Görsel Slayt,fotoğraf,öğretim üyesinin deneyim ve tecrübesinin aktarılması ,bilimsel yayınlar ve bu konu ile ilgili kitaplar
Dersin Amacı
Dersin amacı kalbin anatomisini öğretmek ve perfüzyonda bu anatomik yapıların önemini kavramalarını sağlamak, pratikte bu bilgilerin nasıl işlerine yarayacağını bilmelerini sağlamak.
Dersin İçeriği
Bu ders; Kalbin anatomisi ,kardiyopulmoner ve dolaşım sistemi anatomisi,dolaşım sistemi ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Bu dersin sonunda öğrenci. 1)Kalbin büyük damarlrını tanımalı, 2)Kalbin venlerini tanımalı ve bilmeli, 3)Kalbin koroner yapısını öğrenmeli. Bunları öğrendiği takdirde Perfüzyon yönetimi konusunda beceri elde etmiş olur.
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Kalbin anatomisi
Kalbin yapısı bilinmelidir
2
kardiyopulmoner ve dolaşım sistemi anatomisi
kardiyopulmoner ve dolaşım sistemi anatomisini bilmeliler
3
dolaşım sistemi
dolaşım sistemi bilinmelidir
Kaynak
Konu ile ilgili kitaplar,internet verileri ,atlas of human anatomy
Hasta başı tartışmalar ve dökümanlar
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Kalp ve Dolaşım sisteminin yapısı ve işleyişi hakkında temel bilgilere sahiptir.
X
2
Kalp ve damar hastalıkları ile ilgili temel bilimsel soruların ne olduğunu ve güncel araştırma alanlarını bilir.
X
3
Kalp ve Damar Sistemi ve Perfüzyon sistemleri ile ilgili temel bilimsel sorulara açıklamalar yapabilir.
X
4
Alanla ilgili bilimsel araştırmaları gerekçe, yöntem ve sonuçları açısından yorumlayabilir.
X
5
Temel laboratuvar tekniklerini uygulayabilir.
X
6
Kalp ve Damar Sistemi ve Perfüzyon sistemleri alanındaki araştırmalarda ekip içinde görev alabilir; aldığı görevin sorumluluğunu tek başına üstlenebilir ve yerine getirmek üzere bağımsız çalışma yürütebilir.
X
7
Her seviyedeki yeni bilgiyi alanla ilgili mevcut bildikleriyle yorumlayabilir ve birleştirebilir.
X
8
Teorik ve pratik çalışmalarda iletişim ve bilgisayar teknolojilerini verimli olarak kullanır.
X
9
Teorik bilgiyi ve araştırma sonuçlarını sözel ya da yazılı olarak aktarabilir; bunu Türkçe olduğu kadar İngilizce olarak da yapabilir.
X
10
Etik değerlere bağlıdır ve kurumsal sosyal sorumluluğa uygun davranır.
X
11
Kalp ve Damar Sistemi ve Perfüzyon sistemleri ile ilgili araştırmalarının nihai olarak klinik uygulama ve faydayı hedeflemesi ilkesine uygun davranır.
X
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
50
Genel Sınavın Başarıya Oranı
50
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
14
2
28
Rehberli Problem Çözme
14
6
84
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
5
10
50
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
0
0
0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
0
0
0
Ara Sınav ve Hazırlığı
2
16
32
Genel Sınav ve Hazırlığı
2
17
34
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
228
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(228/30)
8
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
ANATOMİ-KARDİYOPULMONER VE DOLAŞIM SİSTEMİ
-
Güz Dönemi
2+2
3
8
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Koordinatörü
Prof.Dr. Halil TÜRKOĞLU
Dersi Verenler
Prof.Dr. Halil TÜRKOĞLU
Dersin Yardımcıları
Görsel Slayt,fotoğraf,öğretim üyesinin deneyim ve tecrübesinin aktarılması ,bilimsel yayınlar ve bu konu ile ilgili kitaplar
Dersin Amacı
Dersin amacı kalbin anatomisini öğretmek ve perfüzyonda bu anatomik yapıların önemini kavramalarını sağlamak, pratikte bu bilgilerin nasıl işlerine yarayacağını bilmelerini sağlamak.
Dersin İçeriği
Bu ders; Kalbin anatomisi ,kardiyopulmoner ve dolaşım sistemi anatomisi,dolaşım sistemi ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Bu dersin sonunda öğrenci. 1)Kalbin büyük damarlrını tanımalı, 2)Kalbin venlerini tanımalı ve bilmeli, 3)Kalbin koroner yapısını öğrenmeli. Bunları öğrendiği takdirde Perfüzyon yönetimi konusunda beceri elde etmiş olur.
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Kalbin anatomisi
Kalbin yapısı bilinmelidir
2
kardiyopulmoner ve dolaşım sistemi anatomisi
kardiyopulmoner ve dolaşım sistemi anatomisini bilmeliler
3
dolaşım sistemi
dolaşım sistemi bilinmelidir
Kaynak
Konu ile ilgili kitaplar,internet verileri ,atlas of human anatomy
Hasta başı tartışmalar ve dökümanlar
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Kalp ve Dolaşım sisteminin yapısı ve işleyişi hakkında temel bilgilere sahiptir.
X
2
Kalp ve damar hastalıkları ile ilgili temel bilimsel soruların ne olduğunu ve güncel araştırma alanlarını bilir.
X
3
Kalp ve Damar Sistemi ve Perfüzyon sistemleri ile ilgili temel bilimsel sorulara açıklamalar yapabilir.
X
4
Alanla ilgili bilimsel araştırmaları gerekçe, yöntem ve sonuçları açısından yorumlayabilir.
X
5
Temel laboratuvar tekniklerini uygulayabilir.
X
6
Kalp ve Damar Sistemi ve Perfüzyon sistemleri alanındaki araştırmalarda ekip içinde görev alabilir; aldığı görevin sorumluluğunu tek başına üstlenebilir ve yerine getirmek üzere bağımsız çalışma yürütebilir.
X
7
Her seviyedeki yeni bilgiyi alanla ilgili mevcut bildikleriyle yorumlayabilir ve birleştirebilir.
X
8
Teorik ve pratik çalışmalarda iletişim ve bilgisayar teknolojilerini verimli olarak kullanır.
X
9
Teorik bilgiyi ve araştırma sonuçlarını sözel ya da yazılı olarak aktarabilir; bunu Türkçe olduğu kadar İngilizce olarak da yapabilir.
X
10
Etik değerlere bağlıdır ve kurumsal sosyal sorumluluğa uygun davranır.
X
11
Kalp ve Damar Sistemi ve Perfüzyon sistemleri ile ilgili araştırmalarının nihai olarak klinik uygulama ve faydayı hedeflemesi ilkesine uygun davranır.