Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
CEZA MUHAKEMESİ HUKUKUNDA SANIĞIN SAVUNMA HAKKI-Güz Dönemi3+037
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Esra ALAN
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Esra ALAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıSilahların eşitliği ilkesini hayata geçirebilecek nitelikte sanığa tanınan savunma hakkı kapsamının aktarılması.
Dersin İçeriğiBu ders; Genel Olarak Ceza Muhakemesinin Yürüyüş Şeması,Soruşturma Evresi ve Kovuşturma Evresi,Şüpheli - Sanık Kavramları Ne Zaman Başlar, Ayrımın Özelliği,Silahların Eşitliği İlkesi Kapsamında Sanığın Savunma Hakkı,Savunma Hakkı,Soruşturma Evresinde Şüphelinin Sahip Olduğu Haklar,Kovuşturma Evresinde Şüphelinin Sahip Olduğu Haklar,Hakların Hatırlatılma Zamanı,AİHS ve Uluslararası Mevzuat Açısından Sanığın Sahip Olduğu Hakların Değerlendirilmesi,Savunma Hakkı ve Müdafi,Müdafi Olabilmenin Koşulları,Müdafinin Sahip Olduğu Haklar,Zorunlu Müdafi Kavramı,Ceza Muhakemesi Kanunundaki Mevcut Durumun Değerlendirilmesi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler;9
Soruşturma ve kovuşturma evrelerinde sanığın hakları, bu evrelerde suç şüphesi altında bulunan şüpheli ve kovuşturma evresinde sanığın sahip olduğu haklar hakkında bilgi sahibi olacaktır.10, 13, 14, 16, 4, 5, 9E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Genel Olarak Ceza Muhakemesinin Yürüyüş Şeması
2Soruşturma Evresi ve Kovuşturma Evresi
3Şüpheli - Sanık Kavramları Ne Zaman Başlar, Ayrımın Özelliği
4Silahların Eşitliği İlkesi Kapsamında Sanığın Savunma Hakkı
5Savunma Hakkı
6Soruşturma Evresinde Şüphelinin Sahip Olduğu Haklar
7Kovuşturma Evresinde Şüphelinin Sahip Olduğu Haklar
8Hakların Hatırlatılma Zamanı
9AİHS ve Uluslararası Mevzuat Açısından Sanığın Sahip Olduğu Hakların Değerlendirilmesi
10Savunma Hakkı ve Müdafi
11Müdafi Olabilmenin Koşulları
12Müdafinin Sahip Olduğu Haklar
13Zorunlu Müdafi Kavramı
14Ceza Muhakemesi Kanunundaki Mevcut Durumun Değerlendirilmesi
Kaynak
Verilmeyecektir.
Bahri Öztürk/Durmuş Tezcan/Mustafa Ruhan Erdem/Özge Sırma/Yasemin F. Saygılar Kırıt/Özdem Özaydın/Esra Alan Akcan/Efser Erden Nazari ve Uygulamalı Ceza Muhakemesi Hukuku, 9. Baskı, Seçkin Yayıncılık, 2015.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY1) Kamu Hukuku alanında yer alan güncel gelişmeler ışığında kamu hukukuyla ilgili temel kaynaklar, mevzuat ve yargı içtihatları hakkında bilgilerini geliştirir ve derinleştirir.
2
PY2) Kamu Hukuku alanı ile ilgili disiplinlere ait kavram, kurum ve yöntemler arasındaki ilişkiyi kullanarak, bu bilgileri analiz eder, değerlendirir ve buradan hareketle özgün sonuç ve düşüncelere ulaşır.
3
PY3) Kamu Hukuku alanındaki bilimsel bilgiyi kuramsal ve sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır.
4
PY4) Kamu Hukukuna dair bir kavram veya kurumu yeni bir yaklaşımla değerlendirir ya da yeni bir kavram ve kurumu araştırır.
5
PY5) Hukuk kuram ve uygulamasında karşılaşılan sorunları hukuk alanına özgü araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler.
6
PY6) Kamu Hukukuna dair bir kavram veya kurumu yeni bir yaklaşımla değerlendirir ya da yeni bir kavram ve kurumu araştıran bağımsız bir çalışma ortaya koyar.
7
PY7) Kamu Hukuku alanında ve alt disiplinlerinde karşılaşılan ve uzmanlık gerektiren karmaşık sorunların çözümü için farklı bakış açıları geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir.
8
PY8) Kamu Hukuku alanında ve alt disiplinlerinde, yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak yeni düşünce ve yöntemler geliştirir.
9
PY9) Kamu Hukuku alanında ve alt disiplinlerinde uzman olan kişiler ile bu alanlara ilişkin konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar.
10
PY10) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurar ve tartışır.
11
PY11) Hukuk kuram ve uygulamasından kaynaklanan ve toplumsal yaşamı etkileyen sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar.
12
PY12) Hukukçu olmanın gerektirdiği dürüstlük, adalet ve etik anlayışını geliştirerek çevresine öğretir.
13
PY13) Hukuk alanındaki değerleri topluma tanıtarak, toplumda hukuk ve adalet bilincinin yerleşmesine ve bunun sürdürülebilmesi sürecine katkıda bulunur.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme12672
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)114
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(114/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
CEZA MUHAKEMESİ HUKUKUNDA SANIĞIN SAVUNMA HAKKI-Güz Dönemi3+037
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Esra ALAN
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Esra ALAN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıSilahların eşitliği ilkesini hayata geçirebilecek nitelikte sanığa tanınan savunma hakkı kapsamının aktarılması.
Dersin İçeriğiBu ders; Genel Olarak Ceza Muhakemesinin Yürüyüş Şeması,Soruşturma Evresi ve Kovuşturma Evresi,Şüpheli - Sanık Kavramları Ne Zaman Başlar, Ayrımın Özelliği,Silahların Eşitliği İlkesi Kapsamında Sanığın Savunma Hakkı,Savunma Hakkı,Soruşturma Evresinde Şüphelinin Sahip Olduğu Haklar,Kovuşturma Evresinde Şüphelinin Sahip Olduğu Haklar,Hakların Hatırlatılma Zamanı,AİHS ve Uluslararası Mevzuat Açısından Sanığın Sahip Olduğu Hakların Değerlendirilmesi,Savunma Hakkı ve Müdafi,Müdafi Olabilmenin Koşulları,Müdafinin Sahip Olduğu Haklar,Zorunlu Müdafi Kavramı,Ceza Muhakemesi Kanunundaki Mevcut Durumun Değerlendirilmesi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler;9
Soruşturma ve kovuşturma evrelerinde sanığın hakları, bu evrelerde suç şüphesi altında bulunan şüpheli ve kovuşturma evresinde sanığın sahip olduğu haklar hakkında bilgi sahibi olacaktır.10, 13, 14, 16, 4, 5, 9E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Genel Olarak Ceza Muhakemesinin Yürüyüş Şeması
2Soruşturma Evresi ve Kovuşturma Evresi
3Şüpheli - Sanık Kavramları Ne Zaman Başlar, Ayrımın Özelliği
4Silahların Eşitliği İlkesi Kapsamında Sanığın Savunma Hakkı
5Savunma Hakkı
6Soruşturma Evresinde Şüphelinin Sahip Olduğu Haklar
7Kovuşturma Evresinde Şüphelinin Sahip Olduğu Haklar
8Hakların Hatırlatılma Zamanı
9AİHS ve Uluslararası Mevzuat Açısından Sanığın Sahip Olduğu Hakların Değerlendirilmesi
10Savunma Hakkı ve Müdafi
11Müdafi Olabilmenin Koşulları
12Müdafinin Sahip Olduğu Haklar
13Zorunlu Müdafi Kavramı
14Ceza Muhakemesi Kanunundaki Mevcut Durumun Değerlendirilmesi
Kaynak
Verilmeyecektir.
Bahri Öztürk/Durmuş Tezcan/Mustafa Ruhan Erdem/Özge Sırma/Yasemin F. Saygılar Kırıt/Özdem Özaydın/Esra Alan Akcan/Efser Erden Nazari ve Uygulamalı Ceza Muhakemesi Hukuku, 9. Baskı, Seçkin Yayıncılık, 2015.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY1) Kamu Hukuku alanında yer alan güncel gelişmeler ışığında kamu hukukuyla ilgili temel kaynaklar, mevzuat ve yargı içtihatları hakkında bilgilerini geliştirir ve derinleştirir.
2
PY2) Kamu Hukuku alanı ile ilgili disiplinlere ait kavram, kurum ve yöntemler arasındaki ilişkiyi kullanarak, bu bilgileri analiz eder, değerlendirir ve buradan hareketle özgün sonuç ve düşüncelere ulaşır.
3
PY3) Kamu Hukuku alanındaki bilimsel bilgiyi kuramsal ve sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır.
4
PY4) Kamu Hukukuna dair bir kavram veya kurumu yeni bir yaklaşımla değerlendirir ya da yeni bir kavram ve kurumu araştırır.
5
PY5) Hukuk kuram ve uygulamasında karşılaşılan sorunları hukuk alanına özgü araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler.
6
PY6) Kamu Hukukuna dair bir kavram veya kurumu yeni bir yaklaşımla değerlendirir ya da yeni bir kavram ve kurumu araştıran bağımsız bir çalışma ortaya koyar.
7
PY7) Kamu Hukuku alanında ve alt disiplinlerinde karşılaşılan ve uzmanlık gerektiren karmaşık sorunların çözümü için farklı bakış açıları geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir.
8
PY8) Kamu Hukuku alanında ve alt disiplinlerinde, yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak yeni düşünce ve yöntemler geliştirir.
9
PY9) Kamu Hukuku alanında ve alt disiplinlerinde uzman olan kişiler ile bu alanlara ilişkin konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar.
10
PY10) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurar ve tartışır.
11
PY11) Hukuk kuram ve uygulamasından kaynaklanan ve toplumsal yaşamı etkileyen sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar.
12
PY12) Hukukçu olmanın gerektirdiği dürüstlük, adalet ve etik anlayışını geliştirerek çevresine öğretir.
13
PY13) Hukuk alanındaki değerleri topluma tanıtarak, toplumda hukuk ve adalet bilincinin yerleşmesine ve bunun sürdürülebilmesi sürecine katkıda bulunur.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 01/02/2023 - 15:09Son Güncelleme Tarihi: 01/02/2023 - 15:11