Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ÖZEL PROTEZ UYGULAMALARI-Bahar Dönemi2+238
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Esra ATILGAN
Dersi VerenlerProf.Dr. Zeliha Candan ALGUN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖzel ve karmaşık sorunları olan veya Konjenital hastalar için özel protez tasarımlarını değerlendirmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Özel anomaliler ve etyolojik faktörler,Özel anomalilerin sınıflandırılması ve genel özellikleri,Özel anomalilerde yapılan cerrahi uygulamalar,Özel anomalilerde protez uygulamalarının temel prensipleri ve proteze karar verme,Güncel literatür taraması,Sistematik problemleri olan amputelerde özel protez uygulamaları,Güncel literatür incelemesi,Çoğul ortopedik problemi olan olgularda protez uygulamaları,Nörolojik problemli amputelerde protez uygulamaları,Psikiyatrik sorunlu amputelerde genel yaklaşımlar,Özel anomalilerde rehabilitasyon prensipleri ve ailenin rolü ve aile eğitimi,Özel anomalilerde protez kullanmada yardımcı araç ve gereçler,Konjenital anomalilerde güncel protez uygulamaları,Konjenital anomalilerde protez rehabilitasyonu; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Özel ve karmaşık sorunları olan hastalar için en uygun protezi tasarlar.10, 12, 19, 4, 9A
Tasarlanan protezlerin üretimini planlar. 10, 12, 14, 4, 9A
Özel ve karmaşık sorunları olan hastalar için düzenlenen protezlerin eğitimini planlar.10, 12, 4, 9A
Konjenital problemi olan hastalar için en uygun protezi tasarlar.10, 12, 19, 4, 9A
Üst ekstremite konjenital problemlerinde uygun protez uygulamaları tasarlar.10, 12, 19, 4, 9A
Alt ekstremite konjenital problemlerinde uygun protez uygulamaları tasarlar.10, 12, 19, 4, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Özel anomaliler ve etyolojik faktörleroandplibrary.org
2Özel anomalilerin sınıflandırılması ve genel özelliklerioandplibrary.org
3Özel anomalilerde yapılan cerrahi uygulamalaroandplibrary.org
4Özel anomalilerde protez uygulamalarının temel prensipleri ve proteze karar vermeoandplibrary.org
5Güncel literatür taramasıPUBMED, WEB of SCIENCE, SCOPUS, TUBITAK
6Sistematik problemleri olan amputelerde özel protez uygulamalarıoandplibrary.org
7Güncel literatür incelemesiPUBMED, WEB of SCIENCE, SCOPUS, TUBITAK
8Çoğul ortopedik problemi olan olgularda protez uygulamalarıoandplibrary.org
9Nörolojik problemli amputelerde protez uygulamalarıoandplibrary.org
10Psikiyatrik sorunlu amputelerde genel yaklaşımlarMakale: Reactions to Amputation: Recognition and Treatment
11Özel anomalilerde rehabilitasyon prensipleri ve ailenin rolü ve aile eğitimioandplibrary.org
12Özel anomalilerde protez kullanmada yardımcı araç ve gereçlerMakale: Active lower limb prosthetics: a systematic review of design issues and solutions
13Konjenital anomalilerde güncel protez uygulamalarıMakale: Congenital anomalies
14Konjenital anomalilerde protez rehabilitasyonuMakale: Congenital anomalies
Kaynak
Ders için hazırlanan podcast sunumlar
1)AAOS Atlas of Orthoses and Assistive_Devices Frank Gottschalk, MD, MB, BCh, 2013 2)Atlas of Amputations and Limb Deficiencies/Douglas G. Smith MD, 2013 3)Orthotics and Prosthetics in Rehabilitation/Lusardi & Jorge & Nielsen, 2013 4)Introductıon to Orthotıcs/Breand Coppard,Helene Lohman,Fourth Edition,2015 5)Orthotic Intervention fort he Hand and Upper Extremity,Marylyn Jacobs,Noelle Austin,Second Edition, 2014 6)Prosthetics and Orthotics Lower limb and Spinal, Ron Seymour,2002 7)Kas iskelet Sisteminde Pratik Ölçme ve Değerlendirme, Deniz Evcik, Pelikan, 2008 8)Fundamentals of amputation care and Prosthetics, Douglas Murphy, 2014 9)Phantom Limb Amputation, Embodiment, and Prosthetic Technology, Cassandra Crawhord, 2014 10)Careers in Orthotics and Prosthetics,2015 11)Biomechanics of Lower Limb Prosthetics,Springer,2010 12)İletişim, Emel Bahar, Detay yay, 2012 13)The Management of Uncontrolled Movement, Mark Comerford, Elsevier,2014 14) Perspectives on Loss and Trauma, John Harvey, Sage, 2013 15)Temel Kinezyo-Mekanik, N. Ekin AKALAN, Yener TEMELLİ, İstanbul Tıp Kitabevleri 16)İnsan Hareketinde Biyomekanik , Barney Leveau, Yavuz Yakut, Pelikan yay., 2014

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Ortez protez alanında güncel, güvenilir ve kanıta dayalı bilgiye sahiptir.
X
2
Ortez protez alanında değerlendirme ve uygulama yöntemleri bilgisine sahiptir.
X
3
Ortez protez uygulamaları ile ilgili mevzuat konusunda yeterli bilgiye sahiptir.
X
4
Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak ortez protez gerektiren bireylere değerlendirme ve uygulama planlaması yapar
X
5
Mesleki değerlendirme ve uygulamalarını teknolojik gelişmelere ve sağlık politikalarına göre yönlendirir.
X
6
Ortez Protez alanında bilgi birikimini kullanarak bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır.
X
7
Ortez protez alanında araştırma yapar, proje tasarlayıp yürütülmesini planlar ve yönetir.
X
8
Ortez protez alanında yeni fikir geliştirip bilgi kaynaklarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
X
9
Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyip mesleki bilgilerini etkin kullanıp öğrenme hedeflerini belirler.
X
10
Ortez protez konusunda gelişmeleri izleyerek ileri teknolojileri kullanarak kendini etkin ifade eder.
X
11
Sağlık alanında güncel gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluluk bilinci ile disiplinler arası işbirliği içinde iletişim kurar.
X
12
Mesleki dürüstlük ve bireyin iyiliği için sorumluluk taşıyarak ve her aşamada güvenliği sağlayıp doğru model oluşturarak uygular.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme1412168
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı12020
Genel Sınav ve Hazırlığı12020
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)236
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(236/30)8
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ÖZEL PROTEZ UYGULAMALARI-Bahar Dönemi2+238
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Esra ATILGAN
Dersi VerenlerProf.Dr. Zeliha Candan ALGUN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖzel ve karmaşık sorunları olan veya Konjenital hastalar için özel protez tasarımlarını değerlendirmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Özel anomaliler ve etyolojik faktörler,Özel anomalilerin sınıflandırılması ve genel özellikleri,Özel anomalilerde yapılan cerrahi uygulamalar,Özel anomalilerde protez uygulamalarının temel prensipleri ve proteze karar verme,Güncel literatür taraması,Sistematik problemleri olan amputelerde özel protez uygulamaları,Güncel literatür incelemesi,Çoğul ortopedik problemi olan olgularda protez uygulamaları,Nörolojik problemli amputelerde protez uygulamaları,Psikiyatrik sorunlu amputelerde genel yaklaşımlar,Özel anomalilerde rehabilitasyon prensipleri ve ailenin rolü ve aile eğitimi,Özel anomalilerde protez kullanmada yardımcı araç ve gereçler,Konjenital anomalilerde güncel protez uygulamaları,Konjenital anomalilerde protez rehabilitasyonu; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Özel ve karmaşık sorunları olan hastalar için en uygun protezi tasarlar.10, 12, 19, 4, 9A
Tasarlanan protezlerin üretimini planlar. 10, 12, 14, 4, 9A
Özel ve karmaşık sorunları olan hastalar için düzenlenen protezlerin eğitimini planlar.10, 12, 4, 9A
Konjenital problemi olan hastalar için en uygun protezi tasarlar.10, 12, 19, 4, 9A
Üst ekstremite konjenital problemlerinde uygun protez uygulamaları tasarlar.10, 12, 19, 4, 9A
Alt ekstremite konjenital problemlerinde uygun protez uygulamaları tasarlar.10, 12, 19, 4, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Özel anomaliler ve etyolojik faktörleroandplibrary.org
2Özel anomalilerin sınıflandırılması ve genel özelliklerioandplibrary.org
3Özel anomalilerde yapılan cerrahi uygulamalaroandplibrary.org
4Özel anomalilerde protez uygulamalarının temel prensipleri ve proteze karar vermeoandplibrary.org
5Güncel literatür taramasıPUBMED, WEB of SCIENCE, SCOPUS, TUBITAK
6Sistematik problemleri olan amputelerde özel protez uygulamalarıoandplibrary.org
7Güncel literatür incelemesiPUBMED, WEB of SCIENCE, SCOPUS, TUBITAK
8Çoğul ortopedik problemi olan olgularda protez uygulamalarıoandplibrary.org
9Nörolojik problemli amputelerde protez uygulamalarıoandplibrary.org
10Psikiyatrik sorunlu amputelerde genel yaklaşımlarMakale: Reactions to Amputation: Recognition and Treatment
11Özel anomalilerde rehabilitasyon prensipleri ve ailenin rolü ve aile eğitimioandplibrary.org
12Özel anomalilerde protez kullanmada yardımcı araç ve gereçlerMakale: Active lower limb prosthetics: a systematic review of design issues and solutions
13Konjenital anomalilerde güncel protez uygulamalarıMakale: Congenital anomalies
14Konjenital anomalilerde protez rehabilitasyonuMakale: Congenital anomalies
Kaynak
Ders için hazırlanan podcast sunumlar
1)AAOS Atlas of Orthoses and Assistive_Devices Frank Gottschalk, MD, MB, BCh, 2013 2)Atlas of Amputations and Limb Deficiencies/Douglas G. Smith MD, 2013 3)Orthotics and Prosthetics in Rehabilitation/Lusardi & Jorge & Nielsen, 2013 4)Introductıon to Orthotıcs/Breand Coppard,Helene Lohman,Fourth Edition,2015 5)Orthotic Intervention fort he Hand and Upper Extremity,Marylyn Jacobs,Noelle Austin,Second Edition, 2014 6)Prosthetics and Orthotics Lower limb and Spinal, Ron Seymour,2002 7)Kas iskelet Sisteminde Pratik Ölçme ve Değerlendirme, Deniz Evcik, Pelikan, 2008 8)Fundamentals of amputation care and Prosthetics, Douglas Murphy, 2014 9)Phantom Limb Amputation, Embodiment, and Prosthetic Technology, Cassandra Crawhord, 2014 10)Careers in Orthotics and Prosthetics,2015 11)Biomechanics of Lower Limb Prosthetics,Springer,2010 12)İletişim, Emel Bahar, Detay yay, 2012 13)The Management of Uncontrolled Movement, Mark Comerford, Elsevier,2014 14) Perspectives on Loss and Trauma, John Harvey, Sage, 2013 15)Temel Kinezyo-Mekanik, N. Ekin AKALAN, Yener TEMELLİ, İstanbul Tıp Kitabevleri 16)İnsan Hareketinde Biyomekanik , Barney Leveau, Yavuz Yakut, Pelikan yay., 2014

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Ortez protez alanında güncel, güvenilir ve kanıta dayalı bilgiye sahiptir.
X
2
Ortez protez alanında değerlendirme ve uygulama yöntemleri bilgisine sahiptir.
X
3
Ortez protez uygulamaları ile ilgili mevzuat konusunda yeterli bilgiye sahiptir.
X
4
Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak ortez protez gerektiren bireylere değerlendirme ve uygulama planlaması yapar
X
5
Mesleki değerlendirme ve uygulamalarını teknolojik gelişmelere ve sağlık politikalarına göre yönlendirir.
X
6
Ortez Protez alanında bilgi birikimini kullanarak bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır.
X
7
Ortez protez alanında araştırma yapar, proje tasarlayıp yürütülmesini planlar ve yönetir.
X
8
Ortez protez alanında yeni fikir geliştirip bilgi kaynaklarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
X
9
Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyip mesleki bilgilerini etkin kullanıp öğrenme hedeflerini belirler.
X
10
Ortez protez konusunda gelişmeleri izleyerek ileri teknolojileri kullanarak kendini etkin ifade eder.
X
11
Sağlık alanında güncel gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluluk bilinci ile disiplinler arası işbirliği içinde iletişim kurar.
X
12
Mesleki dürüstlük ve bireyin iyiliği için sorumluluk taşıyarak ve her aşamada güvenliği sağlayıp doğru model oluşturarak uygular.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 27/01/2023 - 13:41Son Güncelleme Tarihi: 27/01/2023 - 13:46