Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
FONKSİYONEL NÖROGÖRÜNTÜLEMEYE GİRİŞ-Güz Dönemi2+238
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Zübeyir BAYRAKTAROĞLU
Dersi VerenlerProf.Dr. Zübeyir BAYRAKTAROĞLU, Dr.Öğr.Üye. Mevhibe SARICAOĞLU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıFonksiyonel nörogörüntüleme yöntemlerinin temel prensipleri, araştırma ve klinikte kullanımları ve son çalışmalar konusunda sinirbilim öğrencilerine bilgi kazandırmak
Dersin İçeriğiBu ders; Fonksiyonel Nörogörüntülemede Temel Konseptler,Manyetik Rezonans Görüntülemenin Prensipleri,Fonksiyonel Manyetik Rezonans Görüntüleme,Fonksiyonel Manyetik Rezonans Görüntüleme,Elektroensefalografi,Magnetoensefalografi,Pozitron Emisyon Tomografisi,Difüzyon Tensör Görüntüleme,Transkranyal Manyetik ve Doğru Akım Uyarımı,Beyinde Fonskiyonel ve Yapısal Bağlantısallık ,Dil Şebekelerinin Görüntülenmesi,Bellek Şebekelerinin Görüntülenmesi: Kodlama, Konsolidasyon, Geri Çağırma,Fonksiyonel Görüntülemenin Klinik Uygulamaları: Genel,Fonksiyonel Nörogörüntülemenin Klinik Uygulamaları: Cerrahi Öncesi Fonksiyonel Haritalama; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Fonksiyonel görüntüleme yöntemleri hakkında bilgi sahibi olurA, E
Verilen bir bilimsel problemin çözümünde hangi yöntemin kullanılmasının daha doğru olacağını bilir16A, E
Fonksiyonel görüntüleme yöntemlerinin temel bilim ve klinik araştırmalarda güncel kullanım alanlarını bilir16A
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Fonksiyonel Nörogörüntülemede Temel KonseptlerÖnerilen kaynak kitabın ve son beş yıla ait ilgili literatürün okunması
2Manyetik Rezonans Görüntülemenin PrensipleriÖnerilen kaynak kitabın ve son beş yıla ait ilgili literatürün okunması
3Fonksiyonel Manyetik Rezonans GörüntülemeÖnerilen kaynak kitabın ve son beş yıla ait ilgili literatürün okunması
4Fonksiyonel Manyetik Rezonans GörüntülemeÖnerilen kaynak kitabın ve son beş yıla ait ilgili literatürün okunması
5ElektroensefalografiÖnerilen kaynak kitabın ve son beş yıla ait ilgili literatürün okunması
6MagnetoensefalografiÖnerilen kaynak kitabın ve son beş yıla ait ilgili literatürün okunması
7Pozitron Emisyon TomografisiÖnerilen kaynak kitabın ve son beş yıla ait ilgili literatürün okunması
8Difüzyon Tensör GörüntülemeÖnerilen kaynak kitabın ve son beş yıla ait ilgili literatürün okunması
9Transkranyal Manyetik ve Doğru Akım UyarımıÖnerilen kaynak kitabın ve son beş yıla ait ilgili literatürün okunması
10Beyinde Fonskiyonel ve Yapısal Bağlantısallık Önerilen kaynak kitabın ve son beş yıla ait ilgili literatürün okunması
11Dil Şebekelerinin GörüntülenmesiÖnerilen kaynak kitabın ve son beş yıla ait ilgili literatürün okunması
12Bellek Şebekelerinin Görüntülenmesi: Kodlama, Konsolidasyon, Geri ÇağırmaÖnerilen kaynak kitabın ve son beş yıla ait ilgili literatürün okunması
13Fonksiyonel Görüntülemenin Klinik Uygulamaları: GenelÖnerilen kaynak kitabın ve son beş yıla ait ilgili literatürün okunması
14Fonksiyonel Nörogörüntülemenin Klinik Uygulamaları: Cerrahi Öncesi Fonksiyonel HaritalamaÖnerilen kaynak kitabın ve son beş yıla ait ilgili literatürün okunması
Kaynak
The Oxford Handbook of Functional Brain Imaging in Neuropsychology and Cognitive Neurosciences (2017) Ed. Andrew C. Papanicolaou. DOI: 10.1093/oxfordhb/9780199764228.001.0001
Ders zamanında seçilecek temel bilim ve klinik alanlarda ilgili nörogörüntüleme yönteminin kullanan güncel makaleler

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Sinir sisteminin yapısı ve işleyişi hakkında temel bilgilere sahiptir.
X
2
Sinirbilim ile ilgili temel bilimsel soruların ne olduğunu ve güncel araştırma alanlarını bilir.
3
Nörodejeneratif süreçler hakkında bilgi ve yorumlama becerisine sahip olur.
4
Moleküler ve hücresel düzeydeki parametrelerin ölçülmesine yönelik teknolojilerin prensiplerini bilir.
5
Alanla ilgili bilimsel araştırmaları gerekçe, yöntem ve sonuçları açısından yorumlayabilir.
X
6
Temel laboratuvar tekniklerini uygulayabilir.
X
7
Sinirbilim ile ilgili temel bilimsel sorulara açıklamalar yapabilir.
X
8
Her seviyedeki yeni bilgiyi alanla ilgili mevcut bildikleriyle yorumlayabilir ve birleştirebilir.
X
9
Teorik ve pratik çalışmalarda iletişim ve bilgisayar teknolojilerini verimli olarak kullanır.
X
10
Teorik bilgiyi ve araştırma sonuçlarını sözel ya da yazılı olarak aktarabilir; bunu Türkçe olduğu kadar İngilizce olarak da yapabilir.
X
11
Etik değerlere bağlıdır ve kurumsal sosyal sorumluluğa uygun davranır.
X
12
Sinirbilim araştırmalarının nihai olarak klinik uygulama ve faydayı hedeflemesi ilkesine uygun davranır.
X
13
Sinirbilim alanındaki araştırmalarda ekip içinde görev alabilir; aldığı görevin sorumluluğunu tek başına üstlenebilir ve yerine getirmek üzere bağımsız çalışma yürütebilir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14456
Rehberli Problem Çözme6424
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi41560
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı12448
Ara Sınav ve Hazırlığı13030
Genel Sınav ve Hazırlığı14040
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)258
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(258/30)9
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
FONKSİYONEL NÖROGÖRÜNTÜLEMEYE GİRİŞ-Güz Dönemi2+238
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Zübeyir BAYRAKTAROĞLU
Dersi VerenlerProf.Dr. Zübeyir BAYRAKTAROĞLU, Dr.Öğr.Üye. Mevhibe SARICAOĞLU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıFonksiyonel nörogörüntüleme yöntemlerinin temel prensipleri, araştırma ve klinikte kullanımları ve son çalışmalar konusunda sinirbilim öğrencilerine bilgi kazandırmak
Dersin İçeriğiBu ders; Fonksiyonel Nörogörüntülemede Temel Konseptler,Manyetik Rezonans Görüntülemenin Prensipleri,Fonksiyonel Manyetik Rezonans Görüntüleme,Fonksiyonel Manyetik Rezonans Görüntüleme,Elektroensefalografi,Magnetoensefalografi,Pozitron Emisyon Tomografisi,Difüzyon Tensör Görüntüleme,Transkranyal Manyetik ve Doğru Akım Uyarımı,Beyinde Fonskiyonel ve Yapısal Bağlantısallık ,Dil Şebekelerinin Görüntülenmesi,Bellek Şebekelerinin Görüntülenmesi: Kodlama, Konsolidasyon, Geri Çağırma,Fonksiyonel Görüntülemenin Klinik Uygulamaları: Genel,Fonksiyonel Nörogörüntülemenin Klinik Uygulamaları: Cerrahi Öncesi Fonksiyonel Haritalama; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Fonksiyonel görüntüleme yöntemleri hakkında bilgi sahibi olurA, E
Verilen bir bilimsel problemin çözümünde hangi yöntemin kullanılmasının daha doğru olacağını bilir16A, E
Fonksiyonel görüntüleme yöntemlerinin temel bilim ve klinik araştırmalarda güncel kullanım alanlarını bilir16A
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Fonksiyonel Nörogörüntülemede Temel KonseptlerÖnerilen kaynak kitabın ve son beş yıla ait ilgili literatürün okunması
2Manyetik Rezonans Görüntülemenin PrensipleriÖnerilen kaynak kitabın ve son beş yıla ait ilgili literatürün okunması
3Fonksiyonel Manyetik Rezonans GörüntülemeÖnerilen kaynak kitabın ve son beş yıla ait ilgili literatürün okunması
4Fonksiyonel Manyetik Rezonans GörüntülemeÖnerilen kaynak kitabın ve son beş yıla ait ilgili literatürün okunması
5ElektroensefalografiÖnerilen kaynak kitabın ve son beş yıla ait ilgili literatürün okunması
6MagnetoensefalografiÖnerilen kaynak kitabın ve son beş yıla ait ilgili literatürün okunması
7Pozitron Emisyon TomografisiÖnerilen kaynak kitabın ve son beş yıla ait ilgili literatürün okunması
8Difüzyon Tensör GörüntülemeÖnerilen kaynak kitabın ve son beş yıla ait ilgili literatürün okunması
9Transkranyal Manyetik ve Doğru Akım UyarımıÖnerilen kaynak kitabın ve son beş yıla ait ilgili literatürün okunması
10Beyinde Fonskiyonel ve Yapısal Bağlantısallık Önerilen kaynak kitabın ve son beş yıla ait ilgili literatürün okunması
11Dil Şebekelerinin GörüntülenmesiÖnerilen kaynak kitabın ve son beş yıla ait ilgili literatürün okunması
12Bellek Şebekelerinin Görüntülenmesi: Kodlama, Konsolidasyon, Geri ÇağırmaÖnerilen kaynak kitabın ve son beş yıla ait ilgili literatürün okunması
13Fonksiyonel Görüntülemenin Klinik Uygulamaları: GenelÖnerilen kaynak kitabın ve son beş yıla ait ilgili literatürün okunması
14Fonksiyonel Nörogörüntülemenin Klinik Uygulamaları: Cerrahi Öncesi Fonksiyonel HaritalamaÖnerilen kaynak kitabın ve son beş yıla ait ilgili literatürün okunması
Kaynak
The Oxford Handbook of Functional Brain Imaging in Neuropsychology and Cognitive Neurosciences (2017) Ed. Andrew C. Papanicolaou. DOI: 10.1093/oxfordhb/9780199764228.001.0001
Ders zamanında seçilecek temel bilim ve klinik alanlarda ilgili nörogörüntüleme yönteminin kullanan güncel makaleler

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Sinir sisteminin yapısı ve işleyişi hakkında temel bilgilere sahiptir.
X
2
Sinirbilim ile ilgili temel bilimsel soruların ne olduğunu ve güncel araştırma alanlarını bilir.
3
Nörodejeneratif süreçler hakkında bilgi ve yorumlama becerisine sahip olur.
4
Moleküler ve hücresel düzeydeki parametrelerin ölçülmesine yönelik teknolojilerin prensiplerini bilir.
5
Alanla ilgili bilimsel araştırmaları gerekçe, yöntem ve sonuçları açısından yorumlayabilir.
X
6
Temel laboratuvar tekniklerini uygulayabilir.
X
7
Sinirbilim ile ilgili temel bilimsel sorulara açıklamalar yapabilir.
X
8
Her seviyedeki yeni bilgiyi alanla ilgili mevcut bildikleriyle yorumlayabilir ve birleştirebilir.
X
9
Teorik ve pratik çalışmalarda iletişim ve bilgisayar teknolojilerini verimli olarak kullanır.
X
10
Teorik bilgiyi ve araştırma sonuçlarını sözel ya da yazılı olarak aktarabilir; bunu Türkçe olduğu kadar İngilizce olarak da yapabilir.
X
11
Etik değerlere bağlıdır ve kurumsal sosyal sorumluluğa uygun davranır.
X
12
Sinirbilim araştırmalarının nihai olarak klinik uygulama ve faydayı hedeflemesi ilkesine uygun davranır.
X
13
Sinirbilim alanındaki araştırmalarda ekip içinde görev alabilir; aldığı görevin sorumluluğunu tek başına üstlenebilir ve yerine getirmek üzere bağımsız çalışma yürütebilir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 03/02/2023 - 16:42Son Güncelleme Tarihi: 03/02/2023 - 16:43