Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ÖZELLİĞİ OLAN TIBBİ MÜDAHALELER | 3+0 | 3 | 7 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Fulya İlçin GÖNENÇ |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Fulya İlçin GÖNENÇ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Özel tıbbi müdahalelerden kaynaklanan ceza hukuku sorumluluğu hakkında teorik bilgi ve uygulaması hakkında derinlemesine bilgi aktarımı hedeflenmektedir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; 1.Genel olarak tıbbi müdahale, hekim ve hastanın hakları, hekim ile hasta arasındaki ilişkinin hukuki boyutu.,2.Organ ve doku nakli.,3.İnsan üzerinde deney ve deneme,4.İnsan üzerinde deney ve deneme (klinik araştırma).,5.Estetik müdahaleler.,6.Kök hücre çalışmaları.,7.Kök hücre çalışmaları.,8.Klonlama.,9.Genetik tanı.,10.Cinsiyet değişikliğine yönelik tıbbi müdahaleler.,11.Yapay döllenme,12.Kimyasal kastrasyon,13.Tıp hukukunda zorunluluk hali.,14.Etik kurullar ve uygulama sahaları; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bu dersin sonunda öğrenci; | ||
1. Özel tıbbi müdahaleleri tanımlayabilecektir. | ||
1.1. Tıbbi müdahale kavramını tanır. | ||
1.2. Özel tıbbi müdahaleleri açıklar. | ||
1.3. Özel tıbbi müdahaleleri listeler. | ||
2. Özelliği olan tıbbi müdahale çeşitlerini tanıyabilecektir. | ||
2.1. Özel tıbbi müdahale çeşitlerini sıralar. | ||
2.2. Özel tıbbi müdahale çeşitlerinin özelliklerini açıklar. | ||
2.3. Özel tıbbi müdahale çeşitlerini sınıflandırır. | ||
3. Özel tıbbi müdahalelerden kaynaklanan ceza sorumluluğunu açıklayabilecektir. | ||
3.1. Ceza sorumluluğunun kaynağını ifade eder. | ||
3.2. Ceza sorumluluğu ile ilgili uygulamayı yorumlar. | ||
3.3. Ceza sorumluluğu ile ilgili sorunları çözümler. |
Öğretim Yöntemleri: | |
Ölçme Yöntemleri: |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | 1.Genel olarak tıbbi müdahale, hekim ve hastanın hakları, hekim ile hasta arasındaki ilişkinin hukuki boyutu. | |
2 | 2.Organ ve doku nakli. | |
3 | 3.İnsan üzerinde deney ve deneme | |
4 | 4.İnsan üzerinde deney ve deneme (klinik araştırma). | |
5 | 5.Estetik müdahaleler. | |
6 | 6.Kök hücre çalışmaları. | |
7 | 7.Kök hücre çalışmaları. | |
8 | 8.Klonlama. | |
9 | 9.Genetik tanı. | |
10 | 10.Cinsiyet değişikliğine yönelik tıbbi müdahaleler. | |
11 | 11.Yapay döllenme | |
12 | 12.Kimyasal kastrasyon | |
13 | 13.Tıp hukukunda zorunluluk hali. | |
14 | 14.Etik kurullar ve uygulama sahaları |
Kaynak |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | 1. Sağlık yönetimi lisans programında edindiği bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. | ||||||
0 | 2. Sağlık yönetimi ile ilişkili olan disiplinlerle etkileşimi kavrar ve açıklar. | ||||||
0 | 3. Sağlık yönetiminde edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanma ve çalışanlara aktarma becerisine sahiptir. | ||||||
0 | 4. Sağlık yönetimine ilişkin bilgileri ilişkili olduğu diğer disiplinlerde oluşturulmuş bilgilerle birleştirerek olayları analiz eder, yorumlar ve değerlendirir. | ||||||
0 | 5. Sağlık yönetimi ile ilgili sorun alanlarını bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak analiz eder ve çözüm önerileri geliştirir. | ||||||
0 | 6. Gerektiği zaman bir çalışmayı tek başına yürütür ve bununla ilgili kararları alır. | ||||||
0 | 7. Çalıştığı kurumun stratejik planlamasında yer alan misyon, vizyon, amaç ve hedeflerini belirlemede yer alır. | ||||||
0 | 8. Sağlık yönetimi alanında öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik çözümler üretir. | ||||||
0 | 9. Yaşam boyu öğrenme ilkesini benimsediği için sağlık yönetimi alanında edindiği bilgilerin güncel olup olmadığını eleştirel olarak değerlendirir, öğrenmesini yönlendirir ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütür. | ||||||
0 | 10. Sağlık yönetimi ile ilgili güncel gelişmeleri ve kendi düşünce ve önerilerini çalıştığı kurumun iç ve dış paydaşlarıyla yazılı veya sözlü olarak paylaşır. | ||||||
0 | 11. Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak yazılı ve sözlü olarak iletişim kurar. | ||||||
0 | 12. Çalışmaları ile ilgili analiz yapabilecek düzeyde bilgisayar yazılımını bilir, sağlık bilişimi ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | ||||||
0 | 13. Sağlık yönetimi ile ilgili stratejiler geliştirir, bu stratejilerin uygulanabilmesi için politikalar ve eylem planları yapar ve stratejik yönetim süreci çerçevesinde periyodik izlemeler ve düzeltmelerde bulunur. | ||||||
0 | 14. Ulusal sağlık politikalarını oluşturma çalışmaları yanında uluslararası sağlık politikaları çalışmalarına da katkıda bulunur. | ||||||
0 | 15. Sağlık yönetimi ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretir ve denetler. | ||||||
0 | 16. Sağlık yönetimi alanında edindiği bilgiyi ve beceriyi alanla ilişkili disiplinlerarası çalışmalarda uygular. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |