Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
DEONTOLOJİ VE ETİK-Güz Dönemi2+028
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Mahmut TOKAÇ
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Mahmut TOKAÇ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıDeontoloji ve sorumluluk kavramlarını anlama becerisi kazandırmak.
Dersin İçeriğiBu ders; Deontolojinin konusu ve önemi,İnsani toplumsal ve kültürel değerler ve sorumluluklar,Mesleki değerler ve sorumluluklar,Adalet ilkesi,Özerklik ilkesi,Yarar verme ilkesi,vize,zarar vermeme ilkesi,Sırdaşlık ilkesi,Tıbbi Deontoloji Nizamnamesi ,Öğrenci Sunumları,Öğrenci Sunumları,Öğrenci Sunumları,Final; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Deontoloji ve sorumluluk kavramlarını analiz etmek.10, 13, 14, 19, 3, 5, 9A, E, F
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Deontolojinin konusu ve önemi
2İnsani toplumsal ve kültürel değerler ve sorumluluklar
3Mesleki değerler ve sorumluluklar
4Adalet ilkesi
5Özerklik ilkesi
6Yarar verme ilkesi
7vize
8zarar vermeme ilkesi
9Sırdaşlık ilkesi
10Tıbbi Deontoloji Nizamnamesi https://www.mevzuat.gov.tr/mevzuatmetin/2.3.412578.pdf
11Öğrenci Sunumları
12Öğrenci Sunumları
13Öğrenci Sunumları
14Final
Kaynak
1- Atabek, E. (1983); “Tıbbi Deontoloji Konuları”, İstanbul. (Emine Atabek ve Mebrure Değer, Tıbbi Deontoloji Konuları, İstanbul 2000) 2- Şehsuvaroğlu, B. N. (1983); “Tıbbi Deontoloji”, Geliştirilmiş 2. Basımı Hazırlayan Arslan Terzioğlu, İstanbul Tıp Fakültesi Vakfı – BAYDA yayını, İstanbul.
Konu ile ilgili makaleler

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Tarihin genel çerçevesi içinde tıbbın gelişimini bilir.
2
Tarihin ilk devirlerinden itibaren hastalıkların tedavisi için yapılanları öğrenir.
3
Tarihin en eski dönemlerinden itibaren hekimin kimliğini ve eğitimini öğrenir.
4
Türk Tıp Tarihi ve Osmanlı Tıp tarihini öğrenir.
5
Deontoloji ve Etik kavramlarını bilir, ilkelerini öğrenir.
X
6
Hekimin sorumluluğu ve bunun için uyulacak kuralları öğrenir.
X
8
Seminere hazırlanma, ödev yapma, tez hazırlanma metotlarını öğrenir ve uygular.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme8432
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi8432
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer8432
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı15050
Genel Sınav ve Hazırlığı16060
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)234
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(234/30)8
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
DEONTOLOJİ VE ETİK-Güz Dönemi2+028
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Mahmut TOKAÇ
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Mahmut TOKAÇ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıDeontoloji ve sorumluluk kavramlarını anlama becerisi kazandırmak.
Dersin İçeriğiBu ders; Deontolojinin konusu ve önemi,İnsani toplumsal ve kültürel değerler ve sorumluluklar,Mesleki değerler ve sorumluluklar,Adalet ilkesi,Özerklik ilkesi,Yarar verme ilkesi,vize,zarar vermeme ilkesi,Sırdaşlık ilkesi,Tıbbi Deontoloji Nizamnamesi ,Öğrenci Sunumları,Öğrenci Sunumları,Öğrenci Sunumları,Final; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Deontoloji ve sorumluluk kavramlarını analiz etmek.10, 13, 14, 19, 3, 5, 9A, E, F
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Deontolojinin konusu ve önemi
2İnsani toplumsal ve kültürel değerler ve sorumluluklar
3Mesleki değerler ve sorumluluklar
4Adalet ilkesi
5Özerklik ilkesi
6Yarar verme ilkesi
7vize
8zarar vermeme ilkesi
9Sırdaşlık ilkesi
10Tıbbi Deontoloji Nizamnamesi https://www.mevzuat.gov.tr/mevzuatmetin/2.3.412578.pdf
11Öğrenci Sunumları
12Öğrenci Sunumları
13Öğrenci Sunumları
14Final
Kaynak
1- Atabek, E. (1983); “Tıbbi Deontoloji Konuları”, İstanbul. (Emine Atabek ve Mebrure Değer, Tıbbi Deontoloji Konuları, İstanbul 2000) 2- Şehsuvaroğlu, B. N. (1983); “Tıbbi Deontoloji”, Geliştirilmiş 2. Basımı Hazırlayan Arslan Terzioğlu, İstanbul Tıp Fakültesi Vakfı – BAYDA yayını, İstanbul.
Konu ile ilgili makaleler

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Tarihin genel çerçevesi içinde tıbbın gelişimini bilir.
2
Tarihin ilk devirlerinden itibaren hastalıkların tedavisi için yapılanları öğrenir.
3
Tarihin en eski dönemlerinden itibaren hekimin kimliğini ve eğitimini öğrenir.
4
Türk Tıp Tarihi ve Osmanlı Tıp tarihini öğrenir.
5
Deontoloji ve Etik kavramlarını bilir, ilkelerini öğrenir.
X
6
Hekimin sorumluluğu ve bunun için uyulacak kuralları öğrenir.
X
8
Seminere hazırlanma, ödev yapma, tez hazırlanma metotlarını öğrenir ve uygular.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 01/02/2023 - 11:27Son Güncelleme Tarihi: 01/02/2023 - 11:28