Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KÜRESEL REKABET ORTAMINDA YÖNETİM VE STRATEJİ-Güz Dönemi3+039
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Elif BAYKAL
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacıİşletmelerin yoğun rekabet ortamında sürdürülebilir rekabet avantajının oluşturulup devam ettirilmesine ilişkin öğrencilerin stratejik düşünme kapasitesini geliştirmek, öğrencilerin stratejik analiz yapma becerisini geliştirmek.
Dersin İçeriğiBu ders; Stratejik yönetimin temel kavramları ,İşletmelerde sosyal sorumluluk ve etik yaklaşımları ,Dış Çevre Analizi,İşletme analizi ,Uzun vadeli stratejiler ve amaçlar,Rekabet Stratejileri,Fonksiyon stratejileri,Strateji ve organizasyon yapısı ilişkisi,Strateji ve liderlik ilişkisi,Strateji ve kültür ilişkisi,Strateji Uygulama ve Denetim,Öğrenci Vaka Sunumları - 1,Öğrenci Vaka Sunumları - 2,Öğrenci vaka sunumları - 3; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Stratejik yönetim ile ilgili temel kavramları açıklar.10, 16, 9A, E
1.1. Strateji, rekabet, misyon ve vizyon kavramlarını açıklar.
1.2. Küresel rekabet ortamında stratejik yönetimin önemini anlar.
1.3. Stratejik yönetim sürecini açıklar.
2. İşletmelerin sosyal sorumluluğu ve etiği ifade eder.10, 9A
2.1. İşletmelerin sosyal sorumluluğu konusuna olan yaklaşımları açıklar.
2.2. İşletmelerde etiğe yaklaşımları anlar.
3. Dış çevre analizini yapar.10, 13, 9A, E
3.1. Rekabet ortamını oluşturan unsurlar açıklar.
3.2. İşletmelerin yakın çevresi analizini yaparak fırsatlar ve tehditleri belirler.
3.3. İşletmeleri etkileyen makro çevre unsurlarını açıklar.
4. İşletme analizini ( iç çevre) yapar.10, 4, 9A, E
4.1. İşletmenin değer zincirini oluşturan unsurları açıklar.
4.2. İşletmenin güçlü ve zayıf yönlerini belirler.
5. İşletmelerin büyüme ve yaşama stratejilerini tartışır.10, 4, 9A, E
5.1. İşletmelerin genel stratejilerini belirler ve açıklar.
5.2. İşletmelerin rekabet stratejilerini tanımlar ve açıklar.
5.3. İşletme fonksiyonları stratejilerini tanımlar ve açıklar.
6. Stratejilere uygun yapı, kültür ve liderlik uygulamalarını tartışır.10, 4, 9A, E
6.1. Stratejilere uygun organizasyon yapıları açıklar.
6.2. Stratejilere uygun liderlik ve kültürü anlar.
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Stratejik yönetimin temel kavramları Paylaşılan makale veya kitabın ilgili bölümünün okunması
2İşletmelerde sosyal sorumluluk ve etik yaklaşımları Paylaşılan makale veya kitabın ilgili bölümünün okunması
3Dış Çevre AnaliziPaylaşılan makale veya kitabın ilgili bölümünün okunması
4İşletme analizi Paylaşılan makale veya kitabın ilgili bölümünün okunması
5Uzun vadeli stratejiler ve amaçlarPaylaşılan makale veya kitabın ilgili bölümünün okunması
6Rekabet StratejileriPaylaşılan makale veya kitabın ilgili bölümünün okunması
7Fonksiyon stratejileriPaylaşılan makale veya kitabın ilgili bölümünün okunması
8Strateji ve organizasyon yapısı ilişkisiPaylaşılan makale veya kitabın ilgili bölümünün okunması
9Strateji ve liderlik ilişkisiPaylaşılan makale veya kitabın ilgili bölümünün okunması
10Strateji ve kültür ilişkisiPaylaşılan makale veya kitabın ilgili bölümünün okunması
11Strateji Uygulama ve DenetimPaylaşılan makale veya kitabın ilgili bölümünün okunması
12Öğrenci Vaka Sunumları - 1
13Öğrenci Vaka Sunumları - 2
14Öğrenci vaka sunumları - 3
Kaynak
Mirze, K., & Ülgen, H. İşletmelerde stratejik yönetim. İstanbul: Beta Yayınları (son baskısı) De Wit, B. ve R. Meyer. Strategy: An international perspective. 6. baskı Pearce II, J. ve R. B. Robinson, Stratejik Yönetim: Geliştirme, Uygulama ve Kontrol, 12. baskıdan çeviri, Nobel yayınları. Barney, J. B. ve W. S. Hesterly, Stratejik Yönetim ve Rekabet Avantajı, 4. basımdan çeviri, İstanbul Ticaret Üniversitesi.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olabilecektir.
2
Bankacılık ve Finans sektöründe yer alan güncel gelişmelerle birlikte temel kaynaklar, güncel trendler ve yaklaşımlar hakkında bilgileri edinir.
3
Bankacılık ve Finans alanındaki bilimsel bilgiye ulaşır, değerlendirir ve bu bilgiyi kullanarak problemlerin çözümünde kullanır.
4
Bankacılık ve Finans alanında ve ilgili disiplinlerinde uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve çözüm üretir.
5
Bankacılık ve Finans problemlerini anlamak ve çözmek ve teorik katkılar yapmak için gerekli teorik altyapıyı edinir.
6
Finansal ve ekonomik verileri analiz edebilir ve sentezleyebilir. Verileri hem akademik hem de iş hayatında yazılı ve sözlü olarak sunar, tartışır ve savunur.
7
Finansal piyasaların küresel yönleri ve uluslararası ilişkilerle olan bağlantıları hakkında ayrıntılı bilgi ve mevcut bilgiye katkı sağlama düzeyinde bilgi edinir.
8
Bankacılık ve finans sektörü için sosyal, düzenleyici ve politik faktörlerin rolünü ve önemini hem pratik hem de teorik açıdan değerlendirir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi16060
Okul Dışı Diğer Faaliyetler16060
Proje Sunumu / Seminer12424
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı12424
Genel Sınav ve Hazırlığı14848
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)258
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(258/30)9
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KÜRESEL REKABET ORTAMINDA YÖNETİM VE STRATEJİ-Güz Dönemi3+039
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Elif BAYKAL
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacıİşletmelerin yoğun rekabet ortamında sürdürülebilir rekabet avantajının oluşturulup devam ettirilmesine ilişkin öğrencilerin stratejik düşünme kapasitesini geliştirmek, öğrencilerin stratejik analiz yapma becerisini geliştirmek.
Dersin İçeriğiBu ders; Stratejik yönetimin temel kavramları ,İşletmelerde sosyal sorumluluk ve etik yaklaşımları ,Dış Çevre Analizi,İşletme analizi ,Uzun vadeli stratejiler ve amaçlar,Rekabet Stratejileri,Fonksiyon stratejileri,Strateji ve organizasyon yapısı ilişkisi,Strateji ve liderlik ilişkisi,Strateji ve kültür ilişkisi,Strateji Uygulama ve Denetim,Öğrenci Vaka Sunumları - 1,Öğrenci Vaka Sunumları - 2,Öğrenci vaka sunumları - 3; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Stratejik yönetim ile ilgili temel kavramları açıklar.10, 16, 9A, E
1.1. Strateji, rekabet, misyon ve vizyon kavramlarını açıklar.
1.2. Küresel rekabet ortamında stratejik yönetimin önemini anlar.
1.3. Stratejik yönetim sürecini açıklar.
2. İşletmelerin sosyal sorumluluğu ve etiği ifade eder.10, 9A
2.1. İşletmelerin sosyal sorumluluğu konusuna olan yaklaşımları açıklar.
2.2. İşletmelerde etiğe yaklaşımları anlar.
3. Dış çevre analizini yapar.10, 13, 9A, E
3.1. Rekabet ortamını oluşturan unsurlar açıklar.
3.2. İşletmelerin yakın çevresi analizini yaparak fırsatlar ve tehditleri belirler.
3.3. İşletmeleri etkileyen makro çevre unsurlarını açıklar.
4. İşletme analizini ( iç çevre) yapar.10, 4, 9A, E
4.1. İşletmenin değer zincirini oluşturan unsurları açıklar.
4.2. İşletmenin güçlü ve zayıf yönlerini belirler.
5. İşletmelerin büyüme ve yaşama stratejilerini tartışır.10, 4, 9A, E
5.1. İşletmelerin genel stratejilerini belirler ve açıklar.
5.2. İşletmelerin rekabet stratejilerini tanımlar ve açıklar.
5.3. İşletme fonksiyonları stratejilerini tanımlar ve açıklar.
6. Stratejilere uygun yapı, kültür ve liderlik uygulamalarını tartışır.10, 4, 9A, E
6.1. Stratejilere uygun organizasyon yapıları açıklar.
6.2. Stratejilere uygun liderlik ve kültürü anlar.
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Stratejik yönetimin temel kavramları Paylaşılan makale veya kitabın ilgili bölümünün okunması
2İşletmelerde sosyal sorumluluk ve etik yaklaşımları Paylaşılan makale veya kitabın ilgili bölümünün okunması
3Dış Çevre AnaliziPaylaşılan makale veya kitabın ilgili bölümünün okunması
4İşletme analizi Paylaşılan makale veya kitabın ilgili bölümünün okunması
5Uzun vadeli stratejiler ve amaçlarPaylaşılan makale veya kitabın ilgili bölümünün okunması
6Rekabet StratejileriPaylaşılan makale veya kitabın ilgili bölümünün okunması
7Fonksiyon stratejileriPaylaşılan makale veya kitabın ilgili bölümünün okunması
8Strateji ve organizasyon yapısı ilişkisiPaylaşılan makale veya kitabın ilgili bölümünün okunması
9Strateji ve liderlik ilişkisiPaylaşılan makale veya kitabın ilgili bölümünün okunması
10Strateji ve kültür ilişkisiPaylaşılan makale veya kitabın ilgili bölümünün okunması
11Strateji Uygulama ve DenetimPaylaşılan makale veya kitabın ilgili bölümünün okunması
12Öğrenci Vaka Sunumları - 1
13Öğrenci Vaka Sunumları - 2
14Öğrenci vaka sunumları - 3
Kaynak
Mirze, K., & Ülgen, H. İşletmelerde stratejik yönetim. İstanbul: Beta Yayınları (son baskısı) De Wit, B. ve R. Meyer. Strategy: An international perspective. 6. baskı Pearce II, J. ve R. B. Robinson, Stratejik Yönetim: Geliştirme, Uygulama ve Kontrol, 12. baskıdan çeviri, Nobel yayınları. Barney, J. B. ve W. S. Hesterly, Stratejik Yönetim ve Rekabet Avantajı, 4. basımdan çeviri, İstanbul Ticaret Üniversitesi.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olabilecektir.
2
Bankacılık ve Finans sektöründe yer alan güncel gelişmelerle birlikte temel kaynaklar, güncel trendler ve yaklaşımlar hakkında bilgileri edinir.
3
Bankacılık ve Finans alanındaki bilimsel bilgiye ulaşır, değerlendirir ve bu bilgiyi kullanarak problemlerin çözümünde kullanır.
4
Bankacılık ve Finans alanında ve ilgili disiplinlerinde uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve çözüm üretir.
5
Bankacılık ve Finans problemlerini anlamak ve çözmek ve teorik katkılar yapmak için gerekli teorik altyapıyı edinir.
6
Finansal ve ekonomik verileri analiz edebilir ve sentezleyebilir. Verileri hem akademik hem de iş hayatında yazılı ve sözlü olarak sunar, tartışır ve savunur.
7
Finansal piyasaların küresel yönleri ve uluslararası ilişkilerle olan bağlantıları hakkında ayrıntılı bilgi ve mevcut bilgiye katkı sağlama düzeyinde bilgi edinir.
8
Bankacılık ve finans sektörü için sosyal, düzenleyici ve politik faktörlerin rolünü ve önemini hem pratik hem de teorik açıdan değerlendirir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 01/02/2023 - 11:38Son Güncelleme Tarihi: 01/02/2023 - 11:39