Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SES OLUŞUMU VE BOZUKLUKLARI | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı | Pazartesi 12:45-13:30 Pazartesi 13:30-14:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Mustafa Bülent ŞERBETÇİOĞLU |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Erol BELGİN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, sesin gelişimi, ses bozukluklarının değerlendirme, tanı, tedavi ve sesin korunmasının detaylı olarak incelenmesi ve öğrenilmesidir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Solunum sistemi anatomi ve fizyolojisi,Larenks anatomi ve fizyolojisi,Fonasyon anatomi ve fizyolojisi ,Normal ses gelişimi,Çocuk ve yetişkinlerde larenks ve ses özellikleri,Klinik ses bozukluklarına giriş,Ses bozukluklarının tipleri,Sesin klinik değerlendirilmesi,Sesin klinik değerlendirilmesi ,Ses bozukluklarında tedavi,Profesyonel ses,Sesin korunması, vokal hijyen,Öğrenci Sunumları,Öğrenci Sunumları ,Öğrenci sunumları; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Ses bozukluklarını öğrenir. | 1, 10, 11, 14, 18, 19, 2, 3 | A |
Solunum anatomi ve fizyolojisi öğrenir. | 1, 10, 11, 14, 18, 19, 2, 3 | A |
Larenksin anatomi ve fizyolojisini öğrenir. | 1, 10, 11, 14, 18, 19, 2, 3 | A |
İnsan sesinin üretim aşamalarını bilir. | 1, 10, 11, 14, 18, 19, 2, 3 | A |
İşitme kaybına bağlı ses bozukluklarını bilir. | 1, 10, 11, 14, 18, 19, 2, 3 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 10: Beyin Fırtınası, 11: Seminer, 14: Bireysel Çalışma, 18: Vaka Çalışması, 19: Kavram Haritası, 2: Soru - Cevap, 3: Tartışma |
Ölçme Yöntemleri: | A: Yazılı sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Solunum sistemi anatomi ve fizyolojisi | Ön hazırlık yok |
2 | Larenks anatomi ve fizyolojisi | Ön hazırlık yok |
3 | Fonasyon anatomi ve fizyolojisi | Ön hazırlık yok |
4 | Normal ses gelişimi | Ön hazırlık yok |
5 | Çocuk ve yetişkinlerde larenks ve ses özellikleri | Ön hazırlık yok |
6 | Klinik ses bozukluklarına giriş | Ön hazırlık yok |
7 | Ses bozukluklarının tipleri | Ön hazırlık yok |
8 | Sesin klinik değerlendirilmesi | Ön hazırlık yok |
9 | Sesin klinik değerlendirilmesi | Ön hazırlık yok |
10 | Ses bozukluklarında tedavi | Ön hazırlık yok |
11 | Profesyonel ses | Ön hazırlık yok |
11 | Sesin korunması, vokal hijyen | Ön hazırlık yok |
12 | Öğrenci Sunumları | Ön hazırlık yok |
13 | Öğrenci Sunumları | Ön hazırlık yok |
14 | Öğrenci sunumları | Ön hazırlık yok |
Kaynak |
Powerpoint ve Word ortamında dosyalar. |
1) Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş ve Boyun Cerrahisi, Onur Çelik, 2. Baskı, 2007 2) Essential Otolaryngology, K.J. Lee (Türkçe çevirisi) 2004. 3) Kulak Hastalıkları A. Necmettin Akyıldız, I - 1998 ve II – 2002 4) Vertigo, Fazıl Necdet Ardıç. İzmir Güven Kitabevleri, 2005. 5) Otolaringoloji Temel Bilgiler. Seiden AM et al. (Çeviri editörü: Çetin Kaleli), Nobel Tıp Kitabevleri, 2003. 6) Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş-Boyun Cerrahisi. Koç C. Güneş Kitabevi, 2004 7) Audiology Treatment, Valente-Hosford-Dunn-Valente, 8) Vestibular Rehabilitation, Susan Herdman, 2015 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | PY1. Odyoloji alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri, ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | |||||
0 | PY2. Odyoloji eğitiminde edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri bireysel ve toplumsal düzeyde işitme, konuşma ve denge sağlığının geliştirilmesi ve bu alandaki hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır. | X | |||||
0 | PY3. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozuklukları alanında bilimsel olarak kanıtlanmış bilgiye ulaşır, değerlendirir, yorumlar ve bilgiyi paylaşır. | X | |||||
0 | PY4. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozukluklarını bireysel ve toplumsal düzeyde belirler, mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri sunar. | X | |||||
0 | PY5. Yaş, cinsiyet, sosyo-kültürel, ekonomik, hastalık ve sağlık durumlarını göz önünde bulundurarak hastalık ve bireye özgü tanı, test, tedavi ve rehabilitasyon programları düzenler, uygular, eğitimini verir, izler. | X | |||||
0 | PY6. Mesleki alana özgü bilgisayar programlarını, ilgili teknolojileri ve eğitim araçlarını kullanır. | X | |||||
0 | PY7. Odyoloji alanında ilişkin sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bilimsel bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek gruplarıyla işbirliği içerisinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
0 | PY8. Uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülmeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
0 | PY9. Öğrenme gereksinimlerini ve kaynaklarını belirler, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirir. | X | |||||
0 | PY10. Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür. | X | |||||
0 | PY11. Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | X | |||||
0 | PY12. Kendi ülkesinin ve diğer ülkelerin gelenekleri ve kültürleri hakkında bilgi sahibi olmak yoluyla bireysel ve kültürel farklılıkları değerlendirebilir. | X | |||||
0 | PY13. İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilimsel kaynakları takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar. | X | |||||
0 | PY14. Odyolojiyle ilişkili uygulamalarda görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | X | |||||
0 | PY15. Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır. | X | |||||
0 | PY16. Mezuniyet sonrası kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere aktif katılımda bulunur | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |