Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SAĞLIK MEVZUATINA GİRİŞ-Güz Dönemi2+028
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Mahmut TOKAÇ
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Mahmut TOKAÇ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıSağlık meslek mensuplarının yaşamında karşılaşacağı hukuki ve etik sorunlarla analitik bakış açısıyla baş edebilme becerisini kazandırmak ve yeni sağlık uygulamalarından haberdar olmasını sağlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; 1. Sağlık Mevzuatının Önemi ,2. Sağlık Mevzuatında Yaşanan Sıkıntılara Örnekler,3. Sağlık Mevzuatında Yaşanan Sıkıntılara Örnekler (Devam) ,4. Hukukun Temel Kavramları ve Hukuk-Sağlık İlişkisi,5. Türk Hukukunda Sağlık Mensuplarının Görevleri,6. Sağlık Mensuplarının Hukuki Sorumluluğu ,7. Güncel Hukuki Problemlerin Değerlendirilmesi,8. Güncel Hukuki Problemlerin Değerlendirilmesi (Devam) ,9. Yeni Sağlık Uygulamaları ,10. Yeni Sağlık Uygulamaları (Devam) ,11. Yeni Sağlık Uygulamaları (Devam) ,12. Etik İlkeler ,13. Çözümlü Örnek Etik Problemler ,14. Çözümlü Örnek Etik Problemler (Devam) ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Sağlıkla ilgili Mevzuatları analiz etmek10, 16, 18, 9A, E
Sağlık meslek mensuplarının yaşamında karşılaşacağı hukuki ve etik sorunlarla analitik bakış açısıyla çözmek10, 12, 16, 18, 2, 4, 9A, E
yeni sağlık uygulamalarını belirlemek.10, 13, 14, 16, 18, 19, 4, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
11. Sağlık Mevzuatının Önemi
22. Sağlık Mevzuatında Yaşanan Sıkıntılara Örnekler
33. Sağlık Mevzuatında Yaşanan Sıkıntılara Örnekler (Devam)
44. Hukukun Temel Kavramları ve Hukuk-Sağlık İlişkisi
55. Türk Hukukunda Sağlık Mensuplarının Görevleri
66. Sağlık Mensuplarının Hukuki Sorumluluğu
77. Güncel Hukuki Problemlerin Değerlendirilmesi
88. Güncel Hukuki Problemlerin Değerlendirilmesi (Devam)
99. Yeni Sağlık Uygulamaları
1010. Yeni Sağlık Uygulamaları (Devam)
1111. Yeni Sağlık Uygulamaları (Devam)
1212. Etik İlkeler
1313. Çözümlü Örnek Etik Problemler
1414. Çözümlü Örnek Etik Problemler (Devam)
Kaynak
Ders notları öğrencilere verilecektir.
1- Hakeri, H. ve ark. (2013), “Tıp / Sağlık Hukuku Mevzuatı”, Seçkin Yayıncılık, Ankara. 2- Çobanoğlu, N. (2007); “Tıp Etiği”, İlke Yayınevi, Ankara. 3- Demirhan Erdemir , A. (Ed.), (2003),

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Tarihin genel çerçevesi içinde tıbbın gelişimini bilir.
2
Tarihin ilk devirlerinden itibaren hastalıkların tedavisi için yapılanları öğrenir.
3
Tarihin en eski dönemlerinden itibaren hekimin kimliğini ve eğitimini öğrenir.
4
Türk Tıp Tarihi ve Osmanlı Tıp tarihini öğrenir.
5
Deontoloji ve Etik kavramlarını bilir, ilkelerini öğrenir.
6
Hekimin sorumluluğu ve bunun için uyulacak kuralları öğrenir.
X
8
Seminere hazırlanma, ödev yapma, tez hazırlanma metotlarını öğrenir ve uygular.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14570
Rehberli Problem Çözme14228
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi32060
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer31030
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı12020
Genel Sınav ve Hazırlığı13030
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)238
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(238/30)8
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SAĞLIK MEVZUATINA GİRİŞ-Güz Dönemi2+028
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Mahmut TOKAÇ
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Mahmut TOKAÇ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıSağlık meslek mensuplarının yaşamında karşılaşacağı hukuki ve etik sorunlarla analitik bakış açısıyla baş edebilme becerisini kazandırmak ve yeni sağlık uygulamalarından haberdar olmasını sağlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; 1. Sağlık Mevzuatının Önemi ,2. Sağlık Mevzuatında Yaşanan Sıkıntılara Örnekler,3. Sağlık Mevzuatında Yaşanan Sıkıntılara Örnekler (Devam) ,4. Hukukun Temel Kavramları ve Hukuk-Sağlık İlişkisi,5. Türk Hukukunda Sağlık Mensuplarının Görevleri,6. Sağlık Mensuplarının Hukuki Sorumluluğu ,7. Güncel Hukuki Problemlerin Değerlendirilmesi,8. Güncel Hukuki Problemlerin Değerlendirilmesi (Devam) ,9. Yeni Sağlık Uygulamaları ,10. Yeni Sağlık Uygulamaları (Devam) ,11. Yeni Sağlık Uygulamaları (Devam) ,12. Etik İlkeler ,13. Çözümlü Örnek Etik Problemler ,14. Çözümlü Örnek Etik Problemler (Devam) ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Sağlıkla ilgili Mevzuatları analiz etmek10, 16, 18, 9A, E
Sağlık meslek mensuplarının yaşamında karşılaşacağı hukuki ve etik sorunlarla analitik bakış açısıyla çözmek10, 12, 16, 18, 2, 4, 9A, E
yeni sağlık uygulamalarını belirlemek.10, 13, 14, 16, 18, 19, 4, 9A, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
11. Sağlık Mevzuatının Önemi
22. Sağlık Mevzuatında Yaşanan Sıkıntılara Örnekler
33. Sağlık Mevzuatında Yaşanan Sıkıntılara Örnekler (Devam)
44. Hukukun Temel Kavramları ve Hukuk-Sağlık İlişkisi
55. Türk Hukukunda Sağlık Mensuplarının Görevleri
66. Sağlık Mensuplarının Hukuki Sorumluluğu
77. Güncel Hukuki Problemlerin Değerlendirilmesi
88. Güncel Hukuki Problemlerin Değerlendirilmesi (Devam)
99. Yeni Sağlık Uygulamaları
1010. Yeni Sağlık Uygulamaları (Devam)
1111. Yeni Sağlık Uygulamaları (Devam)
1212. Etik İlkeler
1313. Çözümlü Örnek Etik Problemler
1414. Çözümlü Örnek Etik Problemler (Devam)
Kaynak
Ders notları öğrencilere verilecektir.
1- Hakeri, H. ve ark. (2013), “Tıp / Sağlık Hukuku Mevzuatı”, Seçkin Yayıncılık, Ankara. 2- Çobanoğlu, N. (2007); “Tıp Etiği”, İlke Yayınevi, Ankara. 3- Demirhan Erdemir , A. (Ed.), (2003),

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Tarihin genel çerçevesi içinde tıbbın gelişimini bilir.
2
Tarihin ilk devirlerinden itibaren hastalıkların tedavisi için yapılanları öğrenir.
3
Tarihin en eski dönemlerinden itibaren hekimin kimliğini ve eğitimini öğrenir.
4
Türk Tıp Tarihi ve Osmanlı Tıp tarihini öğrenir.
5
Deontoloji ve Etik kavramlarını bilir, ilkelerini öğrenir.
6
Hekimin sorumluluğu ve bunun için uyulacak kuralları öğrenir.
X
8
Seminere hazırlanma, ödev yapma, tez hazırlanma metotlarını öğrenir ve uygular.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 01/02/2023 - 11:27Son Güncelleme Tarihi: 01/02/2023 - 11:28