Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
DELİL HUKUKU | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 7 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Ayşe NUHOĞLU |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Ayşe NUHOĞLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu derste öncelikle Türk ceza muhakemesi hukuku çerçevesinde delil rejiminin anlaşılması hedeflenmektedir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Delin Hukukunun Konusu, Kapsamı, Amaçları Delil Hukukunun Anayasa ile İlişkisi,Delil Hukukunun Temel İlkeleri Doğrudan Doğruyalık, Delil serbestisi, re’sen delil araştırması,İspat Yükü, İspatına gerek olmayan Konular Karineler, Masumiyet Karinesi,Delillerin Özellikleri Delillerin Çeşitleri,Beyan Delili: Tanık Beyanı, Sanık Beyanı,Belirti Delili: Fotoğraflar, Teyp Kayıtları, Video kayıtları, Bilgisayar Verileri,Belge delili: Özel Belgeler, Resmi Belgeler, Adli Belgeler,Delillerin Elde Edilmesi ve toplanması Arama - Elkoyma Yakalama , Gözaltına Alma, Tutuklama Yurtdışına Çıkışın Yasaklanması, ,Gözlem Altına Alma, İfade Alma , Sorgu, Teşhis , Yüzleştirme, ,Keşif, Ölü Muayenesi ve Otopsi,İstisnalar, Kendisini ve Yakınlarını Suçlayıcı Delil Vermeye Zorlanmama, Beden Muayenesi,Delillerin Değerlendirilmesi Hukuka Aykırı Deliller,İşkence, Kötü davranma, İlaç Verme, Yorma, Aldatma,Vücuttan Örnek Almada Rıza Sorunu Tanıklıktan Çekinme; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Delil kavramını tanımlar ve niteliğini belirler. | 10, 13, 16, 4, 9 | E |
1.1. Ceza muhakemesi normlarının zaman ve yer bakımından uygulanmasını açıklar. | 10, 13, 16, 4, 9 | E |
1.2. Muhakeme görevini ve makamlarını belirler. | 10, 13, 16, 4, 9 | E |
2. Ceza muhakemesi şartlarını tanımlar. | 10, 13, 16, 4, 9 | E |
2.1. Yetki kavramını tanımlar. | 10, 13, 16, 4, 9 | E |
2.2. Ceza muhakemesi işlemlerini tanımlar ve açıklar. | 10, 13, 16, 4, 9 | E |
2.3. Delilleri açıklar. | 10, 13, 16, 4, 9 | E |
3. Hukuka aykırı deliller hakkında ileri sürülen görüşleri tespit eder. | 10, 13, 16, 4, 9 | E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Delin Hukukunun Konusu, Kapsamı, Amaçları Delil Hukukunun Anayasa ile İlişkisi | ilgili kaynakların okunması |
2 | Delil Hukukunun Temel İlkeleri Doğrudan Doğruyalık, Delil serbestisi, re’sen delil araştırması | ilgili kaynakların okunması |
3 | İspat Yükü, İspatına gerek olmayan Konular Karineler, Masumiyet Karinesi | ilgili kaynakların okunması |
4 | Delillerin Özellikleri Delillerin Çeşitleri | ilgili kaynakların okunması |
5 | Beyan Delili: Tanık Beyanı, Sanık Beyanı | ilgili kaynakların okunması |
6 | Belirti Delili: Fotoğraflar, Teyp Kayıtları, Video kayıtları, Bilgisayar Verileri | ilgili kaynakların okunması |
7 | Belge delili: Özel Belgeler, Resmi Belgeler, Adli Belgeler | ilgili kaynakların okunması |
8 | Delillerin Elde Edilmesi ve toplanması Arama - Elkoyma Yakalama , Gözaltına Alma, Tutuklama Yurtdışına Çıkışın Yasaklanması, | ilgili kaynakların okunması |
9 | Gözlem Altına Alma, İfade Alma , Sorgu, Teşhis , Yüzleştirme, | ilgili kaynakların okunması |
10 | Keşif, Ölü Muayenesi ve Otopsi | ilgili kaynakların okunması |
11 | İstisnalar, Kendisini ve Yakınlarını Suçlayıcı Delil Vermeye Zorlanmama, Beden Muayenesi | ilgili kaynakların okunması |
12 | Delillerin Değerlendirilmesi Hukuka Aykırı Deliller | ilgili kaynakların okunması |
13 | İşkence, Kötü davranma, İlaç Verme, Yorma, Aldatma | ilgili kaynakların okunması |
14 | Vücuttan Örnek Almada Rıza Sorunu Tanıklıktan Çekinme | ilgili kaynakların okunması |
Kaynak |
Ceza muhakemesinde deliller konusunda yazılmış monografik eserler |
YENİSEY/NUHOĞLU, Ceza Muhakemesi Hukuku, 11. bası, Seçkin Yayınevi Ankara 2023. KUNTER/YENİSEY/NUHOĞLU; Muhakeme Hukuku dalı Olarak Ceza Muhakemesi Hukuku, 18. Bası, Beta Yayınevi, İstanbul 2010. KUNTER/YENİSEY/NUHOĞLU, Açıklamalı Ceza Muhakemesi Kanunu, C. 1, Beta yayınevi İstanbul 2013. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1) Kamu Hukuku alanında yer alan güncel gelişmeler ışığında kamu hukukuyla ilgili temel kaynaklar, mevzuat ve yargı içtihatları hakkında bilgilerini geliştirir ve derinleştirir. | ||||||
2 | PY2) Kamu Hukuku alanı ile ilgili disiplinlere ait kavram, kurum ve yöntemler arasındaki ilişkiyi kullanarak, bu bilgileri analiz eder, değerlendirir ve buradan hareketle özgün sonuç ve düşüncelere ulaşır. | X | |||||
3 | PY3) Kamu Hukuku alanındaki bilimsel bilgiyi kuramsal ve sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır. | X | |||||
4 | PY4) Kamu Hukukuna dair bir kavram veya kurumu yeni bir yaklaşımla değerlendirir ya da yeni bir kavram ve kurumu araştırır. | ||||||
5 | PY5) Hukuk kuram ve uygulamasında karşılaşılan sorunları hukuk alanına özgü araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. | X | |||||
6 | PY6) Kamu Hukukuna dair bir kavram veya kurumu yeni bir yaklaşımla değerlendirir ya da yeni bir kavram ve kurumu araştıran bağımsız bir çalışma ortaya koyar. | ||||||
7 | PY7) Kamu Hukuku alanında ve alt disiplinlerinde karşılaşılan ve uzmanlık gerektiren karmaşık sorunların çözümü için farklı bakış açıları geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. | X | |||||
8 | PY8) Kamu Hukuku alanında ve alt disiplinlerinde, yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. | X | |||||
9 | PY9) Kamu Hukuku alanında ve alt disiplinlerinde uzman olan kişiler ile bu alanlara ilişkin konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. | X | |||||
10 | PY10) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurar ve tartışır. | ||||||
11 | PY11) Hukuk kuram ve uygulamasından kaynaklanan ve toplumsal yaşamı etkileyen sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar. | X | |||||
12 | PY12) Hukukçu olmanın gerektirdiği dürüstlük, adalet ve etik anlayışını geliştirerek çevresine öğretir. | X | |||||
13 | PY13) Hukuk alanındaki değerleri topluma tanıtarak, toplumda hukuk ve adalet bilincinin yerleşmesine ve bunun sürdürülebilmesi sürecine katkıda bulunur. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 4 | 56 | |||
Rehberli Problem Çözme | 5 | 5 | 25 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 45 | 45 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 70 | 70 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 196 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(196/30) | 7 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
DELİL HUKUKU | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 7 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Ayşe NUHOĞLU |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Ayşe NUHOĞLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu derste öncelikle Türk ceza muhakemesi hukuku çerçevesinde delil rejiminin anlaşılması hedeflenmektedir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Delin Hukukunun Konusu, Kapsamı, Amaçları Delil Hukukunun Anayasa ile İlişkisi,Delil Hukukunun Temel İlkeleri Doğrudan Doğruyalık, Delil serbestisi, re’sen delil araştırması,İspat Yükü, İspatına gerek olmayan Konular Karineler, Masumiyet Karinesi,Delillerin Özellikleri Delillerin Çeşitleri,Beyan Delili: Tanık Beyanı, Sanık Beyanı,Belirti Delili: Fotoğraflar, Teyp Kayıtları, Video kayıtları, Bilgisayar Verileri,Belge delili: Özel Belgeler, Resmi Belgeler, Adli Belgeler,Delillerin Elde Edilmesi ve toplanması Arama - Elkoyma Yakalama , Gözaltına Alma, Tutuklama Yurtdışına Çıkışın Yasaklanması, ,Gözlem Altına Alma, İfade Alma , Sorgu, Teşhis , Yüzleştirme, ,Keşif, Ölü Muayenesi ve Otopsi,İstisnalar, Kendisini ve Yakınlarını Suçlayıcı Delil Vermeye Zorlanmama, Beden Muayenesi,Delillerin Değerlendirilmesi Hukuka Aykırı Deliller,İşkence, Kötü davranma, İlaç Verme, Yorma, Aldatma,Vücuttan Örnek Almada Rıza Sorunu Tanıklıktan Çekinme; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Delil kavramını tanımlar ve niteliğini belirler. | 10, 13, 16, 4, 9 | E |
1.1. Ceza muhakemesi normlarının zaman ve yer bakımından uygulanmasını açıklar. | 10, 13, 16, 4, 9 | E |
1.2. Muhakeme görevini ve makamlarını belirler. | 10, 13, 16, 4, 9 | E |
2. Ceza muhakemesi şartlarını tanımlar. | 10, 13, 16, 4, 9 | E |
2.1. Yetki kavramını tanımlar. | 10, 13, 16, 4, 9 | E |
2.2. Ceza muhakemesi işlemlerini tanımlar ve açıklar. | 10, 13, 16, 4, 9 | E |
2.3. Delilleri açıklar. | 10, 13, 16, 4, 9 | E |
3. Hukuka aykırı deliller hakkında ileri sürülen görüşleri tespit eder. | 10, 13, 16, 4, 9 | E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Delin Hukukunun Konusu, Kapsamı, Amaçları Delil Hukukunun Anayasa ile İlişkisi | ilgili kaynakların okunması |
2 | Delil Hukukunun Temel İlkeleri Doğrudan Doğruyalık, Delil serbestisi, re’sen delil araştırması | ilgili kaynakların okunması |
3 | İspat Yükü, İspatına gerek olmayan Konular Karineler, Masumiyet Karinesi | ilgili kaynakların okunması |
4 | Delillerin Özellikleri Delillerin Çeşitleri | ilgili kaynakların okunması |
5 | Beyan Delili: Tanık Beyanı, Sanık Beyanı | ilgili kaynakların okunması |
6 | Belirti Delili: Fotoğraflar, Teyp Kayıtları, Video kayıtları, Bilgisayar Verileri | ilgili kaynakların okunması |
7 | Belge delili: Özel Belgeler, Resmi Belgeler, Adli Belgeler | ilgili kaynakların okunması |
8 | Delillerin Elde Edilmesi ve toplanması Arama - Elkoyma Yakalama , Gözaltına Alma, Tutuklama Yurtdışına Çıkışın Yasaklanması, | ilgili kaynakların okunması |
9 | Gözlem Altına Alma, İfade Alma , Sorgu, Teşhis , Yüzleştirme, | ilgili kaynakların okunması |
10 | Keşif, Ölü Muayenesi ve Otopsi | ilgili kaynakların okunması |
11 | İstisnalar, Kendisini ve Yakınlarını Suçlayıcı Delil Vermeye Zorlanmama, Beden Muayenesi | ilgili kaynakların okunması |
12 | Delillerin Değerlendirilmesi Hukuka Aykırı Deliller | ilgili kaynakların okunması |
13 | İşkence, Kötü davranma, İlaç Verme, Yorma, Aldatma | ilgili kaynakların okunması |
14 | Vücuttan Örnek Almada Rıza Sorunu Tanıklıktan Çekinme | ilgili kaynakların okunması |
Kaynak |
Ceza muhakemesinde deliller konusunda yazılmış monografik eserler |
YENİSEY/NUHOĞLU, Ceza Muhakemesi Hukuku, 11. bası, Seçkin Yayınevi Ankara 2023. KUNTER/YENİSEY/NUHOĞLU; Muhakeme Hukuku dalı Olarak Ceza Muhakemesi Hukuku, 18. Bası, Beta Yayınevi, İstanbul 2010. KUNTER/YENİSEY/NUHOĞLU, Açıklamalı Ceza Muhakemesi Kanunu, C. 1, Beta yayınevi İstanbul 2013. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1) Kamu Hukuku alanında yer alan güncel gelişmeler ışığında kamu hukukuyla ilgili temel kaynaklar, mevzuat ve yargı içtihatları hakkında bilgilerini geliştirir ve derinleştirir. | ||||||
2 | PY2) Kamu Hukuku alanı ile ilgili disiplinlere ait kavram, kurum ve yöntemler arasındaki ilişkiyi kullanarak, bu bilgileri analiz eder, değerlendirir ve buradan hareketle özgün sonuç ve düşüncelere ulaşır. | X | |||||
3 | PY3) Kamu Hukuku alanındaki bilimsel bilgiyi kuramsal ve sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır. | X | |||||
4 | PY4) Kamu Hukukuna dair bir kavram veya kurumu yeni bir yaklaşımla değerlendirir ya da yeni bir kavram ve kurumu araştırır. | ||||||
5 | PY5) Hukuk kuram ve uygulamasında karşılaşılan sorunları hukuk alanına özgü araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. | X | |||||
6 | PY6) Kamu Hukukuna dair bir kavram veya kurumu yeni bir yaklaşımla değerlendirir ya da yeni bir kavram ve kurumu araştıran bağımsız bir çalışma ortaya koyar. | ||||||
7 | PY7) Kamu Hukuku alanında ve alt disiplinlerinde karşılaşılan ve uzmanlık gerektiren karmaşık sorunların çözümü için farklı bakış açıları geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. | X | |||||
8 | PY8) Kamu Hukuku alanında ve alt disiplinlerinde, yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. | X | |||||
9 | PY9) Kamu Hukuku alanında ve alt disiplinlerinde uzman olan kişiler ile bu alanlara ilişkin konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. | X | |||||
10 | PY10) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurar ve tartışır. | ||||||
11 | PY11) Hukuk kuram ve uygulamasından kaynaklanan ve toplumsal yaşamı etkileyen sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar. | X | |||||
12 | PY12) Hukukçu olmanın gerektirdiği dürüstlük, adalet ve etik anlayışını geliştirerek çevresine öğretir. | X | |||||
13 | PY13) Hukuk alanındaki değerleri topluma tanıtarak, toplumda hukuk ve adalet bilincinin yerleşmesine ve bunun sürdürülebilmesi sürecine katkıda bulunur. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |