Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ANAYASA YAPIMI | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Yakup Levent KORKUT |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Yakup Levent KORKUT |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Anayasa yapım süreçlerini karşılaştırmalı hukuk bakış açısıyla değerlendirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Anayasa yapımı –Tarihsel arka plan.,Klasik yaklaşım: Asli ve Tali kurucu iktidar.,Kabul kuralı,Müzakereci demokrasi yaklaşımı (I),Anayasa yapımında uzlaşma,Günümüzde anayasa yapımı,Demokrasisi pekişmemiş devletlerde anayasa yapımı: Genel olarak,Demokrasisi pekişmemiş devletlerde anayasa yapımı: Vesayet sorunu,Demokrasisi pekişmemiş devletlerde anayasa yapımı: Eskiden yeniye geçiş,Kutuplaşmış toplumlarda anayasa yapımı,Türkiye’de anayasa yapım süreçlerine tarihsel bir bakış,Türkiye’de anayasa yapım süreçlerinde yaşanan hukuki sorunlar (I),Türkiye’de anayasa yapım süreçlerinde yaşanan hukuki sorunlar (II),Karşılaştırmalı hukuk bakış açısıyla Türkiye’de anayasa yapım süreçleri; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Anayasa yapımı konusunda temel teorik yaklaşımları hatırlar. | 10, 16, 9 | A, E |
Asli ve tali kurucu irade kavramlarını hatırlar. | 10, 16, 9 | A, E |
Müzakereci anayasa yapım yöntemini hatırlar. | 10, 16, 9 | A, E |
Demokrasisini henüz pekiştirmemiş ülkelerde anayasa yapımını değerlendirir. | 10, 16, 9 | A, E |
Eski anayasadan yeni anayasaya geçiş süreçlerini değerlendirir. | 10, 16, 9 | A, E |
Kutuplaşmış toplumlarda anayasa yapımını değerlendirir. | 10, 16, 9 | A, E |
Toplumsal yapı ile anayasa yapımı arasındaki ilişkiyi değerlendirir. | 10, 16, 9 | A, E |
Türkiye’de anayasa yapımı süreçlerini değerlendirir. | 10, 16, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Anayasa yapımı –Tarihsel arka plan. | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
2 | Klasik yaklaşım: Asli ve Tali kurucu iktidar. | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
3 | Kabul kuralı | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
4 | Müzakereci demokrasi yaklaşımı (I) | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
5 | Anayasa yapımında uzlaşma | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
6 | Günümüzde anayasa yapımı | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
7 | Demokrasisi pekişmemiş devletlerde anayasa yapımı: Genel olarak | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
8 | Demokrasisi pekişmemiş devletlerde anayasa yapımı: Vesayet sorunu | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
9 | Demokrasisi pekişmemiş devletlerde anayasa yapımı: Eskiden yeniye geçiş | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
10 | Kutuplaşmış toplumlarda anayasa yapımı | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
11 | Türkiye’de anayasa yapım süreçlerine tarihsel bir bakış | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
12 | Türkiye’de anayasa yapım süreçlerinde yaşanan hukuki sorunlar (I) | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
13 | Türkiye’de anayasa yapım süreçlerinde yaşanan hukuki sorunlar (II) | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
14 | Karşılaştırmalı hukuk bakış açısıyla Türkiye’de anayasa yapım süreçleri | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
Kaynak |
Hanna Lerner (2013) Making Constitution in Deeply Divided Societies, Cambridge University Press. |
Diğer kaynak bulunmamaktadır. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1) Kamu Hukuku alanında yer alan güncel gelişmeler ışığında kamu hukukuyla ilgili temel kaynaklar, mevzuat ve yargı içtihatları hakkında bilgilerini geliştirir ve derinleştirir. | X | |||||
2 | PY2) Kamu Hukuku alanı ile ilgili disiplinlere ait kavram, kurum ve yöntemler arasındaki ilişkiyi kullanarak, bu bilgileri analiz eder, değerlendirir ve buradan hareketle özgün sonuç ve düşüncelere ulaşır. | X | |||||
3 | PY3) Kamu Hukuku alanındaki bilimsel bilgiyi kuramsal ve sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır. | X | |||||
4 | PY4) Kamu Hukukuna dair bir kavram veya kurumu yeni bir yaklaşımla değerlendirir ya da yeni bir kavram ve kurumu araştırır. | X | |||||
5 | PY5) Hukuk kuram ve uygulamasında karşılaşılan sorunları hukuk alanına özgü araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. | X | |||||
6 | PY6) Kamu Hukukuna dair bir kavram veya kurumu yeni bir yaklaşımla değerlendirir ya da yeni bir kavram ve kurumu araştıran bağımsız bir çalışma ortaya koyar. | X | |||||
7 | PY7) Kamu Hukuku alanında ve alt disiplinlerinde karşılaşılan ve uzmanlık gerektiren karmaşık sorunların çözümü için farklı bakış açıları geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. | X | |||||
8 | PY8) Kamu Hukuku alanında ve alt disiplinlerinde, yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. | X | |||||
9 | PY9) Kamu Hukuku alanında ve alt disiplinlerinde uzman olan kişiler ile bu alanlara ilişkin konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. | X | |||||
10 | PY10) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurar ve tartışır. | X | |||||
11 | PY11) Hukuk kuram ve uygulamasından kaynaklanan ve toplumsal yaşamı etkileyen sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar. | X | |||||
12 | PY12) Hukukçu olmanın gerektirdiği dürüstlük, adalet ve etik anlayışını geliştirerek çevresine öğretir. | X | |||||
13 | PY13) Hukuk alanındaki değerleri topluma tanıtarak, toplumda hukuk ve adalet bilincinin yerleşmesine ve bunun sürdürülebilmesi sürecine katkıda bulunur. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 62 | 62 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 124 | 124 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 228 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(228/30) | 8 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ANAYASA YAPIMI | - | Güz Dönemi | 3+0 | 3 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Yakup Levent KORKUT |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Yakup Levent KORKUT |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Anayasa yapım süreçlerini karşılaştırmalı hukuk bakış açısıyla değerlendirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Anayasa yapımı –Tarihsel arka plan.,Klasik yaklaşım: Asli ve Tali kurucu iktidar.,Kabul kuralı,Müzakereci demokrasi yaklaşımı (I),Anayasa yapımında uzlaşma,Günümüzde anayasa yapımı,Demokrasisi pekişmemiş devletlerde anayasa yapımı: Genel olarak,Demokrasisi pekişmemiş devletlerde anayasa yapımı: Vesayet sorunu,Demokrasisi pekişmemiş devletlerde anayasa yapımı: Eskiden yeniye geçiş,Kutuplaşmış toplumlarda anayasa yapımı,Türkiye’de anayasa yapım süreçlerine tarihsel bir bakış,Türkiye’de anayasa yapım süreçlerinde yaşanan hukuki sorunlar (I),Türkiye’de anayasa yapım süreçlerinde yaşanan hukuki sorunlar (II),Karşılaştırmalı hukuk bakış açısıyla Türkiye’de anayasa yapım süreçleri; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Anayasa yapımı konusunda temel teorik yaklaşımları hatırlar. | 10, 16, 9 | A, E |
Asli ve tali kurucu irade kavramlarını hatırlar. | 10, 16, 9 | A, E |
Müzakereci anayasa yapım yöntemini hatırlar. | 10, 16, 9 | A, E |
Demokrasisini henüz pekiştirmemiş ülkelerde anayasa yapımını değerlendirir. | 10, 16, 9 | A, E |
Eski anayasadan yeni anayasaya geçiş süreçlerini değerlendirir. | 10, 16, 9 | A, E |
Kutuplaşmış toplumlarda anayasa yapımını değerlendirir. | 10, 16, 9 | A, E |
Toplumsal yapı ile anayasa yapımı arasındaki ilişkiyi değerlendirir. | 10, 16, 9 | A, E |
Türkiye’de anayasa yapımı süreçlerini değerlendirir. | 10, 16, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Anayasa yapımı –Tarihsel arka plan. | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
2 | Klasik yaklaşım: Asli ve Tali kurucu iktidar. | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
3 | Kabul kuralı | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
4 | Müzakereci demokrasi yaklaşımı (I) | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
5 | Anayasa yapımında uzlaşma | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
6 | Günümüzde anayasa yapımı | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
7 | Demokrasisi pekişmemiş devletlerde anayasa yapımı: Genel olarak | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
8 | Demokrasisi pekişmemiş devletlerde anayasa yapımı: Vesayet sorunu | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
9 | Demokrasisi pekişmemiş devletlerde anayasa yapımı: Eskiden yeniye geçiş | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
10 | Kutuplaşmış toplumlarda anayasa yapımı | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
11 | Türkiye’de anayasa yapım süreçlerine tarihsel bir bakış | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
12 | Türkiye’de anayasa yapım süreçlerinde yaşanan hukuki sorunlar (I) | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
13 | Türkiye’de anayasa yapım süreçlerinde yaşanan hukuki sorunlar (II) | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
14 | Karşılaştırmalı hukuk bakış açısıyla Türkiye’de anayasa yapım süreçleri | Ön hazırlık gerekmemektedir. |
Kaynak |
Hanna Lerner (2013) Making Constitution in Deeply Divided Societies, Cambridge University Press. |
Diğer kaynak bulunmamaktadır. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1) Kamu Hukuku alanında yer alan güncel gelişmeler ışığında kamu hukukuyla ilgili temel kaynaklar, mevzuat ve yargı içtihatları hakkında bilgilerini geliştirir ve derinleştirir. | X | |||||
2 | PY2) Kamu Hukuku alanı ile ilgili disiplinlere ait kavram, kurum ve yöntemler arasındaki ilişkiyi kullanarak, bu bilgileri analiz eder, değerlendirir ve buradan hareketle özgün sonuç ve düşüncelere ulaşır. | X | |||||
3 | PY3) Kamu Hukuku alanındaki bilimsel bilgiyi kuramsal ve sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır. | X | |||||
4 | PY4) Kamu Hukukuna dair bir kavram veya kurumu yeni bir yaklaşımla değerlendirir ya da yeni bir kavram ve kurumu araştırır. | X | |||||
5 | PY5) Hukuk kuram ve uygulamasında karşılaşılan sorunları hukuk alanına özgü araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. | X | |||||
6 | PY6) Kamu Hukukuna dair bir kavram veya kurumu yeni bir yaklaşımla değerlendirir ya da yeni bir kavram ve kurumu araştıran bağımsız bir çalışma ortaya koyar. | X | |||||
7 | PY7) Kamu Hukuku alanında ve alt disiplinlerinde karşılaşılan ve uzmanlık gerektiren karmaşık sorunların çözümü için farklı bakış açıları geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. | X | |||||
8 | PY8) Kamu Hukuku alanında ve alt disiplinlerinde, yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. | X | |||||
9 | PY9) Kamu Hukuku alanında ve alt disiplinlerinde uzman olan kişiler ile bu alanlara ilişkin konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. | X | |||||
10 | PY10) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurar ve tartışır. | X | |||||
11 | PY11) Hukuk kuram ve uygulamasından kaynaklanan ve toplumsal yaşamı etkileyen sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar. | X | |||||
12 | PY12) Hukukçu olmanın gerektirdiği dürüstlük, adalet ve etik anlayışını geliştirerek çevresine öğretir. | X | |||||
13 | PY13) Hukuk alanındaki değerleri topluma tanıtarak, toplumda hukuk ve adalet bilincinin yerleşmesine ve bunun sürdürülebilmesi sürecine katkıda bulunur. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |