Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SEMİNER | - | Bahar Dönemi | 0+0 | - | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Mustafa Bülent ŞERBETÇİOĞLU |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Araştırma ve etkili sunum yapma becerilerini geliştirmek |
Dersin İçeriği | Bu ders; Öğrencilerin yüksek lisans tez konuları için araştırma konularının belirlenmesi ve dağıtılması ,Semirne Sunumları I,Seminer Sunumları II,Seminer Sunumları III,Seminer Sunumları IV,Seminer Sunumları V,Seminer Sunumları VI,Seminer Sunumları VII,Seminer Sunumları VIII,Seminer Sunumları IX,Seminer Sunumları X,Seminer Sunumları XI,Seminer Sunumları XII,Seminer Sunumları XIII; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Literatür tarama yeteneği kazanır. | 10, 18, 23, 9 | D |
Hitap etmeyi öğrenir. | 10, 18, 23, 9 | D |
Araştırılan konu üzerine tartışabilir. | 10, 18, 23, 9 | D |
Sunum hazırlama becerisi kazanır. | 10, 18, 23, 9 | D |
Kendi araştırma konusu ile ilişkili bilgi birikimi edinir. | 10, 18, 23, 9 | D |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 18: Mikro Öğretim Tekniği , 23: Kavram Haritası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | D: Sözlü Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Öğrencilerin yüksek lisans tez konuları için araştırma konularının belirlenmesi ve dağıtılması | Ön hazırlık yok |
2 | Semirne Sunumları I | Öğrencilerin seminer kouları ile iligili araştırma yapmaları ve power point sunumu haline getirmeleri |
3 | Seminer Sunumları II | Öğrencilerin seminer kouları ile iligili araştırma yapmaları ve power point sunumu haline getirmeleri |
4 | Seminer Sunumları III | Öğrencilerin seminer kouları ile iligili araştırma yapmaları ve power point sunumu haline getirmeleri |
5 | Seminer Sunumları IV | Öğrencilerin seminer kouları ile iligili araştırma yapmaları ve power point sunumu haline getirmeleri |
6 | Seminer Sunumları V | Öğrencilerin seminer kouları ile iligili araştırma yapmaları ve power point sunumu haline getirmeleri |
7 | Seminer Sunumları VI | Öğrencilerin seminer kouları ile iligili araştırma yapmaları ve power point sunumu haline getirmeleri |
8 | Seminer Sunumları VII | Öğrencilerin seminer kouları ile iligili araştırma yapmaları ve power point sunumu haline getirmeleri |
9 | Seminer Sunumları VIII | Öğrencilerin seminer kouları ile iligili araştırma yapmaları ve power point sunumu haline getirmeleri |
10 | Seminer Sunumları IX | Öğrencilerin seminer kouları ile iligili araştırma yapmaları ve power point sunumu haline getirmeleri |
11 | Seminer Sunumları X | Öğrencilerin seminer kouları ile iligili araştırma yapmaları ve power point sunumu haline getirmeleri |
12 | Seminer Sunumları XI | Öğrencilerin seminer kouları ile iligili araştırma yapmaları ve power point sunumu haline getirmeleri |
13 | Seminer Sunumları XII | Öğrencilerin seminer kouları ile iligili araştırma yapmaları ve power point sunumu haline getirmeleri |
14 | Seminer Sunumları XIII | Öğrencilerin seminer kouları ile iligili araştırma yapmaları ve power point sunumu haline getirmeleri |
Kaynak |
Pubmed, Elsevier, Web of Science |
1) Otoloji ve Nöro-otoloji, Editör: Onur Çelik, Cilt 2, 2013. 2) Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş ve Boyun Cerrahisi, Editör: Onur Çelik, 2. Baskı, 2009. 3)Temel Odyoloji 2.Baskı, Erol Belgin & A.Sanem Şahlı, 2016 4) Essential Otolaryngology, K.J. Lee (Türkçe çevirisi) 2004. 5) Hemşirelikte Araştırma: Süreç, Ugulama ve Kritik Editör: Prof. Dr. Semra Erdoğan,10/2020 6) Textbook of Audiological Medicine: Clinical Aspects of Hearing and Balance.Linda M. Luxon, Joseph M. Furman, Informa Health Care 2003 7) The Hearing Sciences. Teri A. Hamill, Lloyd L. Price, Plural Publishing, 2008. 8) Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş-Boyun Cerrahisi. Koç C. Güneş Kitabevi, 2004. 9)Handbook of Clinical Audiology,Katz, Jack 6th ed, Wolters Kluwer Health/Lippincott Williams & Wilkins, 2009. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1. Odyoloji alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri, ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | |||||
2 | PY2. Odyoloji eğitiminde edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri bireysel ve toplumsal düzeyde işitme, konuşma ve denge sağlığının geliştirilmesi ve bu alandaki hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır. | X | |||||
3 | PY3. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozuklukları alanında bilimsel olarak kanıtlanmış bilgiye ulaşır, değerlendirir, yorumlar ve bilgiyi paylaşır. | ||||||
4 | PY4. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozukluklarını bireysel ve toplumsal düzeyde belirler, mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri sunar. | X | |||||
5 | PY5. Yaş, cinsiyet, sosyo-kültürel, ekonomik, hastalık ve sağlık durumlarını göz önünde bulundurarak hastalık ve bireye özgü tanı, test, tedavi ve rehabilitasyon programları düzenler, uygular, eğitimini verir, izler. | X | |||||
6 | PY6. Mesleki alana özgü bilgisayar programlarını, ilgili teknolojileri ve eğitim araçlarını kullanır. | X | |||||
7 | PY7. Odyoloji alanında ilişkin sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bilimsel bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek gruplarıyla işbirliği içerisinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
8 | PY8. Uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülmeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
9 | PY9. Öğrenme gereksinimlerini ve kaynaklarını belirler, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirir. | X | |||||
10 | PY10. Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür. | X | |||||
11 | PY11. Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | X | |||||
12 | PY12. Kendi ülkesinin ve diğer ülkelerin gelenekleri ve kültürleri hakkında bilgi sahibi olmak yoluyla bireysel ve kültürel farklılıkları değerlendirebilir. | X | |||||
13 | PY13. İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilimsel kaynakları takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar. | X | |||||
14 | PY14. Odyolojiyle ilişkili uygulamalarda görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | X | |||||
15 | PY15. Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır. | X | |||||
16 | PY16. Mezuniyet sonrası kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere aktif katılımda bulunur | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 3 | 42 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 4 | 8 | 32 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 13 | 3 | 39 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 4 | 6 | 24 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 179 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(179/30) | 6 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SEMİNER | - | Bahar Dönemi | 0+0 | - | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Mustafa Bülent ŞERBETÇİOĞLU |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Araştırma ve etkili sunum yapma becerilerini geliştirmek |
Dersin İçeriği | Bu ders; Öğrencilerin yüksek lisans tez konuları için araştırma konularının belirlenmesi ve dağıtılması ,Semirne Sunumları I,Seminer Sunumları II,Seminer Sunumları III,Seminer Sunumları IV,Seminer Sunumları V,Seminer Sunumları VI,Seminer Sunumları VII,Seminer Sunumları VIII,Seminer Sunumları IX,Seminer Sunumları X,Seminer Sunumları XI,Seminer Sunumları XII,Seminer Sunumları XIII; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Literatür tarama yeteneği kazanır. | 10, 18, 23, 9 | D |
Hitap etmeyi öğrenir. | 10, 18, 23, 9 | D |
Araştırılan konu üzerine tartışabilir. | 10, 18, 23, 9 | D |
Sunum hazırlama becerisi kazanır. | 10, 18, 23, 9 | D |
Kendi araştırma konusu ile ilişkili bilgi birikimi edinir. | 10, 18, 23, 9 | D |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 18: Mikro Öğretim Tekniği , 23: Kavram Haritası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | D: Sözlü Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Öğrencilerin yüksek lisans tez konuları için araştırma konularının belirlenmesi ve dağıtılması | Ön hazırlık yok |
2 | Semirne Sunumları I | Öğrencilerin seminer kouları ile iligili araştırma yapmaları ve power point sunumu haline getirmeleri |
3 | Seminer Sunumları II | Öğrencilerin seminer kouları ile iligili araştırma yapmaları ve power point sunumu haline getirmeleri |
4 | Seminer Sunumları III | Öğrencilerin seminer kouları ile iligili araştırma yapmaları ve power point sunumu haline getirmeleri |
5 | Seminer Sunumları IV | Öğrencilerin seminer kouları ile iligili araştırma yapmaları ve power point sunumu haline getirmeleri |
6 | Seminer Sunumları V | Öğrencilerin seminer kouları ile iligili araştırma yapmaları ve power point sunumu haline getirmeleri |
7 | Seminer Sunumları VI | Öğrencilerin seminer kouları ile iligili araştırma yapmaları ve power point sunumu haline getirmeleri |
8 | Seminer Sunumları VII | Öğrencilerin seminer kouları ile iligili araştırma yapmaları ve power point sunumu haline getirmeleri |
9 | Seminer Sunumları VIII | Öğrencilerin seminer kouları ile iligili araştırma yapmaları ve power point sunumu haline getirmeleri |
10 | Seminer Sunumları IX | Öğrencilerin seminer kouları ile iligili araştırma yapmaları ve power point sunumu haline getirmeleri |
11 | Seminer Sunumları X | Öğrencilerin seminer kouları ile iligili araştırma yapmaları ve power point sunumu haline getirmeleri |
12 | Seminer Sunumları XI | Öğrencilerin seminer kouları ile iligili araştırma yapmaları ve power point sunumu haline getirmeleri |
13 | Seminer Sunumları XII | Öğrencilerin seminer kouları ile iligili araştırma yapmaları ve power point sunumu haline getirmeleri |
14 | Seminer Sunumları XIII | Öğrencilerin seminer kouları ile iligili araştırma yapmaları ve power point sunumu haline getirmeleri |
Kaynak |
Pubmed, Elsevier, Web of Science |
1) Otoloji ve Nöro-otoloji, Editör: Onur Çelik, Cilt 2, 2013. 2) Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş ve Boyun Cerrahisi, Editör: Onur Çelik, 2. Baskı, 2009. 3)Temel Odyoloji 2.Baskı, Erol Belgin & A.Sanem Şahlı, 2016 4) Essential Otolaryngology, K.J. Lee (Türkçe çevirisi) 2004. 5) Hemşirelikte Araştırma: Süreç, Ugulama ve Kritik Editör: Prof. Dr. Semra Erdoğan,10/2020 6) Textbook of Audiological Medicine: Clinical Aspects of Hearing and Balance.Linda M. Luxon, Joseph M. Furman, Informa Health Care 2003 7) The Hearing Sciences. Teri A. Hamill, Lloyd L. Price, Plural Publishing, 2008. 8) Kulak Burun Boğaz Hastalıkları ve Baş-Boyun Cerrahisi. Koç C. Güneş Kitabevi, 2004. 9)Handbook of Clinical Audiology,Katz, Jack 6th ed, Wolters Kluwer Health/Lippincott Williams & Wilkins, 2009. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1. Odyoloji alanındaki temel ve güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri, ve multimedya eğitim araç gereçleri ile diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | X | |||||
2 | PY2. Odyoloji eğitiminde edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri bireysel ve toplumsal düzeyde işitme, konuşma ve denge sağlığının geliştirilmesi ve bu alandaki hastalıkların önlenmesi ve tedavisi için kullanır. | X | |||||
3 | PY3. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozuklukları alanında bilimsel olarak kanıtlanmış bilgiye ulaşır, değerlendirir, yorumlar ve bilgiyi paylaşır. | ||||||
4 | PY4. İşitme, denge ve kısmen konuşma bozukluklarını bireysel ve toplumsal düzeyde belirler, mesleki ve etik değerleri gözeterek çözüm önerileri sunar. | X | |||||
5 | PY5. Yaş, cinsiyet, sosyo-kültürel, ekonomik, hastalık ve sağlık durumlarını göz önünde bulundurarak hastalık ve bireye özgü tanı, test, tedavi ve rehabilitasyon programları düzenler, uygular, eğitimini verir, izler. | X | |||||
6 | PY6. Mesleki alana özgü bilgisayar programlarını, ilgili teknolojileri ve eğitim araçlarını kullanır. | X | |||||
7 | PY7. Odyoloji alanında ilişkin sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bilimsel bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek gruplarıyla işbirliği içerisinde ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
8 | PY8. Uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülmeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
9 | PY9. Öğrenme gereksinimlerini ve kaynaklarını belirler, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirir. | X | |||||
10 | PY10. Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür. | X | |||||
11 | PY11. Toplumsal sorumluluk bilinci ile sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle iş birliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır. | X | |||||
12 | PY12. Kendi ülkesinin ve diğer ülkelerin gelenekleri ve kültürleri hakkında bilgi sahibi olmak yoluyla bireysel ve kültürel farklılıkları değerlendirebilir. | X | |||||
13 | PY13. İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilimsel kaynakları takip eder ve meslektaşlarıyla iletişim kurar. | X | |||||
14 | PY14. Odyolojiyle ilişkili uygulamalarda görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır. | X | |||||
15 | PY15. Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır. | X | |||||
16 | PY16. Mezuniyet sonrası kurum içi, ulusal ve uluslararası eğitimlere aktif katılımda bulunur | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 50 | |
Toplam | 100 |