Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KLİNİK PROBLEM ÇÖZME-Bahar Dönemi3+038
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Devrim TARAKCI
Dersi VerenlerDoç.Dr. Devrim TARAKCI
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıFarklı klinik tanısı olan vakalarda doğru tedavi stratejilerini değerlendirmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Klinik problem çözmenin kavramsal boyutu,Biyopsikososyal model,Kanıta dayalı uygulama,Kanıta dayalı uygulama,Vakaların belirlenmesi ve gruplara bildirilmesi,Vakaların gruplar tarafından danışmanlar eşliğinde değerlendirilmesi,Sınıf içi ortamda vakaların değerlendirme sonuçlarının sunulması,Bozukluk, aktivite ve katılım düzeyinde problem listesinin oluşturulması, kişisel ve çevresel faktörlerin belirlenmesi,Kısa ve uzun dönem tedavi hedeflerinin sunulması,Vakayı temel alan ortez ve protez uygulamalarının sunulması,Vakayla ilgili sınıf için tartışma ve oluşturulan klinik soruların belirlenmesi,Vakayla ilgili sınıf için tartışma ve oluşturulan klinik soruların belirlenmesi,Literatür araştırması ve tedavi yaklaşımlarıyla ilgili kanıta dayalı uygulamaların belirlenmesi,Literatür araştırması ve tedavi yaklaşımlarıyla ilgili kanıta dayalı uygulamaların belirlenmesi ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Güncel kaynakları araştırma ve elde edilen bilgileri vakayla ilişkili kullanır.10, 14, 16, 4, 9A
Grup içinde vaka çalışmalarında problem; bozukluk, aktivite ve katılım düzeyini ortez-protez açısından değerlendirir.10, 12, 19, 4, 9A
Vakayla ilgili kısa ve uzun dönem tedavi hedefleri ve tedavi planını bilimsel temellere dayalı olarak tartışabilir.10, 12, 19, 4, 5, 9A
Tedavi sürecinde kısa ve uzun dönem hedeflerini gerçekçi şekilde belirleyebilecek, etkili bir iletişimle paylaşabilir.10, 12, 16, 4, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Klinik problem çözmenin kavramsal boyutuMakale: A conceptual framework for measuring clinical problem-solving.
2Biyopsikososyal modelMakale: The Biopsychosocial Model of Health and Illness
3Kanıta dayalı uygulamaPUBMED, SCOPUS, WEB of SCIENCE
4Kanıta dayalı uygulamaPUBMED, SCOPUS, WEB of SCIENCE
5Vakaların belirlenmesi ve gruplara bildirilmesiphysio-pedia.com
6Vakaların gruplar tarafından danışmanlar eşliğinde değerlendirilmesiphysio-pedia.com
7Sınıf içi ortamda vakaların değerlendirme sonuçlarının sunulmasıphysio-pedia.com
8Bozukluk, aktivite ve katılım düzeyinde problem listesinin oluşturulması, kişisel ve çevresel faktörlerin belirlenmesiphysio-pedia.com
9Kısa ve uzun dönem tedavi hedeflerinin sunulmasıphysio-pedia.com
10Vakayı temel alan ortez ve protez uygulamalarının sunulmasıphysio-pedia.com
11Vakayla ilgili sınıf için tartışma ve oluşturulan klinik soruların belirlenmesiphysio-pedia.com
12Vakayla ilgili sınıf için tartışma ve oluşturulan klinik soruların belirlenmesiphysio-pedia.com
13Literatür araştırması ve tedavi yaklaşımlarıyla ilgili kanıta dayalı uygulamaların belirlenmesiPUBMED, SCOPUS, WEB of SCIENCE
14Literatür araştırması ve tedavi yaklaşımlarıyla ilgili kanıta dayalı uygulamaların belirlenmesi PUBMED, SCOPUS, WEB of SCIENCE
Kaynak
Öğrencilere ders notu verilecektir.
1)AAOS Atlas of Orthoses and Assistive_Devices Frank Gottschalk, MD, MB, BCh, 2013 2)Atlas of Amputations and Limb Deficiencies/Douglas G. Smith MD, 2013 3)Orthotics and Prosthetics in Rehabilitation/Lusardi & Jorge & Nielsen, 2013 4)Introductıon to Orthotıcs/Breand Coppard,Helene Lohman,Fourth Edition,2015 5)Orthotic Intervention fort he Hand and Upper Extremity,Marylyn Jacobs,Noelle Austin,Second Edition, 2014 6)Prosthetics and Orthotics Lower limb and Spinal, Ron Seymour,2002 7)Kas iskelet Sisteminde Pratik Ölçme ve Değerlendirme, Deniz Evcik, Pelikan, 2008 8)Fundamentals of amputation care and Prosthetics, Douglas Murphy, 2014 9)Phantom Limb Amputation, Embodiment, and Prosthetic Technology, Cassandra Crawhord, 2014 10)Careers in Orthotics and Prosthetics,2015 11)Biomechanics of Lower Limb Prosthetics,Springer,2010 12)İletişim, Emel Bahar, Detay yay, 2012 13)The Management of Uncontrolled Movement, Mark Comerford, Elsevier,2014 14) Perspectives on Loss and Trauma, John Harvey, Sage, 2013 15)Temel Kinezyo-Mekanik, N. Ekin AKALAN, Yener TEMELLİ, İstanbul Tıp Kitabevleri 16)İnsan Hareketinde Biyomekanik , Barney Leveau, Yavuz Yakut, Pelikan yay., 2014

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Ortez protez alanında güncel, güvenilir ve kanıta dayalı bilgiye sahiptir.
X
2
Ortez protez alanında değerlendirme ve uygulama yöntemleri bilgisine sahiptir.
X
3
Ortez protez uygulamaları ile ilgili mevzuat konusunda yeterli bilgiye sahiptir.
X
4
Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak ortez protez gerektiren bireylere değerlendirme ve uygulama planlaması yapar
X
5
Mesleki değerlendirme ve uygulamalarını teknolojik gelişmelere ve sağlık politikalarına göre yönlendirir.
X
6
Ortez Protez alanında bilgi birikimini kullanarak bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır.
X
7
Ortez protez alanında araştırma yapar, proje tasarlayıp yürütülmesini planlar ve yönetir.
X
8
Ortez protez alanında yeni fikir geliştirip bilgi kaynaklarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
X
9
Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyip mesleki bilgilerini etkin kullanıp öğrenme hedeflerini belirler.
X
10
Ortez protez konusunda gelişmeleri izleyerek ileri teknolojileri kullanarak kendini etkin ifade eder.
X
11
Sağlık alanında güncel gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluluk bilinci ile disiplinler arası işbirliği içinde iletişim kurar.
X
12
Mesleki dürüstlük ve bireyin iyiliği için sorumluluk taşıyarak ve her aşamada güvenliği sağlayıp doğru model oluşturarak uygular.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme1412168
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı12020
Genel Sınav ve Hazırlığı12020
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)236
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(236/30)8
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KLİNİK PROBLEM ÇÖZME-Bahar Dönemi3+038
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Devrim TARAKCI
Dersi VerenlerDoç.Dr. Devrim TARAKCI
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıFarklı klinik tanısı olan vakalarda doğru tedavi stratejilerini değerlendirmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Klinik problem çözmenin kavramsal boyutu,Biyopsikososyal model,Kanıta dayalı uygulama,Kanıta dayalı uygulama,Vakaların belirlenmesi ve gruplara bildirilmesi,Vakaların gruplar tarafından danışmanlar eşliğinde değerlendirilmesi,Sınıf içi ortamda vakaların değerlendirme sonuçlarının sunulması,Bozukluk, aktivite ve katılım düzeyinde problem listesinin oluşturulması, kişisel ve çevresel faktörlerin belirlenmesi,Kısa ve uzun dönem tedavi hedeflerinin sunulması,Vakayı temel alan ortez ve protez uygulamalarının sunulması,Vakayla ilgili sınıf için tartışma ve oluşturulan klinik soruların belirlenmesi,Vakayla ilgili sınıf için tartışma ve oluşturulan klinik soruların belirlenmesi,Literatür araştırması ve tedavi yaklaşımlarıyla ilgili kanıta dayalı uygulamaların belirlenmesi,Literatür araştırması ve tedavi yaklaşımlarıyla ilgili kanıta dayalı uygulamaların belirlenmesi ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Güncel kaynakları araştırma ve elde edilen bilgileri vakayla ilişkili kullanır.10, 14, 16, 4, 9A
Grup içinde vaka çalışmalarında problem; bozukluk, aktivite ve katılım düzeyini ortez-protez açısından değerlendirir.10, 12, 19, 4, 9A
Vakayla ilgili kısa ve uzun dönem tedavi hedefleri ve tedavi planını bilimsel temellere dayalı olarak tartışabilir.10, 12, 19, 4, 5, 9A
Tedavi sürecinde kısa ve uzun dönem hedeflerini gerçekçi şekilde belirleyebilecek, etkili bir iletişimle paylaşabilir.10, 12, 16, 4, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Klinik problem çözmenin kavramsal boyutuMakale: A conceptual framework for measuring clinical problem-solving.
2Biyopsikososyal modelMakale: The Biopsychosocial Model of Health and Illness
3Kanıta dayalı uygulamaPUBMED, SCOPUS, WEB of SCIENCE
4Kanıta dayalı uygulamaPUBMED, SCOPUS, WEB of SCIENCE
5Vakaların belirlenmesi ve gruplara bildirilmesiphysio-pedia.com
6Vakaların gruplar tarafından danışmanlar eşliğinde değerlendirilmesiphysio-pedia.com
7Sınıf içi ortamda vakaların değerlendirme sonuçlarının sunulmasıphysio-pedia.com
8Bozukluk, aktivite ve katılım düzeyinde problem listesinin oluşturulması, kişisel ve çevresel faktörlerin belirlenmesiphysio-pedia.com
9Kısa ve uzun dönem tedavi hedeflerinin sunulmasıphysio-pedia.com
10Vakayı temel alan ortez ve protez uygulamalarının sunulmasıphysio-pedia.com
11Vakayla ilgili sınıf için tartışma ve oluşturulan klinik soruların belirlenmesiphysio-pedia.com
12Vakayla ilgili sınıf için tartışma ve oluşturulan klinik soruların belirlenmesiphysio-pedia.com
13Literatür araştırması ve tedavi yaklaşımlarıyla ilgili kanıta dayalı uygulamaların belirlenmesiPUBMED, SCOPUS, WEB of SCIENCE
14Literatür araştırması ve tedavi yaklaşımlarıyla ilgili kanıta dayalı uygulamaların belirlenmesi PUBMED, SCOPUS, WEB of SCIENCE
Kaynak
Öğrencilere ders notu verilecektir.
1)AAOS Atlas of Orthoses and Assistive_Devices Frank Gottschalk, MD, MB, BCh, 2013 2)Atlas of Amputations and Limb Deficiencies/Douglas G. Smith MD, 2013 3)Orthotics and Prosthetics in Rehabilitation/Lusardi & Jorge & Nielsen, 2013 4)Introductıon to Orthotıcs/Breand Coppard,Helene Lohman,Fourth Edition,2015 5)Orthotic Intervention fort he Hand and Upper Extremity,Marylyn Jacobs,Noelle Austin,Second Edition, 2014 6)Prosthetics and Orthotics Lower limb and Spinal, Ron Seymour,2002 7)Kas iskelet Sisteminde Pratik Ölçme ve Değerlendirme, Deniz Evcik, Pelikan, 2008 8)Fundamentals of amputation care and Prosthetics, Douglas Murphy, 2014 9)Phantom Limb Amputation, Embodiment, and Prosthetic Technology, Cassandra Crawhord, 2014 10)Careers in Orthotics and Prosthetics,2015 11)Biomechanics of Lower Limb Prosthetics,Springer,2010 12)İletişim, Emel Bahar, Detay yay, 2012 13)The Management of Uncontrolled Movement, Mark Comerford, Elsevier,2014 14) Perspectives on Loss and Trauma, John Harvey, Sage, 2013 15)Temel Kinezyo-Mekanik, N. Ekin AKALAN, Yener TEMELLİ, İstanbul Tıp Kitabevleri 16)İnsan Hareketinde Biyomekanik , Barney Leveau, Yavuz Yakut, Pelikan yay., 2014

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
Ortez protez alanında güncel, güvenilir ve kanıta dayalı bilgiye sahiptir.
X
2
Ortez protez alanında değerlendirme ve uygulama yöntemleri bilgisine sahiptir.
X
3
Ortez protez uygulamaları ile ilgili mevzuat konusunda yeterli bilgiye sahiptir.
X
4
Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak ortez protez gerektiren bireylere değerlendirme ve uygulama planlaması yapar
X
5
Mesleki değerlendirme ve uygulamalarını teknolojik gelişmelere ve sağlık politikalarına göre yönlendirir.
X
6
Ortez Protez alanında bilgi birikimini kullanarak bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır.
X
7
Ortez protez alanında araştırma yapar, proje tasarlayıp yürütülmesini planlar ve yönetir.
X
8
Ortez protez alanında yeni fikir geliştirip bilgi kaynaklarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
X
9
Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyip mesleki bilgilerini etkin kullanıp öğrenme hedeflerini belirler.
X
10
Ortez protez konusunda gelişmeleri izleyerek ileri teknolojileri kullanarak kendini etkin ifade eder.
X
11
Sağlık alanında güncel gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluluk bilinci ile disiplinler arası işbirliği içinde iletişim kurar.
X
12
Mesleki dürüstlük ve bireyin iyiliği için sorumluluk taşıyarak ve her aşamada güvenliği sağlayıp doğru model oluşturarak uygular.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 27/01/2023 - 13:41Son Güncelleme Tarihi: 27/01/2023 - 13:46