Yüksek lisans öğrencilerinin, tez konuları ile ilgili güncel ve eğitim öğretim sürecine katkı sağlayacak bir çalışmayı, bilimsel araştırma yöntemlerine uygun olacak şekilde hazırlayarak, grup önünde anlatabilme, tartışabilme ve iletişim yeteneğini geliştirmedir.
Dersin İçeriği
Bu ders; Seminer nedir?,Sunum teknikleri 1 ,Sunum teknikleri 2,Literatür taraması 1,Literatür taraması 2,Seminer ilke ve standartları 1,Seminer ilke ve standartları 2,Seminer konusunun belirlenmesi ve hazırlanması ,Sunum için kaynakların belirlenmesi ve yapılacak araştırmada kullanılması,Seminer metninin yazılması,Tıbbi Biyoloji ile ilgili makalelerin araştırılması ve sunumu1,Tıbbi Biyoloji ile ilgili makalelerin araştırılması ve sunumu2, Tıbbi Biyoloji ile ilgili makalelerin araştırılması ve sunumu 3 , Tıbbi Biyoloji ile ilgili makalelerin araştırılması ve sunumu 4 ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Etkili sunum tekniklerini bilir.
11, 5
F, H, J
Seminer hakkında bilgi sahibi olur.
11, 5
F, H, J
Ulusal ve uluslararası kaynakları tarar.
11, 5
F
Kaynak kullanımında etik kuralları bilir.
11, 5
F
Seminer sunumu yapabilir.
11, 5
F
Öğretim Yöntemleri:
11: Gösterip Yapma Yöntemi, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:
F: Proje Görevi, H: Performans Görevi, J: Akran değerlendirmesi
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Seminer nedir?
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/
2
Sunum teknikleri 1
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/
3
Sunum teknikleri 2
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/
4
Literatür taraması 1
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/
5
Literatür taraması 2
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/
6
Seminer ilke ve standartları 1
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/
7
Seminer ilke ve standartları 2
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/
8
Seminer konusunun belirlenmesi ve hazırlanması
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/
9
Sunum için kaynakların belirlenmesi ve yapılacak araştırmada kullanılması
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/
10
Seminer metninin yazılması
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/
11
Tıbbi Biyoloji ile ilgili makalelerin araştırılması ve sunumu1
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/
12
Tıbbi Biyoloji ile ilgili makalelerin araştırılması ve sunumu2
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/
13
Tıbbi Biyoloji ile ilgili makalelerin araştırılması ve sunumu 3
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/
14
Tıbbi Biyoloji ile ilgili makalelerin araştırılması ve sunumu 4
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/
Kaynak
Güncel makaleler
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
- Hücre yapısını, görevlerini ve farklı hücre çeşitlerini tanımlar.
X
2
Hücrenin organelleri, görevleri ve birbiriyle iletişimini tanımlar.
X
3
Hücrenin temel yapı ve işleyişindeki bozukluklarla ilgili yorum yapabilir.
X
4
Laboratuvar gereçlerini ve kullanımını açıklar.
X
5
Laboratuvarda kullanılan temel cihazları ve kullanım alanlarını tanımlar.
X
6
Laboratuvarda uyulması gereken kuralları ve güvenlik konularını açıklar.
X
7
Bilimsel çalışmaya yönelik hipotez geliştirebilir.
X
8
Klinik ya da klinik olmayan çalışmalara katılabilir, yöntem önerilerinde bulunabilir.
X
9
Yeni ve gelişmekte olan uygulamaları bilme, gerektiğinde bunları etkili bir biçimde kullanma ve öğretme becerisi geliştirir.
X
10
Bilimsel araştırma planlayabilir.
X
11
Bilimsel veri tabanlarını kullanabilir.
X
12
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
13
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve yönlendirir.
X
14
Alanı ile ilgili ve bilimsel araştırma konularında başkaları ile iletişim kurarak, bilgi ve fikir alışverişi yapabilir.
X
15
Alınanda yapılan çalışmaları ileri düzey yabancı dil bilgisi ve bilgisayar yetileri ile takip eder ve kullanır.
X
16
Alanıyla ilgili görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
X
17
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
50
Genel Sınavın Başarıya Oranı
50
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
14
1
14
Rehberli Problem Çözme
14
1
14
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
0
0
0
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
2
6
12
Proje Sunumu / Seminer
2
5
10
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
0
0
0
Genel Sınav ve Hazırlığı
15
9
135
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
185
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(185/30)
6
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Yüksek lisans öğrencilerinin, tez konuları ile ilgili güncel ve eğitim öğretim sürecine katkı sağlayacak bir çalışmayı, bilimsel araştırma yöntemlerine uygun olacak şekilde hazırlayarak, grup önünde anlatabilme, tartışabilme ve iletişim yeteneğini geliştirmedir.
Dersin İçeriği
Bu ders; Seminer nedir?,Sunum teknikleri 1 ,Sunum teknikleri 2,Literatür taraması 1,Literatür taraması 2,Seminer ilke ve standartları 1,Seminer ilke ve standartları 2,Seminer konusunun belirlenmesi ve hazırlanması ,Sunum için kaynakların belirlenmesi ve yapılacak araştırmada kullanılması,Seminer metninin yazılması,Tıbbi Biyoloji ile ilgili makalelerin araştırılması ve sunumu1,Tıbbi Biyoloji ile ilgili makalelerin araştırılması ve sunumu2, Tıbbi Biyoloji ile ilgili makalelerin araştırılması ve sunumu 3 , Tıbbi Biyoloji ile ilgili makalelerin araştırılması ve sunumu 4 ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Etkili sunum tekniklerini bilir.
11, 5
F, H, J
Seminer hakkında bilgi sahibi olur.
11, 5
F, H, J
Ulusal ve uluslararası kaynakları tarar.
11, 5
F
Kaynak kullanımında etik kuralları bilir.
11, 5
F
Seminer sunumu yapabilir.
11, 5
F
Öğretim Yöntemleri:
11: Gösterip Yapma Yöntemi, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:
F: Proje Görevi, H: Performans Görevi, J: Akran değerlendirmesi
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Seminer nedir?
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/
2
Sunum teknikleri 1
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/
3
Sunum teknikleri 2
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/
4
Literatür taraması 1
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/
5
Literatür taraması 2
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/
6
Seminer ilke ve standartları 1
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/
7
Seminer ilke ve standartları 2
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/
8
Seminer konusunun belirlenmesi ve hazırlanması
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/
9
Sunum için kaynakların belirlenmesi ve yapılacak araştırmada kullanılması
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/
10
Seminer metninin yazılması
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/
11
Tıbbi Biyoloji ile ilgili makalelerin araştırılması ve sunumu1
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/
12
Tıbbi Biyoloji ile ilgili makalelerin araştırılması ve sunumu2
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/
13
Tıbbi Biyoloji ile ilgili makalelerin araştırılması ve sunumu 3
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/
14
Tıbbi Biyoloji ile ilgili makalelerin araştırılması ve sunumu 4
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/
Kaynak
Güncel makaleler
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
- Hücre yapısını, görevlerini ve farklı hücre çeşitlerini tanımlar.
X
2
Hücrenin organelleri, görevleri ve birbiriyle iletişimini tanımlar.
X
3
Hücrenin temel yapı ve işleyişindeki bozukluklarla ilgili yorum yapabilir.
X
4
Laboratuvar gereçlerini ve kullanımını açıklar.
X
5
Laboratuvarda kullanılan temel cihazları ve kullanım alanlarını tanımlar.
X
6
Laboratuvarda uyulması gereken kuralları ve güvenlik konularını açıklar.
X
7
Bilimsel çalışmaya yönelik hipotez geliştirebilir.
X
8
Klinik ya da klinik olmayan çalışmalara katılabilir, yöntem önerilerinde bulunabilir.
X
9
Yeni ve gelişmekte olan uygulamaları bilme, gerektiğinde bunları etkili bir biçimde kullanma ve öğretme becerisi geliştirir.
X
10
Bilimsel araştırma planlayabilir.
X
11
Bilimsel veri tabanlarını kullanabilir.
X
12
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
13
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve yönlendirir.
X
14
Alanı ile ilgili ve bilimsel araştırma konularında başkaları ile iletişim kurarak, bilgi ve fikir alışverişi yapabilir.
X
15
Alınanda yapılan çalışmaları ileri düzey yabancı dil bilgisi ve bilgisayar yetileri ile takip eder ve kullanır.
X
16
Alanıyla ilgili görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
X
17
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.