Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KOGNİTİF ELEKTRO. VE BEYİN OSİLASYONLARINA GİRİŞ-Bahar Dönemi2+026
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Bahar GÜNTEKİN
Dersi VerenlerProf.Dr. Lütfü HANOĞLU, Prof.Dr. Gürkan ÖZTÜRK, Prof.Dr. Bahar GÜNTEKİN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıDersin amacı öğrencilere beyin dinamiği araştırmaları güncel uygulamalarını, EEG kayıt yöntemlerini, EEG sinyal analizi ileri düzey yöntemlerini öğretmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; 1. Sinir Hücreleri ve Sinaptik Bağlantılar,2. Dikkat, algılama, Öğrenme, Hatırlama Süreçleri,3. Beyin Araştırmalarında Kullanılan Kognitif Paradigmalar-,4. Beyin Araştırmalarında Kullanılan Emosyonel Paradigmalar,5. EEG Kayıt Hazırlıkları,6. Uygulamalı EEG Kaydı,7. Uygulamalı EEG Kaydı,8. EEG kaydından gürültü temizleme,9. Uyarılmış/ Olaya ilişkin Potansiyel analizleri-,10. EEG güç spektrumu, Uyarılmış Güç Spektrumu, Olaya İlişkin Güç Spektrumu Analizleri,11. Uyarılmış/Olaya İlişkin Potansiyeller’de dijital filtreleme-,12. Spontan EEG,Uyarılmış/Olaya ilişkin EEG Koherans Analizi,13. Faz kilitlenmesi-EEG lab uygulamaları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bu ders kapsamında öğrenciler Blimsel araştırmalar için EEG Kayıt hazırlıkları ve EEG kaydı yapabilme bilgisine sahip olacaktır. 10, 13, 14, 16, 19, 9A
EEG kaydı gürültü temizleme Uyarılmış Potansiyellerin Analizi gibi primer analizleri yapabilecektir.10, 13, 14, 16, 19, 9A
Olaya İlişkin güç spektrumu Olaya İlişkin dijital filtreleme Faz kilitlenmesi Analizi Olaya ilişkin EEG Koherans Analizi ileri analizleri teorik olarak öğrenecektir.10, 13, 14, 16, 19, 9A
Olaya ilişkin Delta, teta, alfa, beta ve gama yanıtlarının beyin fonksiyonları sırasında nasıl değişiklik gösterdiğini ve bu yanıtların farklı beyin patolojilerinde nasıl değiştiğini öğreneceklerdir.10, 13, 14, 19, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
11. Sinir Hücreleri ve Sinaptik BağlantılarKonu ile ilgili bilimsel makalelerin okunması
22. Dikkat, algılama, Öğrenme, Hatırlama SüreçleriKonu ile ilgili bilimsel makalelerin okunması
33. Beyin Araştırmalarında Kullanılan Kognitif Paradigmalar-Konu ile ilgili bilimsel makalelerin okunması
44. Beyin Araştırmalarında Kullanılan Emosyonel ParadigmalarKonu ile ilgili bilimsel makalelerin okunması
55. EEG Kayıt HazırlıklarıKonu ile ilgili bilimsel makalelerin okunması
66. Uygulamalı EEG KaydıKonu ile ilgili bilimsel makalelerin okunması
77. Uygulamalı EEG KaydıKonu ile ilgili bilimsel makalelerin okunması
88. EEG kaydından gürültü temizlemeKonu ile ilgili bilimsel makalelerin okunması
99. Uyarılmış/ Olaya ilişkin Potansiyel analizleri-Konu ile ilgili bilimsel makalelerin okunması
1010. EEG güç spektrumu, Uyarılmış Güç Spektrumu, Olaya İlişkin Güç Spektrumu AnalizleriKonu ile ilgili bilimsel makalelerin okunması
1111. Uyarılmış/Olaya İlişkin Potansiyeller’de dijital filtreleme-Konu ile ilgili bilimsel makalelerin okunması
1212. Spontan EEG,Uyarılmış/Olaya ilişkin EEG Koherans AnaliziKonu ile ilgili bilimsel makalelerin okunması
1313. Faz kilitlenmesi-EEG lab uygulamaları
Kaynak
EEG-Brain Dynamics - Relation between EEG and Brain Evoked Potentials,Elsevier/North-Holland, Amsterdam (1980) ,( Başar E.) Amsterdam (1980) ,( Başar E.) Brain Function and Oscillations I. Brain Oscillations. Principles and Approaches Springer, Berlin- Heidelberg- New York (1998) ( Başar E.) Brain Function and Oscillations II. Integrative Brain Function. Neurophysiology a nd Cognitive Processes Springer, Berlin- Heidelberg- New York (1999) ( Başar E ) Memory and Brain Dynamics: Oscillations Integrating Attention, Perception, Learning a nd Memory CRC Press I SBN : 041530864 ( Başar, E. )

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Sinir sisteminin yapısı ve işleyişi hakkında temel bilgilere sahiptir.
X
2
Sinirbilim ile ilgili temel bilimsel soruların ne olduğunu ve güncel araştırma alanlarını bilir.
X
3
Nörodejeneratif süreçler hakkında bilgi ve yorumlama becerisine sahip olur.
4
Moleküler ve hücresel düzeydeki parametrelerin ölçülmesine yönelik teknolojilerin prensiplerini bilir.
5
Alanla ilgili bilimsel araştırmaları gerekçe, yöntem ve sonuçları açısından yorumlayabilir.
X
6
Temel laboratuvar tekniklerini uygulayabilir.
X
7
Sinirbilim ile ilgili temel bilimsel sorulara açıklamalar yapabilir.
X
8
Her seviyedeki yeni bilgiyi alanla ilgili mevcut bildikleriyle yorumlayabilir ve birleştirebilir.
X
9
Teorik ve pratik çalışmalarda iletişim ve bilgisayar teknolojilerini verimli olarak kullanır.
X
10
Teorik bilgiyi ve araştırma sonuçlarını sözel ya da yazılı olarak aktarabilir; bunu Türkçe olduğu kadar İngilizce olarak da yapabilir.
X
11
Etik değerlere bağlıdır ve kurumsal sosyal sorumluluğa uygun davranır.
X
12
Sinirbilim araştırmalarının nihai olarak klinik uygulama ve faydayı hedeflemesi ilkesine uygun davranır.
X
13
Sinirbilim alanındaki araştırmalarda ekip içinde görev alabilir; aldığı görevin sorumluluğunu tek başına üstlenebilir ve yerine getirmek üzere bağımsız çalışma yürütebilir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme148112
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı11616
Genel Sınav ve Hazırlığı12424
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)180
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(180/30)6
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KOGNİTİF ELEKTRO. VE BEYİN OSİLASYONLARINA GİRİŞ-Bahar Dönemi2+026
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Bahar GÜNTEKİN
Dersi VerenlerProf.Dr. Lütfü HANOĞLU, Prof.Dr. Gürkan ÖZTÜRK, Prof.Dr. Bahar GÜNTEKİN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıDersin amacı öğrencilere beyin dinamiği araştırmaları güncel uygulamalarını, EEG kayıt yöntemlerini, EEG sinyal analizi ileri düzey yöntemlerini öğretmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; 1. Sinir Hücreleri ve Sinaptik Bağlantılar,2. Dikkat, algılama, Öğrenme, Hatırlama Süreçleri,3. Beyin Araştırmalarında Kullanılan Kognitif Paradigmalar-,4. Beyin Araştırmalarında Kullanılan Emosyonel Paradigmalar,5. EEG Kayıt Hazırlıkları,6. Uygulamalı EEG Kaydı,7. Uygulamalı EEG Kaydı,8. EEG kaydından gürültü temizleme,9. Uyarılmış/ Olaya ilişkin Potansiyel analizleri-,10. EEG güç spektrumu, Uyarılmış Güç Spektrumu, Olaya İlişkin Güç Spektrumu Analizleri,11. Uyarılmış/Olaya İlişkin Potansiyeller’de dijital filtreleme-,12. Spontan EEG,Uyarılmış/Olaya ilişkin EEG Koherans Analizi,13. Faz kilitlenmesi-EEG lab uygulamaları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bu ders kapsamında öğrenciler Blimsel araştırmalar için EEG Kayıt hazırlıkları ve EEG kaydı yapabilme bilgisine sahip olacaktır. 10, 13, 14, 16, 19, 9A
EEG kaydı gürültü temizleme Uyarılmış Potansiyellerin Analizi gibi primer analizleri yapabilecektir.10, 13, 14, 16, 19, 9A
Olaya İlişkin güç spektrumu Olaya İlişkin dijital filtreleme Faz kilitlenmesi Analizi Olaya ilişkin EEG Koherans Analizi ileri analizleri teorik olarak öğrenecektir.10, 13, 14, 16, 19, 9A
Olaya ilişkin Delta, teta, alfa, beta ve gama yanıtlarının beyin fonksiyonları sırasında nasıl değişiklik gösterdiğini ve bu yanıtların farklı beyin patolojilerinde nasıl değiştiğini öğreneceklerdir.10, 13, 14, 19, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
11. Sinir Hücreleri ve Sinaptik BağlantılarKonu ile ilgili bilimsel makalelerin okunması
22. Dikkat, algılama, Öğrenme, Hatırlama SüreçleriKonu ile ilgili bilimsel makalelerin okunması
33. Beyin Araştırmalarında Kullanılan Kognitif Paradigmalar-Konu ile ilgili bilimsel makalelerin okunması
44. Beyin Araştırmalarında Kullanılan Emosyonel ParadigmalarKonu ile ilgili bilimsel makalelerin okunması
55. EEG Kayıt HazırlıklarıKonu ile ilgili bilimsel makalelerin okunması
66. Uygulamalı EEG KaydıKonu ile ilgili bilimsel makalelerin okunması
77. Uygulamalı EEG KaydıKonu ile ilgili bilimsel makalelerin okunması
88. EEG kaydından gürültü temizlemeKonu ile ilgili bilimsel makalelerin okunması
99. Uyarılmış/ Olaya ilişkin Potansiyel analizleri-Konu ile ilgili bilimsel makalelerin okunması
1010. EEG güç spektrumu, Uyarılmış Güç Spektrumu, Olaya İlişkin Güç Spektrumu AnalizleriKonu ile ilgili bilimsel makalelerin okunması
1111. Uyarılmış/Olaya İlişkin Potansiyeller’de dijital filtreleme-Konu ile ilgili bilimsel makalelerin okunması
1212. Spontan EEG,Uyarılmış/Olaya ilişkin EEG Koherans AnaliziKonu ile ilgili bilimsel makalelerin okunması
1313. Faz kilitlenmesi-EEG lab uygulamaları
Kaynak
EEG-Brain Dynamics - Relation between EEG and Brain Evoked Potentials,Elsevier/North-Holland, Amsterdam (1980) ,( Başar E.) Amsterdam (1980) ,( Başar E.) Brain Function and Oscillations I. Brain Oscillations. Principles and Approaches Springer, Berlin- Heidelberg- New York (1998) ( Başar E.) Brain Function and Oscillations II. Integrative Brain Function. Neurophysiology a nd Cognitive Processes Springer, Berlin- Heidelberg- New York (1999) ( Başar E ) Memory and Brain Dynamics: Oscillations Integrating Attention, Perception, Learning a nd Memory CRC Press I SBN : 041530864 ( Başar, E. )

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Sinir sisteminin yapısı ve işleyişi hakkında temel bilgilere sahiptir.
X
2
Sinirbilim ile ilgili temel bilimsel soruların ne olduğunu ve güncel araştırma alanlarını bilir.
X
3
Nörodejeneratif süreçler hakkında bilgi ve yorumlama becerisine sahip olur.
4
Moleküler ve hücresel düzeydeki parametrelerin ölçülmesine yönelik teknolojilerin prensiplerini bilir.
5
Alanla ilgili bilimsel araştırmaları gerekçe, yöntem ve sonuçları açısından yorumlayabilir.
X
6
Temel laboratuvar tekniklerini uygulayabilir.
X
7
Sinirbilim ile ilgili temel bilimsel sorulara açıklamalar yapabilir.
X
8
Her seviyedeki yeni bilgiyi alanla ilgili mevcut bildikleriyle yorumlayabilir ve birleştirebilir.
X
9
Teorik ve pratik çalışmalarda iletişim ve bilgisayar teknolojilerini verimli olarak kullanır.
X
10
Teorik bilgiyi ve araştırma sonuçlarını sözel ya da yazılı olarak aktarabilir; bunu Türkçe olduğu kadar İngilizce olarak da yapabilir.
X
11
Etik değerlere bağlıdır ve kurumsal sosyal sorumluluğa uygun davranır.
X
12
Sinirbilim araştırmalarının nihai olarak klinik uygulama ve faydayı hedeflemesi ilkesine uygun davranır.
X
13
Sinirbilim alanındaki araştırmalarda ekip içinde görev alabilir; aldığı görevin sorumluluğunu tek başına üstlenebilir ve yerine getirmek üzere bağımsız çalışma yürütebilir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 03/02/2023 - 16:42Son Güncelleme Tarihi: 03/02/2023 - 16:43