilincindedir.
X
5
Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
X
6
Eleştirel düşünme, analiz ve sentez yapma becerisi geliştirir.
X
7
Alanıyla ilgili yeni yöntem ve teknolojileri takip eder ve kullanır.
X
8
Edindiği bilgilerle özgün bir medya içerik üretimi gerçekleştirme becerisi geliştirir.
X
9
Alanıyla ilgili görsel ve işitsel verileri ve yazınsal metinleri eleştirel yaklaşımla değerlendirir.
X
10
Alanındaki sorunları saptar, bu sorunları çözmek için veri toplar, analiz eder; yorumlar ve çözüm önerileri sunar.
X
11
İçerik üretimi sürecinde demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır.
X
12
Alanı ile ilgili bireysel ya da grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi yerine getirir ya da bağımsız olarak yürütür.
X
13
Birey ve ekip üyesi olarak mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir.
X
14
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler.
15
Alanındaki sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
X
16
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.
X
17
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır.
X
18
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Ders Saati13113
Rehberli Problem Çözme11010
Rehberli Problem Çözme21530
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi21020
Okul Dışı Diğer Faaliyetler11010
Okul Dışı Diğer Faaliyetler11515
Proje Sunumu / Seminer11010
Proje Sunumu / Seminer13030
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı12020
Ara Sınav ve Hazırlığı21530
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)230
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(230/30)8
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KÜLTÜR TARİHİ-Güz Dönemi3+038
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Esra OĞUZHAN
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Esra OĞUZHAN
Dersin Yardımcılarıİlgili makale ve içerikler
Dersin AmacıDers medyanın rolünü anlamak ve dijital medyayı analiz etmek için temel teorik yaklaşımları incelemeyi amaçlar.
Dersin İçeriğiBu ders; Kültürel yayılma, toplumların bakış açıları ve tarih. ,Türk sosyo-kültür yapısının temel kurumları. ,Türk kültür tarihinde Türkçenin yeri. ,Türk siyaset kurumu, Türk devlet anlayışında Türkçenin yeri. ,Kültür hayatını etkileyen fikir akımları 14. yy- 19. yy,19. yüzyıl Türk ve İslam dünyasında fikir akımları,Tarihsel süreçte Türklerde dinler, halk inançları ve mitoloji ,Örnek olaylar üzerinden tartışma,Türk dünyasında somut ve somut olmayan Türk kültür mirası, (UNESCO listesinde yer alan Türk kültür mirası),Kültür ve din ilişkisi, Türklerin İslamiyeti Kabulü ve Kültürel Etkileşim
,Hükümranlık, Teşkilat ve Dini Hayat
,Yeni medya ve kültür değişimine etkileri,Küreselleşmenin ve kapitalizmin kültüre etkisi,Yeni normal ve gelecekte kültürün inşaası; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Medyanın yapısı, gelişiminin anlaşılması, açıklanması ve medya sorunsallarının tartışılabilmesini sağlar 13, 23, 4, 9A
teori ve kavramlar aynı zamanda medya teknolojileri ve kültürlerini adlandırır4, 9A
medya yapısı, medya teknolojilerinin geniş anlamda kavranması ve kültür ve sosyal değişimle olan ilişkisi içinde değerlendirir.9A
İletişimdeki eski ve yeni medya süreçler arasındaki farkı kavrar9A
Öğretim Yöntemleri:13: Örnek Olay Yöntemi, 23: Kavram Haritası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Kültürel yayılma, toplumların bakış açıları ve tarih.
2Türk sosyo-kültür yapısının temel kurumları.
3Türk kültür tarihinde Türkçenin yeri.
4Türk siyaset kurumu, Türk devlet anlayışında Türkçenin yeri.
5Kültür hayatını etkileyen fikir akımları 14. yy- 19. yy
619. yüzyıl Türk ve İslam dünyasında fikir akımları
7Tarihsel süreçte Türklerde dinler, halk inançları ve mitoloji
8Örnek olaylar üzerinden tartışma
9Türk dünyasında somut ve somut olmayan Türk kültür mirası, (UNESCO listesinde yer alan Türk kültür mirası)
10Kültür ve din ilişkisi, Türklerin İslamiyeti Kabulü ve Kültürel Etkileşim
11Hükümranlık, Teşkilat ve Dini Hayat
12Yeni medya ve kültür değişimine etkileri
13Küreselleşmenin ve kapitalizmin kültüre etkisi
14Yeni normal ve gelecekte kültürün inşaası
Kaynak
T. Küçükcan, Toplumun, Kültür Politikaları ve Medyanın Kültürel Süreçlere Etki Algısı Araştırması, T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı Telif Hakları ve Sinema Genel Müdürlüğü’nün Katkılarıyla, Seta Yayınları, Ekim 2011. Macnamara, J 2010, The 21St Century Media (R)Evolution : Emergent Communication Practices, n.p.: New York : Peter Lang, 2010., Kadir Has University Information Center Catalog, EBSCOhost, viewed 2 February 2016. Pavlik, JV 2008, Media In The Digital Age, n.p.: New York : Columbia University Press, 2008., Kadir Has University Information Center Catalog, EBSCOhost, viewed 2 February 2016.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Medya tarihi, haber yazma teknikleri, haber türleri, uygulamalı gazetecilik gibi alanlarda ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
Farklı iletişim ortamlarının özelliklerine uygun içerik üretimi sürecini bilir.
X
3
Alanı ile ilgili kuram, yöntem, strateji ve tekniklere ilişkin bilgiye sahiptir.
X
4
Medyanın kişiler ve toplumun düşünce, davranış ve değerleri üzerinde etkisinin bilincindedir.
X
5
Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
X
6
Eleştirel düşünme, analiz ve sentez yapma becerisi geliştirir.
X
7
Alanıyla ilgili yeni yöntem ve teknolojileri takip eder ve kullanır.
X
8
Edindiği bilgilerle özgün bir medya içerik üretimi gerçekleştirme becerisi geliştirir.
X
9
Alanıyla ilgili görsel ve işitsel verileri ve yazınsal metinleri eleştirel yaklaşımla değerlendirir.
X
10
Alanındaki sorunları saptar, bu sorunları çözmek için veri toplar, analiz eder; yorumlar ve çözüm önerileri sunar.
X
11
İçerik üretimi sürecinde demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır.
X
12
Alanı ile ilgili bireysel ya da grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi yerine getirir ya da bağımsız olarak yürütür.
X
13
Birey ve ekip üyesi olarak mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir.
X
14
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler.
15
Alanındaki sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
X
16
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.
X
17
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır.
X
18
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 27/01/2023 - 10:34Son Güncelleme Tarihi: 27/01/2023 - 10:35