Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SES OLUŞUMU VE BOZUKLUKLARI-Güz Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Mustafa Bülent ŞERBETÇİOĞLU
Dersi Verenler
Dersin YardımcılarıArş. Gör. Furkan Büyükkal
Dersin AmacıBu dersin amacı, sesin gelişimi, ses bozukluklarının değerlendirme, tanı, tedavi ve sesin korunmasının detaylı olarak incelenmesi ve öğrenilmesidir.
Dersin İçeriğiBu ders; Solunum sistemi anatomi ve fizyolojisi,Larenks anatomi ve fizyolojisi,Fonasyon anatomi ve fizyolojisi
,Normal ses gelişimi,Çocuk ve yetişkinlerde larenks ve ses özellikleri,Klinik ses bozukluklarına giriş,Ses bozukluklarının tipleri,Sesin klinik değerlendirilmesi,Sesin klinik değerlendirilmesi ,Ses bozukluklarında tedavi,Profesyonel ses,Sesin korunması, vokal hijyen,Öğrenci Sunumları,Öğrenci Sunumları ,Öğrenci sunumları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Ses bozukluklarını tanımlar.10, 14, 16, 18, 19, 23, 4, 9A
Solunum, anatomi ve fizyolojisi tanımlar.10, 14, 16, 18, 19, 23, 4, 9A
Larenksin anatomi ve fizyolojisini tanımlar10, 14, 16, 18, 19, 23, 4, 9A
İnsanın ses üretim aşamalarını yorumlar.10, 14, 16, 18, 19, 23, 4, 9A
İşitme kaybına bağlı ses bozukluklarını belirler.10, 14, 16, 18, 19, 23, 4, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 23: Kavram Haritası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Solunum sistemi anatomi ve fizyolojisiÖn hazırlık yok
2Larenks anatomi ve fizyolojisiÖn hazırlık yok
3Fonasyon anatomi ve fizyolojisi
Ön hazırlık yok
4Normal ses gelişimiÖn hazırlık yok
5Çocuk ve yetişkinlerde larenks ve ses özellikleriÖn hazırlık yok
6Klinik ses bozukluklarına girişÖn hazırlık yok
7Ses bozukluklarının tipleriÖn hazırlık yok
8Sesin klinik değerlendirilmesiÖn hazırlık yok
9Sesin klinik değerlendirilmesi Ön hazırlık yok
10Ses bozukluklarında tedaviÖn hazırlık yok
11Profesyonel sesÖn hazırlık yok
11Sesin korunması, vokal hijyenÖn hazırlık yok
12Öğrenci SunumlarıÖn hazırlık yok
13Öğrenci Sunumları Ön hazırlık yok
14Öğrenci sunumlarıÖn hazırlık yok
Kaynak
Powerpoint ve Word ortamında dosyalar.
1) Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş ve Boyun Cerrahisi, Onur Çelik, 2. Baskı, 2007 2) Essential Otolaryngology, K.J. Lee (Türkçe çevirisi) 2004. 3) Kulak Hastalıkları A. Necmettin Akyıldız, I - 1998 ve II – 2002 4) Vertigo, Fazıl Necdet Ardıç. İzmir Güven Kitabevleri, 2005. 5) Otolaringoloji Temel Bilgiler. Seiden AM et al. (Çeviri editörü: Çetin Kaleli), Nobel Tıp Kitabevleri, 2003. 6) Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş-Boyun Cerrahisi. Koç C. Güneş Kitabevi, 2004 7) Audiology Treatment, Valente-Hosford-Dunn-Valente, 8) Vestibular Rehabilitation, Susan Herdman, 2015

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY1. Odyoloji alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri, ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
PY2. Odyoloji eğitiminde edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri bireysel ve toplumsal düzeyde işitme, konuşma ve denge sağlığının geliştirilmesi ve bu alandaki hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır.
X
3
PY3. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozuklukları alanında bilimsel olarak kanıtlanmış bilgiye ulaşır, değerlendirir, yorumlar ve bilgiyi paylaşır.
X
4
PY4. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozukluklarını bireysel ve toplumsal düzeyde belirler, mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri sunar.
X
5
PY5. Yaş, cinsiyet, sosyo-kültürel, ekonomik, hastalık ve sağlık durumlarını göz önünde bulundurarak hastalık ve bireye özgü tanı, test, tedavi ve rehabilitasyon programları düzenler, uygular, eğitimini verir, izler.
X
6
PY6. Mesleki alana özgü bilgisayar programlarını, ilgili teknolojileri ve eğitim araçlarını kullanır.
X
7
PY7. Odyoloji alanında ilişkin sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bilimsel bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek gruplarıyla işbirliği içerisinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
X
8
PY8. Uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülmeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
X
9
PY9. Öğrenme gereksinimlerini ve kaynaklarını belirler, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirir.
X
10
PY10. Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür.
X
11
PY11. Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
12
PY12. Kendi ülkesinin ve diğer ülkelerin gelenekleri ve kültürleri hakkında bilgi sahibi olmak yoluyla bireysel ve kültürel farklılıkları değerlendirebilir.
X
13
PY13. İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilimsel kaynakları takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar.
X
14
PY14. Odyolojiyle ilişkili uygulamalarda görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
X
15
PY15. Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır.
X
16
PY16. Mezuniyet sonrası kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere aktif katılımda bulunur
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati21428
Rehberli Problem Çözme11414
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi11414
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer236
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı166
Ara Sınav ve Hazırlığı6212
Genel Sınav ve Hazırlığı6212
Performans Görevi, Bakım Planı21428
Toplam İş Yükü (Saat)120
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(120/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SES OLUŞUMU VE BOZUKLUKLARI-Güz Dönemi2+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Mustafa Bülent ŞERBETÇİOĞLU
Dersi Verenler
Dersin YardımcılarıArş. Gör. Furkan Büyükkal
Dersin AmacıBu dersin amacı, sesin gelişimi, ses bozukluklarının değerlendirme, tanı, tedavi ve sesin korunmasının detaylı olarak incelenmesi ve öğrenilmesidir.
Dersin İçeriğiBu ders; Solunum sistemi anatomi ve fizyolojisi,Larenks anatomi ve fizyolojisi,Fonasyon anatomi ve fizyolojisi
,Normal ses gelişimi,Çocuk ve yetişkinlerde larenks ve ses özellikleri,Klinik ses bozukluklarına giriş,Ses bozukluklarının tipleri,Sesin klinik değerlendirilmesi,Sesin klinik değerlendirilmesi ,Ses bozukluklarında tedavi,Profesyonel ses,Sesin korunması, vokal hijyen,Öğrenci Sunumları,Öğrenci Sunumları ,Öğrenci sunumları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Ses bozukluklarını tanımlar.10, 14, 16, 18, 19, 23, 4, 9A
Solunum, anatomi ve fizyolojisi tanımlar.10, 14, 16, 18, 19, 23, 4, 9A
Larenksin anatomi ve fizyolojisini tanımlar10, 14, 16, 18, 19, 23, 4, 9A
İnsanın ses üretim aşamalarını yorumlar.10, 14, 16, 18, 19, 23, 4, 9A
İşitme kaybına bağlı ses bozukluklarını belirler.10, 14, 16, 18, 19, 23, 4, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 23: Kavram Haritası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Solunum sistemi anatomi ve fizyolojisiÖn hazırlık yok
2Larenks anatomi ve fizyolojisiÖn hazırlık yok
3Fonasyon anatomi ve fizyolojisi
Ön hazırlık yok
4Normal ses gelişimiÖn hazırlık yok
5Çocuk ve yetişkinlerde larenks ve ses özellikleriÖn hazırlık yok
6Klinik ses bozukluklarına girişÖn hazırlık yok
7Ses bozukluklarının tipleriÖn hazırlık yok
8Sesin klinik değerlendirilmesiÖn hazırlık yok
9Sesin klinik değerlendirilmesi Ön hazırlık yok
10Ses bozukluklarında tedaviÖn hazırlık yok
11Profesyonel sesÖn hazırlık yok
11Sesin korunması, vokal hijyenÖn hazırlık yok
12Öğrenci SunumlarıÖn hazırlık yok
13Öğrenci Sunumları Ön hazırlık yok
14Öğrenci sunumlarıÖn hazırlık yok
Kaynak
Powerpoint ve Word ortamında dosyalar.
1) Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş ve Boyun Cerrahisi, Onur Çelik, 2. Baskı, 2007 2) Essential Otolaryngology, K.J. Lee (Türkçe çevirisi) 2004. 3) Kulak Hastalıkları A. Necmettin Akyıldız, I - 1998 ve II – 2002 4) Vertigo, Fazıl Necdet Ardıç. İzmir Güven Kitabevleri, 2005. 5) Otolaringoloji Temel Bilgiler. Seiden AM et al. (Çeviri editörü: Çetin Kaleli), Nobel Tıp Kitabevleri, 2003. 6) Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş-Boyun Cerrahisi. Koç C. Güneş Kitabevi, 2004 7) Audiology Treatment, Valente-Hosford-Dunn-Valente, 8) Vestibular Rehabilitation, Susan Herdman, 2015

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY1. Odyoloji alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri, ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
X
2
PY2. Odyoloji eğitiminde edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri bireysel ve toplumsal düzeyde işitme, konuşma ve denge sağlığının geliştirilmesi ve bu alandaki hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır.
X
3
PY3. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozuklukları alanında bilimsel olarak kanıtlanmış bilgiye ulaşır, değerlendirir, yorumlar ve bilgiyi paylaşır.
X
4
PY4. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozukluklarını bireysel ve toplumsal düzeyde belirler, mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri sunar.
X
5
PY5. Yaş, cinsiyet, sosyo-kültürel, ekonomik, hastalık ve sağlık durumlarını göz önünde bulundurarak hastalık ve bireye özgü tanı, test, tedavi ve rehabilitasyon programları düzenler, uygular, eğitimini verir, izler.
X
6
PY6. Mesleki alana özgü bilgisayar programlarını, ilgili teknolojileri ve eğitim araçlarını kullanır.
X
7
PY7. Odyoloji alanında ilişkin sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bilimsel bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek gruplarıyla işbirliği içerisinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
X
8
PY8. Uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülmeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
X
9
PY9. Öğrenme gereksinimlerini ve kaynaklarını belirler, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirir.
X
10
PY10. Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür.
X
11
PY11. Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
X
12
PY12. Kendi ülkesinin ve diğer ülkelerin gelenekleri ve kültürleri hakkında bilgi sahibi olmak yoluyla bireysel ve kültürel farklılıkları değerlendirebilir.
X
13
PY13. İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilimsel kaynakları takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar.
X
14
PY14. Odyolojiyle ilişkili uygulamalarda görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
X
15
PY15. Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır.
X
16
PY16. Mezuniyet sonrası kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere aktif katılımda bulunur
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 01/02/2023 - 11:17Son Güncelleme Tarihi: 01/02/2023 - 11:18