Sağlık meslek mensuplarının yaşamında karşılaşacağı hukuki ve etik sorunlarla analitik bakış açısıyla baş edebilme becerisini kazandırmak ve yeni sağlık uygulamalarından haberdar olmasını sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Bu ders; 1. Sağlık Mevzuatının Önemi ,2. Sağlık Mevzuatında Yaşanan Sıkıntılara Örnekler,3. Sağlık Mevzuatında Yaşanan Sıkıntılara Örnekler (Devam) ,4. Hukukun Temel Kavramları ve Hukuk-Sağlık İlişkisi,5. Türk Hukukunda Sağlık Mensuplarının Görevleri,6. Sağlık Mensuplarının Hukuki Sorumluluğu ,7. Güncel Hukuki Problemlerin Değerlendirilmesi,8. Güncel Hukuki Problemlerin Değerlendirilmesi (Devam) ,9. Yeni Sağlık Uygulamaları ,10. Yeni Sağlık Uygulamaları (Devam) ,11. Yeni Sağlık Uygulamaları (Devam) ,12. Etik İlkeler ,13. Çözümlü Örnek Etik Problemler ,14. Çözümlü Örnek Etik Problemler (Devam) ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Sağlıkla ilgili Mevzuatları analiz etmek
10, 16, 18, 9
A, E
Sağlık meslek mensuplarının yaşamında karşılaşacağı hukuki ve etik sorunlarla analitik bakış açısıyla çözmek
10, 12, 16, 18, 2, 4, 9
A, E
yeni sağlık uygulamalarını belirlemek.
10, 13, 14, 16, 18, 19, 4, 9
A, E
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
1. Sağlık Mevzuatının Önemi
2
2. Sağlık Mevzuatında Yaşanan Sıkıntılara Örnekler
3
3. Sağlık Mevzuatında Yaşanan Sıkıntılara Örnekler (Devam)
4
4. Hukukun Temel Kavramları ve Hukuk-Sağlık İlişkisi
1- Hakeri, H. ve ark. (2013), “Tıp / Sağlık Hukuku Mevzuatı”, Seçkin Yayıncılık, Ankara. 2- Çobanoğlu, N. (2007); “Tıp Etiği”, İlke Yayınevi, Ankara. 3- Demirhan Erdemir , A. (Ed.), (2003),
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Tarihin genel çerçevesi içinde tıbbın gelişimini bilir.
2
Tarihin ilk devirlerinden itibaren hastalıkların tedavisi için yapılanları öğrenir.
3
Tarihin en eski dönemlerinden itibaren hekimin kimliğini ve eğitimini öğrenir.
4
Türk Tıp Tarihi ve Osmanlı Tıp tarihini öğrenir.
5
Deontoloji ve Etik kavramlarını bilir, ilkelerini öğrenir.
6
Hekimin sorumluluğu ve bunun için uyulacak kuralları öğrenir.
X
8
Seminere hazırlanma, ödev yapma, tez hazırlanma metotlarını öğrenir ve uygular.
X
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
50
Genel Sınavın Başarıya Oranı
50
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
14
5
70
Rehberli Problem Çözme
14
2
28
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
3
20
60
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
3
10
30
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
1
20
20
Genel Sınav ve Hazırlığı
1
30
30
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
238
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(238/30)
8
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
SAĞLIK MEVZUATINA GİRİŞ
-
Güz Dönemi
2+0
2
8
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Türü
Programa Bağlı Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Dr.Öğr.Üye. Mahmut TOKAÇ
Dersi Verenler
Dr.Öğr.Üye. Mahmut TOKAÇ
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Sağlık meslek mensuplarının yaşamında karşılaşacağı hukuki ve etik sorunlarla analitik bakış açısıyla baş edebilme becerisini kazandırmak ve yeni sağlık uygulamalarından haberdar olmasını sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Bu ders; 1. Sağlık Mevzuatının Önemi ,2. Sağlık Mevzuatında Yaşanan Sıkıntılara Örnekler,3. Sağlık Mevzuatında Yaşanan Sıkıntılara Örnekler (Devam) ,4. Hukukun Temel Kavramları ve Hukuk-Sağlık İlişkisi,5. Türk Hukukunda Sağlık Mensuplarının Görevleri,6. Sağlık Mensuplarının Hukuki Sorumluluğu ,7. Güncel Hukuki Problemlerin Değerlendirilmesi,8. Güncel Hukuki Problemlerin Değerlendirilmesi (Devam) ,9. Yeni Sağlık Uygulamaları ,10. Yeni Sağlık Uygulamaları (Devam) ,11. Yeni Sağlık Uygulamaları (Devam) ,12. Etik İlkeler ,13. Çözümlü Örnek Etik Problemler ,14. Çözümlü Örnek Etik Problemler (Devam) ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Sağlıkla ilgili Mevzuatları analiz etmek
10, 16, 18, 9
A, E
Sağlık meslek mensuplarının yaşamında karşılaşacağı hukuki ve etik sorunlarla analitik bakış açısıyla çözmek
10, 12, 16, 18, 2, 4, 9
A, E
yeni sağlık uygulamalarını belirlemek.
10, 13, 14, 16, 18, 19, 4, 9
A, E
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
1. Sağlık Mevzuatının Önemi
2
2. Sağlık Mevzuatında Yaşanan Sıkıntılara Örnekler
3
3. Sağlık Mevzuatında Yaşanan Sıkıntılara Örnekler (Devam)
4
4. Hukukun Temel Kavramları ve Hukuk-Sağlık İlişkisi