Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SEMİNER-Bahar Dönemi0+0-8
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Ayşe Arzu ŞAKUL
Dersi VerenlerProf.Dr. Hanefi ÖZBEK, Doç.Dr. Ayşe Arzu ŞAKUL
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı, öğrencilerin literatür araştırması yaparak belirli bir konuda bilgi toplama, topladıkları bilgiyi sentezleyerek rapor haline getirip sunmalarını sağlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Seminer konusunun belirlenmesi,Literatür araştırması,Literatür araştırması,Literatür araştırması,Veri toplama,Veri toplama,Veri toplama,Veri toplama,Veri analizi,Veri analizi,Veri analizi,Veri analizi,Rapor hazırlama,Sunum; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Verilen bir konuda detaylı literatür araştırması yapabilmek.10, 14, 16, 18, 19, 2, 20, 3, 37, 4, 9A, D, E, F, H
Topladığı bilgileri sentezleyebilmek ve analiz edebilmek.10, 14, 16, 18, 19, 2, 20, 3, 37, 4, 9A, D, E, F, H
Ulaştığı sonuçları bilimsel bir rapor haline getirebilmek.10, 14, 16, 18, 19, 2, 20, 3, 37, 4, 9A, D, E, F, H
Ulaştığı sonuçları topluluk önünde sunabilmek.10, 14, 16, 18, 19, 2, 20, 3, 37, 4, 9A, D, E, F, H
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Seminer konusunun belirlenmesiÖnceden verilen ders notuna hazırlık.
2Literatür araştırmasıÖnceden verilen ders notuna hazırlık.
3Literatür araştırmasıÖnceden verilen ders notuna hazırlık.
4Literatür araştırmasıÖnceden verilen ders notuna hazırlık.
5Veri toplamaÖnceden verilen ders notuna hazırlık.
6Veri toplamaÖnceden verilen ders notuna hazırlık.
7Veri toplamaÖnceden verilen ders notuna hazırlık.
8Veri toplamaÖnceden verilen ders notuna hazırlık.
9Veri analiziÖnceden verilen ders notuna hazırlık.
10Veri analiziÖnceden verilen ders notuna hazırlık.
11Veri analiziÖnceden verilen ders notuna hazırlık.
12Veri analiziÖnceden verilen ders notuna hazırlık.
13Rapor hazırlamaÖnceden verilen ders notuna hazırlık.
14SunumÖnceden verilen ders notuna hazırlık.
Kaynak
Seminer konusu ile ilgili kitap, makaleler ve literatür araştırması.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak farmakoloji alanında uzmanlık düzeyinde güncel bilgilere sahiptir, bunları geliştirir ve derinleştirir.
X
2
Farmakoloji alanının gerektirdiği düzeyde bilgi teknolojileri, teknik ekipman ve alana özgü olan cihaz ve aletler hakkında bilgi sahibidir.
X
3
İstatistik hakkında bilgi sahibidir, ilgili yazılımları etkili kullanır.
X
4
Farmakoloji alanında sahip olduğu bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip yeni bilgiler oluşturmak için yorumlar, değişik araştırma yöntemleri kullanarak analiz ve sentez yapar ve çözüm önerileri getirir.
X
5
Yaptığı araştırmanın raporunu yazar.
X
6
Farmakoloji alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar dâhil diğer teknolojik araçlar ile alana özgü olan cihaz ve aletleri ileri düzeyde kullanarak gerekli incelemeyi yapar, problemleri ve sorunları çözümler.
X
7
Farmakoloji alanındaki istatistik yazılımlarını etkin kullanır, istatistiksel yöntemleri doğru seçer, doğru hesaplar ve doğru yorumlar.
X
8
Farmakoloji alanı ile ilgili konularda kurgular, çözüm önerileri getirir, sorunları çözer, elde edilen sonuçları değerlendirir ve gerektiğinde uygular.
X
9
Bilimsel bir makaleyi bilimsel bir toplantıda sunar.
X
10
Farmakoloji alanı ile ilgili bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir. Kanıta dayalı uygulamaları takip eder. mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapar.
X
11
Sağlık alanındaki bilgilerini, güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını aynı alandaki veya dışındaki gruplarla yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde tartışır ve paylaşır.
X
12
Sağlık alanı ile ilgili verilerin toplanması, kayıtlanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
X
13
Sağlık alanında özümsediği bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygular.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme5525
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi10330
Okul Dışı Diğer Faaliyetler14228
Proje Sunumu / Seminer5420
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı10550
Genel Sınav ve Hazırlığı20360
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)241
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(241/30)8
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SEMİNER-Bahar Dönemi0+0-8
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Ayşe Arzu ŞAKUL
Dersi VerenlerProf.Dr. Hanefi ÖZBEK, Doç.Dr. Ayşe Arzu ŞAKUL
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı, öğrencilerin literatür araştırması yaparak belirli bir konuda bilgi toplama, topladıkları bilgiyi sentezleyerek rapor haline getirip sunmalarını sağlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Seminer konusunun belirlenmesi,Literatür araştırması,Literatür araştırması,Literatür araştırması,Veri toplama,Veri toplama,Veri toplama,Veri toplama,Veri analizi,Veri analizi,Veri analizi,Veri analizi,Rapor hazırlama,Sunum; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Verilen bir konuda detaylı literatür araştırması yapabilmek.10, 14, 16, 18, 19, 2, 20, 3, 37, 4, 9A, D, E, F, H
Topladığı bilgileri sentezleyebilmek ve analiz edebilmek.10, 14, 16, 18, 19, 2, 20, 3, 37, 4, 9A, D, E, F, H
Ulaştığı sonuçları bilimsel bir rapor haline getirebilmek.10, 14, 16, 18, 19, 2, 20, 3, 37, 4, 9A, D, E, F, H
Ulaştığı sonuçları topluluk önünde sunabilmek.10, 14, 16, 18, 19, 2, 20, 3, 37, 4, 9A, D, E, F, H
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Seminer konusunun belirlenmesiÖnceden verilen ders notuna hazırlık.
2Literatür araştırmasıÖnceden verilen ders notuna hazırlık.
3Literatür araştırmasıÖnceden verilen ders notuna hazırlık.
4Literatür araştırmasıÖnceden verilen ders notuna hazırlık.
5Veri toplamaÖnceden verilen ders notuna hazırlık.
6Veri toplamaÖnceden verilen ders notuna hazırlık.
7Veri toplamaÖnceden verilen ders notuna hazırlık.
8Veri toplamaÖnceden verilen ders notuna hazırlık.
9Veri analiziÖnceden verilen ders notuna hazırlık.
10Veri analiziÖnceden verilen ders notuna hazırlık.
11Veri analiziÖnceden verilen ders notuna hazırlık.
12Veri analiziÖnceden verilen ders notuna hazırlık.
13Rapor hazırlamaÖnceden verilen ders notuna hazırlık.
14SunumÖnceden verilen ders notuna hazırlık.
Kaynak
Seminer konusu ile ilgili kitap, makaleler ve literatür araştırması.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak farmakoloji alanında uzmanlık düzeyinde güncel bilgilere sahiptir, bunları geliştirir ve derinleştirir.
X
2
Farmakoloji alanının gerektirdiği düzeyde bilgi teknolojileri, teknik ekipman ve alana özgü olan cihaz ve aletler hakkında bilgi sahibidir.
X
3
İstatistik hakkında bilgi sahibidir, ilgili yazılımları etkili kullanır.
X
4
Farmakoloji alanında sahip olduğu bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip yeni bilgiler oluşturmak için yorumlar, değişik araştırma yöntemleri kullanarak analiz ve sentez yapar ve çözüm önerileri getirir.
X
5
Yaptığı araştırmanın raporunu yazar.
X
6
Farmakoloji alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar dâhil diğer teknolojik araçlar ile alana özgü olan cihaz ve aletleri ileri düzeyde kullanarak gerekli incelemeyi yapar, problemleri ve sorunları çözümler.
X
7
Farmakoloji alanındaki istatistik yazılımlarını etkin kullanır, istatistiksel yöntemleri doğru seçer, doğru hesaplar ve doğru yorumlar.
X
8
Farmakoloji alanı ile ilgili konularda kurgular, çözüm önerileri getirir, sorunları çözer, elde edilen sonuçları değerlendirir ve gerektiğinde uygular.
X
9
Bilimsel bir makaleyi bilimsel bir toplantıda sunar.
X
10
Farmakoloji alanı ile ilgili bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir. Kanıta dayalı uygulamaları takip eder. mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapar.
X
11
Sağlık alanındaki bilgilerini, güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını aynı alandaki veya dışındaki gruplarla yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde tartışır ve paylaşır.
X
12
Sağlık alanı ile ilgili verilerin toplanması, kayıtlanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
X
13
Sağlık alanında özümsediği bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygular.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 31/01/2023 - 16:17Son Güncelleme Tarihi: 31/01/2023 - 16:18