Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İŞİTME CİHAZLARI VE İMPLANTLAR | 2+2 | 3 | 6 |
Ders Programı | Pazartesi 09:00-09:45 Pazartesi 10:00-10:45 Pazartesi 16:30-17:15 Pazartesi 17:30-18:15 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Mustafa Bülent ŞERBETÇİOĞLU |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Atılım ATILGAN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, işitme kayıpları için yardımcı teknolojilerin ayrıntıları ile incelenmesi ve öğrenilmesi, işitme cihazları ve koklear implantların kimler için uygun olduğunun belirlenmesidir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; İşitme Cihazının Tarihçesi,İşitme anatomi ve fizyolojisi,Davranış ve objektif işitme testleri, İşitme cihazı parçaları, sınıflandırması ve elektroakustik özellikleri,İşitme cihazı kulak kalıpları ,Gerçek kulak ölçümü (REM),İşitme cihazlarının programlanması,Koklear implantlar: adaylık kriterleri, implantın parçaları ve sesi iletimi,İmplantlarla konuşmanın algılanması: dil vedinleme becerilerinin gelişimi,Pediatrik grupta işitme cihazı ve/veya koklear implant uygulamaları,Gediatrik grupta işitme cihazı ve/veya koklear implant uygulamaları,Özel durumlarda işitme cihazı ve/veya koklear implant uygulamaları,Yardımcı dinleme cihazları,Genel değerlendirme ; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
İşitme cihazları ve implantlara ilişkin temel bilgi ve uygulamaları öğrenir. | 1, 10, 14, 15, 18, 19, 2, 4 | A, C |
İşitme cihazları ve implantların tipleri ve özelliklerini bilir. | 1, 10, 14, 15, 18, 19, 2, 4 | A, C |
İşitme kayıplı çocuk ve yetişkinlerde uygun kulak kalıbı alma ve uygulama prensiplerini bilir. | 1, 10, 14, 15, 18, 19, 2, 4 | A, C |
İşitme kaybına uygun olan işitme cihazı ve/veya koklear implant seçimi ve cihazın programlanmasını öğrenir. | 1, 10, 14, 15, 18, 19, 2, 4 | A, C |
İşitme cihazı ve koklear implantların programlamasını yapar. | 1, 10, 14, 15, 18, 19, 2, 4 | A, C |
Gerçek kulak ölçümü (REM) yapmasını bilir. | 1, 10, 14, 15, 18, 19, 2, 4 | A, C |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 10: Beyin Fırtınası, 14: Bireysel Çalışma, 15: Problem Çözme, 18: Vaka Çalışması, 19: Kavram Haritası, 2: Soru - Cevap, 4: Alıştırma ve Uygulama |
Ölçme Yöntemleri: | A: Yazılı sınav, C: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | İşitme Cihazının Tarihçesi | Ön hazırlık yok |
2 | İşitme anatomi ve fizyolojisi | Ön hazırlık yok |
3 | Davranış ve objektif işitme testleri | Ön hazırlık yok |
4 | İşitme cihazı parçaları, sınıflandırması ve elektroakustik özellikleri | Ön hazırlık yok |
5 | İşitme cihazı kulak kalıpları | Ön hazırlık yok |
6 | Gerçek kulak ölçümü (REM) | Ön hazırlık yok |
7 | İşitme cihazlarının programlanması | Ön hazırlık yok |
8 | Koklear implantlar: adaylık kriterleri, implantın parçaları ve sesi iletimi | Ön hazırlık yok |
9 | İmplantlarla konuşmanın algılanması: dil vedinleme becerilerinin gelişimi | Ön hazırlık yok |
10 | Pediatrik grupta işitme cihazı ve/veya koklear implant uygulamaları | Ön hazırlık yok |
11 | Gediatrik grupta işitme cihazı ve/veya koklear implant uygulamaları | Ön hazırlık yok |
12 | Özel durumlarda işitme cihazı ve/veya koklear implant uygulamaları | Ön hazırlık yok |
13 | Yardımcı dinleme cihazları | Ön hazırlık yok |
14 | Genel değerlendirme | Ön hazırlık yok |
Kaynak |
Powerpoint ve Word ortamında dosyalar. |
1)Otoloji ve Nöro-otoloji, Editör: Onur Çelik, Cilt 2, Bölüm 72, 2013. 2)Textbook of Hearing Aid Amplification, Robert E. Sandlin, 2000, Singular Thomson Learning 3)Hearing Aids,Harvey Dillon,2012 Thieme. 4)Kulak Hastalıkları A. Necmettin Akyıldız, I - 1998 ve II – 2002. 5)Textbook of Audiological Medicine: Clinical Aspects of Hearing and Balance.Linda M. Luxon, Joseph M. Furman,Informa Health Care,2003 6)Handbook of Clinical Audiology,Katz, Jack 6th ed, Wolters Kluwer Health/Lippincott Williams & Wilkins, 2009. 7)Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş ve Boyun Cerrahisi, Editör: Onur Çelik, 2. Baskı, 2009. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | PY1. Odyoloji alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri, ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | |||||
0 | PY2. Odyoloji eğitiminde edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri bireysel ve toplumsal düzeyde işitme, konuşma ve denge sağlığının geliştirilmesi ve bu alandaki hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır. | X | |||||
0 | PY3. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozuklukları alanında bilimsel olarak kanıtlanmış bilgiye ulaşır, değerlendirir, yorumlar ve bilgiyi paylaşır. | X | |||||
0 | PY4. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozukluklarını bireysel ve toplumsal düzeyde belirler, mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri sunar. | X | |||||
0 | PY5. Yaş, cinsiyet, sosyo-kültürel, ekonomik, hastalık ve sağlık durumlarını göz önünde bulundurarak hastalık ve bireye özgü tanı, test, tedavi ve rehabilitasyon programları düzenler, uygular, eğitimini verir, izler. | X | |||||
0 | PY6. Mesleki alana özgü bilgisayar programlarını, ilgili teknolojileri ve eğitim araçlarını kullanır. | X | |||||
0 | PY7. Odyoloji alanında ilişkin sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bilimsel bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek gruplarıyla işbirliği içerisinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
0 | PY8. Uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülmeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
0 | PY9. Öğrenme gereksinimlerini ve kaynaklarını belirler, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirir. | X | |||||
0 | PY10. Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür. | X | |||||
0 | PY11. Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | X | |||||
0 | PY12. Kendi ülkesinin ve diğer ülkelerin gelenekleri ve kültürleri hakkında bilgi sahibi olmak yoluyla bireysel ve kültürel farklılıkları değerlendirebilir. | X | |||||
0 | PY13. İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilimsel kaynakları takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar. | X | |||||
0 | PY14. Odyolojiyle ilişkili uygulamalarda görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | X | |||||
0 | PY15. Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır. | X | |||||
0 | PY16. Mezuniyet sonrası kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere aktif katılımda bulunur | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |