Klinikte karşılaşılan etik sorunları çözümlemeyi öğrenmektir.
Dersin İçeriği
Bu ders; Klinik Etiğe Giriş,Klinikte karşılaşılan etik sorunlar 1,Klinikte Karşılaşılan etik sorunlar 2,Klinik etik problem çözme 1,Klinik etik problem çözme 2,Kanser ve etik,Yoğun Bakım etiği,Organ Nakli ve etik,IVF ve Etik,Beyin ölümü,Kürtaj,Ödev,Seminer,Seminer,Değerlendirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Klinik Etik kavramını değerlendirmek.
10, 13, 14, 18, 19, 3, 4, 5, 6, 9
A, E
Klinikte karşılaşılan etik sorunları çözmek.
10, 12, 13, 14, 16, 19, 4, 9
A, E
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Klinik Etiğe Giriş
2
Klinikte karşılaşılan etik sorunlar 1
3
Klinikte Karşılaşılan etik sorunlar 2
4
Klinik etik problem çözme 1
5
Klinik etik problem çözme 2
6
Kanser ve etik
7
Yoğun Bakım etiği
8
Organ Nakli ve etik
9
IVF ve Etik
10
Beyin ölümü
11
Kürtaj
12
Ödev
13
Seminer
14
Seminer
14
Değerlendirme
Kaynak
1- Beauchamp, T.L., Childress, J.F.; “Biyomedikal Etik Prensipleri”, (Yedinci Edisyon, Çev: M.Kemal Temel), BETİM, İstanbul, 2017.
2- Sarı, N. ve ark. (2007); "Tıp Tarihi ve Tıp Etiği Ders Kitabı", Cerrahpaşa Tıp Fak. yayını, İstanbul.
3- Çobanoğlu, N. (2007); “Tıp Etiği”, İlke Yayınevi, Ankara.
Konu ile ilgili makaleler
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Tarihin genel çerçevesi içinde tıbbın gelişimini bilir.
2
Tarihin ilk devirlerinden itibaren hastalıkların tedavisi için yapılanları öğrenir.
3
Tarihin en eski dönemlerinden itibaren hekimin kimliğini ve eğitimini öğrenir.
4
Türk Tıp Tarihi ve Osmanlı Tıp tarihini öğrenir.
5
Deontoloji ve Etik kavramlarını bilir, ilkelerini öğrenir.
X
6
Hekimin sorumluluğu ve bunun için uyulacak kuralları öğrenir.
X
8
Seminere hazırlanma, ödev yapma, tez hazırlanma metotlarını öğrenir ve uygular.
X
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
50
Genel Sınavın Başarıya Oranı
50
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
14
5
70
Rehberli Problem Çözme
0
0
0
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
2
30
60
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
2
20
40
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
1
30
30
Genel Sınav ve Hazırlığı
1
40
40
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
240
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(240/30)
8
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
KLİNİK ETİK
-
Bahar Dönemi
2+0
2
8
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Koordinatörü
Dr.Öğr.Üye. Mahmut TOKAÇ
Dersi Verenler
Dr.Öğr.Üye. Mahmut TOKAÇ
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Klinikte karşılaşılan etik sorunları çözümlemeyi öğrenmektir.
Dersin İçeriği
Bu ders; Klinik Etiğe Giriş,Klinikte karşılaşılan etik sorunlar 1,Klinikte Karşılaşılan etik sorunlar 2,Klinik etik problem çözme 1,Klinik etik problem çözme 2,Kanser ve etik,Yoğun Bakım etiği,Organ Nakli ve etik,IVF ve Etik,Beyin ölümü,Kürtaj,Ödev,Seminer,Seminer,Değerlendirme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Klinik Etik kavramını değerlendirmek.
10, 13, 14, 18, 19, 3, 4, 5, 6, 9
A, E
Klinikte karşılaşılan etik sorunları çözmek.
10, 12, 13, 14, 16, 19, 4, 9
A, E
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Klinik Etiğe Giriş
2
Klinikte karşılaşılan etik sorunlar 1
3
Klinikte Karşılaşılan etik sorunlar 2
4
Klinik etik problem çözme 1
5
Klinik etik problem çözme 2
6
Kanser ve etik
7
Yoğun Bakım etiği
8
Organ Nakli ve etik
9
IVF ve Etik
10
Beyin ölümü
11
Kürtaj
12
Ödev
13
Seminer
14
Seminer
14
Değerlendirme
Kaynak
1- Beauchamp, T.L., Childress, J.F.; “Biyomedikal Etik Prensipleri”, (Yedinci Edisyon, Çev: M.Kemal Temel), BETİM, İstanbul, 2017.
2- Sarı, N. ve ark. (2007); "Tıp Tarihi ve Tıp Etiği Ders Kitabı", Cerrahpaşa Tıp Fak. yayını, İstanbul.
3- Çobanoğlu, N. (2007); “Tıp Etiği”, İlke Yayınevi, Ankara.
Konu ile ilgili makaleler
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Tarihin genel çerçevesi içinde tıbbın gelişimini bilir.
2
Tarihin ilk devirlerinden itibaren hastalıkların tedavisi için yapılanları öğrenir.
3
Tarihin en eski dönemlerinden itibaren hekimin kimliğini ve eğitimini öğrenir.
4
Türk Tıp Tarihi ve Osmanlı Tıp tarihini öğrenir.
5
Deontoloji ve Etik kavramlarını bilir, ilkelerini öğrenir.
X
6
Hekimin sorumluluğu ve bunun için uyulacak kuralları öğrenir.
X
8
Seminere hazırlanma, ödev yapma, tez hazırlanma metotlarını öğrenir ve uygular.