Vücut segmentlerinin fonksiyonel anatomisini ve işlevlerini kinezyolojik açıdan değerlendirmektir.
Dersin İçeriği
Bu ders; Üst ekstremite fonksiyonel anatomisi I,Üst ekstremite fonksiyonel anatomisi II,Üst ekstremite klinik anatomisi,Alt ekstremite fonksiyonel anatomisi I,Alt ekstremite fonksiyonel anatomisi II,Alt ekstremite klinik anatomisi,Postür kasları,Kinezyolojide temel kavramlar, Omuz bölgesi kinezyolojisi,Dirsek, el bileği ve el kinezyolojisi,Solunum kinezyolojisi,Kalça ve diz bölgesi kinezyolojisi, Ayak-ayak bileği kinezyolojisi,Yürüme kinezyolojisi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Yapılan hareketler sırasında hangi kas gruplarının aktif olduğunu analiz eder.
12, 16, 4, 8, 9
A, E
Kasların origo insersiosunu tanımlar.
11, 16, 9
A, E
Basit ya da kompleks hareketleri, sinir sisteminin işleyişi ile eşleştirir.
10, 12, 13, 4, 9
A
Kinezyolojik ve biyomekanik kavramları yorumlar
16, 23, 9
A
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 23: Kavram Haritası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Üst ekstremite fonksiyonel anatomisi I
Kaynak 3 Bölüm 2 S 12-25
2
Üst ekstremite fonksiyonel anatomisi II
Kaynak 3 Bölüm 2 S12-25
3
Üst ekstremite klinik anatomisi
Kaynak 4 Bölüm 2 S8-12
4
Alt ekstremite fonksiyonel anatomisi I
Kaynak 3 Bölüm 3 26-38
5
Alt ekstremite fonksiyonel anatomisi II
Kaynak 3 Bölüm 3 S26-38
6
Alt ekstremite klinik anatomisi
Kaynak 4 Bölüm 3 S12-15
7
Postür kasları
Kaynak 3 Bölüm 4-6 S 22- 38
8
Kinezyolojide temel kavramlar
Kaynak 1 - Bölüm 1 S 1-12
9
Omuz bölgesi kinezyolojisi
Kaynak 1 - Bölüm 5 S27-33
10
Dirsek, el bileği ve el kinezyolojisi
Kaynak 1 - Bölüm 6 S33-42
11
Solunum kinezyolojisi
Kaynak 1 - Bölüm 11 S 66-78
12
Kalça ve diz bölgesi kinezyolojisi
Kaynak 1 - Bölüm 12-13 S79- 88
13
Ayak-ayak bileği kinezyolojisi
Kaynak 1 - Bölüm 12-13 S79-88
14
Yürüme kinezyolojisi
Kaynak 2 - Bölüm 14 S 48-56
Kaynak
Sunum
- Kinesiology of the Musculoskeletal System Foundations for Rehabilitation. Donald A. Neumann, Mosby Elsevier, 2010
- Gray’s Anatomy, Susan Standring et. al.
- Atlas of Human Anatomy, FH Netter
- Fonksiyonel Anatomi ekstremiteler ve sırt bölgesi, Prof. Dr. Doğan Taner
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Ortez protez alanında güncel, güvenilir ve kanıta dayalı bilgiye sahiptir.
X
2
Ortez protez alanında değerlendirme ve uygulama yöntemleri bilgisine sahiptir.
X
3
Ortez protez uygulamaları ile ilgili mevzuat konusunda yeterli bilgiye sahiptir.
X
4
Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak ortez protez gerektiren bireylere değerlendirme ve uygulama planlaması yapar
X
5
Mesleki değerlendirme ve uygulamalarını teknolojik gelişmelere ve sağlık politikalarına göre yönlendirir.
X
6
Ortez Protez alanında bilgi birikimini kullanarak bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır.
X
7
Ortez protez alanında araştırma yapar, proje tasarlayıp yürütülmesini planlar ve yönetir.
X
8
Ortez protez alanında yeni fikir geliştirip bilgi kaynaklarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
X
9
Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyip mesleki bilgilerini etkin kullanıp öğrenme hedeflerini belirler.
X
10
Ortez protez konusunda gelişmeleri izleyerek ileri teknolojileri kullanarak kendini etkin ifade eder.
X
11
Sağlık alanında güncel gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluluk bilinci ile disiplinler arası işbirliği içinde iletişim kurar.
X
12
Mesleki dürüstlük ve bireyin iyiliği için sorumluluk taşıyarak ve her aşamada güvenliği sağlayıp doğru model oluşturarak uygular.
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi
Mutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı
50
Genel Sınavın Başarıya Oranı
50
Toplam
100
AKTS / İşyükü Tablosu
Etkinlik
Sayı
Süresi (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati
14
2
28
Rehberli Problem Çözme
14
3
42
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi
14
5
70
Okul Dışı Diğer Faaliyetler
0
0
0
Proje Sunumu / Seminer
0
0
0
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı
3
10
30
Ara Sınav ve Hazırlığı
1
30
30
Genel Sınav ve Hazırlığı
1
30
30
Performans Görevi, Bakım Planı
0
0
0
Toplam İş Yükü (Saat)
230
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(230/30)
8
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders
Kodu
Yarıyıl
T+U Saat
Kredi
AKTS
FONKSİYONEL ANATOMİ VE KİNEZYOLOJİ
OPZY1134620
Güz Dönemi
2+0
2
8
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Türü
Programa Bağlı Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Dr.Öğr.Üye. İsmail TÜRKTEN
Dersi Verenler
Dr.Öğr.Üye. İsmail TÜRKTEN
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Vücut segmentlerinin fonksiyonel anatomisini ve işlevlerini kinezyolojik açıdan değerlendirmektir.
Dersin İçeriği
Bu ders; Üst ekstremite fonksiyonel anatomisi I,Üst ekstremite fonksiyonel anatomisi II,Üst ekstremite klinik anatomisi,Alt ekstremite fonksiyonel anatomisi I,Alt ekstremite fonksiyonel anatomisi II,Alt ekstremite klinik anatomisi,Postür kasları,Kinezyolojide temel kavramlar, Omuz bölgesi kinezyolojisi,Dirsek, el bileği ve el kinezyolojisi,Solunum kinezyolojisi,Kalça ve diz bölgesi kinezyolojisi, Ayak-ayak bileği kinezyolojisi,Yürüme kinezyolojisi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme Kazanımları
Öğretim Yöntemleri
Ölçme Yöntemleri
Yapılan hareketler sırasında hangi kas gruplarının aktif olduğunu analiz eder.
12, 16, 4, 8, 9
A, E
Kasların origo insersiosunu tanımlar.
11, 16, 9
A, E
Basit ya da kompleks hareketleri, sinir sisteminin işleyişi ile eşleştirir.
10, 12, 13, 4, 9
A
Kinezyolojik ve biyomekanik kavramları yorumlar
16, 23, 9
A
Öğretim Yöntemleri:
10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 23: Kavram Haritası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:
A: Klasik Yazılı Sınav, E: Ödev
Ders Akışı
Sıra
Konular
Ön Hazırlık
1
Üst ekstremite fonksiyonel anatomisi I
Kaynak 3 Bölüm 2 S 12-25
2
Üst ekstremite fonksiyonel anatomisi II
Kaynak 3 Bölüm 2 S12-25
3
Üst ekstremite klinik anatomisi
Kaynak 4 Bölüm 2 S8-12
4
Alt ekstremite fonksiyonel anatomisi I
Kaynak 3 Bölüm 3 26-38
5
Alt ekstremite fonksiyonel anatomisi II
Kaynak 3 Bölüm 3 S26-38
6
Alt ekstremite klinik anatomisi
Kaynak 4 Bölüm 3 S12-15
7
Postür kasları
Kaynak 3 Bölüm 4-6 S 22- 38
8
Kinezyolojide temel kavramlar
Kaynak 1 - Bölüm 1 S 1-12
9
Omuz bölgesi kinezyolojisi
Kaynak 1 - Bölüm 5 S27-33
10
Dirsek, el bileği ve el kinezyolojisi
Kaynak 1 - Bölüm 6 S33-42
11
Solunum kinezyolojisi
Kaynak 1 - Bölüm 11 S 66-78
12
Kalça ve diz bölgesi kinezyolojisi
Kaynak 1 - Bölüm 12-13 S79- 88
13
Ayak-ayak bileği kinezyolojisi
Kaynak 1 - Bölüm 12-13 S79-88
14
Yürüme kinezyolojisi
Kaynak 2 - Bölüm 14 S 48-56
Kaynak
Sunum
- Kinesiology of the Musculoskeletal System Foundations for Rehabilitation. Donald A. Neumann, Mosby Elsevier, 2010
- Gray’s Anatomy, Susan Standring et. al.
- Atlas of Human Anatomy, FH Netter
- Fonksiyonel Anatomi ekstremiteler ve sırt bölgesi, Prof. Dr. Doğan Taner
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
No
Program Yeterliliği
Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1
Ortez protez alanında güncel, güvenilir ve kanıta dayalı bilgiye sahiptir.
X
2
Ortez protez alanında değerlendirme ve uygulama yöntemleri bilgisine sahiptir.
X
3
Ortez protez uygulamaları ile ilgili mevzuat konusunda yeterli bilgiye sahiptir.
X
4
Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak ortez protez gerektiren bireylere değerlendirme ve uygulama planlaması yapar
X
5
Mesleki değerlendirme ve uygulamalarını teknolojik gelişmelere ve sağlık politikalarına göre yönlendirir.
X
6
Ortez Protez alanında bilgi birikimini kullanarak bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır.
X
7
Ortez protez alanında araştırma yapar, proje tasarlayıp yürütülmesini planlar ve yönetir.
X
8
Ortez protez alanında yeni fikir geliştirip bilgi kaynaklarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
X
9
Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyip mesleki bilgilerini etkin kullanıp öğrenme hedeflerini belirler.
X
10
Ortez protez konusunda gelişmeleri izleyerek ileri teknolojileri kullanarak kendini etkin ifade eder.
X
11
Sağlık alanında güncel gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluluk bilinci ile disiplinler arası işbirliği içinde iletişim kurar.
X
12
Mesleki dürüstlük ve bireyin iyiliği için sorumluluk taşıyarak ve her aşamada güvenliği sağlayıp doğru model oluşturarak uygular.