Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ANAYASALARDA DEVLET TEŞKİLATI-Bahar Dönemi3+037
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Yakup Levent KORKUT
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Yakup Levent KORKUT
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıAnayasa hukukunun temel konularından biri olan devlet teşkilatı konusunda dünya ve Türkiye’deki temel düzenlemeler ve güncel gelişmeleri değerlendirmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Anayasacılık hareketi içinde devlet teşkilatının düzenlenmesi,Kuvvetler ayrılığı sistemlerinde denge ve kontrol mekanizmaları,Yatay ve dikey kuvvetler ayrılığı,Yürütme Organı: Merkezi yönetim-ademi merkeziyetçilik,Yasama organı: Temsili ve doğrudan demokrasi yöntemleri,Yargı: Bağımsızlık ve tarafsızlık,Türkiye’de devlet teşkilatı: Tarihsel gelişim,Cumhuriyet döneminde devlet teşkilatına ilişkin anayasal çerçeve,1982 Anayasasında devlet teşkilatı,Türkiye’de parlamenter sistem ve alternatif öneriler,Türkiye’de yürütme organı: Merkezi yönetim, ademi merkeziyetçilik tartışmaları,Türkiye’de yargı,Demokrasinin pekiştirilmesi sürecinde devlet teşkilatı,Anayasacılık hareketinde devlet teşkilatına ilişkin yeni fikirler; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Günümüz demokrasilerinde, devlet teşkilatının düzenleniş biçimlerini değerlendirir.10, 16, 9A, E
Farklı kuvvetler ayrılığı modellerini değerlendirir.10, 16, 9A, E
Temsili demokrasinin sorunlarını değerlendirir.10, 16, 9A, E
Merkezi yönetim ile yerinden yönetim ilişkisinden kaynaklanan sorunları değerlendirir.10, 16, 9A, E
Yargının bağımsızlığı ve tarafsızlığı ilkesinin uygulamaya geçirilmesinden kaynaklanan sorunları değerlendirir.10, 16, 9A, E
Türkiye'nin anayasal düzeninde devlet teşkilatına ilişkin genel esasları anlatır.10, 16, 9A, E
Türkiye’de başkanlık sistemin işleyişini değerlendirir.10, 16, 9A, E
Türkiye’de yargı organının kuvvetler ayrılığı içindeki yerini değerlendirir.10, 16, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Anayasacılık hareketi içinde devlet teşkilatının düzenlenmesiÖn hazırlık gerekmemektedir.
2Kuvvetler ayrılığı sistemlerinde denge ve kontrol mekanizmalarıÖn hazırlık gerekmemektedir.
3Yatay ve dikey kuvvetler ayrılığıÖn hazırlık gerekmemektedir.
4Yürütme Organı: Merkezi yönetim-ademi merkeziyetçilikÖn hazırlık gerekmemektedir.
5Yasama organı: Temsili ve doğrudan demokrasi yöntemleriÖn hazırlık gerekmemektedir.
6Yargı: Bağımsızlık ve tarafsızlıkÖn hazırlık gerekmemektedir.
7Türkiye’de devlet teşkilatı: Tarihsel gelişimÖn hazırlık gerekmemektedir.
8Cumhuriyet döneminde devlet teşkilatına ilişkin anayasal çerçeveÖn hazırlık gerekmemektedir.
91982 Anayasasında devlet teşkilatıÖn hazırlık gerekmemektedir.
10Türkiye’de parlamenter sistem ve alternatif önerilerÖn hazırlık gerekmemektedir.
11Türkiye’de yürütme organı: Merkezi yönetim, ademi merkeziyetçilik tartışmalarıÖn hazırlık gerekmemektedir.
12Türkiye’de yargıÖn hazırlık gerekmemektedir.
13Demokrasinin pekiştirilmesi sürecinde devlet teşkilatıÖn hazırlık gerekmemektedir.
14Anayasacılık hareketinde devlet teşkilatına ilişkin yeni fikirlerÖn hazırlık gerekmemektedir.
Kaynak
Ders notları.
Diğer kaynak bulunmamaktadır.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY1) Kamu Hukuku alanında yer alan güncel gelişmeler ışığında kamu hukukuyla ilgili temel kaynaklar, mevzuat ve yargı içtihatları hakkında bilgilerini geliştirir ve derinleştirir.
X
2
PY2) Kamu Hukuku alanı ile ilgili disiplinlere ait kavram, kurum ve yöntemler arasındaki ilişkiyi kullanarak, bu bilgileri analiz eder, değerlendirir ve buradan hareketle özgün sonuç ve düşüncelere ulaşır.
X
3
PY3) Kamu Hukuku alanındaki bilimsel bilgiyi kuramsal ve sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır.
X
4
PY4) Kamu Hukukuna dair bir kavram veya kurumu yeni bir yaklaşımla değerlendirir ya da yeni bir kavram ve kurumu araştırır.
X
5
PY5) Hukuk kuram ve uygulamasında karşılaşılan sorunları hukuk alanına özgü araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler.
X
6
PY6) Kamu Hukukuna dair bir kavram veya kurumu yeni bir yaklaşımla değerlendirir ya da yeni bir kavram ve kurumu araştıran bağımsız bir çalışma ortaya koyar.
X
7
PY7) Kamu Hukuku alanında ve alt disiplinlerinde karşılaşılan ve uzmanlık gerektiren karmaşık sorunların çözümü için farklı bakış açıları geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir.
X
8
PY8) Kamu Hukuku alanında ve alt disiplinlerinde, yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak yeni düşünce ve yöntemler geliştirir.
X
9
PY9) Kamu Hukuku alanında ve alt disiplinlerinde uzman olan kişiler ile bu alanlara ilişkin konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar.
X
10
PY10) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurar ve tartışır.
X
11
PY11) Hukuk kuram ve uygulamasından kaynaklanan ve toplumsal yaşamı etkileyen sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar.
X
12
PY12) Hukukçu olmanın gerektirdiği dürüstlük, adalet ve etik anlayışını geliştirerek çevresine öğretir.
X
13
PY13) Hukuk alanındaki değerleri topluma tanıtarak, toplumda hukuk ve adalet bilincinin yerleşmesine ve bunun sürdürülebilmesi sürecine katkıda bulunur.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı16060
Genel Sınav ve Hazırlığı1120120
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)222
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(222/30)7
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ANAYASALARDA DEVLET TEŞKİLATI-Bahar Dönemi3+037
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Yakup Levent KORKUT
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Yakup Levent KORKUT
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıAnayasa hukukunun temel konularından biri olan devlet teşkilatı konusunda dünya ve Türkiye’deki temel düzenlemeler ve güncel gelişmeleri değerlendirmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Anayasacılık hareketi içinde devlet teşkilatının düzenlenmesi,Kuvvetler ayrılığı sistemlerinde denge ve kontrol mekanizmaları,Yatay ve dikey kuvvetler ayrılığı,Yürütme Organı: Merkezi yönetim-ademi merkeziyetçilik,Yasama organı: Temsili ve doğrudan demokrasi yöntemleri,Yargı: Bağımsızlık ve tarafsızlık,Türkiye’de devlet teşkilatı: Tarihsel gelişim,Cumhuriyet döneminde devlet teşkilatına ilişkin anayasal çerçeve,1982 Anayasasında devlet teşkilatı,Türkiye’de parlamenter sistem ve alternatif öneriler,Türkiye’de yürütme organı: Merkezi yönetim, ademi merkeziyetçilik tartışmaları,Türkiye’de yargı,Demokrasinin pekiştirilmesi sürecinde devlet teşkilatı,Anayasacılık hareketinde devlet teşkilatına ilişkin yeni fikirler; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Günümüz demokrasilerinde, devlet teşkilatının düzenleniş biçimlerini değerlendirir.10, 16, 9A, E
Farklı kuvvetler ayrılığı modellerini değerlendirir.10, 16, 9A, E
Temsili demokrasinin sorunlarını değerlendirir.10, 16, 9A, E
Merkezi yönetim ile yerinden yönetim ilişkisinden kaynaklanan sorunları değerlendirir.10, 16, 9A, E
Yargının bağımsızlığı ve tarafsızlığı ilkesinin uygulamaya geçirilmesinden kaynaklanan sorunları değerlendirir.10, 16, 9A, E
Türkiye'nin anayasal düzeninde devlet teşkilatına ilişkin genel esasları anlatır.10, 16, 9A, E
Türkiye’de başkanlık sistemin işleyişini değerlendirir.10, 16, 9A, E
Türkiye’de yargı organının kuvvetler ayrılığı içindeki yerini değerlendirir.10, 16, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Anayasacılık hareketi içinde devlet teşkilatının düzenlenmesiÖn hazırlık gerekmemektedir.
2Kuvvetler ayrılığı sistemlerinde denge ve kontrol mekanizmalarıÖn hazırlık gerekmemektedir.
3Yatay ve dikey kuvvetler ayrılığıÖn hazırlık gerekmemektedir.
4Yürütme Organı: Merkezi yönetim-ademi merkeziyetçilikÖn hazırlık gerekmemektedir.
5Yasama organı: Temsili ve doğrudan demokrasi yöntemleriÖn hazırlık gerekmemektedir.
6Yargı: Bağımsızlık ve tarafsızlıkÖn hazırlık gerekmemektedir.
7Türkiye’de devlet teşkilatı: Tarihsel gelişimÖn hazırlık gerekmemektedir.
8Cumhuriyet döneminde devlet teşkilatına ilişkin anayasal çerçeveÖn hazırlık gerekmemektedir.
91982 Anayasasında devlet teşkilatıÖn hazırlık gerekmemektedir.
10Türkiye’de parlamenter sistem ve alternatif önerilerÖn hazırlık gerekmemektedir.
11Türkiye’de yürütme organı: Merkezi yönetim, ademi merkeziyetçilik tartışmalarıÖn hazırlık gerekmemektedir.
12Türkiye’de yargıÖn hazırlık gerekmemektedir.
13Demokrasinin pekiştirilmesi sürecinde devlet teşkilatıÖn hazırlık gerekmemektedir.
14Anayasacılık hareketinde devlet teşkilatına ilişkin yeni fikirlerÖn hazırlık gerekmemektedir.
Kaynak
Ders notları.
Diğer kaynak bulunmamaktadır.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY1) Kamu Hukuku alanında yer alan güncel gelişmeler ışığında kamu hukukuyla ilgili temel kaynaklar, mevzuat ve yargı içtihatları hakkında bilgilerini geliştirir ve derinleştirir.
X
2
PY2) Kamu Hukuku alanı ile ilgili disiplinlere ait kavram, kurum ve yöntemler arasındaki ilişkiyi kullanarak, bu bilgileri analiz eder, değerlendirir ve buradan hareketle özgün sonuç ve düşüncelere ulaşır.
X
3
PY3) Kamu Hukuku alanındaki bilimsel bilgiyi kuramsal ve sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır.
X
4
PY4) Kamu Hukukuna dair bir kavram veya kurumu yeni bir yaklaşımla değerlendirir ya da yeni bir kavram ve kurumu araştırır.
X
5
PY5) Hukuk kuram ve uygulamasında karşılaşılan sorunları hukuk alanına özgü araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler.
X
6
PY6) Kamu Hukukuna dair bir kavram veya kurumu yeni bir yaklaşımla değerlendirir ya da yeni bir kavram ve kurumu araştıran bağımsız bir çalışma ortaya koyar.
X
7
PY7) Kamu Hukuku alanında ve alt disiplinlerinde karşılaşılan ve uzmanlık gerektiren karmaşık sorunların çözümü için farklı bakış açıları geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir.
X
8
PY8) Kamu Hukuku alanında ve alt disiplinlerinde, yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak yeni düşünce ve yöntemler geliştirir.
X
9
PY9) Kamu Hukuku alanında ve alt disiplinlerinde uzman olan kişiler ile bu alanlara ilişkin konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar.
X
10
PY10) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurar ve tartışır.
X
11
PY11) Hukuk kuram ve uygulamasından kaynaklanan ve toplumsal yaşamı etkileyen sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar.
X
12
PY12) Hukukçu olmanın gerektirdiği dürüstlük, adalet ve etik anlayışını geliştirerek çevresine öğretir.
X
13
PY13) Hukuk alanındaki değerleri topluma tanıtarak, toplumda hukuk ve adalet bilincinin yerleşmesine ve bunun sürdürülebilmesi sürecine katkıda bulunur.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 01/02/2023 - 15:09Son Güncelleme Tarihi: 01/02/2023 - 15:11