Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ANAYASA YAPIMI-Güz Dönemi3+038
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Yakup Levent KORKUT
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Yakup Levent KORKUT
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıAnayasa yapım süreçlerini karşılaştırmalı hukuk bakış açısıyla değerlendirmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Anayasa yapımı –Tarihsel arka plan.,Klasik yaklaşım: Asli ve Tali kurucu iktidar.,Kabul kuralı,Müzakereci demokrasi yaklaşımı (I),Anayasa yapımında uzlaşma,Günümüzde anayasa yapımı,Demokrasisi pekişmemiş devletlerde anayasa yapımı: Genel olarak,Demokrasisi pekişmemiş devletlerde anayasa yapımı: Vesayet sorunu,Demokrasisi pekişmemiş devletlerde anayasa yapımı: Eskiden yeniye geçiş,Kutuplaşmış toplumlarda anayasa yapımı,Türkiye’de anayasa yapım süreçlerine tarihsel bir bakış,Türkiye’de anayasa yapım süreçlerinde yaşanan hukuki sorunlar (I),Türkiye’de anayasa yapım süreçlerinde yaşanan hukuki sorunlar (II),Karşılaştırmalı hukuk bakış açısıyla Türkiye’de anayasa yapım süreçleri; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Anayasa yapımı konusunda temel teorik yaklaşımları hatırlar.10, 16, 9A, E
Asli ve tali kurucu irade kavramlarını hatırlar.10, 16, 9A, E
Müzakereci anayasa yapım yöntemini hatırlar.10, 16, 9A, E
Demokrasisini henüz pekiştirmemiş ülkelerde anayasa yapımını değerlendirir.10, 16, 9A, E
Eski anayasadan yeni anayasaya geçiş süreçlerini değerlendirir.10, 16, 9A, E
Kutuplaşmış toplumlarda anayasa yapımını değerlendirir.10, 16, 9A, E
Toplumsal yapı ile anayasa yapımı arasındaki ilişkiyi değerlendirir.10, 16, 9A, E
Türkiye’de anayasa yapımı süreçlerini değerlendirir.10, 16, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Anayasa yapımı –Tarihsel arka plan.Ön hazırlık gerekmemektedir.
2Klasik yaklaşım: Asli ve Tali kurucu iktidar.Ön hazırlık gerekmemektedir.
3Kabul kuralıÖn hazırlık gerekmemektedir.
4Müzakereci demokrasi yaklaşımı (I)Ön hazırlık gerekmemektedir.
5Anayasa yapımında uzlaşmaÖn hazırlık gerekmemektedir.
6Günümüzde anayasa yapımıÖn hazırlık gerekmemektedir.
7Demokrasisi pekişmemiş devletlerde anayasa yapımı: Genel olarakÖn hazırlık gerekmemektedir.
8Demokrasisi pekişmemiş devletlerde anayasa yapımı: Vesayet sorunuÖn hazırlık gerekmemektedir.
9Demokrasisi pekişmemiş devletlerde anayasa yapımı: Eskiden yeniye geçişÖn hazırlık gerekmemektedir.
10Kutuplaşmış toplumlarda anayasa yapımıÖn hazırlık gerekmemektedir.
11Türkiye’de anayasa yapım süreçlerine tarihsel bir bakışÖn hazırlık gerekmemektedir.
12Türkiye’de anayasa yapım süreçlerinde yaşanan hukuki sorunlar (I)Ön hazırlık gerekmemektedir.
13Türkiye’de anayasa yapım süreçlerinde yaşanan hukuki sorunlar (II)Ön hazırlık gerekmemektedir.
14Karşılaştırmalı hukuk bakış açısıyla Türkiye’de anayasa yapım süreçleriÖn hazırlık gerekmemektedir.
Kaynak
Hanna Lerner (2013) Making Constitution in Deeply Divided Societies, Cambridge University Press.
Diğer kaynak bulunmamaktadır.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY1) Kamu Hukuku alanında yer alan güncel gelişmeler ışığında kamu hukukuyla ilgili temel kaynaklar, mevzuat ve yargı içtihatları hakkında bilgilerini geliştirir ve derinleştirir.
X
2
PY2) Kamu Hukuku alanı ile ilgili disiplinlere ait kavram, kurum ve yöntemler arasındaki ilişkiyi kullanarak, bu bilgileri analiz eder, değerlendirir ve buradan hareketle özgün sonuç ve düşüncelere ulaşır.
X
3
PY3) Kamu Hukuku alanındaki bilimsel bilgiyi kuramsal ve sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır.
X
4
PY4) Kamu Hukukuna dair bir kavram veya kurumu yeni bir yaklaşımla değerlendirir ya da yeni bir kavram ve kurumu araştırır.
X
5
PY5) Hukuk kuram ve uygulamasında karşılaşılan sorunları hukuk alanına özgü araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler.
X
6
PY6) Kamu Hukukuna dair bir kavram veya kurumu yeni bir yaklaşımla değerlendirir ya da yeni bir kavram ve kurumu araştıran bağımsız bir çalışma ortaya koyar.
X
7
PY7) Kamu Hukuku alanında ve alt disiplinlerinde karşılaşılan ve uzmanlık gerektiren karmaşık sorunların çözümü için farklı bakış açıları geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir.
X
8
PY8) Kamu Hukuku alanında ve alt disiplinlerinde, yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak yeni düşünce ve yöntemler geliştirir.
X
9
PY9) Kamu Hukuku alanında ve alt disiplinlerinde uzman olan kişiler ile bu alanlara ilişkin konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar.
X
10
PY10) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurar ve tartışır.
X
11
PY11) Hukuk kuram ve uygulamasından kaynaklanan ve toplumsal yaşamı etkileyen sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar.
X
12
PY12) Hukukçu olmanın gerektirdiği dürüstlük, adalet ve etik anlayışını geliştirerek çevresine öğretir.
X
13
PY13) Hukuk alanındaki değerleri topluma tanıtarak, toplumda hukuk ve adalet bilincinin yerleşmesine ve bunun sürdürülebilmesi sürecine katkıda bulunur.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı16262
Genel Sınav ve Hazırlığı1124124
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)228
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(228/30)8
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ANAYASA YAPIMI-Güz Dönemi3+038
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Yakup Levent KORKUT
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Yakup Levent KORKUT
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıAnayasa yapım süreçlerini karşılaştırmalı hukuk bakış açısıyla değerlendirmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Anayasa yapımı –Tarihsel arka plan.,Klasik yaklaşım: Asli ve Tali kurucu iktidar.,Kabul kuralı,Müzakereci demokrasi yaklaşımı (I),Anayasa yapımında uzlaşma,Günümüzde anayasa yapımı,Demokrasisi pekişmemiş devletlerde anayasa yapımı: Genel olarak,Demokrasisi pekişmemiş devletlerde anayasa yapımı: Vesayet sorunu,Demokrasisi pekişmemiş devletlerde anayasa yapımı: Eskiden yeniye geçiş,Kutuplaşmış toplumlarda anayasa yapımı,Türkiye’de anayasa yapım süreçlerine tarihsel bir bakış,Türkiye’de anayasa yapım süreçlerinde yaşanan hukuki sorunlar (I),Türkiye’de anayasa yapım süreçlerinde yaşanan hukuki sorunlar (II),Karşılaştırmalı hukuk bakış açısıyla Türkiye’de anayasa yapım süreçleri; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Anayasa yapımı konusunda temel teorik yaklaşımları hatırlar.10, 16, 9A, E
Asli ve tali kurucu irade kavramlarını hatırlar.10, 16, 9A, E
Müzakereci anayasa yapım yöntemini hatırlar.10, 16, 9A, E
Demokrasisini henüz pekiştirmemiş ülkelerde anayasa yapımını değerlendirir.10, 16, 9A, E
Eski anayasadan yeni anayasaya geçiş süreçlerini değerlendirir.10, 16, 9A, E
Kutuplaşmış toplumlarda anayasa yapımını değerlendirir.10, 16, 9A, E
Toplumsal yapı ile anayasa yapımı arasındaki ilişkiyi değerlendirir.10, 16, 9A, E
Türkiye’de anayasa yapımı süreçlerini değerlendirir.10, 16, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Anayasa yapımı –Tarihsel arka plan.Ön hazırlık gerekmemektedir.
2Klasik yaklaşım: Asli ve Tali kurucu iktidar.Ön hazırlık gerekmemektedir.
3Kabul kuralıÖn hazırlık gerekmemektedir.
4Müzakereci demokrasi yaklaşımı (I)Ön hazırlık gerekmemektedir.
5Anayasa yapımında uzlaşmaÖn hazırlık gerekmemektedir.
6Günümüzde anayasa yapımıÖn hazırlık gerekmemektedir.
7Demokrasisi pekişmemiş devletlerde anayasa yapımı: Genel olarakÖn hazırlık gerekmemektedir.
8Demokrasisi pekişmemiş devletlerde anayasa yapımı: Vesayet sorunuÖn hazırlık gerekmemektedir.
9Demokrasisi pekişmemiş devletlerde anayasa yapımı: Eskiden yeniye geçişÖn hazırlık gerekmemektedir.
10Kutuplaşmış toplumlarda anayasa yapımıÖn hazırlık gerekmemektedir.
11Türkiye’de anayasa yapım süreçlerine tarihsel bir bakışÖn hazırlık gerekmemektedir.
12Türkiye’de anayasa yapım süreçlerinde yaşanan hukuki sorunlar (I)Ön hazırlık gerekmemektedir.
13Türkiye’de anayasa yapım süreçlerinde yaşanan hukuki sorunlar (II)Ön hazırlık gerekmemektedir.
14Karşılaştırmalı hukuk bakış açısıyla Türkiye’de anayasa yapım süreçleriÖn hazırlık gerekmemektedir.
Kaynak
Hanna Lerner (2013) Making Constitution in Deeply Divided Societies, Cambridge University Press.
Diğer kaynak bulunmamaktadır.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY1) Kamu Hukuku alanında yer alan güncel gelişmeler ışığında kamu hukukuyla ilgili temel kaynaklar, mevzuat ve yargı içtihatları hakkında bilgilerini geliştirir ve derinleştirir.
X
2
PY2) Kamu Hukuku alanı ile ilgili disiplinlere ait kavram, kurum ve yöntemler arasındaki ilişkiyi kullanarak, bu bilgileri analiz eder, değerlendirir ve buradan hareketle özgün sonuç ve düşüncelere ulaşır.
X
3
PY3) Kamu Hukuku alanındaki bilimsel bilgiyi kuramsal ve sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır.
X
4
PY4) Kamu Hukukuna dair bir kavram veya kurumu yeni bir yaklaşımla değerlendirir ya da yeni bir kavram ve kurumu araştırır.
X
5
PY5) Hukuk kuram ve uygulamasında karşılaşılan sorunları hukuk alanına özgü araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler.
X
6
PY6) Kamu Hukukuna dair bir kavram veya kurumu yeni bir yaklaşımla değerlendirir ya da yeni bir kavram ve kurumu araştıran bağımsız bir çalışma ortaya koyar.
X
7
PY7) Kamu Hukuku alanında ve alt disiplinlerinde karşılaşılan ve uzmanlık gerektiren karmaşık sorunların çözümü için farklı bakış açıları geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir.
X
8
PY8) Kamu Hukuku alanında ve alt disiplinlerinde, yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak yeni düşünce ve yöntemler geliştirir.
X
9
PY9) Kamu Hukuku alanında ve alt disiplinlerinde uzman olan kişiler ile bu alanlara ilişkin konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar.
X
10
PY10) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurar ve tartışır.
X
11
PY11) Hukuk kuram ve uygulamasından kaynaklanan ve toplumsal yaşamı etkileyen sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar.
X
12
PY12) Hukukçu olmanın gerektirdiği dürüstlük, adalet ve etik anlayışını geliştirerek çevresine öğretir.
X
13
PY13) Hukuk alanındaki değerleri topluma tanıtarak, toplumda hukuk ve adalet bilincinin yerleşmesine ve bunun sürdürülebilmesi sürecine katkıda bulunur.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 01/02/2023 - 15:09Son Güncelleme Tarihi: 01/02/2023 - 15:11