Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SEMİNER-Bahar Dönemi0+0-6
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Neşe AYŞİT
Dersi VerenlerProf.Dr. Esra ÇAĞAVİ, Dr.Öğr.Üye. Neşe AYŞİT, Doç.Dr. Nihal KARAKAŞ, Dr.Öğr.Üye. Elif Zeynep YILMAZ, Dr.Öğr.Üye. Berrak ÇAĞLAYAN, Dr.Öğr.Üye. İlyas ÖZÇİÇEK, Prof.Dr. Kürşat ÖZDİLLİ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıYüksek lisans öğrencilerinin, tez konuları ile ilgili güncel ve eğitim öğretim sürecine katkı sağlayacak bir çalışmayı, bilimsel araştırma yöntemlerine uygun olacak şekilde hazırlayarak, grup önünde anlatabilme, tartışabilme ve iletişim yeteneğini geliştirmedir.
Dersin İçeriğiBu ders; Seminer nedir?,Sunum teknikleri 1 ,Sunum teknikleri 2,Literatür taraması 1,Literatür taraması 2,Seminer ilke ve standartları 1,Seminer ilke ve standartları 2,Seminer konusunun belirlenmesi ve hazırlanması ,Sunum için kaynakların belirlenmesi ve yapılacak araştırmada kullanılması,Seminer metninin yazılması,Tıbbi Biyoloji ile ilgili makalelerin araştırılması ve sunumu1,Tıbbi Biyoloji ile ilgili makalelerin araştırılması ve sunumu2, Tıbbi Biyoloji ile ilgili makalelerin araştırılması ve sunumu 3 , Tıbbi Biyoloji ile ilgili makalelerin araştırılması ve sunumu 4 ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Etkili sunum tekniklerini bilir.11, 5F, H, J
Seminer hakkında bilgi sahibi olur.11, 5F, H, J
Ulusal ve uluslararası kaynakları tarar.11, 5F
Kaynak kullanımında etik kuralları bilir.11, 5F
Seminer sunumu yapabilir.11, 5F
Öğretim Yöntemleri:11: Gösterip Yapma Yöntemi, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:F: Proje Görevi, H: Performans Görevi, J: Akran değerlendirmesi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Seminer nedir?https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/
2Sunum teknikleri 1 https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/
3Sunum teknikleri 2https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/
4Literatür taraması 1https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/
5Literatür taraması 2https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/
6Seminer ilke ve standartları 1https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/
7Seminer ilke ve standartları 2https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/
8Seminer konusunun belirlenmesi ve hazırlanması https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/
9Sunum için kaynakların belirlenmesi ve yapılacak araştırmada kullanılmasıhttps://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/
10Seminer metninin yazılmasıhttps://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/
11Tıbbi Biyoloji ile ilgili makalelerin araştırılması ve sunumu1https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/
12Tıbbi Biyoloji ile ilgili makalelerin araştırılması ve sunumu2https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/
13 Tıbbi Biyoloji ile ilgili makalelerin araştırılması ve sunumu 3 https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/
14 Tıbbi Biyoloji ile ilgili makalelerin araştırılması ve sunumu 4 https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/
Kaynak
Güncel makaleler

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
- Hücre yapısını, görevlerini ve farklı hücre çeşitlerini tanımlar.
X
2
Hücrenin organelleri, görevleri ve birbiriyle iletişimini tanımlar.
X
3
Hücrenin temel yapı ve işleyişindeki bozukluklarla ilgili yorum yapabilir.
X
4
Laboratuvar gereçlerini ve kullanımını açıklar.
X
5
Laboratuvarda kullanılan temel cihazları ve kullanım alanlarını tanımlar.
X
6
Laboratuvarda uyulması gereken kuralları ve güvenlik konularını açıklar.
X
7
Bilimsel çalışmaya yönelik hipotez geliştirebilir.
X
8
Klinik ya da klinik olmayan çalışmalara katılabilir, yöntem önerilerinde bulunabilir.
X
9
Yeni ve gelişmekte olan uygulamaları bilme, gerektiğinde bunları etkili bir biçimde kullanma ve öğretme becerisi geliştirir.
X
10
Bilimsel araştırma planlayabilir.
X
11
Bilimsel veri tabanlarını kullanabilir.
X
12
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
13
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve yönlendirir.
X
14
Alanı ile ilgili ve bilimsel araştırma konularında başkaları ile iletişim kurarak, bilgi ve fikir alışverişi yapabilir.
X
15
Alınanda yapılan çalışmaları ileri düzey yabancı dil bilgisi ve bilgisayar yetileri ile takip eder ve kullanır.
X
16
Alanıyla ilgili görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
X
17
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14114
Rehberli Problem Çözme14114
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler2612
Proje Sunumu / Seminer2510
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı159135
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)185
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(185/30)6
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SEMİNER-Bahar Dönemi0+0-6
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Neşe AYŞİT
Dersi VerenlerProf.Dr. Esra ÇAĞAVİ, Dr.Öğr.Üye. Neşe AYŞİT, Doç.Dr. Nihal KARAKAŞ, Dr.Öğr.Üye. Elif Zeynep YILMAZ, Dr.Öğr.Üye. Berrak ÇAĞLAYAN, Dr.Öğr.Üye. İlyas ÖZÇİÇEK, Prof.Dr. Kürşat ÖZDİLLİ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıYüksek lisans öğrencilerinin, tez konuları ile ilgili güncel ve eğitim öğretim sürecine katkı sağlayacak bir çalışmayı, bilimsel araştırma yöntemlerine uygun olacak şekilde hazırlayarak, grup önünde anlatabilme, tartışabilme ve iletişim yeteneğini geliştirmedir.
Dersin İçeriğiBu ders; Seminer nedir?,Sunum teknikleri 1 ,Sunum teknikleri 2,Literatür taraması 1,Literatür taraması 2,Seminer ilke ve standartları 1,Seminer ilke ve standartları 2,Seminer konusunun belirlenmesi ve hazırlanması ,Sunum için kaynakların belirlenmesi ve yapılacak araştırmada kullanılması,Seminer metninin yazılması,Tıbbi Biyoloji ile ilgili makalelerin araştırılması ve sunumu1,Tıbbi Biyoloji ile ilgili makalelerin araştırılması ve sunumu2, Tıbbi Biyoloji ile ilgili makalelerin araştırılması ve sunumu 3 , Tıbbi Biyoloji ile ilgili makalelerin araştırılması ve sunumu 4 ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Etkili sunum tekniklerini bilir.11, 5F, H, J
Seminer hakkında bilgi sahibi olur.11, 5F, H, J
Ulusal ve uluslararası kaynakları tarar.11, 5F
Kaynak kullanımında etik kuralları bilir.11, 5F
Seminer sunumu yapabilir.11, 5F
Öğretim Yöntemleri:11: Gösterip Yapma Yöntemi, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:F: Proje Görevi, H: Performans Görevi, J: Akran değerlendirmesi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Seminer nedir?https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/
2Sunum teknikleri 1 https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/
3Sunum teknikleri 2https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/
4Literatür taraması 1https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/
5Literatür taraması 2https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/
6Seminer ilke ve standartları 1https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/
7Seminer ilke ve standartları 2https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/
8Seminer konusunun belirlenmesi ve hazırlanması https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/
9Sunum için kaynakların belirlenmesi ve yapılacak araştırmada kullanılmasıhttps://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/
10Seminer metninin yazılmasıhttps://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/
11Tıbbi Biyoloji ile ilgili makalelerin araştırılması ve sunumu1https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/
12Tıbbi Biyoloji ile ilgili makalelerin araştırılması ve sunumu2https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/
13 Tıbbi Biyoloji ile ilgili makalelerin araştırılması ve sunumu 3 https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/
14 Tıbbi Biyoloji ile ilgili makalelerin araştırılması ve sunumu 4 https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/
Kaynak
Güncel makaleler

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
- Hücre yapısını, görevlerini ve farklı hücre çeşitlerini tanımlar.
X
2
Hücrenin organelleri, görevleri ve birbiriyle iletişimini tanımlar.
X
3
Hücrenin temel yapı ve işleyişindeki bozukluklarla ilgili yorum yapabilir.
X
4
Laboratuvar gereçlerini ve kullanımını açıklar.
X
5
Laboratuvarda kullanılan temel cihazları ve kullanım alanlarını tanımlar.
X
6
Laboratuvarda uyulması gereken kuralları ve güvenlik konularını açıklar.
X
7
Bilimsel çalışmaya yönelik hipotez geliştirebilir.
X
8
Klinik ya da klinik olmayan çalışmalara katılabilir, yöntem önerilerinde bulunabilir.
X
9
Yeni ve gelişmekte olan uygulamaları bilme, gerektiğinde bunları etkili bir biçimde kullanma ve öğretme becerisi geliştirir.
X
10
Bilimsel araştırma planlayabilir.
X
11
Bilimsel veri tabanlarını kullanabilir.
X
12
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X
13
Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir; öğrenme gereksinimlerini belirler ve yönlendirir.
X
14
Alanı ile ilgili ve bilimsel araştırma konularında başkaları ile iletişim kurarak, bilgi ve fikir alışverişi yapabilir.
X
15
Alınanda yapılan çalışmaları ileri düzey yabancı dil bilgisi ve bilgisayar yetileri ile takip eder ve kullanır.
X
16
Alanıyla ilgili görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
X
17
Alanı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 01/02/2023 - 15:01Son Güncelleme Tarihi: 01/02/2023 - 15:02