Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
MEDYA VE İLETİŞİM ÇALIŞ. ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ-Güz Dönemi3+038
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. İhsan EKEN
Dersi VerenlerDoç.Dr. İhsan EKEN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBilimsel araştırma yöntemleri ile ilgili detaylı bilimsel yöntemleri ve uygulamaları ortaya koyarak, nitelikli araştırmacı adayları yetiştirmek.
Dersin İçeriğiBu ders; Ders hakkında detaylı bilgi verilmesi ve okuma listeleri hakkında konuşma.,Bilimsel araştırma konusu hakkında bilgilendirme,Etik konusuna giriş,Nitel araştırma desenleri 1,Nitel araştırma desenleri 2,Nicel araştırma desenleri 1,Nicel Araştırma desenleri 2,Nicel Araştırma desenleri 3,Nitel araştırma uygulama örneği,Nicel araştırma uygulama örneği,Spss de ileri analiz yöntemleri 1,Spss de ileri analiz yöntemleri 2,Spss de ileri analiz yöntemleri 3,Kullanılabilirlik test yöntemleri; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Medya ve iletişim alanında etkili araştırma yapabilir 9E
Literatür taraması yapabilir10, 9E
Araştırma sorunsalı yapabilir10, 9A, E
Araştırma tasarımı yapabilir11, 9A, E
İstatistiki modellerin analizini yapabilir11, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Ders hakkında detaylı bilgi verilmesi ve okuma listeleri hakkında konuşma.Enstitü web sayfasındaki programın okuma listesine bakmak
2Bilimsel araştırma konusu hakkında bilgilendirmeGürbüz S., Şahin F. (2018). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri.
3Etik konusuna girişGürbüz S., Şahin F. (2018). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri, etik ilkeler
4Nitel araştırma desenleri 1Neuman, W. L. (2016). Social Research Methods: Qualitative and Quantitative Approaches. Pearson.
5Nitel araştırma desenleri 2Neuman, W. L. (2016). Social Research Methods: Qualitative and Quantitative Approaches. Pearson.
6Nicel araştırma desenleri 1Gürbüz S., Şahin F. (2018). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri, etik ilkeler
7Nicel Araştırma desenleri 2Gürbüz S., Şahin F. (2018). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri, etik ilkeler
8Nicel Araştırma desenleri 3Gürbüz S., Şahin F. (2018). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri, etik ilkeler
9Nitel araştırma uygulama örneğihttps://www.youtube.com/@Buracademy
10Nicel araştırma uygulama örneğiGürbüz S., Şahin F. (2018). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri, etik ilkeler
11Spss de ileri analiz yöntemleri 1Julie Pallant (2020) SPSS Survival Manual: A Step by Step Guide to Data Analysis Using IBM SPSS 7th ed. Edition (Open University Press)
12Spss de ileri analiz yöntemleri 2Julie Pallant (2020) SPSS Survival Manual: A Step by Step Guide to Data Analysis Using IBM SPSS 7th ed. Edition (Open University Press)
13Spss de ileri analiz yöntemleri 3Julie Pallant (2020) SPSS Survival Manual: A Step by Step Guide to Data Analysis Using IBM SPSS 7th ed. Edition (Open University Press)
14Kullanılabilirlik test yöntemlerihttps://www.interaction-design.org
Kaynak
Kuş, Elif (2009). Nicel-nitel araştırma teknikleri: sosyal bilimlerde araştırma teknikleri nicel mi? nitel mi? Ankara: Anı. Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2006). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin. Şimşek, A. (der.) (2015) Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri. Eskişehir: AÜ Yayınları. Aysel Aziz, Araştırma Yöntemleri-Teknikleri ve İletişim, Ankara: Turhan Kitabevi, 1994. Ali Yıldırım ve Hasan Şimşek, Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Ankara: Seçkin, 2000. Niyazi Karasar, Bilimsel Araştırma Yöntemi: Kavramlar, İlkeler, Teknikler, Ankara: 3A Araştırma Eğitim, Danışmanlık Ltd. ޞti., 1995. Neuman, W. L. (2016). Social Research Methods: Qualitative and Quantitative Approaches. Pearson. Julie Pallant (2020) SPSS Survival Manual: A Step by Step Guide to Data Analysis Using IBM SPSS 7th ed. Edition (Open University Press)

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Medya tarihi, haber yazma teknikleri, haber türleri, uygulamalı gazetecilik gibi alanlarda ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
2
Farklı iletişim ortamlarının özelliklerine uygun içerik üretimi sürecini bilir.
3
Alanı ile ilgili kuram, yöntem, strateji ve tekniklere ilişkin bilgiye sahiptir.
4
Medyanın kişiler ve toplumun düşünce, davranış ve değerleri üzerinde etkisinin bilincindedir.
5
Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
6
Eleştirel düşünme, analiz ve sentez yapma becerisi geliştirir.
X
7
Alanıyla ilgili yeni yöntem ve teknolojileri takip eder ve kullanır.
X
8
Edindiği bilgilerle özgün bir medya içerik üretimi gerçekleştirme becerisi geliştirir.
9
Alanıyla ilgili görsel ve işitsel verileri ve yazınsal metinleri eleştirel yaklaşımla değerlendirir.
10
Alanındaki sorunları saptar, bu sorunları çözmek için veri toplar, analiz eder; yorumlar ve çözüm önerileri sunar.
11
İçerik üretimi sürecinde demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır.
12
Alanı ile ilgili bireysel ya da grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi yerine getirir ya da bağımsız olarak yürütür.
13
Birey ve ekip üyesi olarak mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir.
14
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler.
15
Alanındaki sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
16
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.
17
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır.
18
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14570
Rehberli Problem Çözme8540
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi8540
Okul Dışı Diğer Faaliyetler2510
Proje Sunumu / Seminer4520
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı2510
Ara Sınav ve Hazırlığı2510
Genel Sınav ve Hazırlığı8540
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)240
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(240/30)8
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
MEDYA VE İLETİŞİM ÇALIŞ. ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ-Güz Dönemi3+038
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. İhsan EKEN
Dersi VerenlerDoç.Dr. İhsan EKEN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBilimsel araştırma yöntemleri ile ilgili detaylı bilimsel yöntemleri ve uygulamaları ortaya koyarak, nitelikli araştırmacı adayları yetiştirmek.
Dersin İçeriğiBu ders; Ders hakkında detaylı bilgi verilmesi ve okuma listeleri hakkında konuşma.,Bilimsel araştırma konusu hakkında bilgilendirme,Etik konusuna giriş,Nitel araştırma desenleri 1,Nitel araştırma desenleri 2,Nicel araştırma desenleri 1,Nicel Araştırma desenleri 2,Nicel Araştırma desenleri 3,Nitel araştırma uygulama örneği,Nicel araştırma uygulama örneği,Spss de ileri analiz yöntemleri 1,Spss de ileri analiz yöntemleri 2,Spss de ileri analiz yöntemleri 3,Kullanılabilirlik test yöntemleri; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Medya ve iletişim alanında etkili araştırma yapabilir 9E
Literatür taraması yapabilir10, 9E
Araştırma sorunsalı yapabilir10, 9A, E
Araştırma tasarımı yapabilir11, 9A, E
İstatistiki modellerin analizini yapabilir11, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Ders hakkında detaylı bilgi verilmesi ve okuma listeleri hakkında konuşma.Enstitü web sayfasındaki programın okuma listesine bakmak
2Bilimsel araştırma konusu hakkında bilgilendirmeGürbüz S., Şahin F. (2018). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri.
3Etik konusuna girişGürbüz S., Şahin F. (2018). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri, etik ilkeler
4Nitel araştırma desenleri 1Neuman, W. L. (2016). Social Research Methods: Qualitative and Quantitative Approaches. Pearson.
5Nitel araştırma desenleri 2Neuman, W. L. (2016). Social Research Methods: Qualitative and Quantitative Approaches. Pearson.
6Nicel araştırma desenleri 1Gürbüz S., Şahin F. (2018). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri, etik ilkeler
7Nicel Araştırma desenleri 2Gürbüz S., Şahin F. (2018). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri, etik ilkeler
8Nicel Araştırma desenleri 3Gürbüz S., Şahin F. (2018). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri, etik ilkeler
9Nitel araştırma uygulama örneğihttps://www.youtube.com/@Buracademy
10Nicel araştırma uygulama örneğiGürbüz S., Şahin F. (2018). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri, etik ilkeler
11Spss de ileri analiz yöntemleri 1Julie Pallant (2020) SPSS Survival Manual: A Step by Step Guide to Data Analysis Using IBM SPSS 7th ed. Edition (Open University Press)
12Spss de ileri analiz yöntemleri 2Julie Pallant (2020) SPSS Survival Manual: A Step by Step Guide to Data Analysis Using IBM SPSS 7th ed. Edition (Open University Press)
13Spss de ileri analiz yöntemleri 3Julie Pallant (2020) SPSS Survival Manual: A Step by Step Guide to Data Analysis Using IBM SPSS 7th ed. Edition (Open University Press)
14Kullanılabilirlik test yöntemlerihttps://www.interaction-design.org
Kaynak
Kuş, Elif (2009). Nicel-nitel araştırma teknikleri: sosyal bilimlerde araştırma teknikleri nicel mi? nitel mi? Ankara: Anı. Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2006). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin. Şimşek, A. (der.) (2015) Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri. Eskişehir: AÜ Yayınları. Aysel Aziz, Araştırma Yöntemleri-Teknikleri ve İletişim, Ankara: Turhan Kitabevi, 1994. Ali Yıldırım ve Hasan Şimşek, Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Ankara: Seçkin, 2000. Niyazi Karasar, Bilimsel Araştırma Yöntemi: Kavramlar, İlkeler, Teknikler, Ankara: 3A Araştırma Eğitim, Danışmanlık Ltd. ޞti., 1995. Neuman, W. L. (2016). Social Research Methods: Qualitative and Quantitative Approaches. Pearson. Julie Pallant (2020) SPSS Survival Manual: A Step by Step Guide to Data Analysis Using IBM SPSS 7th ed. Edition (Open University Press)

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Medya tarihi, haber yazma teknikleri, haber türleri, uygulamalı gazetecilik gibi alanlarda ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
2
Farklı iletişim ortamlarının özelliklerine uygun içerik üretimi sürecini bilir.
3
Alanı ile ilgili kuram, yöntem, strateji ve tekniklere ilişkin bilgiye sahiptir.
4
Medyanın kişiler ve toplumun düşünce, davranış ve değerleri üzerinde etkisinin bilincindedir.
5
Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.
6
Eleştirel düşünme, analiz ve sentez yapma becerisi geliştirir.
X
7
Alanıyla ilgili yeni yöntem ve teknolojileri takip eder ve kullanır.
X
8
Edindiği bilgilerle özgün bir medya içerik üretimi gerçekleştirme becerisi geliştirir.
9
Alanıyla ilgili görsel ve işitsel verileri ve yazınsal metinleri eleştirel yaklaşımla değerlendirir.
10
Alanındaki sorunları saptar, bu sorunları çözmek için veri toplar, analiz eder; yorumlar ve çözüm önerileri sunar.
11
İçerik üretimi sürecinde demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır.
12
Alanı ile ilgili bireysel ya da grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi yerine getirir ya da bağımsız olarak yürütür.
13
Birey ve ekip üyesi olarak mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir.
14
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler.
15
Alanındaki sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır.
16
Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır.
17
İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır.
18
Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 27/01/2023 - 10:34Son Güncelleme Tarihi: 27/01/2023 - 10:35