Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MAKALE VE OLGU SUNUMU II | 2+0 | 2 | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Mustafa Bülent ŞERBETÇİOĞLU |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Mustafa Bülent ŞERBETÇİOĞLU |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Öğrencilerin Klinik Odyoloji alanında edindiği teorik bilgi ve becerileri pratik uygulamalara dönüştürebilmelerine katkıda bulunmak, vaka odaklı karar verme ve ayırıcı tanıya gitme sürecinde gerekli kapsamlı becerileri geliştirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Makale Okuma Teknikleri,Olgu Sunumu Hazırlama Teknikleri,Vestibüler Rahabilitasyon ile İlgili Makale Sunumu ,Vestibüler Rahabilitasyon ile İlgili Makale Sunumu ,İşitme Cihaz Endikasyonlu Hasta ile ilgili makale sunumu,İşitme Cihaz Endikasyonlu Hasta ile ilgili makale sunumu ,Koklear implant endikasyonlu hastalar ile ilgili makale sunumu ,Koklear implant endikasyonlu hastalar ile ilgili makale sunumu ,Olgu Sunumu I,Olgu Sunumu II,Olgu Sunumu III,Olgu Sunumu IV,Olgu Sunumu V,Olgu Sunumu VI; konularını içermektedir. |
Dersin İçeriği | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Sunum hazırlama becerisi kazanır. | 1, 10, 11, 14, 15, 16, 2, 21, 3, 5, 8 | B, C |
Grup çalışması yapmayı öğrenir. | 1, 10, 11, 14, 15, 16, 19, 2, 21, 5 | C, D |
Toplum içinde konuşma becerisi kazanır. | 1, 10, 14, 3 | B, C, F |
Yaptığı araştırmalarda referans yazmayı öğrenir. | 1, 11, 14, 2, 3 | C, D |
Literatür taraması yapabilir. | 1, 10, 11, 14, 19, 2 | C |
Klinik odyolojinin farklı alanlarında karşılaşabilecek vakalarda pratikte nasıl müdahale edeceğini öğrenir. | 1, 14, 18, 2, 3, 8 | B, C, F |
Öğretim Yöntemleri: | 1: Anlatım, 10: Beyin Fırtınası, 11: Seminer, 14: Bireysel Çalışma, 15: Problem Çözme, 16: Proje Temelli Öğrenme, 18: Vaka Çalışması, 19: Kavram Haritası, 2: Soru - Cevap, 21: Video, 3: Tartışma, 5: Gösteri, 8: Grup Çalışması |
Ölçme Yöntemleri: | B: Sözlü Sınav, C: Ödev, D: Proje / Tasarım, F: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Makale Okuma Teknikleri | Ön Hazırlık Yok |
2 | Olgu Sunumu Hazırlama Teknikleri | Ön Hazırlık Yok |
3 | Vestibüler Rahabilitasyon ile İlgili Makale Sunumu | Konu ile ilgili makale okuyup makale özetini sunumu olarak hazırlama |
4 | Vestibüler Rahabilitasyon ile İlgili Makale Sunumu | Konu ile ilgili makale okuyup makale özetini sunumu olarak hazırlama |
5 | İşitme Cihaz Endikasyonlu Hasta ile ilgili makale sunumu | Konu ile ilgili makale okuyup makale özetini sunumu olarak hazırlama |
6 | İşitme Cihaz Endikasyonlu Hasta ile ilgili makale sunumu | Konu ile ilgili makale okuyup makale özetini sunumu olarak hazırlama |
7 | Koklear implant endikasyonlu hastalar ile ilgili makale sunumu | Konu ile ilgili makale okuyup makale özetini sunumu olarak hazırlama |
8 | Koklear implant endikasyonlu hastalar ile ilgili makale sunumu | Konu ile ilgili makale okuyup makale özetini sunumu olarak hazırlama |
9 | Olgu Sunumu I | Klinikte alınan hastaları olgu sunumu olarak hazırlama |
10 | Olgu Sunumu II | Klinikte alınan hastaları olgu sunumu olarak hazırlama |
11 | Olgu Sunumu III | Klinikte alınan hastaları olgu sunumu olarak hazırlama |
12 | Olgu Sunumu IV | Klinikte alınan hastaları olgu sunumu olarak hazırlama |
13 | Olgu Sunumu V | Klinikte alınan hastaları olgu sunumu olarak hazırlama |
14 | Olgu Sunumu VI | Klinikte alınan hastaları olgu sunumu olarak hazırlama |
Kaynak |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
0 | PY1. Odyoloji alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri, ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | ||||||
0 | PY2. Odyoloji eğitiminde edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri bireysel ve toplumsal düzeyde işitme, konuşma ve denge sağlığının geliştirilmesi ve bu alandaki hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır. | ||||||
0 | PY3. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozuklukları alanında bilimsel olarak kanıtlanmış bilgiye ulaşır, değerlendirir, yorumlar ve bilgiyi paylaşır. | ||||||
0 | PY4. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozukluklarını bireysel ve toplumsal düzeyde belirler, mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri sunar. | ||||||
0 | PY5. Yaş, cinsiyet, sosyo-kültürel, ekonomik, hastalık ve sağlık durumlarını göz önünde bulundurarak hastalık ve bireye özgü tanı, test, tedavi ve rehabilitasyon programları düzenler, uygular, eğitimini verir, izler. | ||||||
0 | PY6. Mesleki alana özgü bilgisayar programlarını, ilgili teknolojileri ve eğitim araçlarını kullanır. | ||||||
0 | PY7. Odyoloji alanında ilişkin sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bilimsel bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek gruplarıyla işbirliği içerisinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | ||||||
0 | PY8. Uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülmeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | ||||||
0 | PY9. Öğrenme gereksinimlerini ve kaynaklarını belirler, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirir. | ||||||
0 | PY10. Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür. | ||||||
0 | PY11. Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | ||||||
0 | PY12. Kendi ülkesinin ve diğer ülkelerin gelenekleri ve kültürleri hakkında bilgi sahibi olmak yoluyla bireysel ve kültürel farklılıkları değerlendirebilir. | ||||||
0 | PY13. İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilimsel kaynakları takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar. | ||||||
0 | PY14. Odyolojiyle ilişkili uygulamalarda görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | ||||||
0 | PY15. Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır. | ||||||
0 | PY16. Mezuniyet sonrası kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere aktif katılımda bulunur |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |