Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MEDYA VE İLETİŞİM ÇALIŞ. ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. İhsan EKEN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. İhsan EKEN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bilimsel araştırma yöntemleri ile ilgili detaylı bilimsel yöntemleri ve uygulamaları ortaya koyarak, nitelikli araştırmacı adayları yetiştirmek. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Ders hakkında detaylı bilgi verilmesi ve okuma listeleri hakkında konuşma.,Bilimsel araştırma konusu hakkında bilgilendirme,Etik konusuna giriş,Nitel araştırma desenleri 1,Nitel araştırma desenleri 2,Nicel araştırma desenleri 1,Nicel Araştırma desenleri 2,Nicel Araştırma desenleri 3,Nitel araştırma uygulama örneği,Nicel araştırma uygulama örneği,Spss de ileri analiz yöntemleri 1,Spss de ileri analiz yöntemleri 2,Spss de ileri analiz yöntemleri 3,Kullanılabilirlik test yöntemleri; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Medya ve iletişim alanında etkili araştırma yapabilir | 9 | E |
Literatür taraması yapabilir | 10, 9 | E |
Araştırma sorunsalı yapabilir | 10, 9 | A, E |
Araştırma tasarımı yapabilir | 11, 9 | A, E |
İstatistiki modellerin analizini yapabilir | 11, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ders hakkında detaylı bilgi verilmesi ve okuma listeleri hakkında konuşma. | Enstitü web sayfasındaki programın okuma listesine bakmak |
2 | Bilimsel araştırma konusu hakkında bilgilendirme | Gürbüz S., Şahin F. (2018). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri. |
3 | Etik konusuna giriş | Gürbüz S., Şahin F. (2018). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri, etik ilkeler |
4 | Nitel araştırma desenleri 1 | Neuman, W. L. (2016). Social Research Methods: Qualitative and Quantitative Approaches. Pearson. |
5 | Nitel araştırma desenleri 2 | Neuman, W. L. (2016). Social Research Methods: Qualitative and Quantitative Approaches. Pearson. |
6 | Nicel araştırma desenleri 1 | Gürbüz S., Şahin F. (2018). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri, etik ilkeler |
7 | Nicel Araştırma desenleri 2 | Gürbüz S., Şahin F. (2018). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri, etik ilkeler |
8 | Nicel Araştırma desenleri 3 | Gürbüz S., Şahin F. (2018). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri, etik ilkeler |
9 | Nitel araştırma uygulama örneği | https://www.youtube.com/@Buracademy |
10 | Nicel araştırma uygulama örneği | Gürbüz S., Şahin F. (2018). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri, etik ilkeler |
11 | Spss de ileri analiz yöntemleri 1 | Julie Pallant (2020) SPSS Survival Manual: A Step by Step Guide to Data Analysis Using IBM SPSS 7th ed. Edition (Open University Press) |
12 | Spss de ileri analiz yöntemleri 2 | Julie Pallant (2020) SPSS Survival Manual: A Step by Step Guide to Data Analysis Using IBM SPSS 7th ed. Edition (Open University Press) |
13 | Spss de ileri analiz yöntemleri 3 | Julie Pallant (2020) SPSS Survival Manual: A Step by Step Guide to Data Analysis Using IBM SPSS 7th ed. Edition (Open University Press) |
14 | Kullanılabilirlik test yöntemleri | https://www.interaction-design.org |
Kaynak |
Kuş, Elif (2009). Nicel-nitel araştırma teknikleri: sosyal bilimlerde araştırma teknikleri nicel mi? nitel mi? Ankara: Anı. Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2006). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin. Şimşek, A. (der.) (2015) Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri. Eskişehir: AÜ Yayınları. Aysel Aziz, Araştırma Yöntemleri-Teknikleri ve İletişim, Ankara: Turhan Kitabevi, 1994. Ali Yıldırım ve Hasan Şimşek, Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Ankara: Seçkin, 2000. Niyazi Karasar, Bilimsel Araştırma Yöntemi: Kavramlar, İlkeler, Teknikler, Ankara: 3A Araştırma Eğitim, Danışmanlık Ltd. Şti., 1995. Neuman, W. L. (2016). Social Research Methods: Qualitative and Quantitative Approaches. Pearson. Julie Pallant (2020) SPSS Survival Manual: A Step by Step Guide to Data Analysis Using IBM SPSS 7th ed. Edition (Open University Press) |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Medya tarihi, haber yazma teknikleri, haber türleri, uygulamalı gazetecilik gibi alanlarda ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | ||||||
2 | Farklı iletişim ortamlarının özelliklerine uygun içerik üretimi sürecini bilir. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili kuram, yöntem, strateji ve tekniklere ilişkin bilgiye sahiptir. | ||||||
4 | Medyanın kişiler ve toplumun düşünce, davranış ve değerleri üzerinde etkisinin bilincindedir. | ||||||
5 | Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | ||||||
6 | Eleştirel düşünme, analiz ve sentez yapma becerisi geliştirir. | X | |||||
7 | Alanıyla ilgili yeni yöntem ve teknolojileri takip eder ve kullanır. | X | |||||
8 | Edindiği bilgilerle özgün bir medya içerik üretimi gerçekleştirme becerisi geliştirir. | ||||||
9 | Alanıyla ilgili görsel ve işitsel verileri ve yazınsal metinleri eleştirel yaklaşımla değerlendirir. | ||||||
10 | Alanındaki sorunları saptar, bu sorunları çözmek için veri toplar, analiz eder; yorumlar ve çözüm önerileri sunar. | ||||||
11 | İçerik üretimi sürecinde demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. | ||||||
12 | Alanı ile ilgili bireysel ya da grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi yerine getirir ya da bağımsız olarak yürütür. | ||||||
13 | Birey ve ekip üyesi olarak mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir. | ||||||
14 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler. | ||||||
15 | Alanındaki sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır. | ||||||
16 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. | ||||||
17 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır. | ||||||
18 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 5 | 70 | |||
Rehberli Problem Çözme | 8 | 5 | 40 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 8 | 5 | 40 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 2 | 5 | 10 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 4 | 5 | 20 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 2 | 5 | 10 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 2 | 5 | 10 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 8 | 5 | 40 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 240 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(240/30) | 8 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MEDYA VE İLETİŞİM ÇALIŞ. ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. İhsan EKEN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. İhsan EKEN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bilimsel araştırma yöntemleri ile ilgili detaylı bilimsel yöntemleri ve uygulamaları ortaya koyarak, nitelikli araştırmacı adayları yetiştirmek. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Ders hakkında detaylı bilgi verilmesi ve okuma listeleri hakkında konuşma.,Bilimsel araştırma konusu hakkında bilgilendirme,Etik konusuna giriş,Nitel araştırma desenleri 1,Nitel araştırma desenleri 2,Nicel araştırma desenleri 1,Nicel Araştırma desenleri 2,Nicel Araştırma desenleri 3,Nitel araştırma uygulama örneği,Nicel araştırma uygulama örneği,Spss de ileri analiz yöntemleri 1,Spss de ileri analiz yöntemleri 2,Spss de ileri analiz yöntemleri 3,Kullanılabilirlik test yöntemleri; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Medya ve iletişim alanında etkili araştırma yapabilir | 9 | E |
Literatür taraması yapabilir | 10, 9 | E |
Araştırma sorunsalı yapabilir | 10, 9 | A, E |
Araştırma tasarımı yapabilir | 11, 9 | A, E |
İstatistiki modellerin analizini yapabilir | 11, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ders hakkında detaylı bilgi verilmesi ve okuma listeleri hakkında konuşma. | Enstitü web sayfasındaki programın okuma listesine bakmak |
2 | Bilimsel araştırma konusu hakkında bilgilendirme | Gürbüz S., Şahin F. (2018). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri. |
3 | Etik konusuna giriş | Gürbüz S., Şahin F. (2018). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri, etik ilkeler |
4 | Nitel araştırma desenleri 1 | Neuman, W. L. (2016). Social Research Methods: Qualitative and Quantitative Approaches. Pearson. |
5 | Nitel araştırma desenleri 2 | Neuman, W. L. (2016). Social Research Methods: Qualitative and Quantitative Approaches. Pearson. |
6 | Nicel araştırma desenleri 1 | Gürbüz S., Şahin F. (2018). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri, etik ilkeler |
7 | Nicel Araştırma desenleri 2 | Gürbüz S., Şahin F. (2018). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri, etik ilkeler |
8 | Nicel Araştırma desenleri 3 | Gürbüz S., Şahin F. (2018). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri, etik ilkeler |
9 | Nitel araştırma uygulama örneği | https://www.youtube.com/@Buracademy |
10 | Nicel araştırma uygulama örneği | Gürbüz S., Şahin F. (2018). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri, etik ilkeler |
11 | Spss de ileri analiz yöntemleri 1 | Julie Pallant (2020) SPSS Survival Manual: A Step by Step Guide to Data Analysis Using IBM SPSS 7th ed. Edition (Open University Press) |
12 | Spss de ileri analiz yöntemleri 2 | Julie Pallant (2020) SPSS Survival Manual: A Step by Step Guide to Data Analysis Using IBM SPSS 7th ed. Edition (Open University Press) |
13 | Spss de ileri analiz yöntemleri 3 | Julie Pallant (2020) SPSS Survival Manual: A Step by Step Guide to Data Analysis Using IBM SPSS 7th ed. Edition (Open University Press) |
14 | Kullanılabilirlik test yöntemleri | https://www.interaction-design.org |
Kaynak |
Kuş, Elif (2009). Nicel-nitel araştırma teknikleri: sosyal bilimlerde araştırma teknikleri nicel mi? nitel mi? Ankara: Anı. Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2006). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin. Şimşek, A. (der.) (2015) Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri. Eskişehir: AÜ Yayınları. Aysel Aziz, Araştırma Yöntemleri-Teknikleri ve İletişim, Ankara: Turhan Kitabevi, 1994. Ali Yıldırım ve Hasan Şimşek, Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Ankara: Seçkin, 2000. Niyazi Karasar, Bilimsel Araştırma Yöntemi: Kavramlar, İlkeler, Teknikler, Ankara: 3A Araştırma Eğitim, Danışmanlık Ltd. Şti., 1995. Neuman, W. L. (2016). Social Research Methods: Qualitative and Quantitative Approaches. Pearson. Julie Pallant (2020) SPSS Survival Manual: A Step by Step Guide to Data Analysis Using IBM SPSS 7th ed. Edition (Open University Press) |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Medya tarihi, haber yazma teknikleri, haber türleri, uygulamalı gazetecilik gibi alanlarda ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | ||||||
2 | Farklı iletişim ortamlarının özelliklerine uygun içerik üretimi sürecini bilir. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili kuram, yöntem, strateji ve tekniklere ilişkin bilgiye sahiptir. | ||||||
4 | Medyanın kişiler ve toplumun düşünce, davranış ve değerleri üzerinde etkisinin bilincindedir. | ||||||
5 | Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | ||||||
6 | Eleştirel düşünme, analiz ve sentez yapma becerisi geliştirir. | X | |||||
7 | Alanıyla ilgili yeni yöntem ve teknolojileri takip eder ve kullanır. | X | |||||
8 | Edindiği bilgilerle özgün bir medya içerik üretimi gerçekleştirme becerisi geliştirir. | ||||||
9 | Alanıyla ilgili görsel ve işitsel verileri ve yazınsal metinleri eleştirel yaklaşımla değerlendirir. | ||||||
10 | Alanındaki sorunları saptar, bu sorunları çözmek için veri toplar, analiz eder; yorumlar ve çözüm önerileri sunar. | ||||||
11 | İçerik üretimi sürecinde demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. | ||||||
12 | Alanı ile ilgili bireysel ya da grup çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi yerine getirir ya da bağımsız olarak yürütür. | ||||||
13 | Birey ve ekip üyesi olarak mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlar ve yönetir. | ||||||
14 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler. | ||||||
15 | Alanındaki sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır. | ||||||
16 | Çevreye, sosyal hakların evrenselliğine ve kültürel değerlerin korunmasına karşı duyarlıdır. | ||||||
17 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda bilgilidir ve bu bilgileri gerektiği zaman kullanır. | ||||||
18 | Türkçeyi bilimsel ve mesleki çalışmalarda akıcı ve doğru bir biçimde kullanır. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |