Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TEZ-Bahar Dönemi0+0-60
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüTez
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Ayşe Arzu ŞAKUL
Dersi VerenlerProf.Dr. Hanefi ÖZBEK, Doç.Dr. Ayşe Arzu ŞAKUL, Prof.Dr. Ertuğrul KILIÇ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı öğrencileri tez çalışmalarını planlama, literatür araştırması yapma, planladıkları çalışmayı yürütme, sonlandırma, tez yazım kurallarına uygun olarak yazma ve sunulması hakkında bilgilendirmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Haftalık tez görüşmeleri ve seminerler.; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Araştırma planlamasının genel ilkelerini öğrenir. 12, 13, 14, 16, 17, 19, 8, 9F
Veri toplama ve değerlendirme yöntemlerini uygular. 12, 13, 14, 16, 17, 19, 8, 9F
Araştırma raporlarını ve makalelerini çözümler. 12, 13, 14, 16, 17, 19, 8, 9F
Araştırma hipotezi oluşturur. 11, 12, 13, 19, 6, 8F
Araştırma planlama ilkelerini oluşturur. 12, 13, 14, 17, 19, 6
Hipotezi doğrultusunda bir araştırma planlar12, 13, 14, 16, 19, 6, 8
Hipotezine ilişkin güncel literatür tarar. 12, 13, 14, 19, 6
Literatür taraması sonucu bulduğu verileri istatistiksel yöntemlerle değerlendirir.12, 13, 14, 19, 2, 3H
Veri toplama yöntemlerinin güçlü ve zayıf yönleri hakkında tahminde bulunur. 12, 13, 14, 19, 6, 9
Başka araştırmalar ile kendi çalışmasının verilerini karşılaştırır.12, 13, 14, 19, 6
Araştırmasını raporlar.12, 13, 14, 16, 19, 6
Çalışma verilerinin sonuçlarını yorumlar. 12, 13, 14, 19, 6
Öğretim Yöntemleri:11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 17: Deney yapma Tekniği, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:F: Proje Görevi, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Haftalık tez görüşmeleri ve seminerler.Önceden verilen ders notuna hazırlık.
Kaynak
Goodman & Gilman’nın Tedavinin Farmakolojik Temeli - / Laurence L.Brunton - John S.Lazo - Keith L.Parker Nobel Tıp Kitapevleri Yayınları,İstanbul, 2008 Katzung & Trevor's Pharmacology Examination and Board Review: Eighth Edition McGraw-Hill Medical Publishing USA, 2008. Rasyonel Tedavi Yönünden Tıbbi Farmakoloji 13. Baskı - Prof.Dr. Oğuz Kayaalp, Pelikan Yayınları, 2012. Sağlık Bilimleri için Farmakoloji- Dr. Öğr. Ü. A. Arzu SAYIN ŞAKUL, İstanbul Tıp Yayınevi-2021
Öğretim üyesinin öğrenciler ile paylaştığı ders notları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak farmakoloji alanında uzmanlık düzeyinde güncel bilgilere sahiptir, bunları geliştirir ve derinleştirir.
X
2
Farmakoloji alanının gerektirdiği düzeyde bilgi teknolojileri, teknik ekipman ve alana özgü olan cihaz ve aletler hakkında bilgi sahibidir.
X
3
İstatistik hakkında bilgi sahibidir, ilgili yazılımları etkili kullanır.
X
4
Farmakoloji alanında sahip olduğu bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip yeni bilgiler oluşturmak için yorumlar, değişik araştırma yöntemleri kullanarak analiz ve sentez yapar ve çözüm önerileri getirir.
X
5
Yaptığı araştırmanın raporunu yazar.
X
6
Farmakoloji alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar dâhil diğer teknolojik araçlar ile alana özgü olan cihaz ve aletleri ileri düzeyde kullanarak gerekli incelemeyi yapar, problemleri ve sorunları çözümler.
X
7
Farmakoloji alanındaki istatistik yazılımlarını etkin kullanır, istatistiksel yöntemleri doğru seçer, doğru hesaplar ve doğru yorumlar.
X
8
Farmakoloji alanı ile ilgili konularda kurgular, çözüm önerileri getirir, sorunları çözer, elde edilen sonuçları değerlendirir ve gerektiğinde uygular.
X
9
Bilimsel bir makaleyi bilimsel bir toplantıda sunar.
X
10
Farmakoloji alanı ile ilgili bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir. Kanıta dayalı uygulamaları takip eder. mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapar.
X
11
Sağlık alanındaki bilgilerini, güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını aynı alandaki veya dışındaki gruplarla yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde tartışır ve paylaşır.
X
12
Sağlık alanı ile ilgili verilerin toplanması, kayıtlanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
X
13
Sağlık alanında özümsediği bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygular.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati424168
Rehberli Problem Çözme703210
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi284112
Okul Dışı Diğer Faaliyetler426252
Proje Sunumu / Seminer425210
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı28384
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı708560
Performans Görevi, Bakım Planı703210
Toplam İş Yükü (Saat)1806
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(1806/30)60
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TEZ-Bahar Dönemi0+0-60
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüTez
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Ayşe Arzu ŞAKUL
Dersi VerenlerProf.Dr. Hanefi ÖZBEK, Doç.Dr. Ayşe Arzu ŞAKUL, Prof.Dr. Ertuğrul KILIÇ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı öğrencileri tez çalışmalarını planlama, literatür araştırması yapma, planladıkları çalışmayı yürütme, sonlandırma, tez yazım kurallarına uygun olarak yazma ve sunulması hakkında bilgilendirmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Haftalık tez görüşmeleri ve seminerler.; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Araştırma planlamasının genel ilkelerini öğrenir. 12, 13, 14, 16, 17, 19, 8, 9F
Veri toplama ve değerlendirme yöntemlerini uygular. 12, 13, 14, 16, 17, 19, 8, 9F
Araştırma raporlarını ve makalelerini çözümler. 12, 13, 14, 16, 17, 19, 8, 9F
Araştırma hipotezi oluşturur. 11, 12, 13, 19, 6, 8F
Araştırma planlama ilkelerini oluşturur. 12, 13, 14, 17, 19, 6
Hipotezi doğrultusunda bir araştırma planlar12, 13, 14, 16, 19, 6, 8
Hipotezine ilişkin güncel literatür tarar. 12, 13, 14, 19, 6
Literatür taraması sonucu bulduğu verileri istatistiksel yöntemlerle değerlendirir.12, 13, 14, 19, 2, 3H
Veri toplama yöntemlerinin güçlü ve zayıf yönleri hakkında tahminde bulunur. 12, 13, 14, 19, 6, 9
Başka araştırmalar ile kendi çalışmasının verilerini karşılaştırır.12, 13, 14, 19, 6
Araştırmasını raporlar.12, 13, 14, 16, 19, 6
Çalışma verilerinin sonuçlarını yorumlar. 12, 13, 14, 19, 6
Öğretim Yöntemleri:11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 17: Deney yapma Tekniği, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:F: Proje Görevi, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Haftalık tez görüşmeleri ve seminerler.Önceden verilen ders notuna hazırlık.
Kaynak
Goodman & Gilman’nın Tedavinin Farmakolojik Temeli - / Laurence L.Brunton - John S.Lazo - Keith L.Parker Nobel Tıp Kitapevleri Yayınları,İstanbul, 2008 Katzung & Trevor's Pharmacology Examination and Board Review: Eighth Edition McGraw-Hill Medical Publishing USA, 2008. Rasyonel Tedavi Yönünden Tıbbi Farmakoloji 13. Baskı - Prof.Dr. Oğuz Kayaalp, Pelikan Yayınları, 2012. Sağlık Bilimleri için Farmakoloji- Dr. Öğr. Ü. A. Arzu SAYIN ŞAKUL, İstanbul Tıp Yayınevi-2021
Öğretim üyesinin öğrenciler ile paylaştığı ders notları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak farmakoloji alanında uzmanlık düzeyinde güncel bilgilere sahiptir, bunları geliştirir ve derinleştirir.
X
2
Farmakoloji alanının gerektirdiği düzeyde bilgi teknolojileri, teknik ekipman ve alana özgü olan cihaz ve aletler hakkında bilgi sahibidir.
X
3
İstatistik hakkında bilgi sahibidir, ilgili yazılımları etkili kullanır.
X
4
Farmakoloji alanında sahip olduğu bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip yeni bilgiler oluşturmak için yorumlar, değişik araştırma yöntemleri kullanarak analiz ve sentez yapar ve çözüm önerileri getirir.
X
5
Yaptığı araştırmanın raporunu yazar.
X
6
Farmakoloji alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar dâhil diğer teknolojik araçlar ile alana özgü olan cihaz ve aletleri ileri düzeyde kullanarak gerekli incelemeyi yapar, problemleri ve sorunları çözümler.
X
7
Farmakoloji alanındaki istatistik yazılımlarını etkin kullanır, istatistiksel yöntemleri doğru seçer, doğru hesaplar ve doğru yorumlar.
X
8
Farmakoloji alanı ile ilgili konularda kurgular, çözüm önerileri getirir, sorunları çözer, elde edilen sonuçları değerlendirir ve gerektiğinde uygular.
X
9
Bilimsel bir makaleyi bilimsel bir toplantıda sunar.
X
10
Farmakoloji alanı ile ilgili bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir. Kanıta dayalı uygulamaları takip eder. mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapar.
X
11
Sağlık alanındaki bilgilerini, güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını aynı alandaki veya dışındaki gruplarla yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde tartışır ve paylaşır.
X
12
Sağlık alanı ile ilgili verilerin toplanması, kayıtlanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
X
13
Sağlık alanında özümsediği bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygular.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 16:17Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 16:18