Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KAMU İHALE HUKUKU | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 7 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Halit Eyüp ÖZDEMİR |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Halit Eyüp ÖZDEMİR, Dr.Öğr.Üye. Sinan SEÇKİN |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Melih Koç; Arş. Gör. Muhammed Furkan Yılmaz; Arş.Gör. Beyza Ceren Sevindik |
Dersin Amacı | Kamu İhale hukukunun temel kavramlarını açıklamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; İhale Kavramı,Kamu İhale Kanunu'na Genel Bakış,Kamu İhale Kanununa Göre Temel İlkeler, Kamu İhale Kanununda Düzenlenen İhale Usulleri,Açık İhale Usulü,Belli İstekliler Arasında İhale Usulü,Pazarlık Usulü,Doğrudan Temin,Tasarım Yarışmaları,İhale Sürecinde Tekliflerin Değerlendirilmesi,İhalelerin Sonuçlandırılması,Şikayet Başvurusu,İtirazen Şikayet Başvurusu,Yargısal Başvuru; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Kamu ihale hukukuna ilişkin temel kavramları tanımlar. | 14, 9 | A, E |
Kamu İhale Kanunda düzenlenen ihale usullerini açıklar. | 14, 9 | A, E |
İhale usullerine ilişkin örnekler verir ve ihale usullerini eleştirerek çözüm önerisi sunar. | 14, 9 | A, E |
İhale uyuşmazlıklarını belirler | 13, 9 | A, E |
İhale uyuşmazlıklarını tartışır ve yorumlar. | 10, 14, 9 | A, E |
İhale uyuşmazlıklarını çözüm yolu üretir. | 10, 14, 16, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İhale Kavramı | Turan Yıldrım- H. Eyüp Özdemir- Gül Üstün- Melikşah Yasin- Nur Karan- Özge Okay Tekinsoy, İdare Hukuku, İstanbul: On İki Levha, 2020, s. 719. |
2 | Kamu İhale Kanunu'na Genel Bakış | 4734 sayılı Kanun'un incelenmesi |
3 | Kamu İhale Kanununa Göre Temel İlkeler | Turan Yıldrım- H. Eyüp Özdemir- Gül Üstün- Melikşah Yasin- Nur Karan- Özge Okay Tekinsoy, İdare Hukuku, İstanbul: On İki Levha, 2020, s. 720-722 |
4 | Kamu İhale Kanununda Düzenlenen İhale Usulleri | Turan Yıldrım- H. Eyüp Özdemir- Gül Üstün- Melikşah Yasin- Nur Karan- Özge Okay Tekinsoy, İdare Hukuku, İstanbul: On İki Levha, 2020, s. 723. |
5 | Açık İhale Usulü | Turan Yıldrım- H. Eyüp Özdemir- Gül Üstün- Melikşah Yasin- Nur Karan- Özge Okay Tekinsoy, İdare Hukuku, İstanbul: On İki Levha, 2020, s. 723. |
6 | Belli İstekliler Arasında İhale Usulü | Turan Yıldrım- H. Eyüp Özdemir- Gül Üstün- Melikşah Yasin- Nur Karan- Özge Okay Tekinsoy, İdare Hukuku, İstanbul: On İki Levha, 2020, s. 724. |
7 | Pazarlık Usulü | Turan Yıldrım- H. Eyüp Özdemir- Gül Üstün- Melikşah Yasin- Nur Karan- Özge Okay Tekinsoy, İdare Hukuku, İstanbul: On İki Levha, 2020, s. 725. |
8 | Doğrudan Temin | Turan Yıldrım- H. Eyüp Özdemir- Gül Üstün- Melikşah Yasin- Nur Karan- Özge Okay Tekinsoy, İdare Hukuku, İstanbul: On İki Levha, 2020, s. 728. |
9 | Tasarım Yarışmaları | Turan Yıldrım- H. Eyüp Özdemir- Gül Üstün- Melikşah Yasin- Nur Karan- Özge Okay Tekinsoy, İdare Hukuku, İstanbul: On İki Levha, 2020, s. 728. |
10 | İhale Sürecinde Tekliflerin Değerlendirilmesi | Turan Yıldrım- H. Eyüp Özdemir- Gül Üstün- Melikşah Yasin- Nur Karan- Özge Okay Tekinsoy, İdare Hukuku, İstanbul: On İki Levha, 2020, s. 728. |
11 | İhalelerin Sonuçlandırılması | Turan Yıldrım- H. Eyüp Özdemir- Gül Üstün- Melikşah Yasin- Nur Karan- Özge Okay Tekinsoy, İdare Hukuku, İstanbul: On İki Levha, 2020, s. 729. |
12 | Şikayet Başvurusu | Turan Yıldrım- H. Eyüp Özdemir- Gül Üstün- Melikşah Yasin- Nur Karan- Özge Okay Tekinsoy, İdare Hukuku, İstanbul: On İki Levha, 2020, s. 730 |
13 | İtirazen Şikayet Başvurusu | Turan Yıldrım- H. Eyüp Özdemir- Gül Üstün- Melikşah Yasin- Nur Karan- Özge Okay Tekinsoy, İdare Hukuku, İstanbul: On İki Levha, 2020, s. 733. |
14 | Yargısal Başvuru | Turan Yıldrım- H. Eyüp Özdemir- Gül Üstün- Melikşah Yasin- Nur Karan- Özge Okay Tekinsoy, İdare Hukuku, İstanbul: On İki Levha, 2020, s. 734. |
Kaynak |
Turan Yıldrım- H. Eyüp Özdemir- Gül Üstün- Melikşah Yasin- Nur Karan- Özge Okay Tekinsoy, İdare Hukuku, İstanbul: On İki Levha, 2020. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1) Kamu Hukuku alanında yer alan güncel gelişmeler ışığında kamu hukukuyla ilgili temel kaynaklar, mevzuat ve yargı içtihatları hakkında bilgilerini geliştirir ve derinleştirir. | X | |||||
2 | PY2) Kamu Hukuku alanı ile ilgili disiplinlere ait kavram, kurum ve yöntemler arasındaki ilişkiyi kullanarak, bu bilgileri analiz eder, değerlendirir ve buradan hareketle özgün sonuç ve düşüncelere ulaşır. | X | |||||
3 | PY3) Kamu Hukuku alanındaki bilimsel bilgiyi kuramsal ve sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır. | X | |||||
4 | PY4) Kamu Hukukuna dair bir kavram veya kurumu yeni bir yaklaşımla değerlendirir ya da yeni bir kavram ve kurumu araştırır. | X | |||||
5 | PY5) Hukuk kuram ve uygulamasında karşılaşılan sorunları hukuk alanına özgü araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. | X | |||||
6 | PY6) Kamu Hukukuna dair bir kavram veya kurumu yeni bir yaklaşımla değerlendirir ya da yeni bir kavram ve kurumu araştıran bağımsız bir çalışma ortaya koyar. | X | |||||
7 | PY7) Kamu Hukuku alanında ve alt disiplinlerinde karşılaşılan ve uzmanlık gerektiren karmaşık sorunların çözümü için farklı bakış açıları geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. | X | |||||
8 | PY8) Kamu Hukuku alanında ve alt disiplinlerinde, yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. | X | |||||
9 | PY9) Kamu Hukuku alanında ve alt disiplinlerinde uzman olan kişiler ile bu alanlara ilişkin konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. | X | |||||
10 | PY10) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurar ve tartışır. | ||||||
11 | PY11) Hukuk kuram ve uygulamasından kaynaklanan ve toplumsal yaşamı etkileyen sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar. | X | |||||
12 | PY12) Hukukçu olmanın gerektirdiği dürüstlük, adalet ve etik anlayışını geliştirerek çevresine öğretir. | X | |||||
13 | PY13) Hukuk alanındaki değerleri topluma tanıtarak, toplumda hukuk ve adalet bilincinin yerleşmesine ve bunun sürdürülebilmesi sürecine katkıda bulunur. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 14 | 1 | 14 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 40 | 40 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 50 | 50 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 70 | 70 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 216 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(216/30) | 7 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KAMU İHALE HUKUKU | - | Bahar Dönemi | 3+0 | 3 | 7 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Halit Eyüp ÖZDEMİR |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Halit Eyüp ÖZDEMİR, Dr.Öğr.Üye. Sinan SEÇKİN |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Melih Koç; Arş. Gör. Muhammed Furkan Yılmaz; Arş.Gör. Beyza Ceren Sevindik |
Dersin Amacı | Kamu İhale hukukunun temel kavramlarını açıklamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; İhale Kavramı,Kamu İhale Kanunu'na Genel Bakış,Kamu İhale Kanununa Göre Temel İlkeler, Kamu İhale Kanununda Düzenlenen İhale Usulleri,Açık İhale Usulü,Belli İstekliler Arasında İhale Usulü,Pazarlık Usulü,Doğrudan Temin,Tasarım Yarışmaları,İhale Sürecinde Tekliflerin Değerlendirilmesi,İhalelerin Sonuçlandırılması,Şikayet Başvurusu,İtirazen Şikayet Başvurusu,Yargısal Başvuru; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Kamu ihale hukukuna ilişkin temel kavramları tanımlar. | 14, 9 | A, E |
Kamu İhale Kanunda düzenlenen ihale usullerini açıklar. | 14, 9 | A, E |
İhale usullerine ilişkin örnekler verir ve ihale usullerini eleştirerek çözüm önerisi sunar. | 14, 9 | A, E |
İhale uyuşmazlıklarını belirler | 13, 9 | A, E |
İhale uyuşmazlıklarını tartışır ve yorumlar. | 10, 14, 9 | A, E |
İhale uyuşmazlıklarını çözüm yolu üretir. | 10, 14, 16, 9 | A, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İhale Kavramı | Turan Yıldrım- H. Eyüp Özdemir- Gül Üstün- Melikşah Yasin- Nur Karan- Özge Okay Tekinsoy, İdare Hukuku, İstanbul: On İki Levha, 2020, s. 719. |
2 | Kamu İhale Kanunu'na Genel Bakış | 4734 sayılı Kanun'un incelenmesi |
3 | Kamu İhale Kanununa Göre Temel İlkeler | Turan Yıldrım- H. Eyüp Özdemir- Gül Üstün- Melikşah Yasin- Nur Karan- Özge Okay Tekinsoy, İdare Hukuku, İstanbul: On İki Levha, 2020, s. 720-722 |
4 | Kamu İhale Kanununda Düzenlenen İhale Usulleri | Turan Yıldrım- H. Eyüp Özdemir- Gül Üstün- Melikşah Yasin- Nur Karan- Özge Okay Tekinsoy, İdare Hukuku, İstanbul: On İki Levha, 2020, s. 723. |
5 | Açık İhale Usulü | Turan Yıldrım- H. Eyüp Özdemir- Gül Üstün- Melikşah Yasin- Nur Karan- Özge Okay Tekinsoy, İdare Hukuku, İstanbul: On İki Levha, 2020, s. 723. |
6 | Belli İstekliler Arasında İhale Usulü | Turan Yıldrım- H. Eyüp Özdemir- Gül Üstün- Melikşah Yasin- Nur Karan- Özge Okay Tekinsoy, İdare Hukuku, İstanbul: On İki Levha, 2020, s. 724. |
7 | Pazarlık Usulü | Turan Yıldrım- H. Eyüp Özdemir- Gül Üstün- Melikşah Yasin- Nur Karan- Özge Okay Tekinsoy, İdare Hukuku, İstanbul: On İki Levha, 2020, s. 725. |
8 | Doğrudan Temin | Turan Yıldrım- H. Eyüp Özdemir- Gül Üstün- Melikşah Yasin- Nur Karan- Özge Okay Tekinsoy, İdare Hukuku, İstanbul: On İki Levha, 2020, s. 728. |
9 | Tasarım Yarışmaları | Turan Yıldrım- H. Eyüp Özdemir- Gül Üstün- Melikşah Yasin- Nur Karan- Özge Okay Tekinsoy, İdare Hukuku, İstanbul: On İki Levha, 2020, s. 728. |
10 | İhale Sürecinde Tekliflerin Değerlendirilmesi | Turan Yıldrım- H. Eyüp Özdemir- Gül Üstün- Melikşah Yasin- Nur Karan- Özge Okay Tekinsoy, İdare Hukuku, İstanbul: On İki Levha, 2020, s. 728. |
11 | İhalelerin Sonuçlandırılması | Turan Yıldrım- H. Eyüp Özdemir- Gül Üstün- Melikşah Yasin- Nur Karan- Özge Okay Tekinsoy, İdare Hukuku, İstanbul: On İki Levha, 2020, s. 729. |
12 | Şikayet Başvurusu | Turan Yıldrım- H. Eyüp Özdemir- Gül Üstün- Melikşah Yasin- Nur Karan- Özge Okay Tekinsoy, İdare Hukuku, İstanbul: On İki Levha, 2020, s. 730 |
13 | İtirazen Şikayet Başvurusu | Turan Yıldrım- H. Eyüp Özdemir- Gül Üstün- Melikşah Yasin- Nur Karan- Özge Okay Tekinsoy, İdare Hukuku, İstanbul: On İki Levha, 2020, s. 733. |
14 | Yargısal Başvuru | Turan Yıldrım- H. Eyüp Özdemir- Gül Üstün- Melikşah Yasin- Nur Karan- Özge Okay Tekinsoy, İdare Hukuku, İstanbul: On İki Levha, 2020, s. 734. |
Kaynak |
Turan Yıldrım- H. Eyüp Özdemir- Gül Üstün- Melikşah Yasin- Nur Karan- Özge Okay Tekinsoy, İdare Hukuku, İstanbul: On İki Levha, 2020. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1) Kamu Hukuku alanında yer alan güncel gelişmeler ışığında kamu hukukuyla ilgili temel kaynaklar, mevzuat ve yargı içtihatları hakkında bilgilerini geliştirir ve derinleştirir. | X | |||||
2 | PY2) Kamu Hukuku alanı ile ilgili disiplinlere ait kavram, kurum ve yöntemler arasındaki ilişkiyi kullanarak, bu bilgileri analiz eder, değerlendirir ve buradan hareketle özgün sonuç ve düşüncelere ulaşır. | X | |||||
3 | PY3) Kamu Hukuku alanındaki bilimsel bilgiyi kuramsal ve sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır. | X | |||||
4 | PY4) Kamu Hukukuna dair bir kavram veya kurumu yeni bir yaklaşımla değerlendirir ya da yeni bir kavram ve kurumu araştırır. | X | |||||
5 | PY5) Hukuk kuram ve uygulamasında karşılaşılan sorunları hukuk alanına özgü araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. | X | |||||
6 | PY6) Kamu Hukukuna dair bir kavram veya kurumu yeni bir yaklaşımla değerlendirir ya da yeni bir kavram ve kurumu araştıran bağımsız bir çalışma ortaya koyar. | X | |||||
7 | PY7) Kamu Hukuku alanında ve alt disiplinlerinde karşılaşılan ve uzmanlık gerektiren karmaşık sorunların çözümü için farklı bakış açıları geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. | X | |||||
8 | PY8) Kamu Hukuku alanında ve alt disiplinlerinde, yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. | X | |||||
9 | PY9) Kamu Hukuku alanında ve alt disiplinlerinde uzman olan kişiler ile bu alanlara ilişkin konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. | X | |||||
10 | PY10) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak hukuk alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurar ve tartışır. | ||||||
11 | PY11) Hukuk kuram ve uygulamasından kaynaklanan ve toplumsal yaşamı etkileyen sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar. | X | |||||
12 | PY12) Hukukçu olmanın gerektirdiği dürüstlük, adalet ve etik anlayışını geliştirerek çevresine öğretir. | X | |||||
13 | PY13) Hukuk alanındaki değerleri topluma tanıtarak, toplumda hukuk ve adalet bilincinin yerleşmesine ve bunun sürdürülebilmesi sürecine katkıda bulunur. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |