Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İLERİ ORTEZ UYGULAMALARI | OPZY1134680 | Güz Dönemi | 2+2 | 3 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Esra ATILGAN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Esra ATILGAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Ortezlerin seçimi, modifikasyonu, hastaya uygulanması, öneriler, temel prensip ve yaklaşımları öğretmek. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Genel ortez sınıflandırmaları,Ortezde biyomekanik prensipler,Nörolojik problemlerde vaka-ortez uygulama ilkeleri,Nörolojik problemlerde vaka-ortez uygulama ilkeleri ,Ortopedik problemlerde vaka-ortez uygulama ilkeleri,Ortopedik problemlerde vaka-ortez uygulama ilkeleri ,Pediatride vaka-ortez uygulama ilkeleri,Pediatride vaka-ortez uygulama ilkeleri ,Geriatride vaka-ortez uygulama ilkeleri,Geriatride vaka-ortez uygulama ilkeleri ,Romatizmal problemlerde vaka-ortez uygulama ilkeleri,Ortezlerle ilgili araştırmaların kanıt düzeylerinin değerlendirilmesi,Ortez uygulamalarında araştırma planlama süreçleri,Genel değerlendirme; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Hastanın ortez endikasyonunu düşünerek semptomlarını spesifik yöntemlerle değerlendirir. | 10, 4, 5, 9 | A |
Hastanın sorununa en uygun ortezi, ortez materyalini seçer. | 10, 4, 9 | A |
Ortezin yapım aşamalarını bilir. | 10, 4, 9 | A |
Ortezin üretim süreçlerini gözlemler. | 10, 12, 4, 9 | A |
Hastaya ortezin kullanımı, bakımı ve kontroller konusunda gerekli bilgileri aktarır. | 10, 4, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Genel ortez sınıflandırmaları | Kaynak 1-Bölüm 1 |
2 | Ortezde biyomekanik prensipler | Kaynak 1-Bölüm 1 |
3 | Nörolojik problemlerde vaka-ortez uygulama ilkeleri | Kaynak 1-Bölüm 4 |
4 | Nörolojik problemlerde vaka-ortez uygulama ilkeleri | Kaynak 1-Bölüm 4 |
5 | Ortopedik problemlerde vaka-ortez uygulama ilkeleri | Kaynak 1-Bölüm 3 |
6 | Ortopedik problemlerde vaka-ortez uygulama ilkeleri | Kaynak 1-Bölüm 3 |
7 | Pediatride vaka-ortez uygulama ilkeleri | Kaynak 1-Bölüm 5 |
8 | Pediatride vaka-ortez uygulama ilkeleri | Kaynak 1-Bölüm 5 |
9 | Geriatride vaka-ortez uygulama ilkeleri | https://www.healio.com |
10 | Geriatride vaka-ortez uygulama ilkeleri | https://www.healio.com |
11 | Romatizmal problemlerde vaka-ortez uygulama ilkeleri | Kaynak 5-Bölüm 17 |
12 | Ortezlerle ilgili araştırmaların kanıt düzeylerinin değerlendirilmesi | Pubmed |
13 | Ortez uygulamalarında araştırma planlama süreçleri | Pubmed |
14 | Genel değerlendirme | Ders sunumlarıın gözden geçirilmesi |
Kaynak |
Ders için hazırlanan podcast sunumlar |
1)AAOS Atlas of Orthoses and Assistive_Devices Frank Gottschalk, MD, MB, BCh, 2013 2)Atlas of Amputations and Limb Deficiencies/Douglas G. Smith MD, 2013 3)Orthotics and Prosthetics in Rehabilitation/Lusardi & Jorge & Nielsen, 2013 4)Introductıon to Orthotıcs/Breand Coppard,Helene Lohman,Fourth Edition,2015 5)Orthotic Intervention fort he Hand and Upper Extremity,Marylyn Jacobs,Noelle Austin,Second Edition, 2014 6)Prosthetics and Orthotics Lower limb and Spinal, Ron Seymour,2002 7)Kas iskelet Sisteminde Pratik Ölçme ve Değerlendirme, Deniz Evcik, Pelikan, 2008 8)Fundamentals of amputation care and Prosthetics, Douglas Murphy, 2014 9)Phantom Limb Amputation, Embodiment, and Prosthetic Technology, Cassandra Crawhord, 2014 10)Careers in Orthotics and Prosthetics,2015 11)Biomechanics of Lower Limb Prosthetics,Springer,2010 12)İletişim, Emel Bahar, Detay yay, 2012 13)The Management of Uncontrolled Movement, Mark Comerford, Elsevier,2014 14) Perspectives on Loss and Trauma, John Harvey, Sage, 2013 15)Temel Kinezyo-Mekanik, N. Ekin AKALAN, Yener TEMELLİ, İstanbul Tıp Kitabevleri 16)İnsan Hareketinde Biyomekanik , Barney Leveau, Yavuz Yakut, Pelikan yay., 2014 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ortez protez alanında güncel, güvenilir ve kanıta dayalı bilgiye sahiptir. | X | |||||
2 | Ortez protez alanında değerlendirme ve uygulama yöntemleri bilgisine sahiptir. | X | |||||
3 | Ortez protez uygulamaları ile ilgili mevzuat konusunda yeterli bilgiye sahiptir. | X | |||||
4 | Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak ortez protez gerektiren bireylere değerlendirme ve uygulama planlaması yapar | X | |||||
5 | Mesleki değerlendirme ve uygulamalarını teknolojik gelişmelere ve sağlık politikalarına göre yönlendirir. | X | |||||
6 | Ortez Protez alanında bilgi birikimini kullanarak bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır. | X | |||||
7 | Ortez protez alanında araştırma yapar, proje tasarlayıp yürütülmesini planlar ve yönetir. | X | |||||
8 | Ortez protez alanında yeni fikir geliştirip bilgi kaynaklarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | X | |||||
9 | Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyip mesleki bilgilerini etkin kullanıp öğrenme hedeflerini belirler. | X | |||||
10 | Ortez protez konusunda gelişmeleri izleyerek ileri teknolojileri kullanarak kendini etkin ifade eder. | X | |||||
11 | Sağlık alanında güncel gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluluk bilinci ile disiplinler arası işbirliği içinde iletişim kurar. | X | |||||
12 | Mesleki dürüstlük ve bireyin iyiliği için sorumluluk taşıyarak ve her aşamada güvenliği sağlayıp doğru model oluşturarak uygular. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 12 | 168 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 1 | 8 | 8 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 1 | 2 | 2 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 4 | 1 | 4 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 11 | 11 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 12 | 12 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 233 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(233/30) | 8 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İLERİ ORTEZ UYGULAMALARI | OPZY1134680 | Güz Dönemi | 2+2 | 3 | 8 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Esra ATILGAN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Esra ATILGAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Ortezlerin seçimi, modifikasyonu, hastaya uygulanması, öneriler, temel prensip ve yaklaşımları öğretmek. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Genel ortez sınıflandırmaları,Ortezde biyomekanik prensipler,Nörolojik problemlerde vaka-ortez uygulama ilkeleri,Nörolojik problemlerde vaka-ortez uygulama ilkeleri ,Ortopedik problemlerde vaka-ortez uygulama ilkeleri,Ortopedik problemlerde vaka-ortez uygulama ilkeleri ,Pediatride vaka-ortez uygulama ilkeleri,Pediatride vaka-ortez uygulama ilkeleri ,Geriatride vaka-ortez uygulama ilkeleri,Geriatride vaka-ortez uygulama ilkeleri ,Romatizmal problemlerde vaka-ortez uygulama ilkeleri,Ortezlerle ilgili araştırmaların kanıt düzeylerinin değerlendirilmesi,Ortez uygulamalarında araştırma planlama süreçleri,Genel değerlendirme; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Hastanın ortez endikasyonunu düşünerek semptomlarını spesifik yöntemlerle değerlendirir. | 10, 4, 5, 9 | A |
Hastanın sorununa en uygun ortezi, ortez materyalini seçer. | 10, 4, 9 | A |
Ortezin yapım aşamalarını bilir. | 10, 4, 9 | A |
Ortezin üretim süreçlerini gözlemler. | 10, 12, 4, 9 | A |
Hastaya ortezin kullanımı, bakımı ve kontroller konusunda gerekli bilgileri aktarır. | 10, 4, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Genel ortez sınıflandırmaları | Kaynak 1-Bölüm 1 |
2 | Ortezde biyomekanik prensipler | Kaynak 1-Bölüm 1 |
3 | Nörolojik problemlerde vaka-ortez uygulama ilkeleri | Kaynak 1-Bölüm 4 |
4 | Nörolojik problemlerde vaka-ortez uygulama ilkeleri | Kaynak 1-Bölüm 4 |
5 | Ortopedik problemlerde vaka-ortez uygulama ilkeleri | Kaynak 1-Bölüm 3 |
6 | Ortopedik problemlerde vaka-ortez uygulama ilkeleri | Kaynak 1-Bölüm 3 |
7 | Pediatride vaka-ortez uygulama ilkeleri | Kaynak 1-Bölüm 5 |
8 | Pediatride vaka-ortez uygulama ilkeleri | Kaynak 1-Bölüm 5 |
9 | Geriatride vaka-ortez uygulama ilkeleri | https://www.healio.com |
10 | Geriatride vaka-ortez uygulama ilkeleri | https://www.healio.com |
11 | Romatizmal problemlerde vaka-ortez uygulama ilkeleri | Kaynak 5-Bölüm 17 |
12 | Ortezlerle ilgili araştırmaların kanıt düzeylerinin değerlendirilmesi | Pubmed |
13 | Ortez uygulamalarında araştırma planlama süreçleri | Pubmed |
14 | Genel değerlendirme | Ders sunumlarıın gözden geçirilmesi |
Kaynak |
Ders için hazırlanan podcast sunumlar |
1)AAOS Atlas of Orthoses and Assistive_Devices Frank Gottschalk, MD, MB, BCh, 2013 2)Atlas of Amputations and Limb Deficiencies/Douglas G. Smith MD, 2013 3)Orthotics and Prosthetics in Rehabilitation/Lusardi & Jorge & Nielsen, 2013 4)Introductıon to Orthotıcs/Breand Coppard,Helene Lohman,Fourth Edition,2015 5)Orthotic Intervention fort he Hand and Upper Extremity,Marylyn Jacobs,Noelle Austin,Second Edition, 2014 6)Prosthetics and Orthotics Lower limb and Spinal, Ron Seymour,2002 7)Kas iskelet Sisteminde Pratik Ölçme ve Değerlendirme, Deniz Evcik, Pelikan, 2008 8)Fundamentals of amputation care and Prosthetics, Douglas Murphy, 2014 9)Phantom Limb Amputation, Embodiment, and Prosthetic Technology, Cassandra Crawhord, 2014 10)Careers in Orthotics and Prosthetics,2015 11)Biomechanics of Lower Limb Prosthetics,Springer,2010 12)İletişim, Emel Bahar, Detay yay, 2012 13)The Management of Uncontrolled Movement, Mark Comerford, Elsevier,2014 14) Perspectives on Loss and Trauma, John Harvey, Sage, 2013 15)Temel Kinezyo-Mekanik, N. Ekin AKALAN, Yener TEMELLİ, İstanbul Tıp Kitabevleri 16)İnsan Hareketinde Biyomekanik , Barney Leveau, Yavuz Yakut, Pelikan yay., 2014 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ortez protez alanında güncel, güvenilir ve kanıta dayalı bilgiye sahiptir. | X | |||||
2 | Ortez protez alanında değerlendirme ve uygulama yöntemleri bilgisine sahiptir. | X | |||||
3 | Ortez protez uygulamaları ile ilgili mevzuat konusunda yeterli bilgiye sahiptir. | X | |||||
4 | Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak ortez protez gerektiren bireylere değerlendirme ve uygulama planlaması yapar | X | |||||
5 | Mesleki değerlendirme ve uygulamalarını teknolojik gelişmelere ve sağlık politikalarına göre yönlendirir. | X | |||||
6 | Ortez Protez alanında bilgi birikimini kullanarak bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır. | X | |||||
7 | Ortez protez alanında araştırma yapar, proje tasarlayıp yürütülmesini planlar ve yönetir. | X | |||||
8 | Ortez protez alanında yeni fikir geliştirip bilgi kaynaklarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | X | |||||
9 | Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyip mesleki bilgilerini etkin kullanıp öğrenme hedeflerini belirler. | X | |||||
10 | Ortez protez konusunda gelişmeleri izleyerek ileri teknolojileri kullanarak kendini etkin ifade eder. | X | |||||
11 | Sağlık alanında güncel gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluluk bilinci ile disiplinler arası işbirliği içinde iletişim kurar. | X | |||||
12 | Mesleki dürüstlük ve bireyin iyiliği için sorumluluk taşıyarak ve her aşamada güvenliği sağlayıp doğru model oluşturarak uygular. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |