Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
LABORATUVAR ROTASYONU - I | 0+0 | - | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Esra ÇAĞAVİ |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Lütfü HANOĞLU, Prof.Dr. Gürkan ÖZTÜRK, Prof.Dr. Esra ÇAĞAVİ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Laboratuvar Rotasyon dersinin amacı Lisans üstü Yüksek Lisans ve Doktora eğitimi alan öğrencilerin Moleküler Biyoloji, Proteomiks, Genomiks, Histoloji, Görüntüleme Sistemleri, Hücre Kültürü ve Deney Hayvanları Laboratuvarlarında uygulamalı olarak deneysel yöntemleri öğrenmesidir. Laboratuvar Rotasyon ilk derlerinde Laboratuvar Güvenliği ve Biyolojik Güvenlik Eğitimi verilir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; ,Yüksek lisans tez çalışması öncesinde farklı disiplinlerden gelen öğrencilerin Moleküler Biyoloji, Genetik ve Biyoteknoloji araştırma alanlarına uyum sağlayabilmeleri amacı ile laboratuvar becerisi kazandırmak,Deney hayvanı ve laboratuvar hayvanları tanımı; fizyolojik sistemlerinin araştırılmasında deney hayvanlarının yeri; temel hastalık ve düzensizlikler için hayvan modelleri; laboratuvar hayvanlarında vücut sıvısı ve dokusu alma teknikleri; laboratuvar hayvanları tutuş teknikleri; laboratuvar hayvanlarında anestezi; ilaç ve madde enjeksiyon yöntemlerinin öğrenilmesi,Hücre kültürü oluşturmanın temel prensipleri, primer hücre kültürü oluşturulması, hücrelerin pasajlanıp dondurulması tekniklerinin öğrenilmesi; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Laboratuvar Rotasyon dersi lisans üstü Yüksek Lisans ve Doktora öğrencilerine verilir. Laboratuvar Rotasyon ilk derslerinde Laboratuvar Güvenliği ve Biyolojik Güvenlik Eğitimi verilir. Moleküler Biyoloji, Proteomiks, Genomiks, Histoloji, Görüntüleme Sistemleri, Hücre Kültürü ve Deney Hayvanları Laboratuvarlarında her birinde 2 hafta olmak üzere uygulamalı olarak deneysel yöntemleri öğrenir. Yüksek Lisans ve Doktora öğrencileri eğitim aldıkları her Laboratuvarda Araştırma ve Uygulama defteri hazırlarlar. Bu defterler her bir Laboratuvar bitiminde Laboratuvar Sorumlusu Öğretim Görevlisi tarafından değerlendirilerek imzalanır. Ders Sorumlusu her bir Laboratuvar Sorumlusu Öğretim Görevlisi ile görüşerek, Öğrencilerin hazırladığı Laboratuvar Araştırma ve Uygulama defterine ve her ders öğrencilerin durumları incelenerek Ara Sınav ve Final Notu verilir. Ders devamlılığı zorunludur. | 1, 13, 14, 6 | A, B |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 13: Deney / Laboratuvar, 14: Bireysel Çalışma, 6: Gösterip Yapma |
Ölçme Yöntemleri: | A: Yazılı sınav, B: Sözlü Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
-1 | Laboratuvar Güvenliği ve Biyoloji Güvenlik Eğitimi verilir. | |
1 | Yüksek lisans tez çalışması öncesinde farklı disiplinlerden gelen öğrencilerin Moleküler Biyoloji, Genetik ve Biyoteknoloji araştırma alanlarına uyum sağlayabilmeleri amacı ile laboratuvar becerisi kazandırmak | |
2 | Deney hayvanı ve laboratuvar hayvanları tanımı; fizyolojik sistemlerinin araştırılmasında deney hayvanlarının yeri; temel hastalık ve düzensizlikler için hayvan modelleri; laboratuvar hayvanlarında vücut sıvısı ve dokusu alma teknikleri; laboratuvar hayvanları tutuş teknikleri; laboratuvar hayvanlarında anestezi; ilaç ve madde enjeksiyon yöntemlerinin öğrenilmesi | |
3 | Hücre kültürü oluşturmanın temel prensipleri, primer hücre kültürü oluşturulması, hücrelerin pasajlanıp dondurulması tekniklerinin öğrenilmesi |
Kaynak |
Laboratory Biosafety Manual (Third edition) 1.Containment of biohazards - methods 2.Laboratories - standards 3.Laboratory infection - prevention and control 4.Manuals I.Title. ISBN 92 4 154650 6 (LC/NLM classification: QY 25) WHO/CDS/CSR/LYO/2004.11 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | Mikrobiyoloji alanında yüksek düzeyde güncel bilimsel bilgi ve beceri kazanır ve alanındaki yenilikleri takip eder. | ||||||
0 | Bilimsel araştırmaların planlanması ve istatistiksel değerlendirmesini yapar, sonuçlarını hakemli bir dergide yayinlamak uzere makale hazirlar ve/veya bilimsel bir toplantıda sunar. | ||||||
0 | Mikrobiyoloji laboratuvarlarını iyi laboratuvar uygulamaları ve biyogüvenlik kurallarına uygun şekilde kullanır. | ||||||
0 | Disiplinler arası çalışmaların önemini kavrar ve alanıyla ilgili disiplinleri takip eder. | ||||||
0 | Uygulamalı temel mikrobiyoloji laboratuvarında rutin ve araştırma amacına hizmet eden cihaz ve aletlerin kullanımını bilir ve bir araştırmayı laboratuvarda uygular. | ||||||
0 | Bilimsel bilgiye ulaşmada kütüphane de ve/veya internet uzerinden bilimsel kaynaklari kullanmasini bilir. | ||||||
0 | Bilimsel çalışma sonuçlarını ya da alanındaki bir konuyu profesyonel düzeyde sunma yetenekleri geliştirir. | ||||||
0 | Teorik bilgileri, dikkatle dinleme ve doğru soru sorma yetisini kullanarak kritik ve analitik düşünme yeteneği geliştirir. | ||||||
0 | Bir danışman yardımıyla ya da bağımsız olarak bilimsel veya teknik bir sorunu tanımlar, çözümü ile ilgili öneriler getirebilir ve gerektiğinde çözer. | ||||||
0 | Mikrobiyoloji alanındaki güncel, ulusal ve uluslararası mesleki literatürleri izler, çalışmalarını seminer olarak sunar veya bir dergide yayınlar. | ||||||
0 | Mikrobiyoloji alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilir ve bu değerleri öğretebilir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |