Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
REKLAMCILIK KURAM VE ARAŞ. ÇAĞDAŞ YAKLAŞIMLAR-Güz Dönemi3+038
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Bilge KARAMEHMET ALTUNTAŞ
Dersi VerenlerDoç.Dr. Bilge KARAMEHMET ALTUNTAŞ
Dersin YardımcılarıDoç. Dr. Bilge KARAMEHMET ALTUNTAŞ
Dersin AmacıBu dersin amacı, reklamcılığın başlangıcından günümüze kadar olan süreçte reklam teorilerini ve dünyadaki reklam örnekleri incelemektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Reklam ve tarihsel gelişimi,Reklam Modelleri -1 - AIDA,Reklam Modelleri -2 - DAGMAR,Reklam Modelleri - 3- ETKİLER HİYERARŞİSİ,Reklam Modelleri - 4- DAVID BERNSTEIN- VIP CHECKLIST,Reklam Stratejileri- 1,Reklam Stratejileri -2 ,Reklam Stratejileri - 3,Reklam Stratejileri- 4,Dünyada Reklam Örnekleri- 1- Lüks markalar,Dünyada Reklam Örnekleri -2- Kitlesel markalar,Reklam Analizleri- 1- Türkiye ve Dünyadan örnekler,Reklam Analizleri -2- Türkiye ve Dünyadan örnekler,Reklam Analizleri - 3- Türkiye ve Dünyadan örnekler,Reklam Analizleri- 4- Türkiye ve Dünyadan örnekler; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Reklam stratejilerini tanımlar10, 16, 5, 6, 9D, E
Reklamın dünyadaki örneklerini öğrenir.10, 16, 6, 9A, E
Reklam sürecini analiz eder.10, 12, 16, 9A, E
Reklamla ilgili yeni üretilen teorileri kavrar16, 9A
Reklam teorilerini tartışır16, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Reklam ve tarihsel gelişimiİlgili okuma
2Reklam Modelleri -1 - AIDAİlgili okuma
3Reklam Modelleri -2 - DAGMARİlgili okuma
3Reklam Modelleri - 3- ETKİLER HİYERARŞİSİİlgili okuma
4Reklam Modelleri - 4- DAVID BERNSTEIN- VIP CHECKLISTİlgili okuma
5Reklam Stratejileri- 1İlgili okuma
6Reklam Stratejileri -2 İlgili okuma
7Reklam Stratejileri - 3İlgili okuma
8Reklam Stratejileri- 4İlgili okuma
9Dünyada Reklam Örnekleri- 1- Lüks markalarİlgili okuma
10Dünyada Reklam Örnekleri -2- Kitlesel markalarİlgili okuma
11Reklam Analizleri- 1- Türkiye ve Dünyadan örneklerİlgili okuma
12Reklam Analizleri -2- Türkiye ve Dünyadan örneklerİlgili okuma
13Reklam Analizleri - 3- Türkiye ve Dünyadan örneklerİlgili okuma
14Reklam Analizleri- 4- Türkiye ve Dünyadan örneklerİlgili okuma
Kaynak
Ders notları Advertising Theory - 2nd Edition - Shelly Rodgers, ROUTLEDGE
Paul Rand, Inspiration and Process in Design, 2019

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Medya tarihi, haber yazma teknikleri, haber türleri, uygulamalı gazetecilik gibi alanlarda ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
2
Farklı iletişim ortamlarının özelliklerine uygun içerik üretimi sürecini bilir.
X
3
Alanı ile ilgili kuram, yöntem, strateji ve tekniklere ilişkin bilgiye sahiptir.
X
4
Medyanın kişiler ve toplumun düşünce, davranış ve değerleri üzerinde etkisinin bilincindedir.
X
5
Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
X
6
Eleştirel düşünme, analiz ve sentez yapma becerisi geliştirir.
X
7
Alanıyla ilgili yeni yöntem ve teknolojileri takip eder ve kullanır.
X
8
Edindiği bilgilerle özgün bir medya içerik üretimi gerçekleştirme becerisi geliştirir.
9
Alanıyla ilgili görsel ve işitsel verileri ve yazınsal metinleri eleştirel yaklaşımla değerlendirir.
10
Alanındaki sorunları saptar, bu sorunları çözmek için veri toplar, analiz eder; yorumlar ve çözüm önerileri sunar.
11
İçerik üretimi sürecinde demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır.
12
Alanı ile ilgili bireysel ya da grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi yerine getirir ya da bağımsız olarak yürütür.
13
Birey ve ekip üyesi olarak mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir.
14
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler.
15
Alanındaki sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
16
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.
17
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır.
18
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi21836
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı14242
Ara Sınav ve Hazırlığı15050
Genel Sınav ve Hazırlığı17070
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)240
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(240/30)8
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
REKLAMCILIK KURAM VE ARAŞ. ÇAĞDAŞ YAKLAŞIMLAR-Güz Dönemi3+038
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Bilge KARAMEHMET ALTUNTAŞ
Dersi VerenlerDoç.Dr. Bilge KARAMEHMET ALTUNTAŞ
Dersin YardımcılarıDoç. Dr. Bilge KARAMEHMET ALTUNTAŞ
Dersin AmacıBu dersin amacı, reklamcılığın başlangıcından günümüze kadar olan süreçte reklam teorilerini ve dünyadaki reklam örnekleri incelemektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Reklam ve tarihsel gelişimi,Reklam Modelleri -1 - AIDA,Reklam Modelleri -2 - DAGMAR,Reklam Modelleri - 3- ETKİLER HİYERARŞİSİ,Reklam Modelleri - 4- DAVID BERNSTEIN- VIP CHECKLIST,Reklam Stratejileri- 1,Reklam Stratejileri -2 ,Reklam Stratejileri - 3,Reklam Stratejileri- 4,Dünyada Reklam Örnekleri- 1- Lüks markalar,Dünyada Reklam Örnekleri -2- Kitlesel markalar,Reklam Analizleri- 1- Türkiye ve Dünyadan örnekler,Reklam Analizleri -2- Türkiye ve Dünyadan örnekler,Reklam Analizleri - 3- Türkiye ve Dünyadan örnekler,Reklam Analizleri- 4- Türkiye ve Dünyadan örnekler; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Reklam stratejilerini tanımlar10, 16, 5, 6, 9D, E
Reklamın dünyadaki örneklerini öğrenir.10, 16, 6, 9A, E
Reklam sürecini analiz eder.10, 12, 16, 9A, E
Reklamla ilgili yeni üretilen teorileri kavrar16, 9A
Reklam teorilerini tartışır16, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Reklam ve tarihsel gelişimiİlgili okuma
2Reklam Modelleri -1 - AIDAİlgili okuma
3Reklam Modelleri -2 - DAGMARİlgili okuma
3Reklam Modelleri - 3- ETKİLER HİYERARŞİSİİlgili okuma
4Reklam Modelleri - 4- DAVID BERNSTEIN- VIP CHECKLISTİlgili okuma
5Reklam Stratejileri- 1İlgili okuma
6Reklam Stratejileri -2 İlgili okuma
7Reklam Stratejileri - 3İlgili okuma
8Reklam Stratejileri- 4İlgili okuma
9Dünyada Reklam Örnekleri- 1- Lüks markalarİlgili okuma
10Dünyada Reklam Örnekleri -2- Kitlesel markalarİlgili okuma
11Reklam Analizleri- 1- Türkiye ve Dünyadan örneklerİlgili okuma
12Reklam Analizleri -2- Türkiye ve Dünyadan örneklerİlgili okuma
13Reklam Analizleri - 3- Türkiye ve Dünyadan örneklerİlgili okuma
14Reklam Analizleri- 4- Türkiye ve Dünyadan örneklerİlgili okuma
Kaynak
Ders notları Advertising Theory - 2nd Edition - Shelly Rodgers, ROUTLEDGE
Paul Rand, Inspiration and Process in Design, 2019

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Medya tarihi, haber yazma teknikleri, haber türleri, uygulamalı gazetecilik gibi alanlarda ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
2
Farklı iletişim ortamlarının özelliklerine uygun içerik üretimi sürecini bilir.
X
3
Alanı ile ilgili kuram, yöntem, strateji ve tekniklere ilişkin bilgiye sahiptir.
X
4
Medyanın kişiler ve toplumun düşünce, davranış ve değerleri üzerinde etkisinin bilincindedir.
X
5
Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
X
6
Eleştirel düşünme, analiz ve sentez yapma becerisi geliştirir.
X
7
Alanıyla ilgili yeni yöntem ve teknolojileri takip eder ve kullanır.
X
8
Edindiği bilgilerle özgün bir medya içerik üretimi gerçekleştirme becerisi geliştirir.
9
Alanıyla ilgili görsel ve işitsel verileri ve yazınsal metinleri eleştirel yaklaşımla değerlendirir.
10
Alanındaki sorunları saptar, bu sorunları çözmek için veri toplar, analiz eder; yorumlar ve çözüm önerileri sunar.
11
İçerik üretimi sürecinde demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır.
12
Alanı ile ilgili bireysel ya da grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi yerine getirir ya da bağımsız olarak yürütür.
13
Birey ve ekip üyesi olarak mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir.
14
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler.
15
Alanındaki sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
16
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.
17
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır.
18
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 27/01/2023 - 10:34Son Güncelleme Tarihi: 27/01/2023 - 10:35