Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
CEZA HUKUKUNDA YENİ BOYUTUYLA TEKERRÜR | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 7 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Esra ALAN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Esra ALAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Suçta tekerrür hakkında derinlemesine bilgi aktarımı hedeflenmektedir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Ceza İnfaz Sistemine Giriş,İnfaz Hukuku Kavramı ,Genel Olarak Ceza Hukukunda Tekerrür ,Ceza İnfaz Sistemleri,Ceza Hukukunda Tekerrürün Doğuşu ,Ceza Hukukunda Tekerrürün Tarihsel Gelişimi,Ceza Hukukunda Tekerrürün Hukuki Niteliği,Ceza Hukukunda Tekerrürün Cezaya Etkisini Açıklayan Teoriler ,Ceza Hukukunda Tekerrürün Koşulları,Ceza Hukukunda Tekerrürün Türleri,Ceza Hukukunda Tekerrürün Sonuçları,Yargıtay Kararları Işığında Tekerrür,Mukayeseli Hukukta Tekerrür,Ceza Hukukunda Mükerrirlere Özgü İnfaz Rejimleri; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Edindikleri teorik alt yapıya dayalı olarak suçta tekerrür ile ilgili sorunları sistematik biçimde analiz ederek çözümler. | 10, 12, 13, 14, 16, 19, 23, 4, 6 | |
Tekerrür kurumunu inceler | 10, 16, 9 | A, F |
Tekerrür kurumuna yöneltilen eleştirileri değerlendirir | 10, 12, 13, 16, 9 | A, E, F |
İlk defa suç işleyenler ile yeniden suç işleyenleri tasnif eder | 9 | A, E |
Tekerrür kurumuna yer veren yabancı ülke hukuk sistemlerini karşılaştırır | 9 | A, F, G, H |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 23: Kavram Haritası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, G: Kısa Sınav, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ceza İnfaz Sistemine Giriş | Ön hazırlık bulunmamaktadır. |
2 | İnfaz Hukuku Kavramı | Ön hazırlık bulunmamaktadır. |
3 | Genel Olarak Ceza Hukukunda Tekerrür | Ön hazırlık bulunmamaktadır. |
4 | Ceza İnfaz Sistemleri | Ön hazırlık bulunmamaktadır. |
5 | Ceza Hukukunda Tekerrürün Doğuşu | Ön hazırlık bulunmamaktadır. |
6 | Ceza Hukukunda Tekerrürün Tarihsel Gelişimi | Ön hazırlık bulunmamaktadır. |
7 | Ceza Hukukunda Tekerrürün Hukuki Niteliği | Ön hazırlık bulunmamaktadır. |
8 | Ceza Hukukunda Tekerrürün Cezaya Etkisini Açıklayan Teoriler | Ön hazırlık bulunmamaktadır. |
9 | Ceza Hukukunda Tekerrürün Koşulları | Ön hazırlık bulunmamaktadır. |
10 | Ceza Hukukunda Tekerrürün Türleri | Ön hazırlık bulunmamaktadır. |
11 | Ceza Hukukunda Tekerrürün Sonuçları | Ön hazırlık bulunmamaktadır. |
12 | Yargıtay Kararları Işığında Tekerrür | Ön hazırlık bulunmamaktadır. |
13 | Mukayeseli Hukukta Tekerrür | Ön hazırlık bulunmamaktadır. |
14 | Ceza Hukukunda Mükerrirlere Özgü İnfaz Rejimleri | Ön hazırlık bulunmamaktadır. |
Kaynak |
Esra ALAN, Ceza Hukukunda Yeni Boyutuyla Tekerrür, 1. Baskı, Ankara 2023 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1) Kamu Hukuku alanında yer alan güncel gelişmeler ışığında kamu hukukuyla ilgili temel kaynaklar, mevzuat ve yargı içtihatları hakkında bilgilerini geliştirir ve derinleştirir. | X | |||||
2 | PY2) Kamu Hukuku alanı ile ilgili disiplinlere ait kavram, kurum ve yöntemler arasındaki ilişkiyi kullanarak, bu bilgileri analiz eder, değerlendirir ve buradan hareketle özgün sonuç ve düşüncelere ulaşır. | X | |||||
3 | PY3) Kamu Hukuku alanındaki bilimsel bilgiyi kuramsal ve sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır. | X | |||||
4 | PY4) Kamu Hukukuna dair bir kavram veya kurumu yeni bir yaklaşımla değerlendirir ya da yeni bir kavram ve kurumu araştırır. | X | |||||
5 | PY5) Hukuk kuram ve uygulamasında karşılaşılan sorunları hukuk alanına özgü araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. | X | |||||
6 | PY6) Kamu Hukukuna dair bir kavram veya kurumu yeni bir yaklaşımla değerlendirir ya da yeni bir kavram ve kurumu araştıran bağımsız bir çalışma ortaya koyar. | X | |||||
7 | PY7) Kamu Hukuku alanında ve alt disiplinlerinde karşılaşılan ve uzmanlık gerektiren karmaşık sorunların çözümü için farklı bakış açıları geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. | X | |||||
8 | PY8) Kamu Hukuku alanında ve alt disiplinlerinde, yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. | X | |||||
9 | PY9) Kamu Hukuku alanında ve alt disiplinlerinde uzman olan kişiler ile bu alanlara ilişkin konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. | X | |||||
10 | PY10) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurar ve tartışır. | ||||||
11 | PY11) Hukuk kuram ve uygulamasından kaynaklanan ve toplumsal yaşamı etkileyen sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar. | X | |||||
12 | PY12) Hukukçu olmanın gerektirdiği dürüstlük, adalet ve etik anlayışını geliştirerek çevresine öğretir. | X | |||||
13 | PY13) Hukuk alanındaki değerleri topluma tanıtarak, toplumda hukuk ve adalet bilincinin yerleşmesine ve bunun sürdürülebilmesi sürecine katkıda bulunur. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 4 | 56 | |||
Rehberli Problem Çözme | 5 | 5 | 25 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 2 | 10 | 20 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 2 | 10 | 20 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 12 | 12 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 2 | 8 | 16 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 2 | 15 | 30 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 30 | 30 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 209 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(209/30) | 7 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
CEZA HUKUKUNDA YENİ BOYUTUYLA TEKERRÜR | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 7 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Esra ALAN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Esra ALAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Suçta tekerrür hakkında derinlemesine bilgi aktarımı hedeflenmektedir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Ceza İnfaz Sistemine Giriş,İnfaz Hukuku Kavramı ,Genel Olarak Ceza Hukukunda Tekerrür ,Ceza İnfaz Sistemleri,Ceza Hukukunda Tekerrürün Doğuşu ,Ceza Hukukunda Tekerrürün Tarihsel Gelişimi,Ceza Hukukunda Tekerrürün Hukuki Niteliği,Ceza Hukukunda Tekerrürün Cezaya Etkisini Açıklayan Teoriler ,Ceza Hukukunda Tekerrürün Koşulları,Ceza Hukukunda Tekerrürün Türleri,Ceza Hukukunda Tekerrürün Sonuçları,Yargıtay Kararları Işığında Tekerrür,Mukayeseli Hukukta Tekerrür,Ceza Hukukunda Mükerrirlere Özgü İnfaz Rejimleri; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Edindikleri teorik alt yapıya dayalı olarak suçta tekerrür ile ilgili sorunları sistematik biçimde analiz ederek çözümler. | 10, 12, 13, 14, 16, 19, 23, 4, 6 | |
Tekerrür kurumunu inceler | 10, 16, 9 | A, F |
Tekerrür kurumuna yöneltilen eleştirileri değerlendirir | 10, 12, 13, 16, 9 | A, E, F |
İlk defa suç işleyenler ile yeniden suç işleyenleri tasnif eder | 9 | A, E |
Tekerrür kurumuna yer veren yabancı ülke hukuk sistemlerini karşılaştırır | 9 | A, F, G, H |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 23: Kavram Haritası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, G: Kısa Sınav, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ceza İnfaz Sistemine Giriş | Ön hazırlık bulunmamaktadır. |
2 | İnfaz Hukuku Kavramı | Ön hazırlık bulunmamaktadır. |
3 | Genel Olarak Ceza Hukukunda Tekerrür | Ön hazırlık bulunmamaktadır. |
4 | Ceza İnfaz Sistemleri | Ön hazırlık bulunmamaktadır. |
5 | Ceza Hukukunda Tekerrürün Doğuşu | Ön hazırlık bulunmamaktadır. |
6 | Ceza Hukukunda Tekerrürün Tarihsel Gelişimi | Ön hazırlık bulunmamaktadır. |
7 | Ceza Hukukunda Tekerrürün Hukuki Niteliği | Ön hazırlık bulunmamaktadır. |
8 | Ceza Hukukunda Tekerrürün Cezaya Etkisini Açıklayan Teoriler | Ön hazırlık bulunmamaktadır. |
9 | Ceza Hukukunda Tekerrürün Koşulları | Ön hazırlık bulunmamaktadır. |
10 | Ceza Hukukunda Tekerrürün Türleri | Ön hazırlık bulunmamaktadır. |
11 | Ceza Hukukunda Tekerrürün Sonuçları | Ön hazırlık bulunmamaktadır. |
12 | Yargıtay Kararları Işığında Tekerrür | Ön hazırlık bulunmamaktadır. |
13 | Mukayeseli Hukukta Tekerrür | Ön hazırlık bulunmamaktadır. |
14 | Ceza Hukukunda Mükerrirlere Özgü İnfaz Rejimleri | Ön hazırlık bulunmamaktadır. |
Kaynak |
Esra ALAN, Ceza Hukukunda Yeni Boyutuyla Tekerrür, 1. Baskı, Ankara 2023 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1) Kamu Hukuku alanında yer alan güncel gelişmeler ışığında kamu hukukuyla ilgili temel kaynaklar, mevzuat ve yargı içtihatları hakkında bilgilerini geliştirir ve derinleştirir. | X | |||||
2 | PY2) Kamu Hukuku alanı ile ilgili disiplinlere ait kavram, kurum ve yöntemler arasındaki ilişkiyi kullanarak, bu bilgileri analiz eder, değerlendirir ve buradan hareketle özgün sonuç ve düşüncelere ulaşır. | X | |||||
3 | PY3) Kamu Hukuku alanındaki bilimsel bilgiyi kuramsal ve sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır. | X | |||||
4 | PY4) Kamu Hukukuna dair bir kavram veya kurumu yeni bir yaklaşımla değerlendirir ya da yeni bir kavram ve kurumu araştırır. | X | |||||
5 | PY5) Hukuk kuram ve uygulamasında karşılaşılan sorunları hukuk alanına özgü araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. | X | |||||
6 | PY6) Kamu Hukukuna dair bir kavram veya kurumu yeni bir yaklaşımla değerlendirir ya da yeni bir kavram ve kurumu araştıran bağımsız bir çalışma ortaya koyar. | X | |||||
7 | PY7) Kamu Hukuku alanında ve alt disiplinlerinde karşılaşılan ve uzmanlık gerektiren karmaşık sorunların çözümü için farklı bakış açıları geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. | X | |||||
8 | PY8) Kamu Hukuku alanında ve alt disiplinlerinde, yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. | X | |||||
9 | PY9) Kamu Hukuku alanında ve alt disiplinlerinde uzman olan kişiler ile bu alanlara ilişkin konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. | X | |||||
10 | PY10) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurar ve tartışır. | ||||||
11 | PY11) Hukuk kuram ve uygulamasından kaynaklanan ve toplumsal yaşamı etkileyen sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar. | X | |||||
12 | PY12) Hukukçu olmanın gerektirdiği dürüstlük, adalet ve etik anlayışını geliştirerek çevresine öğretir. | X | |||||
13 | PY13) Hukuk alanındaki değerleri topluma tanıtarak, toplumda hukuk ve adalet bilincinin yerleşmesine ve bunun sürdürülebilmesi sürecine katkıda bulunur. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |