Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SEMİNER | - | Bahar Dönemi | 0+0 | - | 2 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Sena ÖZDEMİR GÖRGÜ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Sena ÖZDEMİR GÖRGÜ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Farklı konularda ortez protez uygulamalarını değerlendirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Araştırma planlama, kaynak tarama ve konu seçimi ,Araştırma metodu, analiz yöntemlerinin seçimi ve etik problemler ,Araştırma verilerinin değerlendirilmesi ve sonuçlarının tartışılması ,Makale yazarken dikkat edilecek konular ,Tez yazımında uyulması gereken ilkeler ,Güncel ortez-prtoez yaklaşımları,Kanıta dayalı suspansiyon yöntemleri ,Kanıta dayalı ampute rehabilitasyon uygulamaları ,Makalelerin Atıf Değerleri,Ortez Protezde teknolojik yaklaşımlar ,Ortez Protezde sanal gerçeklik ,Probleme dayalı protez uygulamaları ,Probleme dayalı protez uygulamaları ,Vaka değerlendirme, tedavi programını belirleme ve sunum; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Araştırma yöntemlerine uygun olarak literatür tarar. | 12, 14, 18 | E |
Makale yazım kurallarına uyar. | 12, 14, 18 | E |
Kanıta dayalı çalışmaların kanıt değerlerinin fark eder. | 12, 14, 4 | E |
Ortez Protezde teknolojik yaklaşımları takip eder. | 12, 14, 5 | E |
Öğretim Yöntemleri: | 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 18: Mikro Öğretim Tekniği , 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Araştırma planlama, kaynak tarama ve konu seçimi | TUBİTAK, PUBMED, WEB of SCIENCE |
2 | Araştırma metodu, analiz yöntemlerinin seçimi ve etik problemler | TUBİTAK, PUBMED, WEB of SCIENCE |
3 | Araştırma verilerinin değerlendirilmesi ve sonuçlarının tartışılması | SPSS İstatistik programının kullanımının öğrenilmesi |
4 | Makale yazarken dikkat edilecek konular | The Writing Center-University of Wisconsin |
5 | Tez yazımında uyulması gereken ilkeler | Medipol Üniversitesi Tez Yazım Kılavuzu, YÖK Tez Merkezi |
6 | Güncel ortez-prtoez yaklaşımları | ISPO Journal-Sage Journal Of Prosthetics Orthotics Türkiye Klinikleri |
7 | Kanıta dayalı suspansiyon yöntemleri | TUBİTAK, PUBMED, WEB of SCIENCE |
8 | Kanıta dayalı ampute rehabilitasyon uygulamaları | TUBİTAK, PUBMED, WEB of SCIENCE |
9 | Makalelerin Atıf Değerleri | TUBİTAK, PUBMED, WEB of SCIENCE, Google Academic |
10 | Ortez Protezde teknolojik yaklaşımlar | OPEDGE |
11 | Ortez Protezde sanal gerçeklik | Create Orthotics develops virtual reality O&P software-HEALIO |
12 | Probleme dayalı protez uygulamaları | ISPOINT |
13 | Probleme dayalı protez uygulamaları | ISPOINT |
14 | Vaka değerlendirme, tedavi programını belirleme ve sunum | TUBİTAK, PUBMED, WEB of SCIENCE, SCOPUS |
Kaynak |
Öğrencilere konularla ilgili araştırma ödevleri verilecektir |
TUBİTAK, PUBMED, WEB of SCIENCE, SCOPUS |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ortez protez alanında güncel, güvenilir ve kanıta dayalı bilgiye sahiptir. | X | |||||
2 | Ortez protez alanında değerlendirme ve uygulama yöntemleri bilgisine sahiptir. | X | |||||
3 | Ortez protez uygulamaları ile ilgili mevzuat konusunda yeterli bilgiye sahiptir. | X | |||||
4 | Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak ortez protez gerektiren bireylere değerlendirme ve uygulama planlaması yapar | X | |||||
5 | Mesleki değerlendirme ve uygulamalarını teknolojik gelişmelere ve sağlık politikalarına göre yönlendirir. | X | |||||
6 | Ortez Protez alanında bilgi birikimini kullanarak bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır. | X | |||||
7 | Ortez protez alanında araştırma yapar, proje tasarlayıp yürütülmesini planlar ve yönetir. | X | |||||
8 | Ortez protez alanında yeni fikir geliştirip bilgi kaynaklarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | X | |||||
9 | Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyip mesleki bilgilerini etkin kullanıp öğrenme hedeflerini belirler. | X | |||||
10 | Ortez protez konusunda gelişmeleri izleyerek ileri teknolojileri kullanarak kendini etkin ifade eder. | X | |||||
11 | Sağlık alanında güncel gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluluk bilinci ile disiplinler arası işbirliği içinde iletişim kurar. | X | |||||
12 | Mesleki dürüstlük ve bireyin iyiliği için sorumluluk taşıyarak ve her aşamada güvenliği sağlayıp doğru model oluşturarak uygular. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 15 | 15 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 20 | 20 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 63 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(63/30) | 2 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SEMİNER | - | Bahar Dönemi | 0+0 | - | 2 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Sena ÖZDEMİR GÖRGÜ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Sena ÖZDEMİR GÖRGÜ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Farklı konularda ortez protez uygulamalarını değerlendirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Araştırma planlama, kaynak tarama ve konu seçimi ,Araştırma metodu, analiz yöntemlerinin seçimi ve etik problemler ,Araştırma verilerinin değerlendirilmesi ve sonuçlarının tartışılması ,Makale yazarken dikkat edilecek konular ,Tez yazımında uyulması gereken ilkeler ,Güncel ortez-prtoez yaklaşımları,Kanıta dayalı suspansiyon yöntemleri ,Kanıta dayalı ampute rehabilitasyon uygulamaları ,Makalelerin Atıf Değerleri,Ortez Protezde teknolojik yaklaşımlar ,Ortez Protezde sanal gerçeklik ,Probleme dayalı protez uygulamaları ,Probleme dayalı protez uygulamaları ,Vaka değerlendirme, tedavi programını belirleme ve sunum; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Araştırma yöntemlerine uygun olarak literatür tarar. | 12, 14, 18 | E |
Makale yazım kurallarına uyar. | 12, 14, 18 | E |
Kanıta dayalı çalışmaların kanıt değerlerinin fark eder. | 12, 14, 4 | E |
Ortez Protezde teknolojik yaklaşımları takip eder. | 12, 14, 5 | E |
Öğretim Yöntemleri: | 12: Problem Çözme Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 18: Mikro Öğretim Tekniği , 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli |
Ölçme Yöntemleri: | E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Araştırma planlama, kaynak tarama ve konu seçimi | TUBİTAK, PUBMED, WEB of SCIENCE |
2 | Araştırma metodu, analiz yöntemlerinin seçimi ve etik problemler | TUBİTAK, PUBMED, WEB of SCIENCE |
3 | Araştırma verilerinin değerlendirilmesi ve sonuçlarının tartışılması | SPSS İstatistik programının kullanımının öğrenilmesi |
4 | Makale yazarken dikkat edilecek konular | The Writing Center-University of Wisconsin |
5 | Tez yazımında uyulması gereken ilkeler | Medipol Üniversitesi Tez Yazım Kılavuzu, YÖK Tez Merkezi |
6 | Güncel ortez-prtoez yaklaşımları | ISPO Journal-Sage Journal Of Prosthetics Orthotics Türkiye Klinikleri |
7 | Kanıta dayalı suspansiyon yöntemleri | TUBİTAK, PUBMED, WEB of SCIENCE |
8 | Kanıta dayalı ampute rehabilitasyon uygulamaları | TUBİTAK, PUBMED, WEB of SCIENCE |
9 | Makalelerin Atıf Değerleri | TUBİTAK, PUBMED, WEB of SCIENCE, Google Academic |
10 | Ortez Protezde teknolojik yaklaşımlar | OPEDGE |
11 | Ortez Protezde sanal gerçeklik | Create Orthotics develops virtual reality O&P software-HEALIO |
12 | Probleme dayalı protez uygulamaları | ISPOINT |
13 | Probleme dayalı protez uygulamaları | ISPOINT |
14 | Vaka değerlendirme, tedavi programını belirleme ve sunum | TUBİTAK, PUBMED, WEB of SCIENCE, SCOPUS |
Kaynak |
Öğrencilere konularla ilgili araştırma ödevleri verilecektir |
TUBİTAK, PUBMED, WEB of SCIENCE, SCOPUS |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ortez protez alanında güncel, güvenilir ve kanıta dayalı bilgiye sahiptir. | X | |||||
2 | Ortez protez alanında değerlendirme ve uygulama yöntemleri bilgisine sahiptir. | X | |||||
3 | Ortez protez uygulamaları ile ilgili mevzuat konusunda yeterli bilgiye sahiptir. | X | |||||
4 | Alana özgü kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak ortez protez gerektiren bireylere değerlendirme ve uygulama planlaması yapar | X | |||||
5 | Mesleki değerlendirme ve uygulamalarını teknolojik gelişmelere ve sağlık politikalarına göre yönlendirir. | X | |||||
6 | Ortez Protez alanında bilgi birikimini kullanarak bağımsız olarak çalışır ve sorumluluk alır. | X | |||||
7 | Ortez protez alanında araştırma yapar, proje tasarlayıp yürütülmesini planlar ve yönetir. | X | |||||
8 | Ortez protez alanında yeni fikir geliştirip bilgi kaynaklarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | X | |||||
9 | Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyip mesleki bilgilerini etkin kullanıp öğrenme hedeflerini belirler. | X | |||||
10 | Ortez protez konusunda gelişmeleri izleyerek ileri teknolojileri kullanarak kendini etkin ifade eder. | X | |||||
11 | Sağlık alanında güncel gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluluk bilinci ile disiplinler arası işbirliği içinde iletişim kurar. | X | |||||
12 | Mesleki dürüstlük ve bireyin iyiliği için sorumluluk taşıyarak ve her aşamada güvenliği sağlayıp doğru model oluşturarak uygular. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |