Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SİNİRBİLİM I-Güz Dönemi3+039
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Lütfü HANOĞLU
Dersi VerenlerProf.Dr. Lütfü HANOĞLU, Prof.Dr. Gürkan ÖZTÜRK, Prof.Dr. Ertuğrul KILIÇ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu sinirbilim dersinin temel amacı, öğrencilere kognitif nörobilim alanındaki temel konuları kapsamlı bir şekilde öğretmek ve öğrencileri bu alanın araştırma yöntemleri ve teknikleri ile tanıştırmaktır. Ders, santral sinir sisteminin asosiyatif işlevlerinden başlayarak, davranış ve kognisyonun paralel dağınık şebeke işleyişine, zihinsel içeriğin dış dünyadan oluşumuna, algı ve dikkat süreçlerine kadar geniş bir yelpazede önemli konuları ele almaktadır. Ayrıca, zihinsel içeriğin oluşumu, imgeleme, rüya, benlik ve bilinç gibi konular üzerinde derinlemesine bir anlayış geliştirmeyi hedeflemektedir. Ders, dilin beyindeki organizasyonu, lateralize işlevler, afaziler ve limbik şebekenin genel özellikleri ve organizasyonu gibi konuları da içermekte, öğrencilere beyin yapısının ve işlevlerinin karmaşıklığını anlamalarına yardımcı olmaktadır. Ayrıca, frontal şebeke, dikkat, yönetici işlevler, sosyal davranış ve nöropatoloji/ nöromodülasyon gibi konuları kapsayarak öğrencilerin bu bilgileri klinik uygulamalara nasıl entegre edebileceklerini anlamalarına katkı sağlamaktadır. Bu şekilde, ders öğrencilere nörobilim alanında güçlü bir temel oluşturmayı ve karmaşık beyin işlevlerini anlamalarını amaçlamaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Giriş Kavramlar ve Tarihçe,Konitif Nörobilimde Araştırma Yöntem ve Teknikleri,Santral Sinir Sisteminin Asosiyatif İşlevleri ve Beyinsel Temelleri,Davranış ve Kognisyonda Paralel Dağınık Şebeke İşleyişi,Zihinsel İçeriğin Dış Dünyadan Oluşumu, Algı ve Dikkat Süreçleri,Zihinsel İçeriğin Oluşumu, İmgelem ve Rüya,Zihinsel İçeriğin Oluşumu, Benlik ve Bilinç,Lateralize İşlevler, Dilin Beyinde Organizasyonu ve Afaziler ve Sağ Hemisfer,Lateralize İşlevler, dilin beyinde organizasyonu ve Afaziler ve Sol Hemisfer,Limbik Şebeke Genel Özellikler ve Organizasyon,Limbik Şebeke, Bellek ve Öğrenme,Limbik Şebeke Emisyonlar,Frontal Şebeke, Dikkat ve Yönetici İşlevler, Sosyal Davranış,Yapısal/Fonksiyonel Network Olarak Beyin ve Nööropatoloji/Nöromüdülasyon; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bilişsel psikolojinin tarihçesi ve temel prensiplerini bilir ve güncel çalışmaları anlar.10, 9A
Bilişsel psikolojide kullanılan araştırma yöntemlerini bilir ve uygular.10, 9A
Psikofizik ve sinyal algılama teorisini bilir.10, 9A
Algıda temsil ve farklı algı yaklaşımlarını anlayarak nesne tanıma, algılama, eylem ve dikkat teorilerini değerlendirme yeteneğine sahip olur.10, 9A
Dikkat ve hafıza kavramlarını bilir.10, 9A
Neuroanatomi, inme, epilepsi ve nörodejeneratif hastalıklar hakkında bilgiye sahiptir.10, 9A
Baş ağrısı, sırt ağrısı, zayıflık ve nöromüsküler hastalıklar gibi sağlık sorunlarına bilişsel psikoloji perspektifi ile yaklaşmasını bilir.10, 9A
Değişmiş zihinsel durum, beyin ölümü, merkezi sinir sistemi enfeksiyonları, travmatik beyin hasarı ve hareket bozuklukları konularını anlar.10, 9A
Duyusal, kısa süreli ve uzun süreli bellek süreçlerini açıklar.10, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Giriş Kavramlar ve TarihçeCognitive Psychology: Connecting Mind, Research and Everyday Experience, An Introduction to Cognitive Psychology: Processes and Disorders
2Konitif Nörobilimde Araştırma Yöntem ve TeknikleriCognitive Psychology: Connecting Mind, Research and Everyday Experience, An Introduction to Cognitive Psychology: Processes and Disorders
3Santral Sinir Sisteminin Asosiyatif İşlevleri ve Beyinsel TemelleriCognitive Psychology: Connecting Mind, Research and Everyday Experience, An Introduction to Cognitive Psychology: Processes and Disorders
4Davranış ve Kognisyonda Paralel Dağınık Şebeke İşleyişiCognitive Psychology: Connecting Mind, Research and Everyday Experience, An Introduction to Cognitive Psychology: Processes and Disorders
5Zihinsel İçeriğin Dış Dünyadan Oluşumu, Algı ve Dikkat SüreçleriCognitive Psychology: Connecting Mind, Research and Everyday Experience, An Introduction to Cognitive Psychology: Processes and Disorders
6Zihinsel İçeriğin Oluşumu, İmgelem ve RüyaCognitive Psychology: Connecting Mind, Research and Everyday Experience, An Introduction to Cognitive Psychology: Processes and Disorders
7Zihinsel İçeriğin Oluşumu, Benlik ve BilinçCognitive Psychology: Connecting Mind, Research and Everyday Experience, An Introduction to Cognitive Psychology: Processes and Disorders
8Lateralize İşlevler, Dilin Beyinde Organizasyonu ve Afaziler ve Sağ HemisferCognitive Psychology: Connecting Mind, Research and Everyday Experience, An Introduction to Cognitive Psychology: Processes and Disorders
9Lateralize İşlevler, dilin beyinde organizasyonu ve Afaziler ve Sol HemisferCognitive Psychology: Connecting Mind, Research and Everyday Experience, An Introduction to Cognitive Psychology: Processes and Disorders
10Limbik Şebeke Genel Özellikler ve OrganizasyonCognitive Psychology: Connecting Mind, Research and Everyday Experience, An Introduction to Cognitive Psychology: Processes and Disorders
11Limbik Şebeke, Bellek ve ÖğrenmeCognitive Psychology: Connecting Mind, Research and Everyday Experience, An Introduction to Cognitive Psychology: Processes and Disorders
12Limbik Şebeke EmisyonlarCognitive Psychology: Connecting Mind, Research and Everyday Experience, An Introduction to Cognitive Psychology: Processes and Disorders
13Frontal Şebeke, Dikkat ve Yönetici İşlevler, Sosyal DavranışCognitive Psychology: Connecting Mind, Research and Everyday Experience, An Introduction to Cognitive Psychology: Processes and Disorders
14Yapısal/Fonksiyonel Network Olarak Beyin ve Nööropatoloji/NöromüdülasyonCognitive Psychology: Connecting Mind, Research and Everyday Experience, An Introduction to Cognitive Psychology: Processes and Disorders
Kaynak
1) Goldstein, B. E. (2010). Cognitive Psychology: Connecting Mind, Research and Everyday Experience. 3rd Ed. Cengage Learning Inc. 2) Groome, D. (2014). An Introduction to Cognitive Psychology: Processes and Disorders. 3rd Ed. Psychology Press.
İnternet veri tabanı.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Sinir sisteminin yapısı ve işleyişi hakkında temel bilgilere sahiptir.
X
2
Sinirbilim ile ilgili temel bilimsel soruların ne olduğunu ve güncel araştırma alanlarını bilir.
X
3
Nörodejeneratif süreçler hakkında bilgi ve yorumlama becerisine sahip olur.
X
4
Moleküler ve hücresel düzeydeki parametrelerin ölçülmesine yönelik teknolojilerin prensiplerini bilir.
X
5
Alanla ilgili bilimsel araştırmaları gerekçe, yöntem ve sonuçları açısından yorumlayabilir.
X
6
Temel laboratuvar tekniklerini uygulayabilir.
X
7
Sinirbilim ile ilgili temel bilimsel sorulara açıklamalar yapabilir.
X
8
Her seviyedeki yeni bilgiyi alanla ilgili mevcut bildikleriyle yorumlayabilir ve birleştirebilir.
X
9
Teorik ve pratik çalışmalarda iletişim ve bilgisayar teknolojilerini verimli olarak kullanır.
X
10
Teorik bilgiyi ve araştırma sonuçlarını sözel ya da yazılı olarak aktarabilir; bunu Türkçe olduğu kadar İngilizce olarak da yapabilir.
X
11
Etik değerlere bağlıdır ve kurumsal sosyal sorumluluğa uygun davranır.
X
12
Sinirbilim araştırmalarının nihai olarak klinik uygulama ve faydayı hedeflemesi ilkesine uygun davranır.
X
13
Sinirbilim alanındaki araştırmalarda ekip içinde görev alabilir; aldığı görevin sorumluluğunu tek başına üstlenebilir ve yerine getirmek üzere bağımsız çalışma yürütebilir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14342
Rehberli Problem Çözme148112
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi51050
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı13030
Genel Sınav ve Hazırlığı13636
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)270
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(270/30)9
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SİNİRBİLİM I-Güz Dönemi3+039
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Lütfü HANOĞLU
Dersi VerenlerProf.Dr. Lütfü HANOĞLU, Prof.Dr. Gürkan ÖZTÜRK, Prof.Dr. Ertuğrul KILIÇ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu sinirbilim dersinin temel amacı, öğrencilere kognitif nörobilim alanındaki temel konuları kapsamlı bir şekilde öğretmek ve öğrencileri bu alanın araştırma yöntemleri ve teknikleri ile tanıştırmaktır. Ders, santral sinir sisteminin asosiyatif işlevlerinden başlayarak, davranış ve kognisyonun paralel dağınık şebeke işleyişine, zihinsel içeriğin dış dünyadan oluşumuna, algı ve dikkat süreçlerine kadar geniş bir yelpazede önemli konuları ele almaktadır. Ayrıca, zihinsel içeriğin oluşumu, imgeleme, rüya, benlik ve bilinç gibi konular üzerinde derinlemesine bir anlayış geliştirmeyi hedeflemektedir. Ders, dilin beyindeki organizasyonu, lateralize işlevler, afaziler ve limbik şebekenin genel özellikleri ve organizasyonu gibi konuları da içermekte, öğrencilere beyin yapısının ve işlevlerinin karmaşıklığını anlamalarına yardımcı olmaktadır. Ayrıca, frontal şebeke, dikkat, yönetici işlevler, sosyal davranış ve nöropatoloji/ nöromodülasyon gibi konuları kapsayarak öğrencilerin bu bilgileri klinik uygulamalara nasıl entegre edebileceklerini anlamalarına katkı sağlamaktadır. Bu şekilde, ders öğrencilere nörobilim alanında güçlü bir temel oluşturmayı ve karmaşık beyin işlevlerini anlamalarını amaçlamaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Giriş Kavramlar ve Tarihçe,Konitif Nörobilimde Araştırma Yöntem ve Teknikleri,Santral Sinir Sisteminin Asosiyatif İşlevleri ve Beyinsel Temelleri,Davranış ve Kognisyonda Paralel Dağınık Şebeke İşleyişi,Zihinsel İçeriğin Dış Dünyadan Oluşumu, Algı ve Dikkat Süreçleri,Zihinsel İçeriğin Oluşumu, İmgelem ve Rüya,Zihinsel İçeriğin Oluşumu, Benlik ve Bilinç,Lateralize İşlevler, Dilin Beyinde Organizasyonu ve Afaziler ve Sağ Hemisfer,Lateralize İşlevler, dilin beyinde organizasyonu ve Afaziler ve Sol Hemisfer,Limbik Şebeke Genel Özellikler ve Organizasyon,Limbik Şebeke, Bellek ve Öğrenme,Limbik Şebeke Emisyonlar,Frontal Şebeke, Dikkat ve Yönetici İşlevler, Sosyal Davranış,Yapısal/Fonksiyonel Network Olarak Beyin ve Nööropatoloji/Nöromüdülasyon; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bilişsel psikolojinin tarihçesi ve temel prensiplerini bilir ve güncel çalışmaları anlar.10, 9A
Bilişsel psikolojide kullanılan araştırma yöntemlerini bilir ve uygular.10, 9A
Psikofizik ve sinyal algılama teorisini bilir.10, 9A
Algıda temsil ve farklı algı yaklaşımlarını anlayarak nesne tanıma, algılama, eylem ve dikkat teorilerini değerlendirme yeteneğine sahip olur.10, 9A
Dikkat ve hafıza kavramlarını bilir.10, 9A
Neuroanatomi, inme, epilepsi ve nörodejeneratif hastalıklar hakkında bilgiye sahiptir.10, 9A
Baş ağrısı, sırt ağrısı, zayıflık ve nöromüsküler hastalıklar gibi sağlık sorunlarına bilişsel psikoloji perspektifi ile yaklaşmasını bilir.10, 9A
Değişmiş zihinsel durum, beyin ölümü, merkezi sinir sistemi enfeksiyonları, travmatik beyin hasarı ve hareket bozuklukları konularını anlar.10, 9A
Duyusal, kısa süreli ve uzun süreli bellek süreçlerini açıklar.10, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Giriş Kavramlar ve TarihçeCognitive Psychology: Connecting Mind, Research and Everyday Experience, An Introduction to Cognitive Psychology: Processes and Disorders
2Konitif Nörobilimde Araştırma Yöntem ve TeknikleriCognitive Psychology: Connecting Mind, Research and Everyday Experience, An Introduction to Cognitive Psychology: Processes and Disorders
3Santral Sinir Sisteminin Asosiyatif İşlevleri ve Beyinsel TemelleriCognitive Psychology: Connecting Mind, Research and Everyday Experience, An Introduction to Cognitive Psychology: Processes and Disorders
4Davranış ve Kognisyonda Paralel Dağınık Şebeke İşleyişiCognitive Psychology: Connecting Mind, Research and Everyday Experience, An Introduction to Cognitive Psychology: Processes and Disorders
5Zihinsel İçeriğin Dış Dünyadan Oluşumu, Algı ve Dikkat SüreçleriCognitive Psychology: Connecting Mind, Research and Everyday Experience, An Introduction to Cognitive Psychology: Processes and Disorders
6Zihinsel İçeriğin Oluşumu, İmgelem ve RüyaCognitive Psychology: Connecting Mind, Research and Everyday Experience, An Introduction to Cognitive Psychology: Processes and Disorders
7Zihinsel İçeriğin Oluşumu, Benlik ve BilinçCognitive Psychology: Connecting Mind, Research and Everyday Experience, An Introduction to Cognitive Psychology: Processes and Disorders
8Lateralize İşlevler, Dilin Beyinde Organizasyonu ve Afaziler ve Sağ HemisferCognitive Psychology: Connecting Mind, Research and Everyday Experience, An Introduction to Cognitive Psychology: Processes and Disorders
9Lateralize İşlevler, dilin beyinde organizasyonu ve Afaziler ve Sol HemisferCognitive Psychology: Connecting Mind, Research and Everyday Experience, An Introduction to Cognitive Psychology: Processes and Disorders
10Limbik Şebeke Genel Özellikler ve OrganizasyonCognitive Psychology: Connecting Mind, Research and Everyday Experience, An Introduction to Cognitive Psychology: Processes and Disorders
11Limbik Şebeke, Bellek ve ÖğrenmeCognitive Psychology: Connecting Mind, Research and Everyday Experience, An Introduction to Cognitive Psychology: Processes and Disorders
12Limbik Şebeke EmisyonlarCognitive Psychology: Connecting Mind, Research and Everyday Experience, An Introduction to Cognitive Psychology: Processes and Disorders
13Frontal Şebeke, Dikkat ve Yönetici İşlevler, Sosyal DavranışCognitive Psychology: Connecting Mind, Research and Everyday Experience, An Introduction to Cognitive Psychology: Processes and Disorders
14Yapısal/Fonksiyonel Network Olarak Beyin ve Nööropatoloji/NöromüdülasyonCognitive Psychology: Connecting Mind, Research and Everyday Experience, An Introduction to Cognitive Psychology: Processes and Disorders
Kaynak
1) Goldstein, B. E. (2010). Cognitive Psychology: Connecting Mind, Research and Everyday Experience. 3rd Ed. Cengage Learning Inc. 2) Groome, D. (2014). An Introduction to Cognitive Psychology: Processes and Disorders. 3rd Ed. Psychology Press.
İnternet veri tabanı.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Sinir sisteminin yapısı ve işleyişi hakkında temel bilgilere sahiptir.
X
2
Sinirbilim ile ilgili temel bilimsel soruların ne olduğunu ve güncel araştırma alanlarını bilir.
X
3
Nörodejeneratif süreçler hakkında bilgi ve yorumlama becerisine sahip olur.
X
4
Moleküler ve hücresel düzeydeki parametrelerin ölçülmesine yönelik teknolojilerin prensiplerini bilir.
X
5
Alanla ilgili bilimsel araştırmaları gerekçe, yöntem ve sonuçları açısından yorumlayabilir.
X
6
Temel laboratuvar tekniklerini uygulayabilir.
X
7
Sinirbilim ile ilgili temel bilimsel sorulara açıklamalar yapabilir.
X
8
Her seviyedeki yeni bilgiyi alanla ilgili mevcut bildikleriyle yorumlayabilir ve birleştirebilir.
X
9
Teorik ve pratik çalışmalarda iletişim ve bilgisayar teknolojilerini verimli olarak kullanır.
X
10
Teorik bilgiyi ve araştırma sonuçlarını sözel ya da yazılı olarak aktarabilir; bunu Türkçe olduğu kadar İngilizce olarak da yapabilir.
X
11
Etik değerlere bağlıdır ve kurumsal sosyal sorumluluğa uygun davranır.
X
12
Sinirbilim araştırmalarının nihai olarak klinik uygulama ve faydayı hedeflemesi ilkesine uygun davranır.
X
13
Sinirbilim alanındaki araştırmalarda ekip içinde görev alabilir; aldığı görevin sorumluluğunu tek başına üstlenebilir ve yerine getirmek üzere bağımsız çalışma yürütebilir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 03/02/2023 - 16:42Son Güncelleme Tarihi: 03/02/2023 - 16:43