Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TÜKETİCİ DAVRANIŞ KURAMLARI-Güz Dönemi3+038
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Yeşim ESGİN
Dersi VerenlerDoç.Dr. Yeşim ESGİN
Dersin YardımcılarıDoç.Dr.Yeşim Esgin
Dersin AmacıBu ders katılımcılara; tüketicilerin görüşlerini ve davranışlarını etkileyen ekonomik, sosyal, psikolojik ve kültürel süreçler hakkında teorik ve pratik bir anlayış sunar.
Dersin İçeriğiBu ders; Tüketici Davranış Kuramlarına Giriş,Tüketici Karar Verme Süreçleri,Tüketici Algı ve Tutumları,Tüketici Yaşam Tarzları I,Tüketici Yaşam Tarzları II,Tartışma Oturumu I,Nitel Araştırmalar,Nicel Araştırmalar,Tüketici Segmentasyon,Tartışma Oturumu II,Psikografik İçsel Değişkenler I,Psikografik İçsel Değişkenler II ,Kişilerarası Değişkenler ve Referans Grupları Etkisi,Tartışma Oturumu III; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Müşteri karar verme sürecini yorumlayabilir. -13, 16, 19, 37, 5
Nicel ve nitel pazarlama araştırması arasındaki farkı ayırt edebilir. 16, 4A, E
Motivasyon, tutumlar ve kültürün tüketicileri nasıl etkilediğini bilir.14, 9A
Tüketici segmantasyonunun pazarlamada nasıl kullanıldığını bilir.14, 9A, F
Tüketici yaşam tarzlarının pazar araştırmalarında nasıl kullanıldığını anlar.10, 13, 4A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Tüketici Davranış Kuramlarına GirişDers materyalleri incelenmelidir.
2Tüketici Karar Verme SüreçleriTemel kavramlar anlaşılmalıdır.
3Tüketici Algı ve TutumlarıÖnceki ders notları gözden geçirilmelidir.
4Tüketici Yaşam Tarzları Iİlgili literatür araştırılmalıdır.
5Tüketici Yaşam Tarzları IITartışma konuları gözden geçirilmelidir.
6Tartışma Oturumu IGrup çalışmalarına katılınmalıdır.
7Nitel AraştırmalarÖnceki konular pekiştirilmelidir.
8Nicel AraştırmalarDers materyalleri tekrar incelenmelidir.
9Tüketici SegmentasyonSorular öğretim elemanına iletilmelidir.
10Tartışma Oturumu IITartışma konuları gözden geçirilmelidir.
11Psikografik İçsel Değişkenler Iİlgili literatür araştırılmalıdır.
12Psikografik İçsel Değişkenler II Önceki konular pekiştirilmelidir.
13Kişilerarası Değişkenler ve Referans Grupları EtkisiSunum hazırlığı tamamlanarak, sınıfta sunum yapılmalıdır.
14Tartışma Oturumu IIIGenel tekrar yapılmalı, son sorular sorulmalıdır.
Kaynak
Ders Notları Sandhusen, R. L. (2008). Marketing. Hauppauge, N.Y: Barron's. Kotler, Philip, Armstrong, Gary, Opresnik, Marc Oliver. (2018). Principles of marketing 17th ed. (17th ed., Global Ed.). Harlow: Pearson.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Medya tarihi, haber yazma teknikleri, haber türleri, uygulamalı gazetecilik gibi alanlarda ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
2
Farklı iletişim ortamlarının özelliklerine uygun içerik üretimi sürecini bilir.
X
3
Alanı ile ilgili kuram, yöntem, strateji ve tekniklere ilişkin bilgiye sahiptir.
X
4
Medyanın kişiler ve toplumun düşünce, davranış ve değerleri üzerinde etkisinin bilincindedir.
X
5
Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
X
6
Eleştirel düşünme, analiz ve sentez yapma becerisi geliştirir.
X
7
Alanıyla ilgili yeni yöntem ve teknolojileri takip eder ve kullanır.
X
8
Edindiği bilgilerle özgün bir medya içerik üretimi gerçekleştirme becerisi geliştirir.
X
9
Alanıyla ilgili görsel ve işitsel verileri ve yazınsal metinleri eleştirel yaklaşımla değerlendirir.
X
10
Alanındaki sorunları saptar, bu sorunları çözmek için veri toplar, analiz eder; yorumlar ve çözüm önerileri sunar.
X
11
İçerik üretimi sürecinde demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır.
X
12
Alanı ile ilgili bireysel ya da grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi yerine getirir ya da bağımsız olarak yürütür.
X
13
Birey ve ekip üyesi olarak mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir.
X
14
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler.
15
Alanındaki sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
X
16
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.
17
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır.
18
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme14342
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi21020
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer22040
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı12020
Genel Sınav ve Hazırlığı13030
Performans Görevi, Bakım Planı22040
Toplam İş Yükü (Saat)234
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(234/30)8
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TÜKETİCİ DAVRANIŞ KURAMLARI-Güz Dönemi3+038
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Yeşim ESGİN
Dersi VerenlerDoç.Dr. Yeşim ESGİN
Dersin YardımcılarıDoç.Dr.Yeşim Esgin
Dersin AmacıBu ders katılımcılara; tüketicilerin görüşlerini ve davranışlarını etkileyen ekonomik, sosyal, psikolojik ve kültürel süreçler hakkında teorik ve pratik bir anlayış sunar.
Dersin İçeriğiBu ders; Tüketici Davranış Kuramlarına Giriş,Tüketici Karar Verme Süreçleri,Tüketici Algı ve Tutumları,Tüketici Yaşam Tarzları I,Tüketici Yaşam Tarzları II,Tartışma Oturumu I,Nitel Araştırmalar,Nicel Araştırmalar,Tüketici Segmentasyon,Tartışma Oturumu II,Psikografik İçsel Değişkenler I,Psikografik İçsel Değişkenler II ,Kişilerarası Değişkenler ve Referans Grupları Etkisi,Tartışma Oturumu III; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Müşteri karar verme sürecini yorumlayabilir. -13, 16, 19, 37, 5
Nicel ve nitel pazarlama araştırması arasındaki farkı ayırt edebilir. 16, 4A, E
Motivasyon, tutumlar ve kültürün tüketicileri nasıl etkilediğini bilir.14, 9A
Tüketici segmantasyonunun pazarlamada nasıl kullanıldığını bilir.14, 9A, F
Tüketici yaşam tarzlarının pazar araştırmalarında nasıl kullanıldığını anlar.10, 13, 4A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Tüketici Davranış Kuramlarına GirişDers materyalleri incelenmelidir.
2Tüketici Karar Verme SüreçleriTemel kavramlar anlaşılmalıdır.
3Tüketici Algı ve TutumlarıÖnceki ders notları gözden geçirilmelidir.
4Tüketici Yaşam Tarzları Iİlgili literatür araştırılmalıdır.
5Tüketici Yaşam Tarzları IITartışma konuları gözden geçirilmelidir.
6Tartışma Oturumu IGrup çalışmalarına katılınmalıdır.
7Nitel AraştırmalarÖnceki konular pekiştirilmelidir.
8Nicel AraştırmalarDers materyalleri tekrar incelenmelidir.
9Tüketici SegmentasyonSorular öğretim elemanına iletilmelidir.
10Tartışma Oturumu IITartışma konuları gözden geçirilmelidir.
11Psikografik İçsel Değişkenler Iİlgili literatür araştırılmalıdır.
12Psikografik İçsel Değişkenler II Önceki konular pekiştirilmelidir.
13Kişilerarası Değişkenler ve Referans Grupları EtkisiSunum hazırlığı tamamlanarak, sınıfta sunum yapılmalıdır.
14Tartışma Oturumu IIIGenel tekrar yapılmalı, son sorular sorulmalıdır.
Kaynak
Ders Notları Sandhusen, R. L. (2008). Marketing. Hauppauge, N.Y: Barron's. Kotler, Philip, Armstrong, Gary, Opresnik, Marc Oliver. (2018). Principles of marketing 17th ed. (17th ed., Global Ed.). Harlow: Pearson.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Medya tarihi, haber yazma teknikleri, haber türleri, uygulamalı gazetecilik gibi alanlarda ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
2
Farklı iletişim ortamlarının özelliklerine uygun içerik üretimi sürecini bilir.
X
3
Alanı ile ilgili kuram, yöntem, strateji ve tekniklere ilişkin bilgiye sahiptir.
X
4
Medyanın kişiler ve toplumun düşünce, davranış ve değerleri üzerinde etkisinin bilincindedir.
X
5
Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
X
6
Eleştirel düşünme, analiz ve sentez yapma becerisi geliştirir.
X
7
Alanıyla ilgili yeni yöntem ve teknolojileri takip eder ve kullanır.
X
8
Edindiği bilgilerle özgün bir medya içerik üretimi gerçekleştirme becerisi geliştirir.
X
9
Alanıyla ilgili görsel ve işitsel verileri ve yazınsal metinleri eleştirel yaklaşımla değerlendirir.
X
10
Alanındaki sorunları saptar, bu sorunları çözmek için veri toplar, analiz eder; yorumlar ve çözüm önerileri sunar.
X
11
İçerik üretimi sürecinde demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır.
X
12
Alanı ile ilgili bireysel ya da grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi yerine getirir ya da bağımsız olarak yürütür.
X
13
Birey ve ekip üyesi olarak mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir.
X
14
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler.
15
Alanındaki sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
X
16
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.
17
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır.
18
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 27/01/2023 - 10:34Son Güncelleme Tarihi: 27/01/2023 - 10:35