Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
PEDİYATRİDE İLAÇ KULLANIMI-Güz Dönemi2+0212
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Büşra Nur ÇATTIK
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÇocuk sağlığının korunması, çocuk hastalıklarının tanınması ve tedavisinin öğrenilmesi.
Dersin İçeriğiBu ders; Pediatride ilaç kullanımına giriş,Çocuklarda sıvı-elektrolit tedavisi,Pediatrik kardiyak aciller,Pediatrik epilepsi sendromları,Nöbet geçiren çocuk hastaya yaklaşım,Aşılar ve bağışıklanma,Çocuklarda enfeksiyon,Pediaride Gastrointestinal Sistem ,Acil ilaçların pediatrik dozları,Pediatride advers ilaç reaksiyonları,Pediatride ilaç etkileşimleri,Pediatride solunum sistemi,Pediatride ilaç uygulama yolları,Pediatride beslenme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Pediatrik hastaların büyüme ve gelişimini değerlendirir ve gecikme durumlarını analiz eder.11, 14, 2, 3D, E
2. Çocuk beslenmesi ve emzirme yöntemlerini anlar, çocukların doğru beslenme ihtiyaçlarına karar verir.11, 14, 2, 3D, E
4. Enfeksiyon hastalıklarının tanı ve tedavi yöntemlerini analiz eder, enfeksiyonlara karşı etkili müdahaleleri tartışır.11, 14, 2, 3D, E
5. Pediyatrik acil durumlar ve ilk yardım yöntemlerini analiz eder, çocuklara acil müdahaleleri tartışır.11, 14, 2, 3D, E
8.Üriner sistem hastalıklarını tanır, analiz eder ve tartışır.11, 14, 2, 3D, E
10.Nörolojik hastalıkları ve sinir sistemi gelişimini analiz eder.11, 14, 2, 3D, E
11. Çocuklarda sıvı-elektrolit tedavisi prensiplerini tartışır ve sıvı dengesini analiz eder.11, 14, 2, 3D, E
13. Çocuklarda acil ilaç dozlarının hesaplarını ve uygulama şeklini tartışır. 11, 14, 2, 3D, E
15. Çocuklarda yaralanma ve travmalara müdahaleyi analiz eder ve tartışır. 11, 14, 2, 3D, E
3. Çocuklara uygulanması gereken immünizasyon programlarını analiz eder ve önemini tartışır.11, 14, 2, 3D, E
6. Solunum sistemi hastalıklarını tanır, analiz eder ve tartışır.11, 14, 2, 3D, E
7. Sindirim sistemi hastalıklarını tanır, analiz eder ve tartışır.11, 14, 2, 3D, E
9. Kardiyovasküler sistem hastalıklarını tanır, analiz eder ve tartışır.11, 14, 2, 3D, E
12. Çocuklarda advers ilaç etkilerini analiz eder ve tartışır.11, 14, 2, 3D, E
14. Çocuklarda deri hastalıklarını tanır, teşhis eder ve tedavi eder.11, 14, 2, 3D, E
Öğretim Yöntemleri:11: Gösterip Yapma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:D: Sözlü Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Pediatride ilaç kullanımına giriş1
2Çocuklarda sıvı-elektrolit tedavisi1
3Pediatrik kardiyak aciller1
4Pediatrik epilepsi sendromları1
5Nöbet geçiren çocuk hastaya yaklaşım1
6Aşılar ve bağışıklanma1
7Çocuklarda enfeksiyon1
8Pediaride Gastrointestinal Sistem 1
9Acil ilaçların pediatrik dozları1
10Pediatride advers ilaç reaksiyonları1
11Pediatride ilaç etkileşimleri1
12Pediatride solunum sistemi1
13Pediatride ilaç uygulama yolları1
14Pediatride beslenme1
Kaynak
1. Tasker R (2008) Oxford Handbook of Pediatrics (3rd ed) Oxford University Press

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1.Klinik eczacılık alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır.
X
2
PY-2.Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır.
X
3
PY-3.Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar dâhil diğer teknolojik araçlar ile alana özgü olan cihaz ve aletler hakkında bilgi sahibidir.
4
PY-4.İstatistiksel yöntemler hakkında bilgi sahibidir. Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır.
5
PY-5.Hasta profili oluşturmak, hasta eğitimi, ilaç danışmanlığı, hakkında ileri derecede bilgiye sahiptir.
X
6
PY-6.Yaptığı/katıldığı araştırmanın raporunu yazar. Ulusal/uluslar arası kabul görmüş hakemli bir dergide yayınlar, bilimsel toplantılarda sunar.
7
PY-7.Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar dâhil diğer teknolojik araçlar ile alana özgü olan cihaz ve aletleri kullanarak gerekli incelemeyi yapar; problemlere yeni yaratıcı çözümler geliştirir.
8
PY-8.Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar, uyarlar ve uygular.
X
9
PY-9.İlacın hastaya verilmesi ve kullanımıyla ilgili bilgi ve donanımlarını kullanır, gözetim ve denetim göreviyle akılcı ve güvenli ilaç kullanımını sağlayarak farmasötik bakım hizmeti verir.
X
10
PY-10.Klinik eczacılığın sorumluluğunun olduğu alanlarda idari ve teknik olarak donanım kazanır ve kurallara uygun olarak hastane eczacılığı uygulamalarını gerçekleştirir.
X
11
PY-11.Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir.
X
12
PY-12.Yaşam boyu öğrenmeyi benimsediğini gösterir, gelişime açıktır ve bu davranışını devam ettirir.
X
13
PY-13.Sağlık alanına yönelik yaptığı çalışmalarda doğru istatistiksel yöntemleri seçer, uygular ve yorumlar.
14
PY-14.Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir ve uygular.
X
15
PY-15.Farmasötik ürünlerin kalite güvencesi konularında ilgili kişiler ve kurumları bilgilendirir.
16
PY-16.Klinik eczacılık alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler, birey olarak görev, hak ve sorumluluklarıyla ilgili mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
X
17
PY-17.Mesleki etkinlik ve uygulamalarını güvenli bir şekilde belgeler ve kayıt tutar.
X
18
PY-18.İlaçla ilgili her konuda hastaya, sağlık personeline ve topluma bilgi aktarır.
X
19
PY-19.Klinik eczacılık alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder ve değerlendirir.
X
20
PY-20.Bilimsel bir makaleyi değerlendirebilecek düzeyde istatistiksel analiz yapar.
21
PY-21.Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir.
X
22
PY-22.Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunur.
X
23
PY-23.Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişmelerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci izleyip değerlendirir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme14684
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi14684
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer14684
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı7642
Genel Sınav ve Hazırlığı7642
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)364
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(364/30)12
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
PEDİYATRİDE İLAÇ KULLANIMI-Güz Dönemi2+0212
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Büşra Nur ÇATTIK
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÇocuk sağlığının korunması, çocuk hastalıklarının tanınması ve tedavisinin öğrenilmesi.
Dersin İçeriğiBu ders; Pediatride ilaç kullanımına giriş,Çocuklarda sıvı-elektrolit tedavisi,Pediatrik kardiyak aciller,Pediatrik epilepsi sendromları,Nöbet geçiren çocuk hastaya yaklaşım,Aşılar ve bağışıklanma,Çocuklarda enfeksiyon,Pediaride Gastrointestinal Sistem ,Acil ilaçların pediatrik dozları,Pediatride advers ilaç reaksiyonları,Pediatride ilaç etkileşimleri,Pediatride solunum sistemi,Pediatride ilaç uygulama yolları,Pediatride beslenme; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Pediatrik hastaların büyüme ve gelişimini değerlendirir ve gecikme durumlarını analiz eder.11, 14, 2, 3D, E
2. Çocuk beslenmesi ve emzirme yöntemlerini anlar, çocukların doğru beslenme ihtiyaçlarına karar verir.11, 14, 2, 3D, E
4. Enfeksiyon hastalıklarının tanı ve tedavi yöntemlerini analiz eder, enfeksiyonlara karşı etkili müdahaleleri tartışır.11, 14, 2, 3D, E
5. Pediyatrik acil durumlar ve ilk yardım yöntemlerini analiz eder, çocuklara acil müdahaleleri tartışır.11, 14, 2, 3D, E
8.Üriner sistem hastalıklarını tanır, analiz eder ve tartışır.11, 14, 2, 3D, E
10.Nörolojik hastalıkları ve sinir sistemi gelişimini analiz eder.11, 14, 2, 3D, E
11. Çocuklarda sıvı-elektrolit tedavisi prensiplerini tartışır ve sıvı dengesini analiz eder.11, 14, 2, 3D, E
13. Çocuklarda acil ilaç dozlarının hesaplarını ve uygulama şeklini tartışır. 11, 14, 2, 3D, E
15. Çocuklarda yaralanma ve travmalara müdahaleyi analiz eder ve tartışır. 11, 14, 2, 3D, E
3. Çocuklara uygulanması gereken immünizasyon programlarını analiz eder ve önemini tartışır.11, 14, 2, 3D, E
6. Solunum sistemi hastalıklarını tanır, analiz eder ve tartışır.11, 14, 2, 3D, E
7. Sindirim sistemi hastalıklarını tanır, analiz eder ve tartışır.11, 14, 2, 3D, E
9. Kardiyovasküler sistem hastalıklarını tanır, analiz eder ve tartışır.11, 14, 2, 3D, E
12. Çocuklarda advers ilaç etkilerini analiz eder ve tartışır.11, 14, 2, 3D, E
14. Çocuklarda deri hastalıklarını tanır, teşhis eder ve tedavi eder.11, 14, 2, 3D, E
Öğretim Yöntemleri:11: Gösterip Yapma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:D: Sözlü Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Pediatride ilaç kullanımına giriş1
2Çocuklarda sıvı-elektrolit tedavisi1
3Pediatrik kardiyak aciller1
4Pediatrik epilepsi sendromları1
5Nöbet geçiren çocuk hastaya yaklaşım1
6Aşılar ve bağışıklanma1
7Çocuklarda enfeksiyon1
8Pediaride Gastrointestinal Sistem 1
9Acil ilaçların pediatrik dozları1
10Pediatride advers ilaç reaksiyonları1
11Pediatride ilaç etkileşimleri1
12Pediatride solunum sistemi1
13Pediatride ilaç uygulama yolları1
14Pediatride beslenme1
Kaynak
1. Tasker R (2008) Oxford Handbook of Pediatrics (3rd ed) Oxford University Press

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY-1.Klinik eczacılık alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır.
X
2
PY-2.Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır.
X
3
PY-3.Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar dâhil diğer teknolojik araçlar ile alana özgü olan cihaz ve aletler hakkında bilgi sahibidir.
4
PY-4.İstatistiksel yöntemler hakkında bilgi sahibidir. Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır.
5
PY-5.Hasta profili oluşturmak, hasta eğitimi, ilaç danışmanlığı, hakkında ileri derecede bilgiye sahiptir.
X
6
PY-6.Yaptığı/katıldığı araştırmanın raporunu yazar. Ulusal/uluslar arası kabul görmüş hakemli bir dergide yayınlar, bilimsel toplantılarda sunar.
7
PY-7.Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar dâhil diğer teknolojik araçlar ile alana özgü olan cihaz ve aletleri kullanarak gerekli incelemeyi yapar; problemlere yeni yaratıcı çözümler geliştirir.
8
PY-8.Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar, uyarlar ve uygular.
X
9
PY-9.İlacın hastaya verilmesi ve kullanımıyla ilgili bilgi ve donanımlarını kullanır, gözetim ve denetim göreviyle akılcı ve güvenli ilaç kullanımını sağlayarak farmasötik bakım hizmeti verir.
X
10
PY-10.Klinik eczacılığın sorumluluğunun olduğu alanlarda idari ve teknik olarak donanım kazanır ve kurallara uygun olarak hastane eczacılığı uygulamalarını gerçekleştirir.
X
11
PY-11.Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir.
X
12
PY-12.Yaşam boyu öğrenmeyi benimsediğini gösterir, gelişime açıktır ve bu davranışını devam ettirir.
X
13
PY-13.Sağlık alanına yönelik yaptığı çalışmalarda doğru istatistiksel yöntemleri seçer, uygular ve yorumlar.
14
PY-14.Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir ve uygular.
X
15
PY-15.Farmasötik ürünlerin kalite güvencesi konularında ilgili kişiler ve kurumları bilgilendirir.
16
PY-16.Klinik eczacılık alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler, birey olarak görev, hak ve sorumluluklarıyla ilgili mevzuata ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
X
17
PY-17.Mesleki etkinlik ve uygulamalarını güvenli bir şekilde belgeler ve kayıt tutar.
X
18
PY-18.İlaçla ilgili her konuda hastaya, sağlık personeline ve topluma bilgi aktarır.
X
19
PY-19.Klinik eczacılık alanındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder ve değerlendirir.
X
20
PY-20.Bilimsel bir makaleyi değerlendirebilecek düzeyde istatistiksel analiz yapar.
21
PY-21.Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir.
X
22
PY-22.Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunur.
X
23
PY-23.Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişmelerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci izleyip değerlendirir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 50
Genel Sınavın Başarıya Oranı 50
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 03/02/2023 - 14:10Son Güncelleme Tarihi: 03/02/2023 - 14:18