Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ONKOLOJİ ECZACILIĞI-Güz Dönemi2+0212
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Büşra Nur ÇATTIK
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Rashıda Muhammad UMAR
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıOnkoloji hastalarda ilaç kullanımının yönetilmesinde klinik eczacının rolünün belirlenmesi ve deneyimin kazanılması.
Dersin İçeriğiBu ders; Giriş: Kanser tanımı, tipleri ve sınıflandırma sistemi,Kanser teşhisi ve tedavi yaklaşımı,Kanser tedavisinde temel prensipler,Kanser farmakoterapisi,Kanserde ilaç dışı tedaviler: cerrahisi, radyoterapi ,Kanser tedavisinde hasta bazlı yaklaşım,Onkoloji ecacılığı ,Kanserde farmasötik bakım,Kemoterapotik ilaç doz ayarlamaları,Vaka çalışması: Hematolojik kanserleri,Vaka çalışması: Solid tümörleri ,Vaka çalışması: gynekolojik kanserlerim ,Vaka çalışması: Baş-boyun kanserleri,Vaka çalışması: Prostat kanseri; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Onkoloji hastalarında klinik eczacının rolü bilir1, 12, 13, 19, 2, 3, 4A, B, C
Kanserlerin tanımını ve sınıflandırmasını bilir 1, 2, 4A, C, E
Kanserde güncel tedavi yaklaşımını bilir ve gelişmeleri takip eder1, 3, 4, 5A, C, E
Kanser farmakoterapisini bilir ve hasta odaklı tedaviyi düzenler 1, 2, 3, 4A, C, E
Öğretim Yöntemleri:1: Tam Öğrenme Modeli, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, B: Kısa Cevaplı Yazılı Sınav, C: Çoktan Seçmeli Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Giriş: Kanser tanımı, tipleri ve sınıflandırma sistemi1,2, 3
2Kanser teşhisi ve tedavi yaklaşımı1,2, 3
3Kanser tedavisinde temel prensipler1,2, 3
4Kanser farmakoterapisi1,2, 3
5Kanserde ilaç dışı tedaviler: cerrahisi, radyoterapi 1,2, 3
6Kanser tedavisinde hasta bazlı yaklaşım1,2, 3
7Onkoloji ecacılığı 1,2, 3
8Kanserde farmasötik bakım1,2, 3
9Kemoterapotik ilaç doz ayarlamaları1,2, 3
10Vaka çalışması: Hematolojik kanserleri1,2, 3
11Vaka çalışması: Solid tümörleri 1,2, 3
12Vaka çalışması: gynekolojik kanserlerim 1,2, 3
13Vaka çalışması: Baş-boyun kanserleri1,2, 3
14Vaka çalışması: Prostat kanseri1,2, 3
Kaynak
1. Oxford American Handbook of Oncology, Edited by Gary H. Lyman, M.D., M.P.H., F.R.C.P. (Edin) 2. Introduction to Clinical Pharmacology, 9th Edition, Antineoplastic Medications 3. ABELOFF’S CLINICAL ONCOLOGY

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1.Klinik eczacılık alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır.
X
2
PY-2.Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır.
X
3
PY-3.Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar dâhil diğer teknolojik araçlar ile alana özgü olan cihaz ve aletler hakkında bilgi sahibidir.
X
4
PY-4.İstatistiksel yöntemler hakkında bilgi sahibidir. Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır.
5
PY-5.Hasta profili oluşturmak, hasta eğitimi, ilaç danışmanlığı, hakkında ileri derecede bilgiye sahiptir.
X
6
PY-6.Yaptığı/katıldığı araştırmanın raporunu yazar. Ulusal/uluslar arası kabul görmüş hakemli bir dergide yayınlar, bilimsel toplantılarda sunar.
X
7
PY-7.Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar dâhil diğer teknolojik araçlar ile alana özgü olan cihaz ve aletleri kullanarak gerekli incelemeyi yapar; problemlere yeni yaratıcı çözümler geliştirir.
8
PY-8.Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar, uyarlar ve uygular.
9
PY-9.İlacın hastaya verilmesi ve kullanımıyla ilgili bilgi ve donanımlarını kullanır, gözetim ve denetim göreviyle akılcı ve güvenli ilaç kullanımını sağlayarak farmasötik bakım hizmeti verir.
X
10
PY-10.Klinik eczacılığın sorumluluğunun olduğu alanlarda idari ve teknik olarak donanım kazanır ve kurallara uygun olarak hastane eczacılığı uygulamalarını gerçekleştirir.
X
11
PY-11.Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir.
12
PY-12.Yaşam boyu öğrenmeyi benimsediğini gösterir, gelişime açıktır ve bu davranışını devam ettirir.
X
13
PY-13.Sağlık alanına yönelik yaptığı çalışmalarda doğru istatistiksel yöntemleri seçer, uygular ve yorumlar.
14
PY-14.Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir ve uygular.
X
15
PY-15.Farmasötik ürünlerin kalite güvencesi konularında ilgili kişiler ve kurumları bilgilendirir.
16
PY-16.Klinik eczacılık alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler, birey olarak görev, hak ve sorumluluklarıyla ilgili mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
X
17
PY-17.Mesleki etkinlik ve uygulamalarını güvenli bir şekilde belgeler ve kayıt tutar.
18
PY-18.İlaçla ilgili her konuda hastaya, sağlık personeline ve topluma bilgi aktarır.
19
PY-19.Klinik eczacılık alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder ve değerlendirir.
X
20
PY-20.Bilimsel bir makaleyi değerlendirebilecek düzeyde istatistiksel analiz yapar.
21
PY-21.Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir.
22
PY-22.Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunur.
23
PY-23.Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişmelerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci izleyip değerlendirir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme14456
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi14456
Okul Dışı Diğer Faaliyetler14228
Proje Sunumu / Seminer14456
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı7428
Genel Sınav ve Hazırlığı14456
Performans Görevi, Bakım Planı14456
Toplam İş Yükü (Saat)364
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(364/30)12
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ONKOLOJİ ECZACILIĞI-Güz Dönemi2+0212
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Büşra Nur ÇATTIK
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Rashıda Muhammad UMAR
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıOnkoloji hastalarda ilaç kullanımının yönetilmesinde klinik eczacının rolünün belirlenmesi ve deneyimin kazanılması.
Dersin İçeriğiBu ders; Giriş: Kanser tanımı, tipleri ve sınıflandırma sistemi,Kanser teşhisi ve tedavi yaklaşımı,Kanser tedavisinde temel prensipler,Kanser farmakoterapisi,Kanserde ilaç dışı tedaviler: cerrahisi, radyoterapi ,Kanser tedavisinde hasta bazlı yaklaşım,Onkoloji ecacılığı ,Kanserde farmasötik bakım,Kemoterapotik ilaç doz ayarlamaları,Vaka çalışması: Hematolojik kanserleri,Vaka çalışması: Solid tümörleri ,Vaka çalışması: gynekolojik kanserlerim ,Vaka çalışması: Baş-boyun kanserleri,Vaka çalışması: Prostat kanseri; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Onkoloji hastalarında klinik eczacının rolü bilir1, 12, 13, 19, 2, 3, 4A, B, C
Kanserlerin tanımını ve sınıflandırmasını bilir 1, 2, 4A, C, E
Kanserde güncel tedavi yaklaşımını bilir ve gelişmeleri takip eder1, 3, 4, 5A, C, E
Kanser farmakoterapisini bilir ve hasta odaklı tedaviyi düzenler 1, 2, 3, 4A, C, E
Öğretim Yöntemleri:1: Tam Öğrenme Modeli, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, B: Kısa Cevaplı Yazılı Sınav, C: Çoktan Seçmeli Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Giriş: Kanser tanımı, tipleri ve sınıflandırma sistemi1,2, 3
2Kanser teşhisi ve tedavi yaklaşımı1,2, 3
3Kanser tedavisinde temel prensipler1,2, 3
4Kanser farmakoterapisi1,2, 3
5Kanserde ilaç dışı tedaviler: cerrahisi, radyoterapi 1,2, 3
6Kanser tedavisinde hasta bazlı yaklaşım1,2, 3
7Onkoloji ecacılığı 1,2, 3
8Kanserde farmasötik bakım1,2, 3
9Kemoterapotik ilaç doz ayarlamaları1,2, 3
10Vaka çalışması: Hematolojik kanserleri1,2, 3
11Vaka çalışması: Solid tümörleri 1,2, 3
12Vaka çalışması: gynekolojik kanserlerim 1,2, 3
13Vaka çalışması: Baş-boyun kanserleri1,2, 3
14Vaka çalışması: Prostat kanseri1,2, 3
Kaynak
1. Oxford American Handbook of Oncology, Edited by Gary H. Lyman, M.D., M.P.H., F.R.C.P. (Edin) 2. Introduction to Clinical Pharmacology, 9th Edition, Antineoplastic Medications 3. ABELOFF’S CLINICAL ONCOLOGY

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1.Klinik eczacılık alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır.
X
2
PY-2.Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır.
X
3
PY-3.Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar dâhil diğer teknolojik araçlar ile alana özgü olan cihaz ve aletler hakkında bilgi sahibidir.
X
4
PY-4.İstatistiksel yöntemler hakkında bilgi sahibidir. Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır.
5
PY-5.Hasta profili oluşturmak, hasta eğitimi, ilaç danışmanlığı, hakkında ileri derecede bilgiye sahiptir.
X
6
PY-6.Yaptığı/katıldığı araştırmanın raporunu yazar. Ulusal/uluslar arası kabul görmüş hakemli bir dergide yayınlar, bilimsel toplantılarda sunar.
X
7
PY-7.Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar dâhil diğer teknolojik araçlar ile alana özgü olan cihaz ve aletleri kullanarak gerekli incelemeyi yapar; problemlere yeni yaratıcı çözümler geliştirir.
8
PY-8.Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar, uyarlar ve uygular.
9
PY-9.İlacın hastaya verilmesi ve kullanımıyla ilgili bilgi ve donanımlarını kullanır, gözetim ve denetim göreviyle akılcı ve güvenli ilaç kullanımını sağlayarak farmasötik bakım hizmeti verir.
X
10
PY-10.Klinik eczacılığın sorumluluğunun olduğu alanlarda idari ve teknik olarak donanım kazanır ve kurallara uygun olarak hastane eczacılığı uygulamalarını gerçekleştirir.
X
11
PY-11.Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir.
12
PY-12.Yaşam boyu öğrenmeyi benimsediğini gösterir, gelişime açıktır ve bu davranışını devam ettirir.
X
13
PY-13.Sağlık alanına yönelik yaptığı çalışmalarda doğru istatistiksel yöntemleri seçer, uygular ve yorumlar.
14
PY-14.Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir ve uygular.
X
15
PY-15.Farmasötik ürünlerin kalite güvencesi konularında ilgili kişiler ve kurumları bilgilendirir.
16
PY-16.Klinik eczacılık alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler, birey olarak görev, hak ve sorumluluklarıyla ilgili mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
X
17
PY-17.Mesleki etkinlik ve uygulamalarını güvenli bir şekilde belgeler ve kayıt tutar.
18
PY-18.İlaçla ilgili her konuda hastaya, sağlık personeline ve topluma bilgi aktarır.
19
PY-19.Klinik eczacılık alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder ve değerlendirir.
X
20
PY-20.Bilimsel bir makaleyi değerlendirebilecek düzeyde istatistiksel analiz yapar.
21
PY-21.Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir.
22
PY-22.Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunur.
23
PY-23.Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişmelerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci izleyip değerlendirir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 03/02/2023 - 14:10Son Güncelleme Tarihi: 03/02/2023 - 14:18