Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
DAVRANIŞ BİLİMLERİ VE ÖRGÜTSEL DAVRANIŞ | 3+0 | 3 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Yeter USLU |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Yeter USLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | İnsanın davranışlarının nedenlerini ve bunları etkileyen faktörleri belirlemek insanları anlama ve yönetebilmenin en önemli anahtarıdır. Bu derste insan anlaşılmaya ve davranışları yorumlamaya çalışılmakta ve onu pozitif yönlendirmenin yolları öğretilmektedir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Giriş, Örgütsel Davranış Tanımı ve Ortaya Çıkışı, Örgütsel Davranışın Yöneticiler Açısından Önemi,Örgüt İçinde Birey ve Kişilik, Algı,Öğrenme ve Davranış Değişikliği,Değerler, Tutumlar ve İş Tatmini,Motivasyon,Bireysel Karar Verme,Gruplar ve Grup Dinamiği,Güç ve Politikalar,Liderlik,İletişim,İletişim,Sağlık Kurumlarında Çatışma ve Yönetimi,Örgütsel Adalet, Örgütsel Vatandaşlık, Örgütsel Özdeşleşme,Sağlık Kurumlarında Örgüt Kültürü ve Örgüt İklimi,Örgütsel Değişim ve Davranışlar; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Davranış bilimleri ile ilgili temel kavramları ve yaklaşımları tanımlar. | ||
2. Algılama, atfetme, öğrenme süreçlerini ve hatalarını ifade eder. | ||
3. İhtiyaçlar ve motivasyon ile ilgili teorik yaklaşımları tanır. | ||
4. Kendinin ve diğer insanların davranışlarını anlayabilecek ve davranışlarla ilgili kavramları tartışabilecektir. | ||
5. Örgütsel davranış kapsamındaki kavramları ve teorileri açıklar. | ||
6. Sağlık kurumlarında grup dinamiklerini ve sağlık kurumlarındaki iletişim yapısını tanır. |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş, Örgütsel Davranış Tanımı ve Ortaya Çıkışı, Örgütsel Davranışın Yöneticiler Açısından Önemi | Konu ile ilgili örnek vakaların incelenmesi |
2 | Örgüt İçinde Birey ve Kişilik, Algı | Konu ile ilgili örnek vakaların incelenmesi |
3 | Öğrenme ve Davranış Değişikliği | Konu ile ilgili örnek vakaların incelenmesi |
4 | Değerler, Tutumlar ve İş Tatmini | Konu ile ilgili örnek vakaların incelenmesi |
5 | Motivasyon | Konu ile ilgili örnek vakaların incelenmesi |
6 | Bireysel Karar Verme | Konu ile ilgili örnek vakaların incelenmesi |
7 | Gruplar ve Grup Dinamiği | Konu ile ilgili örnek vakaların incelenmesi |
8 | Güç ve Politikalar | Konu ile ilgili örnek vakaların incelenmesi |
9 | Liderlik | Konu ile ilgili örnek vakaların incelenmesi |
9 | İletişim | Konu ile ilgili örnek vakaların incelenmesi |
10 | İletişim | Konu ile ilgili örnek vakaların incelenmesi |
11 | Sağlık Kurumlarında Çatışma ve Yönetimi | Konu ile ilgili örnek vakaların incelenmesi |
12 | Örgütsel Adalet, Örgütsel Vatandaşlık, Örgütsel Özdeşleşme | Konu ile ilgili örnek vakaların incelenmesi |
13 | Sağlık Kurumlarında Örgüt Kültürü ve Örgüt İklimi | Konu ile ilgili örnek vakaların incelenmesi |
14 | Örgütsel Değişim ve Davranışlar | Konu ile ilgili örnek vakaların incelenmesi |
Kaynak |
Ders notu öğrenciye verilecektir. |
Rana Özen Kutanis, Örgütlerde Davranış Bilimleri Ders Notları, Sakarya Kitabevi Yay., 2014, 6. Baskı Davranışlarımızdan Seçmeler; İnci Erdem Artan, Suna Tevruz, Tülay Bozkurt • Örgütsel Davranış; Robbins |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | 1. Sağlık yönetimi lisans programında edindiği bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. | X | |||||
0 | 2. Sağlık yönetimi ile ilişkili olan disiplinlerle etkileşimi kavrar ve açıklar. | X | |||||
0 | 3. Sağlık yönetiminde edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanma ve çalışanlara aktarma becerisine sahiptir. | X | |||||
0 | 4. Sağlık yönetimine ilişkin bilgileri ilişkili olduğu diğer disiplinlerde oluşturulmuş bilgilerle birleştirerek olayları analiz eder, yorumlar ve değerlendirir. | X | |||||
0 | 5. Sağlık yönetimi ile ilgili sorun alanlarını bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak analiz eder ve çözüm önerileri geliştirir. | X | |||||
0 | 6. Gerektiği zaman bir çalışmayı tek başına yürütür ve bununla ilgili kararları alır. | X | |||||
0 | 7. Çalıştığı kurumun stratejik planlamasında yer alan misyon, vizyon, amaç ve hedeflerini belirlemede yer alır. | X | |||||
0 | 8. Sağlık yönetimi alanında öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik çözümler üretir. | X | |||||
0 | 9. Yaşam boyu öğrenme ilkesini benimsediği için sağlık yönetimi alanında edindiği bilgilerin güncel olup olmadığını eleştirel olarak değerlendirir, öğrenmesini yönlendirir ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütür. | X | |||||
0 | 10. Sağlık yönetimi ile ilgili güncel gelişmeleri ve kendi düşünce ve önerilerini çalıştığı kurumun iç ve dış paydaşlarıyla yazılı veya sözlü olarak paylaşır. | X | |||||
0 | 11. Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak yazılı ve sözlü olarak iletişim kurar. | ||||||
0 | 12. Çalışmaları ile ilgili analiz yapabilecek düzeyde bilgisayar yazılımını bilir, sağlık bilişimi ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | X | |||||
0 | 13. Sağlık yönetimi ile ilgili stratejiler geliştirir, bu stratejilerin uygulanabilmesi için politikalar ve eylem planları yapar ve stratejik yönetim süreci çerçevesinde periyodik izlemeler ve düzeltmelerde bulunur. | X | |||||
0 | 14. Ulusal sağlık politikalarını oluşturma çalışmaları yanında uluslararası sağlık politikaları çalışmalarına da katkıda bulunur. | X | |||||
0 | 15. Sağlık yönetimi ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretir ve denetler. | X | |||||
0 | 16. Sağlık yönetimi alanında edindiği bilgiyi ve beceriyi alanla ilişkili disiplinlerarası çalışmalarda uygular. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |