Bu ders; Osmanlının kuruluş devrinde tıp ve tıp kitapları,Osmanlı Klasik döneminde tıp, hekimin eğitimi,Osmanlı Klasik dönemde tıp kitapları ve hekimbaşılık organizasyonu,Tıp eğitiminde yenilenme, Şanizade ve Mustafa Behçet Efendi,Sağlık organizasyonunda yenilenme, hastanelerin kuruluşu,Darülfünun Tıp Fakültesi, II.Meşrutiyet, Savaşlarda Tıbbiyeliler,Cumhuriyet dönemi sağlık organizasyonu, salgın hastalıklarla mücadele,; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Osmanlının kuruluş devrinde tıp ve tıp kitapları
2
Osmanlı Klasik döneminde tıp, hekimin eğitimi
3
Osmanlı Klasik dönemde tıp kitapları ve hekimbaşılık organizasyonu
4
Tıp eğitiminde yenilenme, Şanizade ve Mustafa Behçet Efendi
5
Sağlık organizasyonunda yenilenme, hastanelerin kuruluşu
6
Darülfünun Tıp Fakültesi, II.Meşrutiyet, Savaşlarda Tıbbiyeliler
7
Cumhuriyet dönemi sağlık organizasyonu, salgın hastalıklarla mücadele,
Kaynak
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Tarihin genel çerçevesi içinde tıbbın gelişimini bilir.
2
Tarihin ilk devirlerinden itibaren hastalıkların tedavisi için yapılanları öğrenir.
3
Tarihin en eski dönemlerinden itibaren hekimin kimliğini ve eğitimini öğrenir.
4
Türk Tıp Tarihi ve Osmanlı Tıp tarihini öğrenir.
5
Deontoloji ve Etik kavramlarını bilir, ilkelerini öğrenir.
6
Hekimin sorumluluğu ve bunun için uyulacak kuralları öğrenir.
8
Seminere hazırlanma, ödev yapma, tez hazırlanma metotlarını öğrenir ve uygular.
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
50
Genel Sınavın Başarıya Oranı
50
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
0
0
0
Rehberli Problem Çözme
0
0
0
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
0
0
0
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
0
0
0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
0
0
0
Genel Sınav ve Hazırlığı
0
0
0
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)
0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
TÜRK TIP TARİHİ II
-
Bahar Dönemi
2+0
2
6
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Koordinatörü
Prof.Dr. Ayten ALTINTAŞ
Dersi Verenler
Prof.Dr. Ayten ALTINTAŞ
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Dersin İçeriği
Bu ders; Osmanlının kuruluş devrinde tıp ve tıp kitapları,Osmanlı Klasik döneminde tıp, hekimin eğitimi,Osmanlı Klasik dönemde tıp kitapları ve hekimbaşılık organizasyonu,Tıp eğitiminde yenilenme, Şanizade ve Mustafa Behçet Efendi,Sağlık organizasyonunda yenilenme, hastanelerin kuruluşu,Darülfünun Tıp Fakültesi, II.Meşrutiyet, Savaşlarda Tıbbiyeliler,Cumhuriyet dönemi sağlık organizasyonu, salgın hastalıklarla mücadele,; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Osmanlının kuruluş devrinde tıp ve tıp kitapları
2
Osmanlı Klasik döneminde tıp, hekimin eğitimi
3
Osmanlı Klasik dönemde tıp kitapları ve hekimbaşılık organizasyonu
4
Tıp eğitiminde yenilenme, Şanizade ve Mustafa Behçet Efendi
5
Sağlık organizasyonunda yenilenme, hastanelerin kuruluşu
6
Darülfünun Tıp Fakültesi, II.Meşrutiyet, Savaşlarda Tıbbiyeliler
7
Cumhuriyet dönemi sağlık organizasyonu, salgın hastalıklarla mücadele,
Kaynak
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Tarihin genel çerçevesi içinde tıbbın gelişimini bilir.
2
Tarihin ilk devirlerinden itibaren hastalıkların tedavisi için yapılanları öğrenir.
3
Tarihin en eski dönemlerinden itibaren hekimin kimliğini ve eğitimini öğrenir.
4
Türk Tıp Tarihi ve Osmanlı Tıp tarihini öğrenir.
5
Deontoloji ve Etik kavramlarını bilir, ilkelerini öğrenir.
6
Hekimin sorumluluğu ve bunun için uyulacak kuralları öğrenir.
8
Seminere hazırlanma, ödev yapma, tez hazırlanma metotlarını öğrenir ve uygular.