Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KOGNİTİF NÖROPSİKOFARMAKOLOJİYE GİRİŞ-Bahar Dönemi2+026
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Lütfü HANOĞLU
Dersi VerenlerProf.Dr. Gürkan ÖZTÜRK, Prof.Dr. Lütfü HANOĞLU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıNöropsikofarmokolojinin tanımlanmasıdır. Sinir sistemi temellerinin tanımlanması, hücresel mekanizmalar ve hücrede haberleşme sistemlerinin tanımlanması, nörofarmokolojinin temellerinin tanımlanması, önemli olan hormonların tanımlanması, depresyon ve nörodejeneratif hastalıkların farmakolojik temellerinin tanımlanmasıdır.
Dersin İçeriğiBu ders; Sinir sisteminin temel mimarisi ve hücresel bileşenleri,Sinir sisteminin temel mimarisi ve hücresel bileşenleri ,Hücresel haberleşme: Elektrokimyasal iletişim (Bengi Ünal),Hücresel haberleşme: Hücreler arası elektriksel iletişim ve ekstrasinaptik salınım ,Hücresel haberleşme: Hücre içi sinyal iletimi (Bengi Ünal),Nörofarmakolojinin ilkeleri,Eksitatör ve inhibitör amino asitler ,Asetilkolin ve oreksin,Katekolaminler,Nöropeptidler,Atipikal nörotransmitterler,Depresyonun nörofarmakolojisi,Nörodejeneratif hastalıkların farmakolojisi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Sinir sisteminin temellerini tanır. Hücresel mekanizmanın ve iletişim tiplerinin tanır. Hücresel haberleşmede önemli olan kimyasalların tanımlanır. Depresyon ve nörodejeneratif hastalıklardaki farmakolojik durumu tanır.
Hücresel mekanizmanın ve iletişim tiplerinin tanır. 10, 16, 9
Hücresel haberleşmede önemli olan kimyasalların tanımlanır. 10, 16, 9
Depresyon ve nörodejeneratif hastalıklardaki farmakolojik durumu tanır. 10, 16, 9
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Sinir sisteminin temel mimarisi ve hücresel bileşenleriDers kaynağı olarak önerilmiş kitaptan ilgili bölümlerin okunması
2Sinir sisteminin temel mimarisi ve hücresel bileşenleri Ders kaynağı olarak önerilmiş kitaptan ilgili bölümlerin okunması
3Hücresel haberleşme: Elektrokimyasal iletişim (Bengi Ünal)Ders kaynağı olarak önerilmiş kitaptan ilgili bölümlerin okunması
4Hücresel haberleşme: Hücreler arası elektriksel iletişim ve ekstrasinaptik salınım Ders kaynağı olarak önerilmiş kitaptan ilgili bölümlerin okunması
5Hücresel haberleşme: Hücre içi sinyal iletimi (Bengi Ünal)Ders kaynağı olarak önerilmiş kitaptan ilgili bölümlerin okunması
6Nörofarmakolojinin ilkeleriDers kaynağı olarak önerilmiş kitaptan ilgili bölümlerin okunması
7Eksitatör ve inhibitör amino asitler Ders kaynağı olarak önerilmiş kitaptan ilgili bölümlerin okunması
8Asetilkolin ve oreksinDers kaynağı olarak önerilmiş kitaptan ilgili bölümlerin okunması
9KatekolaminlerDers kaynağı olarak önerilmiş kitaptan ilgili bölümlerin okunması
10NöropeptidlerDers kaynağı olarak önerilmiş kitaptan ilgili bölümlerin okunması
11Atipikal nörotransmitterlerDers kaynağı olarak önerilmiş kitaptan ilgili bölümlerin okunması
12Depresyonun nörofarmakolojisiDers kaynağı olarak önerilmiş kitaptan ilgili bölümlerin okunması
13Nörodejeneratif hastalıkların farmakolojisiDers kaynağı olarak önerilmiş kitaptan ilgili bölümlerin okunması
Kaynak
Squire, Fundamental Neuroscience 3rd Edition Dale Purves, Neuroscience 4th Edition Constance Hammond, Cellular and Molecular Neurophysiology, 4th Edition

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Sinir sisteminin yapısı ve işleyişi hakkında temel bilgilere sahiptir.
X
2
Sinirbilim ile ilgili temel bilimsel soruların ne olduğunu ve güncel araştırma alanlarını bilir.
X
3
Nörodejeneratif süreçler hakkında bilgi ve yorumlama becerisine sahip olur.
X
4
Moleküler ve hücresel düzeydeki parametrelerin ölçülmesine yönelik teknolojilerin prensiplerini bilir.
X
5
Alanla ilgili bilimsel araştırmaları gerekçe, yöntem ve sonuçları açısından yorumlayabilir.
X
6
Temel laboratuvar tekniklerini uygulayabilir.
X
7
Sinirbilim ile ilgili temel bilimsel sorulara açıklamalar yapabilir.
X
8
Her seviyedeki yeni bilgiyi alanla ilgili mevcut bildikleriyle yorumlayabilir ve birleştirebilir.
X
9
Teorik ve pratik çalışmalarda iletişim ve bilgisayar teknolojilerini verimli olarak kullanır.
X
10
Teorik bilgiyi ve araştırma sonuçlarını sözel ya da yazılı olarak aktarabilir; bunu Türkçe olduğu kadar İngilizce olarak da yapabilir.
X
11
Etik değerlere bağlıdır ve kurumsal sosyal sorumluluğa uygun davranır.
X
12
Sinirbilim araştırmalarının nihai olarak klinik uygulama ve faydayı hedeflemesi ilkesine uygun davranır.
X
13
Sinirbilim alanındaki araştırmalarda ekip içinde görev alabilir; aldığı görevin sorumluluğunu tek başına üstlenebilir ve yerine getirmek üzere bağımsız çalışma yürütebilir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KOGNİTİF NÖROPSİKOFARMAKOLOJİYE GİRİŞ-Bahar Dönemi2+026
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Lütfü HANOĞLU
Dersi VerenlerProf.Dr. Gürkan ÖZTÜRK, Prof.Dr. Lütfü HANOĞLU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıNöropsikofarmokolojinin tanımlanmasıdır. Sinir sistemi temellerinin tanımlanması, hücresel mekanizmalar ve hücrede haberleşme sistemlerinin tanımlanması, nörofarmokolojinin temellerinin tanımlanması, önemli olan hormonların tanımlanması, depresyon ve nörodejeneratif hastalıkların farmakolojik temellerinin tanımlanmasıdır.
Dersin İçeriğiBu ders; Sinir sisteminin temel mimarisi ve hücresel bileşenleri,Sinir sisteminin temel mimarisi ve hücresel bileşenleri ,Hücresel haberleşme: Elektrokimyasal iletişim (Bengi Ünal),Hücresel haberleşme: Hücreler arası elektriksel iletişim ve ekstrasinaptik salınım ,Hücresel haberleşme: Hücre içi sinyal iletimi (Bengi Ünal),Nörofarmakolojinin ilkeleri,Eksitatör ve inhibitör amino asitler ,Asetilkolin ve oreksin,Katekolaminler,Nöropeptidler,Atipikal nörotransmitterler,Depresyonun nörofarmakolojisi,Nörodejeneratif hastalıkların farmakolojisi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Sinir sisteminin temellerini tanır. Hücresel mekanizmanın ve iletişim tiplerinin tanır. Hücresel haberleşmede önemli olan kimyasalların tanımlanır. Depresyon ve nörodejeneratif hastalıklardaki farmakolojik durumu tanır.
Hücresel mekanizmanın ve iletişim tiplerinin tanır. 10, 16, 9
Hücresel haberleşmede önemli olan kimyasalların tanımlanır. 10, 16, 9
Depresyon ve nörodejeneratif hastalıklardaki farmakolojik durumu tanır. 10, 16, 9
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Sinir sisteminin temel mimarisi ve hücresel bileşenleriDers kaynağı olarak önerilmiş kitaptan ilgili bölümlerin okunması
2Sinir sisteminin temel mimarisi ve hücresel bileşenleri Ders kaynağı olarak önerilmiş kitaptan ilgili bölümlerin okunması
3Hücresel haberleşme: Elektrokimyasal iletişim (Bengi Ünal)Ders kaynağı olarak önerilmiş kitaptan ilgili bölümlerin okunması
4Hücresel haberleşme: Hücreler arası elektriksel iletişim ve ekstrasinaptik salınım Ders kaynağı olarak önerilmiş kitaptan ilgili bölümlerin okunması
5Hücresel haberleşme: Hücre içi sinyal iletimi (Bengi Ünal)Ders kaynağı olarak önerilmiş kitaptan ilgili bölümlerin okunması
6Nörofarmakolojinin ilkeleriDers kaynağı olarak önerilmiş kitaptan ilgili bölümlerin okunması
7Eksitatör ve inhibitör amino asitler Ders kaynağı olarak önerilmiş kitaptan ilgili bölümlerin okunması
8Asetilkolin ve oreksinDers kaynağı olarak önerilmiş kitaptan ilgili bölümlerin okunması
9KatekolaminlerDers kaynağı olarak önerilmiş kitaptan ilgili bölümlerin okunması
10NöropeptidlerDers kaynağı olarak önerilmiş kitaptan ilgili bölümlerin okunması
11Atipikal nörotransmitterlerDers kaynağı olarak önerilmiş kitaptan ilgili bölümlerin okunması
12Depresyonun nörofarmakolojisiDers kaynağı olarak önerilmiş kitaptan ilgili bölümlerin okunması
13Nörodejeneratif hastalıkların farmakolojisiDers kaynağı olarak önerilmiş kitaptan ilgili bölümlerin okunması
Kaynak
Squire, Fundamental Neuroscience 3rd Edition Dale Purves, Neuroscience 4th Edition Constance Hammond, Cellular and Molecular Neurophysiology, 4th Edition

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Sinir sisteminin yapısı ve işleyişi hakkında temel bilgilere sahiptir.
X
2
Sinirbilim ile ilgili temel bilimsel soruların ne olduğunu ve güncel araştırma alanlarını bilir.
X
3
Nörodejeneratif süreçler hakkında bilgi ve yorumlama becerisine sahip olur.
X
4
Moleküler ve hücresel düzeydeki parametrelerin ölçülmesine yönelik teknolojilerin prensiplerini bilir.
X
5
Alanla ilgili bilimsel araştırmaları gerekçe, yöntem ve sonuçları açısından yorumlayabilir.
X
6
Temel laboratuvar tekniklerini uygulayabilir.
X
7
Sinirbilim ile ilgili temel bilimsel sorulara açıklamalar yapabilir.
X
8
Her seviyedeki yeni bilgiyi alanla ilgili mevcut bildikleriyle yorumlayabilir ve birleştirebilir.
X
9
Teorik ve pratik çalışmalarda iletişim ve bilgisayar teknolojilerini verimli olarak kullanır.
X
10
Teorik bilgiyi ve araştırma sonuçlarını sözel ya da yazılı olarak aktarabilir; bunu Türkçe olduğu kadar İngilizce olarak da yapabilir.
X
11
Etik değerlere bağlıdır ve kurumsal sosyal sorumluluğa uygun davranır.
X
12
Sinirbilim araştırmalarının nihai olarak klinik uygulama ve faydayı hedeflemesi ilkesine uygun davranır.
X
13
Sinirbilim alanındaki araştırmalarda ekip içinde görev alabilir; aldığı görevin sorumluluğunu tek başına üstlenebilir ve yerine getirmek üzere bağımsız çalışma yürütebilir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 03/02/2023 - 16:42Son Güncelleme Tarihi: 03/02/2023 - 16:43