Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
PAZARLAMA TEORİLERİNDE YAKLAŞIMLAR-Güz Dönemi3+038
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Ayşen AKYÜZ
Dersi VerenlerProf.Dr. Ayşen AKYÜZ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı pazarlama alanındaki bilimsel çalışmaların temelini oluşturan teori ve modellerin üst düzey, eleştirel tartışmasını yapmaktır. Bu dersle birlikte öğrenciler aynı zamanda araştırma önerilerinin kavramsal gelişimini gerçekleştirecekler ve araştırmaya temel farklı yaklaşımları anlayacaklardır.
Dersin İçeriğiBu ders; Pazarlamaya-Genel Konseptler,Seçili teori üzerine tartışma ve sunum,Seçili teori üzerine tartışma ve sunum,Seçili teori üzerine tartışma ve sunum,Seçili teori üzerine tartışma ve sunum,Seçili teori üzerine tartışma ve sunum,Seçili teori üzerine tartışma ve sunum,Seçili teori üzerine tartışma ve sunum,Araştırma önerisini akademik çalışmaya dönüştürmek,Araştırma önerisini akademik çalışmaya dönüştürmek,Araştırma önerisini akademik çalışmaya dönüştürmek,Araştırma önerisini akademik çalışmaya dönüştürmek,Araştırma önerisini akademik çalışmaya dönüştürmek; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Seçilen temel pazarlama teorilerini, kavramlarını ve yöntemlerini açıklar.10, 16, 9E
2. Pazarlama araştırmalarını eleştirel olarak analiz eder 10, 16, 9E
3. İlgili literatürün gözden geçirilmesi de dahil olmak üzere pazarlama teorisindeki bir konuyu ele alan orijinal bir argüman geliştirir 10, 16, 9E
4. Geliştirdiğin argümanlar için üst düzey pazarlama bağlamında sözlü ve yazılı iletişim becerileri geliştirir 10, 16, 9E
5. En önemli araştırma yaklaşımlarını tanır.10, 16, 9E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Pazarlamaya-Genel Konseptler
2Seçili teori üzerine tartışma ve sunumİlgili makalenin okunması
3Seçili teori üzerine tartışma ve sunumİlgili makalenin okunması
4Seçili teori üzerine tartışma ve sunumİlgili makalenin okunması
5Seçili teori üzerine tartışma ve sunumİlgili makalenin okunması
6Seçili teori üzerine tartışma ve sunumİlgili makalenin okunması
7Seçili teori üzerine tartışma ve sunumİlgili makalenin okunması
8Seçili teori üzerine tartışma ve sunumİlgili makalenin okunması
9Araştırma önerisini akademik çalışmaya dönüştürmekÇeşitli makalelerin okunması
10Araştırma önerisini akademik çalışmaya dönüştürmekÇeşitli makalelerin okunması
11Araştırma önerisini akademik çalışmaya dönüştürmekÇeşitli makalelerin okunması
13Araştırma önerisini akademik çalışmaya dönüştürmekÇeşitli makalelerin okunması
14Araştırma önerisini akademik çalışmaya dönüştürmekÇeşitli makalelerin okunması
Kaynak
Baker, M.J. and Saren, M. eds., 2016. Marketing theory: a student text. Sage. Hunt, Shelby D. (2010), Marketing Theory: Foundations, Controversy, Strategy, Resource-Advantage Theory. Yağcı, M.İ, Çabuk, S., 2014.. Pazarlama Teorileri 1, Mediacat Yağcı, M.İ, Çabuk, S., 2021,. Pazarlama Teorileri 2, Mediacat Her hafta önerilecek makale okumaları
Power point slide'ları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Medya tarihi, haber yazma teknikleri, haber türleri, uygulamalı gazetecilik gibi alanlarda ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
2
Farklı iletişim ortamlarının özelliklerine uygun içerik üretimi sürecini bilir.
3
Alanı ile ilgili kuram, yöntem, strateji ve tekniklere ilişkin bilgiye sahiptir.
X
4
Medyanın kişiler ve toplumun düşünce, davranış ve değerleri üzerinde etkisinin bilincindedir.
5
Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
6
Eleştirel düşünme, analiz ve sentez yapma becerisi geliştirir.
7
Alanıyla ilgili yeni yöntem ve teknolojileri takip eder ve kullanır.
X
8
Edindiği bilgilerle özgün bir medya içerik üretimi gerçekleştirme becerisi geliştirir.
9
Alanıyla ilgili görsel ve işitsel verileri ve yazınsal metinleri eleştirel yaklaşımla değerlendirir.
10
Alanındaki sorunları saptar, bu sorunları çözmek için veri toplar, analiz eder; yorumlar ve çözüm önerileri sunar.
X
11
İçerik üretimi sürecinde demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır.
12
Alanı ile ilgili bireysel ya da grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi yerine getirir ya da bağımsız olarak yürütür.
X
13
Birey ve ekip üyesi olarak mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir.
X
14
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler.
15
Alanındaki sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
X
16
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.
17
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır.
18
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi360180
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Proje Sunumu / Seminer31030
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı111
Genel Sınav ve Hazırlığı111
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)254
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(254/30)8
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
PAZARLAMA TEORİLERİNDE YAKLAŞIMLAR-Güz Dönemi3+038
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Ayşen AKYÜZ
Dersi VerenlerProf.Dr. Ayşen AKYÜZ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı pazarlama alanındaki bilimsel çalışmaların temelini oluşturan teori ve modellerin üst düzey, eleştirel tartışmasını yapmaktır. Bu dersle birlikte öğrenciler aynı zamanda araştırma önerilerinin kavramsal gelişimini gerçekleştirecekler ve araştırmaya temel farklı yaklaşımları anlayacaklardır.
Dersin İçeriğiBu ders; Pazarlamaya-Genel Konseptler,Seçili teori üzerine tartışma ve sunum,Seçili teori üzerine tartışma ve sunum,Seçili teori üzerine tartışma ve sunum,Seçili teori üzerine tartışma ve sunum,Seçili teori üzerine tartışma ve sunum,Seçili teori üzerine tartışma ve sunum,Seçili teori üzerine tartışma ve sunum,Araştırma önerisini akademik çalışmaya dönüştürmek,Araştırma önerisini akademik çalışmaya dönüştürmek,Araştırma önerisini akademik çalışmaya dönüştürmek,Araştırma önerisini akademik çalışmaya dönüştürmek,Araştırma önerisini akademik çalışmaya dönüştürmek; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Seçilen temel pazarlama teorilerini, kavramlarını ve yöntemlerini açıklar.10, 16, 9E
2. Pazarlama araştırmalarını eleştirel olarak analiz eder 10, 16, 9E
3. İlgili literatürün gözden geçirilmesi de dahil olmak üzere pazarlama teorisindeki bir konuyu ele alan orijinal bir argüman geliştirir 10, 16, 9E
4. Geliştirdiğin argümanlar için üst düzey pazarlama bağlamında sözlü ve yazılı iletişim becerileri geliştirir 10, 16, 9E
5. En önemli araştırma yaklaşımlarını tanır.10, 16, 9E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Pazarlamaya-Genel Konseptler
2Seçili teori üzerine tartışma ve sunumİlgili makalenin okunması
3Seçili teori üzerine tartışma ve sunumİlgili makalenin okunması
4Seçili teori üzerine tartışma ve sunumİlgili makalenin okunması
5Seçili teori üzerine tartışma ve sunumİlgili makalenin okunması
6Seçili teori üzerine tartışma ve sunumİlgili makalenin okunması
7Seçili teori üzerine tartışma ve sunumİlgili makalenin okunması
8Seçili teori üzerine tartışma ve sunumİlgili makalenin okunması
9Araştırma önerisini akademik çalışmaya dönüştürmekÇeşitli makalelerin okunması
10Araştırma önerisini akademik çalışmaya dönüştürmekÇeşitli makalelerin okunması
11Araştırma önerisini akademik çalışmaya dönüştürmekÇeşitli makalelerin okunması
13Araştırma önerisini akademik çalışmaya dönüştürmekÇeşitli makalelerin okunması
14Araştırma önerisini akademik çalışmaya dönüştürmekÇeşitli makalelerin okunması
Kaynak
Baker, M.J. and Saren, M. eds., 2016. Marketing theory: a student text. Sage. Hunt, Shelby D. (2010), Marketing Theory: Foundations, Controversy, Strategy, Resource-Advantage Theory. Yağcı, M.İ, Çabuk, S., 2014.. Pazarlama Teorileri 1, Mediacat Yağcı, M.İ, Çabuk, S., 2021,. Pazarlama Teorileri 2, Mediacat Her hafta önerilecek makale okumaları
Power point slide'ları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Medya tarihi, haber yazma teknikleri, haber türleri, uygulamalı gazetecilik gibi alanlarda ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
2
Farklı iletişim ortamlarının özelliklerine uygun içerik üretimi sürecini bilir.
3
Alanı ile ilgili kuram, yöntem, strateji ve tekniklere ilişkin bilgiye sahiptir.
X
4
Medyanın kişiler ve toplumun düşünce, davranış ve değerleri üzerinde etkisinin bilincindedir.
5
Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
6
Eleştirel düşünme, analiz ve sentez yapma becerisi geliştirir.
7
Alanıyla ilgili yeni yöntem ve teknolojileri takip eder ve kullanır.
X
8
Edindiği bilgilerle özgün bir medya içerik üretimi gerçekleştirme becerisi geliştirir.
9
Alanıyla ilgili görsel ve işitsel verileri ve yazınsal metinleri eleştirel yaklaşımla değerlendirir.
10
Alanındaki sorunları saptar, bu sorunları çözmek için veri toplar, analiz eder; yorumlar ve çözüm önerileri sunar.
X
11
İçerik üretimi sürecinde demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır.
12
Alanı ile ilgili bireysel ya da grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi yerine getirir ya da bağımsız olarak yürütür.
X
13
Birey ve ekip üyesi olarak mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir.
X
14
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler.
15
Alanındaki sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
X
16
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.
17
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır.
18
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 27/01/2023 - 10:34Son Güncelleme Tarihi: 27/01/2023 - 10:35