Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
PAZARLAMA TEORİLERİNDE YAKLAŞIMLAR | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Ayşen AKYÜZ |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Ayşen AKYÜZ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı pazarlama alanındaki bilimsel çalışmaların temelini oluşturan teori ve modellerin üst düzey, eleştirel tartışmasını yapmaktır. Bu dersle birlikte öğrenciler aynı zamanda araştırma önerilerinin kavramsal gelişimini gerçekleştirecekler ve araştırmaya temel farklı yaklaşımları anlayacaklardır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Pazarlamaya-Genel Konseptler,Seçili teori üzerine tartışma ve sunum,Seçili teori üzerine tartışma ve sunum,Seçili teori üzerine tartışma ve sunum,Seçili teori üzerine tartışma ve sunum,Seçili teori üzerine tartışma ve sunum,Seçili teori üzerine tartışma ve sunum,Seçili teori üzerine tartışma ve sunum,Araştırma önerisini akademik çalışmaya dönüştürmek,Araştırma önerisini akademik çalışmaya dönüştürmek,Araştırma önerisini akademik çalışmaya dönüştürmek,Araştırma önerisini akademik çalışmaya dönüştürmek,Araştırma önerisini akademik çalışmaya dönüştürmek; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Seçilen temel pazarlama teorilerini, kavramlarını ve yöntemlerini açıklar. | 10, 16, 9 | E |
2. Pazarlama araştırmalarını eleştirel olarak analiz eder | 10, 16, 9 | E |
3. İlgili literatürün gözden geçirilmesi de dahil olmak üzere pazarlama teorisindeki bir konuyu ele alan orijinal bir argüman geliştirir | 10, 16, 9 | E |
4. Geliştirdiğin argümanlar için üst düzey pazarlama bağlamında sözlü ve yazılı iletişim becerileri geliştirir | 10, 16, 9 | E |
5. En önemli araştırma yaklaşımlarını tanır. | 10, 16, 9 | E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Pazarlamaya-Genel Konseptler | |
2 | Seçili teori üzerine tartışma ve sunum | İlgili makalenin okunması |
3 | Seçili teori üzerine tartışma ve sunum | İlgili makalenin okunması |
4 | Seçili teori üzerine tartışma ve sunum | İlgili makalenin okunması |
5 | Seçili teori üzerine tartışma ve sunum | İlgili makalenin okunması |
6 | Seçili teori üzerine tartışma ve sunum | İlgili makalenin okunması |
7 | Seçili teori üzerine tartışma ve sunum | İlgili makalenin okunması |
8 | Seçili teori üzerine tartışma ve sunum | İlgili makalenin okunması |
9 | Araştırma önerisini akademik çalışmaya dönüştürmek | Çeşitli makalelerin okunması |
10 | Araştırma önerisini akademik çalışmaya dönüştürmek | Çeşitli makalelerin okunması |
11 | Araştırma önerisini akademik çalışmaya dönüştürmek | Çeşitli makalelerin okunması |
13 | Araştırma önerisini akademik çalışmaya dönüştürmek | Çeşitli makalelerin okunması |
14 | Araştırma önerisini akademik çalışmaya dönüştürmek | Çeşitli makalelerin okunması |
Kaynak |
Baker, M.J. and Saren, M. eds., 2016. Marketing theory: a student text. Sage. Hunt, Shelby D. (2010), Marketing Theory: Foundations, Controversy, Strategy, Resource-Advantage Theory. Yağcı, M.İ, Çabuk, S., 2014.. Pazarlama Teorileri 1, Mediacat Yağcı, M.İ, Çabuk, S., 2021,. Pazarlama Teorileri 2, Mediacat Her hafta önerilecek makale okumaları |
Power point slide'ları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Medya tarihi, haber yazma teknikleri, haber türleri, uygulamalı gazetecilik gibi alanlarda ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | ||||||
2 | Farklı iletişim ortamlarının özelliklerine uygun içerik üretimi sürecini bilir. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili kuram, yöntem, strateji ve tekniklere ilişkin bilgiye sahiptir. | X | |||||
4 | Medyanın kişiler ve toplumun düşünce, davranış ve değerleri üzerinde etkisinin bilincindedir. | ||||||
5 | Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | ||||||
6 | Eleştirel düşünme, analiz ve sentez yapma becerisi geliştirir. | ||||||
7 | Alanıyla ilgili yeni yöntem ve teknolojileri takip eder ve kullanır. | X | |||||
8 | Edindiği bilgilerle özgün bir medya içerik üretimi gerçekleştirme becerisi geliştirir. | ||||||
9 | Alanıyla ilgili görsel ve işitsel verileri ve yazınsal metinleri eleştirel yaklaşımla değerlendirir. | ||||||
10 | Alanındaki sorunları saptar, bu sorunları çözmek için veri toplar, analiz eder; yorumlar ve çözüm önerileri sunar. | X | |||||
11 | İçerik üretimi sürecinde demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. | ||||||
12 | Alanı ile ilgili bireysel ya da grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi yerine getirir ya da bağımsız olarak yürütür. | X | |||||
13 | Birey ve ekip üyesi olarak mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir. | X | |||||
14 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler. | ||||||
15 | Alanındaki sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır. | X | |||||
16 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. | ||||||
17 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır. | ||||||
18 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 3 | 60 | 180 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 3 | 10 | 30 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 1 | 1 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 1 | 1 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 254 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(254/30) | 8 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
PAZARLAMA TEORİLERİNDE YAKLAŞIMLAR | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Ayşen AKYÜZ |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Ayşen AKYÜZ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı pazarlama alanındaki bilimsel çalışmaların temelini oluşturan teori ve modellerin üst düzey, eleştirel tartışmasını yapmaktır. Bu dersle birlikte öğrenciler aynı zamanda araştırma önerilerinin kavramsal gelişimini gerçekleştirecekler ve araştırmaya temel farklı yaklaşımları anlayacaklardır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Pazarlamaya-Genel Konseptler,Seçili teori üzerine tartışma ve sunum,Seçili teori üzerine tartışma ve sunum,Seçili teori üzerine tartışma ve sunum,Seçili teori üzerine tartışma ve sunum,Seçili teori üzerine tartışma ve sunum,Seçili teori üzerine tartışma ve sunum,Seçili teori üzerine tartışma ve sunum,Araştırma önerisini akademik çalışmaya dönüştürmek,Araştırma önerisini akademik çalışmaya dönüştürmek,Araştırma önerisini akademik çalışmaya dönüştürmek,Araştırma önerisini akademik çalışmaya dönüştürmek,Araştırma önerisini akademik çalışmaya dönüştürmek; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Seçilen temel pazarlama teorilerini, kavramlarını ve yöntemlerini açıklar. | 10, 16, 9 | E |
2. Pazarlama araştırmalarını eleştirel olarak analiz eder | 10, 16, 9 | E |
3. İlgili literatürün gözden geçirilmesi de dahil olmak üzere pazarlama teorisindeki bir konuyu ele alan orijinal bir argüman geliştirir | 10, 16, 9 | E |
4. Geliştirdiğin argümanlar için üst düzey pazarlama bağlamında sözlü ve yazılı iletişim becerileri geliştirir | 10, 16, 9 | E |
5. En önemli araştırma yaklaşımlarını tanır. | 10, 16, 9 | E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Pazarlamaya-Genel Konseptler | |
2 | Seçili teori üzerine tartışma ve sunum | İlgili makalenin okunması |
3 | Seçili teori üzerine tartışma ve sunum | İlgili makalenin okunması |
4 | Seçili teori üzerine tartışma ve sunum | İlgili makalenin okunması |
5 | Seçili teori üzerine tartışma ve sunum | İlgili makalenin okunması |
6 | Seçili teori üzerine tartışma ve sunum | İlgili makalenin okunması |
7 | Seçili teori üzerine tartışma ve sunum | İlgili makalenin okunması |
8 | Seçili teori üzerine tartışma ve sunum | İlgili makalenin okunması |
9 | Araştırma önerisini akademik çalışmaya dönüştürmek | Çeşitli makalelerin okunması |
10 | Araştırma önerisini akademik çalışmaya dönüştürmek | Çeşitli makalelerin okunması |
11 | Araştırma önerisini akademik çalışmaya dönüştürmek | Çeşitli makalelerin okunması |
13 | Araştırma önerisini akademik çalışmaya dönüştürmek | Çeşitli makalelerin okunması |
14 | Araştırma önerisini akademik çalışmaya dönüştürmek | Çeşitli makalelerin okunması |
Kaynak |
Baker, M.J. and Saren, M. eds., 2016. Marketing theory: a student text. Sage. Hunt, Shelby D. (2010), Marketing Theory: Foundations, Controversy, Strategy, Resource-Advantage Theory. Yağcı, M.İ, Çabuk, S., 2014.. Pazarlama Teorileri 1, Mediacat Yağcı, M.İ, Çabuk, S., 2021,. Pazarlama Teorileri 2, Mediacat Her hafta önerilecek makale okumaları |
Power point slide'ları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Medya tarihi, haber yazma teknikleri, haber türleri, uygulamalı gazetecilik gibi alanlarda ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | ||||||
2 | Farklı iletişim ortamlarının özelliklerine uygun içerik üretimi sürecini bilir. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili kuram, yöntem, strateji ve tekniklere ilişkin bilgiye sahiptir. | X | |||||
4 | Medyanın kişiler ve toplumun düşünce, davranış ve değerleri üzerinde etkisinin bilincindedir. | ||||||
5 | Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | ||||||
6 | Eleştirel düşünme, analiz ve sentez yapma becerisi geliştirir. | ||||||
7 | Alanıyla ilgili yeni yöntem ve teknolojileri takip eder ve kullanır. | X | |||||
8 | Edindiği bilgilerle özgün bir medya içerik üretimi gerçekleştirme becerisi geliştirir. | ||||||
9 | Alanıyla ilgili görsel ve işitsel verileri ve yazınsal metinleri eleştirel yaklaşımla değerlendirir. | ||||||
10 | Alanındaki sorunları saptar, bu sorunları çözmek için veri toplar, analiz eder; yorumlar ve çözüm önerileri sunar. | X | |||||
11 | İçerik üretimi sürecinde demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. | ||||||
12 | Alanı ile ilgili bireysel ya da grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi yerine getirir ya da bağımsız olarak yürütür. | X | |||||
13 | Birey ve ekip üyesi olarak mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir. | X | |||||
14 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler. | ||||||
15 | Alanındaki sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır. | X | |||||
16 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. | ||||||
17 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır. | ||||||
18 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |